Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]

Close up of contemporary young woman holding Like word while filming video for beauty and lifestyle channel against yellow background, copy space

Követőszerzés a Facebookon, lájkok gyűjtése, növelése. Fontos, kell, számít? A profi, vagy jobb marketingeseket ki lehet kergetni a világból azzal, ha az ügyfél azt mondja, gyűjtsünk lájkokat. Abban mindannyian egyetértünk, hogy a nap / hónap végén mindenképpen a profit a fontos, lájk követők ide vagy oda. Ezzel egyetért vendégem, Scherzer Marcell Facebook marketing szakértő is (BlueMarketing), akivel kiveséztük ezt a témát. Olyan dolgokba is belementünk, hogy a követők számán kívül számít-e az, ha egy posztnál sok lájk, komment vagy megosztás, mire törekedjünk a Facebook marketingünkben.

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban pedig itt, vagy itt beágyazva az alábbi lejátszóban (figyelj rá ha FB-ról kattintottál, lehet bezáródik ha a képernyőd elsötétül, érdemes rákattintani, hogy böngészőben nyissa meg):

A podcast rövid leirata, vázlata

Természetesen attól, hogy ezt elolvasod, érdemes meghallgatnod, főleg azért is, mert extra információkat hallasz és még jobban megmaradnak ezek a fontos információk, sőt hallva igazán szállingózni fognak az ötleteid.

A követők száma: Tapasztalatunk szerint érdemes 5-7 000 követőt legalább összegyűjteni, hogy kívülről a vevők is komolyan vegyenek minket. Csak abban az esetben érdemes lájkszám gyűjtésre hirdetést készíteni, ha ahhoz kapcsolódik megfelelő organikus poszt kampány, értsd nem csak a termékeket teszed ki posztként, hanem igazán megmozgatod a követőket. A lájkolókra úgy tekintünk általában, hogy extra bevételt jelentenek. Aktivitásuk kívülről azt mutatja, hogy aktív vásárlóink vannak, a cégünk működik. Ehhez elég 5-7 000 követő. A Facebook csökkenti folyamatosan az organikus elérések számát (értsd a Facebook posztod mennyi követőhöz ér el), ennek oka a sok Facebook poszt, illetve a célja az, hogy olyan posztokat szeretne tenni, ami jó, ami támogatja, hogy élvezzék a FB használatát. Emiatt érdemes gyomlálni a követőket is, főleg mikor láthatóan korban a célcsoporton kívüliek követnek be. Ennek oka, hogy ő eléjük is oda kerül a poszt, és ha nem kattint, az hatással van arra, mennyi további embernek mutatja meg. Ezért jó a minőségi követőbázis.

1000 valódi rajongó: Kevin Kelly teóriája, hogyha van 1000 valódi rajongója a cégednek (értsd akik vásárolnak, szeretik amit csinálsz, vagy igazán viszik a híredet tovább…), akkor az egy sikeresen működő céget jelent. Ez, ha belegondolsz, igaz is, jól szemlélteti egy helyi bolt életképessége. Akár úgy is nézhetjük, hogy 1000 törzsvásárló, de most nézzük a követőkre értve. Az 1000 valódi rajongó elmélet rávilágít arra, hogy hiába van valakinek 100 000 követője, attól még lehet egy 5-10 000 követővel rendelkező cég több bevételt szerez a közösségi média jelenlétéből (mert benne van az az 1000, aki igazán elkötelezett. Erre a Facebook is rátesz egy lapáttal, az előbb írt módon, vagyis az algoritmusa az alapján teszi több ember elé a posztodat, ha arra előtte nagyobb arányban kattintottak azok, akiknek már megmutatta. Na de itt a csavar, ha nem olyan követőid vannak, akik igazán érdeklődőek, akik tényleg célcsoportod, akkor az elérés emiatt lesz alacsony.

Posztokon a lájkok / kommentek száma:
Először azt gondolnánk, hogy nem számítanak. A podcastban beszéltünk a Wall Street farkasa módszerről, amikor is ők azt használták vevőszerzésre, hogy egy teremben telefonáltak sokan, így a befektetők a telefonvonal másik végén úgy érezték, valamiről lemaradnak, a piac most pörögni fog. Ezt a social proof elemet láthatjuk akkor is, amikor Facebookon egy posztnál több mint 100 lájk van (hazai benchmark). A hirdetésnél és az organikus posztoknál is növeli a hatékonyságot, ha a posztokon több mint 100 lájk van. Hirdetésnél például kihatással van az ún. relevancia számra, ami minél magasabb, annál olcsóbb lesz a hirdetés. Ha például forgalom típusú hirdetésed van és azon van sok lájk, akkor igazán jó áron fogsz kattintókat szerezni (értsd: nem aktivitás hirdetés).

Úgy érzed nem térült meg egy kampányod?
Ilyenkor mindig arra jutunk, hogy a szövegezés rossz. Túlságosan a terméket toltad előtérbe a kampányodban és nem a vevőre koncentrálsz. És vagy túl kevés a különböző szöveg variáció, információ, ami szerepel a hirdetéseidben, weboldaladon, promóciós oldaladon. Tehát változtatni kell a szövegeken, bővíteni azt.

Hallgasd meg a podcastot, mert további hasznos infromációt hallhatsz benne, amit leírtam, az annak talán a fele, maximum kétharmada. Példák, ötletek a hanganyagban! Görgess vissza!

További podcastok itt >>> Minner Üzleti Podcast

Még ilyet! Még több marketing téma kell nekem!

Fotó: Envato License

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!