Számoljunk! Landing page marketing matek. 8%-os konverziónál szépek a számok!

Most, hogy igazán belemerültünk már a promóciós oldalak készítésébe, arról se feledkezzünk meg, hogy meg kell tervezni a marketing költségvetést. De milyen mázlink van! Végre egy marketing eszköz, amivel pontosan tudunk mérni. Akár saját magunk csináljuk a marketingünket, akár külsőssel csináltatjuk, végre tényleg látjuk, hogy mennyi megy be és mennyi jön ki onnan.

Mi a landing page? – ugord át, ha már tudod

A landing page magyarul promóciós oldal, vagy még sales oldalnak is szoktuk hívni. A landing page a weboldaladhoz tartozó aloldal (akár több is lehet), célja egy-két termék, vagy ajánlat promotálása úgy, hogy a vevő problémájára, fájdalompontjára koncentrálsz. Kapcsolódhat időszakos kampányokhoz is, amikor egy-egy téma köré készítesz promóciós oldalt (de akár nyereményjáték felhívást is érdemes így elkészíteni).

Promóciós oldal matek, ROI, konverzió

Az átlagos konverziós érték 2% körül van, ha úgy összességében nézzük a weboldalakat. A konverzió azt jelenti az előző esetet alapul véve, hogy 100 látogatóból 2 vásárol. A Wordstream és a Unbounce több millió oldalt vizsgálva azt mutatja, hogy egy landing page alkalmazásával már átlagosan 3-5%-ra lehet ezt az értéket növelni. Sőt a legjobb 10%-nak (értsd: legjobb cégek) ez a konverziós ráta 11,45 %. Tehát 100 látogatóból 11 vásárlót tudnak generálni.

Motiváció: Akár egy landing page-re is érdemes elkölteni havonta legalább 200 000 forint marketing keretet. Ha az jól van szövegezve, akkor profitod lesz. A FB-ra és a landing page-eidre tekints úgy, mint egy jó alkalmazottra, és még olcsó is!

Hogyan érjük ezt el? Hogyan mérhető ennyire?
Azért mérhető, mert célirányosan navigáljuk oda a látogatókat. Optimalizálással (pl. szövegek módosítása, bővítése, képek cseréje, még hosszabb landing page készítése…) elérjük, hogy minél magasabb legyen a konverzió. Könnyen mérhető, mert külön kampányokban kezeljük a különböző landing page-eket, 2-3 hónapos kampányokat indítunk.

Görgess lejjebb és láthatsz rá példákat!

A landing page marketing stratégia a következő:
Egy fő marketing kampányon belül két hirdetés sorozatunk van (Facebook hirdetés):

  • 1. A fő headline-t, a fő problémát hirdesd új célközönségre – Ez általában 2-3 különböző hirdetést jelent, más képekkel, más hirdetés címekkel, szövegekkel.
    Ez megy nagyobb marketing költséggel, hogy töltsd a remarketing adatbázisodat. Naponta 2-10 000 forint közötti összeget határozz meg rá /landing page.
  • 2. A landing page-ed alrészeiben, különböző szakaszokban található információkat hirdesd azokra, akik már látták a landing page-edet (remarketing hirdetés). – Ez legalább 5-8 különböző hirdetést jelent. Tehát a promóciós oldalad szövegezését úgy kell kialakítanod, hogy azokból ki tudj venni hirdetés szövegeket. Tapasztalat, hogy ha nem tudsz kivenni belőle, akkor nem is annyira jó a szövegezés, dolgozz még rajta!
    A hirdetés sorozatban célzol tehát a remarketing célközönségre. Naponta erre a fenti összeg 30%-át. Pl. ha fenti összeg 3000 Ft, akkor erre a remarketingre 1000 Ft-ot.

Tipp: Ingyenes landing page szerkesztő a Minnertől

Egyszerű példa számolás:
Maradjunk a fenti példánál. Naponta 3000 Ft-ot költünk el az új célcsoportra, aminél el kell érnünk (jó hirdetés cím miatt), hogy 25 Ft/kattintás legyen az újakra. Ez 120 kattintás/nap.
Remarketingnél már olcsóbb lesz a kattintás, 13 Ft körül, az 76 kattintás / nap. Összesen tehát van 196 kattintás, vagyis fő.
Tapasztalatunk szerint hazai piacon el tudjuk érni az 5%-os konverziót már egy átlagos landing page-el, utána pedig a cél folyamatosan növelni. A fenti számolás alapján tehát 4000 Ft büdzsé mellett 10 vásárlót jelentene naponta.
Ez persze egy példa, sok minden mástól függ, de tapasztalat szerint nagyon sok szektornál ez a szám kijön.

Konverziót növelő tételek:

  • Legfőbb dolog! A vevőről szóljon a landing page, főleg az első három szakasz, az ő problémájáról. Ha ezeken a részeken nagyrészt a termék promó van, akkor csökken a konverzió.
  • Ha nincs menü a landing page-en, már növelni tudtuk a konverziót.
  • Minél hosszabb egy promóciós oldal, annál magasabb a konverzió. Egy több mint 7 blokkból álló landing page-dzsel már 220%-kal magasabb konverzió érhető el.
  • A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. Marketingexperiments
  • 10 promóciós oldal már 55%-kal több konverziót eredményez. Például más termékre, célcsoportra készíted. 40 landing oldal felett pedig már 5-ször több jön, mint 1-nél. Értsd: nem elég egy-két landing oldalt csinálni, hanem más célcsoportokra, vevő problémákra is kell. Forrás: Hubspot
  • Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint felére csökken a konverziós ráta. Ez kellett itt nekünk! Minél több terméket teszel be a promóciós oldalra, értsd: amivel először találkozik a vevő, annál kevesebb a konverzió, és közelít a fenti 1-2 %-hoz. Tehát a cél egy termék reklámozása egy promóciós oldalon, hosszú leírással, a vevő fájdalompontjaival… (Forrás: Bluleadz)
  • Folyamatosan frissíteni kell a landing page-eket. Új szövegeket, hozzátenni, bővíteni. Ez a SEO miatt is jól jön.

További anyagok a landing page-ekről:

Forrás: Wordstream, Unbounce,
Hubspot, Marketingexperiments

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!