Sztárokat köti össze a rajongókkal, ez a Sztárüzenet projekt. Az alapítóval beszélgettem. TőkePortál podcast

Dátum

Megosztás

Nemzetközi szinten már bizonyított, validált megoldással indult el a Sztárüzenet startup. Az egyik alapítóval, Nyics Viktorral merültünk alá a vállalkozásuk, a piac rejtelmeibe és a most futó közösségi finanszírozási kampányukról beszélgettünk. A Tőkeportál Podcast műsorvezetőjeként a  tőkegyűjtő kampányt futtató vállalkozások működésének minden kis szegletére kíváncsi vagyok. A Sztárüzenet esetében is milliónyi kérdés járt a fejemben, például hogyan sikerül ennyi sztárt meggyőzni, a covid pozitívan hatott-e erre a piacra, vagy éppen az, hogy, hogy lesz ebből influencer közvetítő platform, illetve mik a tervek. És természetesen a tőkegyűjtésről is faggatom. 

A Tőkeportál felkért, hogy legyek én a házigazdája a most induló podcastjuknak, amit örömmel vállaltam, hiszen a közösségi finanszírozás egy új lehetőséget nyújt a vállalkozóknak és a startupoknak, amelyekkel én is foglalkozom.

A podcastot itt tudos meghallgatni:

Spotfy-on itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A podcastben erről beszélgettünk

2021-ben indult el Sztárüzenet, tehát egy nagyon friss vállalkozásról van szó. Ám a formátum / megoldás nem ismeretlen itthon, már nem egy vállalkozás próbálkozott ezzel a az ötlettel, igaz kevés sikerrel. De a nemzetközi piacon a Cameo sikere joggal ülteti bele a bogarat a startupperek fülébe, hogy ebben lehet valami. 

A Sztárüzeneten oldalán most a felhasználók a sztároktól tudnak rendelni privát videóüzenetet, amit legtöbbször szeretteiknek vagy barátaiknak vesznek meg. A Sztárüzenet csapatának későbbi tervei között van, hogy mivel erős sztár adatbázissal rendelkeznek (150+ sztár), így a B2B értékesítés iinfluencer közvetítési céllal is adja magát. Ez szintén bevételi forrás lehet, és így a cégek felé is tudnak nyitni. 

Hazai piacon jelenleg nincs konkurenciájuk, de Viktor örülne neki, ha lenne. Azt vallja, hogy így nemcsak a Sztárüzenetnek kellene kiépíteni a piacot, hanem ezt mással közösen tennék, ami érett startup gondolkodásra utal. A piacépítés kapcsán szót ejtettünk egy tipikus  tyúk vagy a tojás problémáról is: 

Viktor cégtársának, Csobán Évának köszönhető az, hogy nagyon gyorsan be tudtak csatornázni annyi sztárt az oldalra, hogy a melyik legyen előbb a sztár vagy a felhasználó problémát megoldották. Más esetben probléma lenne, hogy a sztár nem mozdul, mert nincs vásárló, a vásárló sem vásárol, mert nincs elég sztár. A covid hatására a sztárok is jobban megmozdultak, több szabadidejük és nagyobb kedvük volt csatlakozni az új formátumot kínáló platformhoz. 

A marketingben mindent mérnek és csak arra költenek, ami megy: betartják a marketing alapszabályát. Érdekesség, hogy a 45+-os hölgyek tartoznak legnagyobbrészt a célcsoportba. 

Most közösségi finanszírozási kampányukban a cél, hogy összegyűjtsenek 40 millió forintot. Ezt többek között marketingre és fejlesztésekre és bérekre fogják költeni. Fejlesztések között van például az említett B2B platform, vagyis az influencer közvetítés, de további olyan weboldalak is, mint a potolhatatlan.hu NFT piactér és a letoltheto.hu digitális tartalomáruház, amelyek ökoszisztémává is alakítják a startupot. 

Hallgasd meg a podcastot! 

Előző TőkePortál podcast beszélgetésem: A magyar Apple kiegészítő, a DoBox tőkegyűjtő kampányának részletei – Tőkeportál Podcast

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!