vasárnap, január 17, 2021

Szépségszalon online időpontfoglalással? A „nem jön el” az egyik legnagyobb probléma. Mi erre a megoldás fodrászat, sminkes, műkörmös, szépségszalon esetében?

Egészen biztosan benned is felmerült már az, hogy a vendégeid online foglalhassanak nálatok időpontot. Sőt lehet ki is próbáltad. Amint látni fogod, az emberek keresik is az ilyen lehetőséget, ám problémába is ütközhetünk. Utóbbi például a lemondás, igaz? Vagyis inkább az, hogy foglal, de végül nem jön el. Valahogy telefonon kicsit biztosabbnak érezzük a vendégek foglalását. Így megértem, hogy rossz tapasztalatok miatt nehezen nyitsz az ilyen online megoldások felé. Na, de tudjuk hol a probléma! Hát keressük meg rá a megoldást, de előbb vizsgáljuk meg mi okozza. Tudtad, hogy legtöbb ilyen esetben az, hogy nem ismertük fel a fogyasztók, vendégek szokásait, rutinjait. De ez nem is a te dolgod. Neked a feladatod a munkáddal széppé, boldogabbá tenni az embereket.

Ebben a pandémiás, kiszámíthatatlan gazdasági helyzetben a digitalizáció még inkább döngeti a vállalkozások ajtaját. Tudnod kell, hogy a cikket nem csak, mint vállalkozási szakértő írom, hanem korábban több éven át voltam az egyik legnagyobb fodrászszalonokban is használt hajkozmetikai márka online marketingese, majd egy gél lakk márka online kommunikációját segítettem, utána pedig egy pillás gyártónak. Imádtam alámerülni a piacba, vizsgálni a vendégek reakcióit, szokásait! A piaci szereplőkkel még mindig beszélgetek, ezért is tartottam fontosnak megírni ezt a cikket.

A cikk megjelenését az Yclients támogatja. Hozzájárultak, hogy még relevánsabb információkat kapj ezzel kapcsolatban. Ők digitális naptár, időpontfoglaló rendszerrel foglalkoznak, digitális szolgáltatásokat nyújtanak szépségszalonoknak. A témát közösen feldolgoztuk, hazai és nemzetközi tapasztalatok alapján.

A vendégek online foglalási szokásai, rutinjai és a NAGY PROBLÉMA

Ahogyan a bevezetőben is említettem a legnagyobb probléma, ami felmerülhet bennünk, vagy mesélte neked azt más szépségszalon tulajdonos, hogy:

Benne van a kockázat az online foglalási rendszerekben, hogy a vendég foglal, de nem jön el.

És ezzel óriási gondot okoz, te készülsz, ott vagy, a vendég nem jön, közben betehettél volna mást is. Mi szokott ilyenkor lenni? Sértődés, szitkozódás, csalódás.

#szokás – A vendégek többsége – sajnos – nehezen veszi a fáradtságot, hogy lemondja a foglalását.

Tudd, hogy ez sokban függ attól, hogy milyen rendszert használsz! Ha a foglalások lemondására több lehetőséget, több utat is adsz, az csökkenti a fenti problémát. Látsz még erre példát!

A legrosszabb az egészben, hogy ez senkinek nem jó! A szalon vendéget veszít, mert újból nem mer majd foglalni miután „elfelejtett” eljönni, a vendégnek is rossz érzés, mert hát azért nem mondta le, mert ahogy következő bekezdésben látod, csak nem szeret telefonálni. Még lelkiismeret furdalása is lehet (reméljük).

Na, de van itt egy másik érdekes dolog! A lehetséges vendégeid nagy része egyszerűen nem szeret telefonálni. A HSI kutatócsoport az kutatta, hogy ki mire használja a telefonját, mennyire népszerű a telefonhívás. Főleg az Y generációt vizsgálta (te fő célcsoportod is). 88 százalékuk a szöveges üzenetküldést részesíti előnyben, és ami még érdekes, hogy 52 százalékuk kifejezetten ideges, ha csörög a telefonja, és ugyanennyi telefonhívás kezdeményezését sem preferálja.

#szokás – A vendégek egy része nem szeret telefonálni, főleg az a része, aki egyébként imád online foglalni. Mivel nem szeret telefonálni, így egészen biztosan nem fogja lemondani telefonon az időpontot, vagyis nagy részük nem.

Kezd kibontakozni a probléma gyökere. Igaz? Nézzük meg most azt, hogy mi idézi elő ezt a problémát! Mert bizony legtöbbször a rendszer a hibás!

Szuper, akkor csak találni kell egy jobbat!

Ezek a típusú időpont foglalók rossz választások lehetnek számodra

Nézzük át azokat a funkciókat, vagy megoldásokat, amik előidézik az előbb említett fő problémát, vagy hátráltatja a sikerünket.

