A cikksorozat egyik legfontosabb részéhez értünk: a remarketinghez. Sok-sok százezer forintot fogsz spórolni azzal, ha használod. Igazából ez sem új dolog annyira, mármint az, hogy megszólíthatod azokat, akik már ismernek téged. Ez offline marketingben eddig is működött, és most már minden eszköz megvan hozzá, hogy te is használni tudd online is. Először kezdjük az alapokkal. Neem, nem a remarketing alapokkal, hanem a meggyőzéssel, reklámmal…
Biztosan rád figyel a leendő vevőd?
Ennek a gondolatmenetnek egy részét (sőt, gyakorlati példával együtt) már leírtam a „Mit taníthat egy bróker az online marketingről?” című cikkben. Tehát jó az, ha folyamatosan új érdeklődőket viszel rá az ajánlatodra, de sokkal hatékonyabb az, ha párhuzamosan azokat is megszólítod, akik már ismernek, látták legalább egyszer a termékedet, weboldaladat, szolgáltatásodat. Gondolj bele, hogy egy online reklám esetén milyen nehéz megszerezni a figyelmet. Bármi elvonhatja a figyelmét a leendő vásárlódnak (pl. egy vicces Facebook poszt, email, vagy csak szól valaki, aki a közelében van, elterelik a figyelmét, éppen leszáll a metróról, buszról….), ezért kell használni a remarketinget.
Mikor fog valaki vásárolni tőled?
Először is a legfontosabb, hogy felkeltsd a figyelmét, aztán a bizalmat is ki kell alakítanod. Persze ezeken kívül még sok minden van, azért hoztam ezt a két példát, mert elengedhetetlenek ahhoz, hogy minél előbb vásárlásra „bírd” őket. A remarketingnek köszönhetően többször is találkozik a reklámoddal, kampányoddal a leendő vevőd, így a legfontosabb információkat el tudod juttatni hozzá, és a különböző tartalmak, reklámok között egyszer csak megtalálod azt a pontot, ami az adott illetőnél (célcsoportnál) vásárlásra fordítja az érdeklődést. Ne úgy reklámozz, hogy mindig azt látja, hogy „Vásárolj! Vásárolj most! Akció….”
Mi a remarketing?
A remarketing segítségével olyan emberek előtt jelenik meg a promócióid, blogbejegyzéseid, egyéb tartalmaid, akik már jártak a weboldaladon, látták adott promóciódat, vagy blogbejegyzésedet. Tehát valamilyen aktivitásba kerültek a vállalkozásoddal. A két legnagyobb reklámfelületértékesítő-cég, a Facebook és a Google (szépen megfogalmaztam) lehetőséget ad arra, hogy ki tudd használni a remarketing adta lehetőségeket.
Klasszikus példám mindig a webshopos szokott lenni (és akkor máris jobban megérted.): olyanokra tudsz reklámozni így, akik például belerakták a kosárba a terméket a webshopodba, de nem vásároltak. (Máris érdeklődőkre reklámozol utána, és nem mindig újakra.)
Gondolom te is találkoztál már hasonlóval, hogy valamelyik oldalon voltál, aztán mindig követett az adott termék reklámja, bármerre is jártál. Nos, akkor az a cég használt remarketinget.
Nézzük is, hogy mit kell tenned:
- A weboldaladba elhelyezed a Facebook Ads vagy a Google Adwords pixelt. Ez egy kód, amit a hirdetési fiókodban tudsz lekérni. És a weboldalad footerjébe (HTML rész), aljába kell elhelyezni, hogy minden oldalon betöltődjön. Ebből tudják a cégek, hogy ki járt az oldaladon, hogy később tudj rájuk reklámozni.
- Terelj minél több látogatót az oldaladra, blogodra. pl. Facebook posztok, reklámozás, hírlevél…
- A hirdetési fiókodban alkalmazz szűrőket, hogy mi alapján csináljon a rendszer remarketing adatbázisokat, célközönségeket.
például:
– akik kosárba tették a terméket (a rendszer azt nézi hogy ki járt adott url-en (pl. tewebshopod.hu/kosar…)
– akik megnézték az adott szolgáltatás leírását (pl. oktatás, weboldal-készítés….)
