Szerezz befektetőt, pénzt a vállalkozási ötletedhez! – Minner Nap 2018: Pitch és befektető kereső show

Úgy döntött a Minner, hogy érdemes lenne kiaknázni a már létrejött nagy közönséget és kapcsolatokat, és létrehozni egy olyan eseménysorozatot, amiben egymásra találhatnak ötletgazdák, vállalkozók, befektetők, sőt, még akár csapatok is. Április 7-én megrendezésre kerül az első Minner Nap. A rendezvényen befektetők előtt (kockázati tőketársaságok, üzleti angyalok) mutathatják be ötletüket, innovációjukat az induló vagy már meglévő vállalkozók, csapatok. Tudom, mire gondolsz! Ellophatják a vállalkozási ötletemet? 

Az esemény hasonló lesz a már megszokott startup versenyekhez vagy a Techcrunch versenyeihez. Annyi lesz a különbség, hogy ide nem csak startup ötletekkel lehet nevezni, hanem bármilyen vállalkozási ötlettel, akár olyannal is, amit először csak itthon valósítanál meg. Az eseményen 3 perc alatt kell bemutatni az ötleted, tehát ez az első kör, majd ezután a befektetők jelzik, hogy megkezdik-e majd a befektetéssel kapcsolatos tárgyalásokat az adott ötletgazdával. 3 perc alatt tehát eleve nem tudsz annyi dolgot elmondani, hogy bárki is ellopja az ötletedet, és tudod: “Az ötlet semmi, a megvalósítás a minden.” Egyébként is beléd fektetnek és nem 100%-ban az ötletbe!

Valljuk be, amint kilépsz a piacra, azonnal másolható vagy, úgyhogy ezen lépj túl! 

Miről szól a rendezvény? Kinek szól?

  •  A színpadon 30 startup, kezdővállalkozó, vagy már működő cég mutatja be vállalkozását, vagy ötletét, azért, hogy tőkét szerezzenek a befektetőktől, amellyel új piacokat tudnak meghódítani, vagy elindítani a vállalkozásaikat. 3-3 percük lesz, hogy meggyőzzék a befektetőket, hogy miért őket válasszák, (ezt hívják pitchnek), ezután a zsűri 3-3 percig kérdezi és faggatja őket az ötletükről, üzleti modelljükről. A cél, hogy júliusig a lehető legtöbb bemutatkozó befektetést tudjon szerezni, vagy a kapcsolatoknak köszönhetően még jobban beinduljon az adott ötlet, új termék, szolgáltatás. 
  •  A zsűritagok a befektetők, kockázati tőketársaságok, startup szakértők, akik megversenyeztetik az ötletgazdákat.
  •  A nézőtéren a vendégek, akik kíváncsiak a pitch és befektetőkereső showra. És már itt kihangsúlyozom mennyi mindent lehet tanulni a pitchekből és természetesen a zsűri kérdéseiből.

Miért érdemes nézőként jönni az eseményre?

  • Az ötletgazdáknak csupán 3 perc áll rendelkezésükre, hogy bemutassák mivel foglalkoznak, vagy mi a leendő vállalkozásuk. A nézők láthatják azt, hogy mennyire nehéz összefoglalni pár mondatban azt, amiről egy vállalkozó, startupper akár órákat tudna mesélni.
  • Rengeteg területet, piacot meg lehet ismerni csupán annyiból, hogy ilyen rövid előadásokat, bemutatkozókat hallgatunk. Új üzleti modellek is bemutatásra kerülnek, amelyekből te is inspirálódni tudsz.
  • A zsűri kérdéseiből megtudhatod, hogy miként gondolkodik egy befektető. Mire kíváncsi, mi az, ami felkelti az érdeklődését.
  • Kapcsolatépítés. Természetesen, ahogy a többi Minner rendezvényen, itt is nagy hangsúlyt fektetünk a kapcsolatépítésre. Nemcsak az ötletgazdákkal, de a befektetőkkel és a többi nézővel is érdemes beszélgetni.

Szeretnél befektetőt, pénzt a vállalkozás ötletedhez, vagy a már működő cégedhez?

A vállalkozók, ötletelők, akik befektetőt keresnek, már márciustól becsatlakoznak a programba:

  • Oktatást/mentorálást kapnak, hogy a legjobb módon mutassák be az ötletüket, hogy az felkeltse a befektetők érdeklődését. Gyakorolhatnak, elvégre egy színpadon kell majd beszélniük befektetők és nézők előtt.
  • Kapcsolatokat: Nemcsak a befektetők, hanem a Minner és az esemény szervezői, szponzorai is segítenek abban, hogy az adott ötlet gazdája a pénzügyi finanszírozáson túl okostőkét, és üzleti kapcsolatokat is tudjon szerezni az ötlet megvalósításhoz. Természetesen az esemény után is.
  • A résztvevők szerepelnek az eseményhez kapcsolódó Youtube csatornán, tehát annak videóiban. A pitchek, vagyis ötletbemutatók részben feldolgozásra kerülnek videóban is, így érve el nagyobb publicitást a projekteknek.
  • Azonnali nyeremények (coworking hely, irodabérlés, adótanácsadás, jogitanácsadás, oktatások).
  • Az ötletgazdáknak a részvételi díj csapatonként 28.000.-Ft, függetlenül a csapattagok számától. Az ár magában foglalja, hogy a versenyzők bemutathatják az ötletüket, hogy mentoráljuk őket, kipofozzuk az ötleteiket, és felkészítjük őket a 3 perces előadásukra.

Az ötletgazdák, vagy már működő vállalkozók jelentkezését itt várjuk: Kattints ide a jelentkezésért! 

 

Támogatók:

          

 

Friss – És megvalósult!

Így zajlott a Minner 1. Befektetőkereső showja

Ehhez kapcsolódó cikkek:

Fotó: BM für Verkehr und digitale Infrastruktur/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek