Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]

Dátum

Megosztás

Akár digitális nindzsát is írhatnánk, de úgy alakult, hogy ezt kezdtük el használni a Minnernél, így maradjon ninja. Már korábban is írtunk hasonló ötletről, de most ismét feldolgozzuk a témát, hogy újabb szintre emeljük. Mindenki olyan munkáról álmodik, ami csak egy laptopról elvégezhető, bárhonnan. Nos itt van előtted! Tanulj meg minél több digitális megoldást használni és fürödni fogsz a megbízásokban. A szolgáltatást a cégeknek nyújtod. És persze mindezt szabadúszóként, de akár több fős céget is lehet építeni az ötlet köré, sőt magasabb szintekről is fogunk itt beszélni. Vágjunk is bele!

A legjobbat még nem is mondtam! Ez az a munka, ahol igazán érzed, hogy megfizetik a munkádat. Órabérben 10 000 forint körüli összeg is ki fog jönni, sőt még több is. Továbbá bárhonnan tudsz dolgozni, akár távolról is.

Fontos! A cikk még nem 100%-os, továbbá podcast is készül hozzá. Már így is hosszú! Olvasd el, majd vissza kell jönnöd, hogy befejezd, továbbá a podcast is később készül. DE ezt jó is darabokban fogyasztani, mert így jobban ülepszik az információ, jobban fog kattogni az agyad!

Röviden az ötlet:

Rengeteg digitális eszköz, megoldás áll rendelkezésre a vállalkozóknak, de nem tudják kihasználni. Vagy mert nem értenek hozzá, vagy mert nincs idejük beállítani, vagy mindkettő. Itt jössz te a képbe, és digitális ninjaként beállítod nekik.

Legyen az a céges levelezés átköltöztetése a Google rendszerébe, hírlevél rendszer beállítása, bankkártya elfogadás beállítása, weboldal költöztetés, Youtube csatorna beállítása, borítókép sablonok készítése Canva -val, Facebook/ Google remarketing összekötés vagy akár nagyobb horderejű projektek, mint CRM rendszer beállítás (utóbbihoz már többet kell tanulni).

Podcast, az ötlet hanganyaga

Egy podcast-ban is bemutattam az ötletet, az alábbi leírást ott is hallod, érdemes olvasni és hallgatni is, mert együtt érted meg minden kis részletét ennek a vállalkozásnak.

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

Honnan jött az ötlet? Miért izgalmas terület? Miért szerveznék ki?

Nézd csak meg az alábbi ábrát (csak a méret és a szám a lényeg most)! 8000 digitális eszközt számoltak össze, amit leginkább használnak csak a marketingben a cégek. 2014-ben még csak 914 volt a megfelelő feltételek alapján összeválogatott rendszerek száma.

Képzelj el egy vállalkozást, aki szinte sokkot kap, mikor meglátja, mennyi mindent kellene, vagy lehetne használnia. Igazából egy idő után elkezdik ezeket használni, hiszen ha jól megválogatják az eszközöket sokkal hatékonyabb lesz a vállalkozásuk, digitális, automata, könnyen kezelhető, biztonságos…

A körülmények

A Minner.hu első éveiben még én is szabadúszóként tevékenykedtem, és marketingesként sok ilyen digitális ninja feladattal megbíztak a cégek. Azóta pont majdnem 10X több eszköz áll rendelkezésre, vagy dolog, amit ki tud használni egy vállalkozás a cégében. Huhh!

2021-ben elindítottuk a Minner digitális ninja nevű kategóriáját, amiben digitális eszközöket mutatunk be, útmutatót készítünk az első használatról. Több ezer vállalkozó kezdte el olvasni ezeket, és jöttek az üzenetek, amin nem csodálkoztunk. Kétféle üzenet volt, az egyik hálálkodott, hogy végre megmutattuk, milyen gyorsan meg tudja ezt oldani, és nem kellett keresgélnie, a másik pedig azt mondta, hogy kellene neki egy digitális ninja, aki beállítja.