– akik látták az adott kampányhoz tartozó blogbejegyzéseidet
– akik jártak a weboldaladon
– akik olvasták a hírlevelet (ezt is tudod mérni) - Miután van elég nagy online adatbázisod elkezdheted a remarketinget. Úgy állítsd be a reklámokat, hogy csak az adott célközönségnek jelenjen meg. Pl. akik látták a szolgáltatások/oktatás részt
- Készíts stratégiát, kampányokat.
Mennyit költsek remarketingre?
A reklámozási költségedet máris lefaragtad. Mert ezután úgy kell kialakítanod a reklámkampányaidat, hogy a rászánt összeg egy része remarketingköltség legyen.
például:
– 80%-át a reklámkeretnek új látogatók bevonzására költöd
– 20%-át a reklámkeretnek remarketing kampányra költöd (Mivel ez kisebb célcsoport is lesz adott esetben pár ezer főre megy ilyenkor a reklám).
Tervezz! Tervezz! Tervezz!
Hírlevél helyett blogbejegyzés remarketing?
Sokan nem szeretik már a hírleveleket olvasni. Erre adhat megoldást a blogbejegyzés remarketing. A hírlevél helyett a blogodba írod le a tartalmakat. Majd ezután:
- Bereklámozod az 1. bejegyzést, tartalmat az új látogatóknak.
- A második tartalmat már csak azoknak reklámozod, akik látták az elsőt (azt is szabályozva, hogy ne sokszor jelenjen meg előttük a reklámposzt) – remarketinggel oldod meg.
- a harmadik tartalmat csak azoknak reklámozod, akik már látták az első vagy a második tartalmat is. (lehet és is, de azzal nagyon elaprózod, tehát aki látta az első és a második tartalmat.).
- …. és így tovább.
Érted már? Így spórolsz is, mert remarketingben kevesebbet kell elköltened. Nem arra költöd, hogy hírlevélre feliratkozzon, hanem már kattint, meg is van. Közben persze lesz lemorzsolódás.
Használd a remarketinget a vásárlás lezárására!
Arra is jó eszköz lehet, hogy aki már többször járt nálad, és olvasta a bejegyzéseidet, cikkeidet, termékeid, szolgáltatásaid leírását nekik készítesz „lezárásreklámot”. Tehát nem azt csinálod, hogy bárki, aki új neki már „nyomod” is a „vásárolj most!” reklámot, hanem csak azoknak, akik már aktív érdeklődők. Tehát a „Vedd meg most!” reklámokat csak a remarketing adatbázisod esetén használod.
Kapcsold össze a marketingcsatornáidat!
Egy újabb érdekes terület, amire tudod használni. A hírlevél-feliratkozókat meg tudod szólítani így, például a Facebook reklámokon keresztül. Facebook követőidet meg tudod találni Google hirdetéssel. Ebook-letöltőknek tudsz szólni a fizetős tartalmaidról. Hangold össze a marketing csatornáidat! Sőt készíts tervet, amiben így a remarketing sokat fog spórolni neked.
Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)
Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketingoktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor neked szól ez a videós tananyag>>> Kattints ide <<<
Ehhez kapcsolódó tartalom: Most a legjobb befektetés a Facebook reklám!!! Kár lenne kihagyni!
A cikksorozat további részei:
- Hogyan tudok vásárlót szerezni? – bevezető
- 2. rész: Kapcsolati tőke
- 3. rész: Online marketing
- 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
- 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
- 6.rész: Telemarketing – telefonos sale
- 7. rész: Törzsvásárló, kiszámítható stabil bevétel
- 8. rész: Egy email nem email – Tipp email marketinghez
- 9 rész: Ingyen látogatók, vásárlók a Googleból (SEO, keresőoptimalizálás tippek)
- 10. rész: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing
- 11. rész: Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
- 12. rész: Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B
- 13. rész: Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban
- 14. rész: 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata
- 15. rész: konverzió hajszolása mellett ne felejts el brandet építeni