Szabadúszóként bármit elvállalj vagy saját ajánlattal készülj? Milliárdos segít nekünk!

Dátum

Megosztás

Tudom, hogy most is azért hajtasz nap mint nap, hogy fel tudd tölteni a kapacitásodat a következő hónapokra. Az ügyfélszerzés nehéz dolog! Érdemes a kommunikáción kívül a marketing egy másik P-jét a product-ot is elővenni, vagyis a terméket, szolgáltatást, ajánlatot. Fontos! Digitális szabadúszókra, digitális kivitelezőkre, coachokra, tanácsadókra vonatkozik ez a cikk. Adj „all in” szolgáltatást az ügyfélnek? Bármit kérhet azon a területen, amit te csinálsz és megcsinálod? Miben gondolkodhatsz, vagy egyáltalán miért is érdemes ezzel foglalkozni és mikor? Skálázzuk a vállalkozásodat, vagy keressünk még több pénzt!

Már több témát is körbe jártunk a Minneren, sőt külön szabadúszó kategóriánk is van. Van néhány cikk ajánlatom

Először menjünk szembe a cikkel, vagy helyezzük el

Valahogy már sejtheted, hogy nem arra akarlak rávezetni, hogy akkor most vállalj el mindent. És amolyan „all in” szolgáltatást nyújts az ügyfeleknek. De! Ezzel sincs semmilyen baj, sőt! Megvan a helye ennek is, hiszen így tudod kideríteni miben vagy jó, és a szabadúszóság elején egyébként is ügyfélhiánnyal küzdesz.

Tehát azt is mondhatjuk, hogy az első 1-3 évben jó stratégia, hogy mindent is elvállalsz a területeden belül. De aztán jöjjön a váltás, mert ki fogsz égni, és jó lenne többet is keresni.

A milliárdos, aki a Netflix-nek sem mondta azt, hogy mindent lehet

Csillag Péter a Starschema adatelemző cég alapítója (tavaly eladta a cégét) volt nálam alig féléve egy interjún. Akkor mesélte, hogy nagy váltás volt a cégnél, amikor rájöttek, hogy mindenképpen dobozosítani kell a szolgáltatásukat. Az ügyfélnek is jobb és nekik is sokkal skálázhatóbb lesz a cégük. Olyan szolgáltatás csomagokat, ajánlatot találtak ki, amit már azután találtak ki, hogy többet együtt dolgoztak cégekkel, látták mik az igényeik, mire van szükségük is mi az amire csak úgy dobják ki a pénzt.

Az interjút itt tudod meghallgatni: 15 év után eladta startupját, most milliárdos befektető lett. Csillag Péter interjú (Starschema exit)

Még Péter sztorijánál maradva. Ők nem csak a dobozosítást tették bele a vállalkozásukba, hanem a célcsoport szűkítést is. Péter mondta, hogy félelmetes lehet az, hogy időnként nemet kell mondani. Ha jobban megismerjük a piacot, akkor meg tudjuk találni azt, hogy kinek tudunk a legjobban eladni, szolgáltatni. Ha egy piacot nem szolgálunk ki, akkor egyébként is megjelenik ott egy másik piaci szereplő, adjunk lehetőséget másnak is.

Fix ajánlat, kevesebb nyűg

A dobozosítás, vagyis a szolgáltatásunk sablonizálása nem csak arra jó, hogy több ügyfelet el tudjunk vállalni, hanem megóv minket a folyamatos módosítási köröktől. Volt már olyan, hogy úgy láttad az ügyfél maga sem tudja mit szeretne? Vagy szeretne valamit, de az egyébként nem is lenne jó neki, vagy nem úgy és nem akkor, amikor ő kéri?

A fix ajánlat jobban segíti azt is, hogy hirdesd magad, mert könnyebben tud döntést hozni az ügyfél, nem halogatja annyit a megkeresést, a deal lecsapását.

Példa dobozosításra:

Videós vagy, videókat gyártasz cégeknek, reklámvideókat főleg. Mindent is levideóznának, belefutsz olyan körökbe, ami egyébként az ügyfélnek sem jó, nem is használja azokat a videókat. Vagy ő akar mindent is kitalálni, már majdnem nagyjátékfilmet forgattok. Nos adj neki egy keretet! Egyébként az ügyfél ezt várja, csak nem tudja, nem mondja ki.

  • 5 videó elkészítését vállalod.
  • 2 videó a Youtube hirdetéshez – Egy 15 másodperces és egy 30 másodperce,s hátha nem nyomják ki, azt is érdemes tesztelni
  • 2 termék, szolgáltatást bemutató videós Youtube csatornára, amit be is ágyaznak (javaslod neki) a termékoldalra, szolgáltatás oldalra. – Vagy 2 kampányvideó, éppen futó kampányhoz
  • 1 gyakran ismételt kérdés videó (akár több kérdés is egy videóban), vagy éppen 5 hiba videó, képzeld el ezt a tartalmat videóban. Vagy mikrofont adunk el és egy videó: 5 hiba amit ne kövess el mikrofon vásárláskor…
  • Aztán kezdődhet újra a kör. Nos itt a 15 másodperces videókra is már meglesz a folyamatod, tudsz jobban árat és időt kalkulálni, az ügyfél sem tud ki-be ugrálni. És így tovább

Merre tovább?

Ügyfélszerző stratégiákból (szabadúszóknak) összeállítottunk egy átfogó 48 oldalas anyagot: Ügyfélszerző stratégiák szabadúszóknak (+pdf)

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!