Utóbbi a te piacod, illetve természetesen mindent nem is fog a vállalkozó, cégvezető, vagy egy munkatársa beállítani. Maga a digitális ninja tartalmak is onnan jött, hogy az elmúlt 1,5 évben 353 céggel, vállalkozóval volt 2 órán át üzleti konzultációnk, üzleti tanácsadásunk. Itt aztán mélyen belelátunk a cégbe (felkészülési idő is van), és sokszor csodálkozva álltunk, hogy még milliárdos forgalmú cégeknél azért akad el egy projekt, mert hát használni kellene egy-két új digitális eszközt. Meg kell ismerni, beállítani az első használatra…

Pont a Google Workspace céges e-mailezés beállításának útmutatóját készítettem a Minner cikkben, rápillantottam, hogy ezt mennyiért csinálják a szabadúszók.
15-20 perces munka díja 7200 Ft. Az mennyi is óránként?! Oké! De sokan szenvednek a hírlevél beállításokkal, a Mailchimp (van már cikk) vagy a Mailerlite (hamarosan lesz cikk) népszerűek itthon, viszont igényel beállítási ismereteket. Na de itt az a jó, hogy ott akadnak el az emberek, hogy nincs idejük mindent végigkattintgatni. Meg lehet tanulni akár egy hétvége alatt! 

Néhány napja volt nálam egy ügyfél, és azt mondta: „Nekem kellene egy digitális ninja.., … ha jól láttam így hívjátok”.
Azt mondja, látja a Digitális ninja hetek cikkeit. Mi lesz még téma? Sorolom neki. „Na szuper, kellene nekem egy digitális ninja, aki ezt beállítja, sorban egymás után. Az útmutatók jók, neki az is jó, aki az alapján halad. Nem mindent kell megcsinálnia, de a legtöbbet.” Mondtam neki, ezt akár egy virtuális asszisztens is meg tudja, de persze tudok találni neki nindzsát is.
Az ügyfél mondta például, hogy rosszul mér konverziót a Google Analytics és a Google Ads, azzal is kellene valamit csinálni, aztán ott a hírlevél, aztán a képek…. a Canva-ról most hallott először (juhúúú, ezért csináljuk!).
Már elkezdte az útmutatók alapján a dolgokat, de hát az idő, és azt mondja, túl gyorsan írjuk a Minner cikkeket. Mire nekiül, 2 új digitális eszköz a Minneren! És mellette a napi tevékenységet is kell csinálnia (marketinges egy kb. 1 milliárd forgalmú cégnél).

Miért is bíznának meg téged? Miért szervezik ki? Hol a lehetőség?

Annyira gyors a digitalizáció, hogy a cégek többsége le is van maradva a digitalizációval, az ilyen eszközök alkalmazásával a cégben. Ha haladni is szeretne, a következő falakba ütközik:

  • Ki foglalkozzon vele? IT-s nincs a legtöbb cégnél már, sőt lehet marketinges se, de úgy egyébként erre pozíciót?
  • Kinek a munkaidejéből hasítsanak ki, amikor egyébként is haladni kéne a napi feladatokkal.
  • Mit használjanak? Ki kell választani éppen, mi is kell, nem tudnak mindent átnézni.
  • Be is kell tanulni a programot.
  • Mi van, ha rosszul állítanak be valamit, nincs kihez fordulni.
  • Direkt szakértőt akarnak megbízni, időt is spórolnak vele, és persze tegnap is kell.
  • Nem is akarnak vele foglalkozni, kiszervezik, hogy ők haladjanak a saját munkájukkal. Felvenni teljes állásba viszont nem akarnak senkit, mert nincs annyi munka vele (egyébként van, csak nem tudják).

Milyen irányokba tudsz elindulni? Megvalósításra ötletek

Szabadúszóként alap digitális eszközökkel

Mélyebb szakmai tudást nem igénylő digitális eszközökről, szoftverek használatáról van szó. Tehát, amit te magad megtanulsz, az ügyfél nem akar ezzel bíbelődni. Neked a rendszer, program ismeret az, amit eladsz, hogy tudod mihez kell nyúlni.

Ilyen rendszerek például a cikk elején említett:

  • e-mail fiók beállítás, migrálás, költöztetés (Google Workspace, Microsoft 365…)
  • hírlevél rendszer konfigurálás (Mailchimp, Mailerlite)
  • Bankkártyás fizetés beállítása
  • WordPress oldal frissítés, biztonsági mentés
  • videóvágás, feliratozás, méretre vágás (FB, Insta, Youtube…)
  • remarketing beállítások, kódok elhelyezése
  • weboldal karbantartás
  • képek készítése, sablonok készítése (utóbbi nálunk volt nem rég ilyen nagyobb feladat, kellett segítség, hogy ne 30-60 perc legyen egy rossz kép elkészítése Canva-ban, hanem akár 5-15 perc alatt legyen kulcsrakész sablon).
  • webáruház XML feed generátor, vagy CSV fájl generálás
  • Tudsz majd még a Digitális ninja kategóriában is inspirálódni!
  • Podcast hanganyag vágás
  • ….