Három nagy csoportra oszthatók azok a rendszerek, amiket nehézkesen fogsz használni és rossz tapasztalataid lesznek az egész online időpontfoglalással kapcsolatban:

  • A foglalási rendszer csak egy weboldal bővítmény, ami igaz már ingyenesen telepíthető, esetleg valaki összeprogramozta 😀 A gond az, hogy a rendszer nincs összekötve a meglévő naptáraddal, emiatt nehéz összeegyeztetni a szabadnapokkal, esetleges meglevő időpontokkal összeütközik és csak egy káosz lesz az egész. Arról nem is beszélve hogy csak a weboldalon érhető el, így a közösségi hálókon marad a végtelen chat háború éjjel nappal.
  • Foglaló rendszer, de nincs benne utánkövetés, emlékeztető funkció: tehát van egy naptár funkció, de valójában az arra való, hogy te lásd a naptárat, a felhasználó maximum egy e-mailes üzenetet kap. Nincs emlékeztető funkció, vagy link lehetőség a lemondásra, vagy nem könnyítik meg a lemondást. És megvan a lehetőség hogy az email a spam mappába esik.
  • Foglalási rendszer, de egy központi oldalon foglalhat a vendég, ahol más szalonok is vannak: na ez egy érdekes megoldás! Több olyan adatbázis, szalon gyűjtő oldal is van, ami olyan plusz megoldást ad a szalonoknak, hogy hozzájuk irányítva (mármint a gyűjtő oldalra), rajtuk keresztül foglalhat a vendég. Itt egy hiba szokott lenni, közben más szalonok is elérhetőek a rendszerben, nincs kontrollunk felette. Valójában nekünk kell odanavigálni a felhasználót. Ugyan miért is tennéd ezt?

A megoldás: felhasználóbarát foglalási naptár, emlékeztető funkció, adatbázis

Tehát már tudjuk, hogy azok, akik szeretnek online foglalni, általában nem szeretnek telefonálni. Ebből van a gond. Ennek a megoldására több eszköz is rendelkezésünkre állhat. Egyik ilyen az emlékeztető funkció, és természetesen az ott felkínált esetleges lemondási és időpont áthelyezése lehetőség. Amit azért szeretnek vendégek mert, szeretnének jönni, csak most nem tudnak, és hosszas telefonos magyarázkodás helyett egyszerűen áthelyezik az időpontot. Mindkét funkciót érdemes bekapcsolni és értesítő üzenetekben, legyen az akár e-mailes, vagy SMS emlékeztető. Utóbbi még jobb megoldás.

A cikk megjelenését támogató Yclients rendszere ezt mind tudja, és ez még csak egy-két funkciójuk! Azért is ajánlom itt a Minneren, mert további digitális megoldások garmadáját találtam náluk. Ott van például az a megoldás, hogy

  • Az online időpontfoglalót bárhova kihelyezheted, közöségi média, hírdetések bárhova..
  • a szolgáltatásokat külön tudod kategorizálni,
  • testre szabhatod a időpontfoglalás lépéseket (mikor mit lát a leendő vendéged),
  • külön naptárapplikáció a munkatársaidnak,
  • vendég-kezelő, nyilvántartó rendszer, vagyis egy teljes CRM rendszert is kapsz,
  • SMS, e-mail-es értesítőket tudsz küldeni – sőt kiválasztani, hogy csak azoknak küldjön, akik régen voltak nálad,
  • online fizetési megoldások,
  • hűségprogram funkció,
  • egyedi applikáció a szalonodnak,
  • készletkezelés (raktár),
  • vélemények gyűjtése, azok írásának ösztönzése,
  • sőt a kedvencem! Bérelszámolás, jutalékszámolás, ezekhez minták, sablonok,
  • továbbá elemzési és automatikus kimutatások funkciók, ami a legerősebb szerintem

Próbáld ki az ingyenes verziójukat, nézd meg a weboldalukat, mert a funkciók csak egy részét írtam le! Azt már tudjuk, hogy 2020 felgyorsította minden területen a digitalizációt, de ez már nem most kezdődött el. Ahogy fent láttad az emberek szokásait megismerve rájöhetünk, hogy egy jónak látszó megoldást mi hogyan tudunk alkalmazni.

A Minneren legutóbb a debreceni kisvállalkozások digitális jelenlétét vizsgáltuk (minden megye sorra fog kerülni). Ott látszott, hogy Debrecenben is csak az online jelenlét erősítésével óriási piacot lehet szerezni. Például nem olyan nehéz odakerülni a Google-be a top keresési oldalra, ha hirdetni is szeretnénk, akkor alig napi 1000 forint elköltésével napi szinten meg tudjuk tölteni visszatérő (minőségi) vendégekkel a naptárunkat. Persze ehhez kell megfelelő online jelenét, és ha már digitális, akkor természetesen automatizáció. Ebben óriási segítségedre lesz az Yclients.

Forrás: HSI kutatóintézet
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek