Szerszám webshop marketing ötletek

Dátum

Megosztás

Új webáruház tulajdonosként csak azt látod, hogy ott az a rengeteg marketing eszköz, melyiket használjam. Nos azért annyira nem kell kétségbeesned, illetve a legjobb stratégia, hogy egymás után építed fel, hogy ne kapkodj. Google Ads, Facebook Ads a leggyorsabban beüzemelhető marketing eszközök, aztán persze tartalmat gyártasz Facebookra, próbálsz a keresőoptimalizálással is foglalkozni, de az hosszabb meccs lesz. Természetesen a vásárlóknak hírlevél, vagy legalább tudatos vásárlást követő e-mailek, és még ott a Youtube, és az ár-összehasonlító oldalak. Ez tiszta! De egészen biztosan te is keresed azt, amiben egy picit jobban kitűnhetsz, ahol van a nagyok mellett is hely, amivel ők már nem foglalkoznak. 

A korábbi cikkekből már rengeteg dologra kitértünk, ami rávezetett téged a szerszámwebshop indításra, most ezt még megfejeljük egy-két izgalmas tippel. Olvasd el majd mind a 4 cikket, és tudod, a Szerszámnagykereskedés partnerünk segít, hogy megfelelő készlettel és kiszolgálással vágj neki a webshopodnak! 

Anno, amikor nagy céggel dolgoztam együtt (multi), nem értettem, miért nem hajolunk le minden forintért, és miért nem optimalizáljuk jobban a hirdetéseket. Hát aztán az évek során rájöttem, hogy azért nem, mert nem fáj, nem szúr a szög. Most, hogy a barkács, szerszám piac a legjobban pörgő e-kereskedelmi szektor, még inkább nem foglalkoznak ezzel a webáruházak. Van hová nyúlni tehát.

Kezdőként hajolj le minden forintért! 

A Google Display hirdetést nem piszkálják a konkurenciáid.

Ez egy lehetőség!

A Google keresőben is tudsz hirdetést venni, de ami még érdekes megoldás számunkra, hogy lehetséges venni ún. Display hirdetést, ami különböző weboldalakon jelenik meg. Például média oldalakon. A média oldal kap egy kis részt a kattintási költségből, a Google pedig adja a hirdetőket. Nos, mi a Google Display hirdetést főleg követő hirdetésként szoktuk használni, vagyis remarketingre. Az alábbi képen látsz egy példát, a HVG-n megjelenő hirdetésre. Igen ilyen nagy oldalakon is megjelenhet a hirdetésed (egy kattintás ára kb. 10-25 Ft, csak a kattintásért fizetsz). 

És itt jönnek képbe a konkurenciák! Ismét segítségül hívjuk a Similarweb-et, ahogy előző cikkünkben is. Itt látjuk, hogy a gyengébb marketinggel rendelkező konkurenciáink sorra nem használják a Display hirdetést, és 0 közeli szinten van (lásd alsó kép). 2% felett már mondhatjuk azt, hogy foglalkoznak vele. Na, de van pozitív példánk is. Például a szarszamkell.hu -nál látszik, hogy tudatosan építenek a marketingre, mert vannak Display hirdetéseik, tehát alkalmaznak követő hirdetést. 

Similarweb forgalom

Na, de miért lelkesedtem be ennyire, és miért javaslom azt, hogy neked is legyen olyan Google Display hirdetésed, amit remarketingre használsz főleg (vagyis követő hirdetésre)?

A vásárlók nem azonnal vásárolnak, sőt a tervezett vásárlás előtt sokszor nézelődünk. Ilyenkor nagyon jó eszköz az, hogy újra eléred őt a remarketing segítségével. Például érdemes tesztelgetni a 2-3 hetes remarketinget is, ami nem csak olcsó lesz számodra (hiszen csak azoknak hirdetsz, akik jártak az oldaladon), hanem fel tudod venni a vásárlók vásárlási szokását, rutinját. 

Természetesen a Display hirdetésnél alkalmazd azt is, hogy néhány napig kövesse őt a reklámod. Fontos! Tesztelj mindig! A Google Ads kiírja azt is, hogy ezekből a hirdetésekből jön-e bevétel, tehát mindig látod mit érdemes használnod. Ez a legjobb a marketingben!

Gyűjts véleményeket, és használj több ábrát

Szinte minden hazai webáruházra igaz, hogy a vélemények gyűjtésével nem foglalkoznak. Saját belsős ügyfeleink által mért statisztikák alapján pedig napi 1 értékelés is 20%-kal megdobja a forgalmat már 30 nap után. Képzeld el, ha többet is gyűjtesz! Erről és még sok webáruház marketinget, üzemeltetést is érintő tippet olvashatsz a több mint 40 cikkből álló webáruház üzemeltetés gyűjteményünkből (kattints ide!).

A 4. cikk után most már mondhatjuk, hogy itt megkaptál egy olyan löketet, hogy léphetsz is tovább. Irány a Szerszámnagykereskedés, ahol minden eszközt, feltételt megkapsz ahhoz, hogy sikeresen működtesd a barkács webáruházadat. Jelentkezz a Szerszámnagykereskedésnél!

További cikkek szerszám webáruház indítás témában

Fotó: David Siglin / Unsplash
Forrás, adatok: similarweb.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!