Sokszor lesz olyan, hogy olyan rendszerre bíznak meg, amit nem tudsz még kezelni, nos itt lesz jó, hogy megtanulod, és utána fel tudod venni a szolgáltatásba, persze mérlegelned kell. De egy idő után minden területen lesz olyan, amit ajánlani is tudsz, sőt használni is tudod. Hidd el, végig fogsz érni! És az a legjobb, hogy egy idő után időben is gyorsabb leszel. Például mi a podcast vágást gyorsítottuk fel program segítségével, negyedannyi idő megvágni már egy podcastot, mint régen. Mi kellett hozzá? Jól használni a Google-t.

Szabadúszóként magasabb szintű digitális eszközök bevezetését segíted

Ezek már több hónapos munkák lesznek egy-egy cégnél, sőt hosszasan együtt kell dolgoznod a cégekkel.

Ennek ezen belül is van több szintje, vagy inkább úgy fogalmazok, több irányba specializálódhatsz.

  • Projektmendzsment szoftverek bevezetését, használatát segíted. Ilyen például a Trello, ClickUp.
  • Irodai adminisztrációt megkönnyítő rendszerek bevezetése, mint például a Quick Riport App (pénzügyeket digitalizálja)
  • CRM, vagyis ügyfélkezelési rendszer bevezetése. Például MiniCRM (utóbbi még fizet is érte jutalékot).
  • ERP, vállalatirányítási rendszer bevezetése. Na ez nagy falat, de ide írom, hogy lásd a lehetőségeket.

Céget építesz rá

És persze lehet az is, hogy nem egyedül csinálod, hanem komplett csapatot építesz rá. Mi anno csináltunk olyat, hogy kitelepültünk céghez, és mint

egy digitális elit alakulat,

rendbe szedtünk rengeteg mindent a cégnél. Ennek oka egyébként az volt, hogy 5 óra alatt mindent beállítottunk, hogy utána tudjunk foglalkozni a marketinggel és mindent ki tudjunk használni, még hatékonyabb legyen. Hm… most jut eszembe a marketing résznél, lehet be kellene dolgozni marketing ügynökségeknek, és hasonló cégeknek?!

Árazás

Feladatot árazz be, vagy óradíjat kérj. Értelemszerűen beáll majd egy idő után a szaki effektus, vagyis ami neked 15 perc, az a megbízónak lehet 1-2 óra lenne, és akkor sem teljesen jó beállítás. Így alapból kiindulhatsz a feladatokból. Árazásban én például a fiverr.com -ot vettem alapul, igaz ott időnként extrém alacsonyak az árak, de jó kiindulási pont.

Például a Google Workspace beállítási árait néztem és 6-7 000 forint körül volt. Na most ennek a beállítása kb. 15 perc annak, aki tudja hová is kell nyúlni. Ha a fiverr.com-ra felmész rengeteg különböző ársávot látsz, érdemes átlagolni. És minden feladatot, megbízást nem is fogsz megtalálni.

Legtöbbször tehát neked kell érzésre megállapítani, de jól láthatod, hogy a 10 000 forintos órabér legtöbbször ki fog jönni, sőt több is. Ha így nézzük, átszámolva erre bizony digitális elit alakulatot is lehet építeni, futni fogja majd a bevételből. Ezek a kis feladatok, 90%-ban még személyes jelenlétet sem kívánnak, mindet online meg tudod csinálni. Kiszállás esetében plusz pénzt tudsz kérni, de akkor érdemes több feladatot is összeszedni a cégnél, hogy tényleg mindenkinek win-win szituáció legyen.

A nagyobbak, mint a CRM bevezetés, vagy projektkezelő, feladatkezelő rendszer bevezetése egy cégben már hosszabb távú megbízás lesz, több szakértelmet is kíván és és több mint valószínű személyes jelenlétet. Itt egy-egy projekt már 150-700 000 forint közötti összeget is hozhat.

Hol tudod reklámozni? Marketing

Hallgasd meg a podcastot, külön kitérek erre!

Valami mást keresel?

Több lehetőséged is van!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!