Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész

A cikksorozat egyik legfontosabb részéhez értünk: a remarketinghez. Sok-sok százezer forintot fogsz spórolni azzal, ha használod. Igazából ez sem új dolog annyira, mármint az, hogy megszólíthatod azokat, akik már ismernek téged. Ez offline marketingben eddig is működött, és most már minden eszköz megvan hozzá, hogy te is használni tudd online is. Először kezdjük az alapokkal. Neem, nem a remarketing alapokkal, hanem a meggyőzéssel, reklámmal…

Biztosan rád figyel a leendő vevőd?

Ennek a gondolatmenetnek egy részét (sőt, gyakorlati példával együtt) már leírtam a “Mit taníthat egy bróker az online marketingről?” című cikkben. Tehát jó az, ha folyamatosan új érdeklődőket viszel rá az ajánlatodra, de sokkal hatékonyabb az, ha párhuzamosan azokat is megszólítod, akik már ismernek, látták legalább egyszer a termékedet, weboldaladat, szolgáltatásodat. Gondolj bele, hogy egy online reklám esetén milyen nehéz megszerezni a figyelmet. Bármi elvonhatja a figyelmét a leendő vásárlódnak (pl. egy vicces Facebook poszt, email, vagy csak szól valaki, aki a közelében van, elterelik a figyelmét, éppen leszáll a metróról, buszról….), ezért kell használni a remarketinget.

Mikor fog valaki vásárolni tőled?

Először is a legfontosabb, hogy felkeltsd a figyelmét, aztán a bizalmat is ki kell alakítanod. Persze ezeken kívül még sok minden van, azért hoztam ezt a két példát, mert elengedhetetlenek ahhoz, hogy minél előbb vásárlásra “bírd” őket. A remarketingnek köszönhetően többször is találkozik a reklámoddal, kampányoddal a leendő vevőd, így a legfontosabb információkat el tudod juttatni hozzá, és a különböző tartalmak, reklámok között egyszer csak megtalálod azt a pontot, ami az adott illetőnél (célcsoportnál) vásárlásra fordítja az érdeklődést. Ne úgy reklámozz, hogy mindig azt látja, hogy “Vásárolj! Vásárolj most! Akció….”

Mi a remarketing?

A remarketing segítségével olyan emberek előtt jelenik meg a promócióid, blogbejegyzéseid, egyéb tartalmaid, akik már jártak a weboldaladon, látták adott promóciódat, vagy blogbejegyzésedet. Tehát valamilyen aktivitásba kerültek a vállalkozásoddal. A két legnagyobb reklámfelületértékesítő-cég, a Facebook és a Google (szépen megfogalmaztam) lehetőséget ad arra, hogy ki tudd használni a remarketing adta lehetőségeket.
Klasszikus példám mindig a webshopos szokott lenni (és akkor máris jobban megérted.): olyanokra tudsz reklámozni így, akik például belerakták a kosárba a terméket a webshopodba, de nem vásároltak. (Máris érdeklődőkre reklámozol utána, és nem mindig újakra.)
Gondolom te is találkoztál már hasonlóval, hogy valamelyik oldalon voltál, aztán mindig követett az adott termék reklámja, bármerre is jártál. Nos, akkor az a cég használt remarketinget.

Nézzük is, hogy mit kell tenned:

  1. A weboldaladba elhelyezed a Facebook Ads vagy a Google Adwords pixelt. Ez egy kód, amit a hirdetési fiókodban tudsz lekérni. És a weboldalad footerjébe (HTML rész), aljába kell elhelyezni, hogy minden oldalon betöltődjön. Ebből tudják a cégek, hogy ki járt az oldaladon, hogy később tudj rájuk reklámozni.
  2. Terelj minél több látogatót az oldaladra, blogodra. pl. Facebook posztok, reklámozás, hírlevél…
  3. A hirdetési fiókodban alkalmazz szűrőket, hogy mi alapján csináljon a rendszer remarketing adatbázisokat, célközönségeket.
    például:
    – akik kosárba tették a terméket (a rendszer azt nézi hogy ki járt adott url-en (pl. tewebshopod.hu/kosar…)
    – akik megnézték az adott szolgáltatás leírását (pl. oktatás, weboldal-készítés….)
    – akik látták az adott kampányhoz tartozó blogbejegyzéseidet
    – akik jártak a weboldaladon
    – akik olvasták a hírlevelet (ezt is tudod mérni)
  4. Miután van elég nagy online adatbázisod elkezdheted a remarketinget. Úgy állítsd be a reklámokat, hogy csak az adott célközönségnek jelenjen meg. Pl. akik látták a szolgáltatások/oktatás részt
  5. Készíts stratégiát, kampányokat.

Mennyit költsek remarketingre?

A reklámozási költségedet máris lefaragtad. Mert ezután úgy kell kialakítanod a reklámkampányaidat, hogy a rászánt összeg egy része remarketingköltség legyen.
például:
– 80%-át a reklámkeretnek új látogatók bevonzására költöd
– 20%-át a reklámkeretnek remarketing kampányra költöd (Mivel ez kisebb célcsoport is lesz adott esetben pár ezer főre megy ilyenkor a reklám).

Tervezz! Tervezz! Tervezz!

Hírlevél helyett blogbejegyzés remarketing?

Sokan nem szeretik már a hírleveleket olvasni. Erre adhat megoldást a blogbejegyzés remarketing. A hírlevél helyett a blogodba írod le a tartalmakat. Majd ezután:

  1. Bereklámozod az 1. bejegyzést, tartalmat az új látogatóknak.
  2. A második tartalmat már csak azoknak reklámozod, akik látták az elsőt (azt is szabályozva, hogy ne sokszor jelenjen meg előttük a reklámposzt) – remarketinggel oldod meg.
  3. a harmadik tartalmat csak azoknak reklámozod, akik már látták az első vagy a második tartalmat is. (lehet és is, de azzal nagyon elaprózod, tehát aki látta az első és a második tartalmat.).
  4. …. és így tovább.

Érted már? Így spórolsz is, mert remarketingben kevesebbet kell elköltened. Nem arra költöd, hogy hírlevélre feliratkozzon, hanem már kattint, meg is van. Közben persze lesz lemorzsolódás.

Használd a remarketinget a vásárlás lezárására!

Arra is jó eszköz lehet, hogy aki már többször járt nálad, és olvasta a bejegyzéseidet, cikkeidet, termékeid, szolgáltatásaid leírását nekik készítesz “lezárásreklámot”. Tehát nem azt csinálod, hogy bárki, aki új neki már “nyomod” is a “vásárolj most!” reklámot, hanem csak azoknak, akik már aktív érdeklődők. Tehát a “Vedd meg most!” reklámokat csak a remarketing adatbázisod esetén használod.

Kapcsold össze a marketingcsatornáidat!

Egy újabb érdekes terület, amire tudod használni. A hírlevél-feliratkozókat meg tudod szólítani így, például a Facebook reklámokon keresztül. Facebook követőidet meg tudod találni Google hirdetéssel. Ebook-letöltőknek tudsz szólni a fizetős tartalmaidról. Hangold össze a marketing csatornáidat! Sőt készíts tervet, amiben így a remarketing sokat fog spórolni neked.

 

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketingoktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor neked szól ez a videós tananyag>>> Kattints ide <<<

Ehhez kapcsolódó tartalom: Most a legjobb befektetés a Facebook reklám!!! Kár lenne kihagyni!

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek