Sztártermék az Insta360? E-kereskedelmi piackutatás piaci adatokból. Esettanulmány

A piac folyton változik és erről menet közben, főleg ha benne vagyunk lehet nehezen kapunk visszajelzést, nem látjuk az összefüggéseket, mert túlságosan benne vagyunk. Ebben a cikkben egy adatokkal teletűzdelt piackutatásba láthattok bele. Egyszerűen kíváncsi voltam, hogyha akciókamera vagy műszaki kereskedőként szeretnék ilyen termékkel foglalkozni, akkor a vásárlók mennyire vannak oda a termékért? Valóban lecsapódik a termék körüli TikTok hype a forgalomban? Mennyit adnak el itthon, mekkora egy ilyen terméknek a piaca?

Hipotézis

Még a zöld 0-nak is nagyobb esélyét jósoltam volna a rulett keréken, minthogy a hipotézis szót a Tudományos Diákköri dolgozatom és a szakdolgozatom után használni fogom az életben. De elmúlt évek azt mutatták, hogy üzletemberként bizony az eszközkészletünk része.

Korábbi hipotézis, amiből végül nem lett cikk, mert hamar elvetettük: A rövid videókban látható mikrofonokból rengeteg fogy, ahogy anno a körlámpáknál volt 2021-2022-ben. Ha megnézel egy TikTok videót, akkor biztosan látsz ilyen mikrofont a „szereplők” kezében.

A nagyobb hazai műszaki cikk webáruházak eladásai adatait vizsgáltuk és ebből egyértelműen kiderült, hogy alig 2-7 db fogy havonta az ilyen típusú vezeték nélküli mikrofonokból. Nem mondjuk, hogy nem, hiszen ez is elfér a termékpalettán, de például húzó termékként látszik, hogy nincs rá meg az organikus kereslet, forgalom. Nem ez lesz a slágertermék, erre termékstratégiát nem lehet.

Insta360 hipotézis:

A hipotézis (minden kutatás alapja), hogy az Insta360 kamerák, akciókamerák már népszerűek a fogyasztók körében, és már a top eladások között lehetnek. A hipotézis kiindulási alapja, hogy feltűnt a trendi termékek között TikTokon (nem mindig TikTokról indulunk ki), a kínai márkák előre törtek az utóbbi években (lásd Minner cikk), több teszt videó és cikk is megjelent a hazai és nemzetközi sajtóban is. Lássuk!

Kutatás:

  • RPA, scraper megoldást használtunk az Insta360 forgalmának lekutatására.
  • Használtuk a Google kulcsszótervezőt.
  • Használtuk az elértő TikTok és egyéb nyilvános adatokat a termékkel kapcsolatban.
  • Piaci kutatásokat néztünk meg
  • Novemberi piackutatásunk volt, amikor is off szezon van, vagyis már vége a nyárnak, de még nincs itt a síszezon. Ám a karácsonyi és black friday is benne volt.

A cikkben erről van még szó:

  • piacelemzés
  • kereskedelmi adatok hazai webáruház eladásai alapján
  • nemzetközi piaci adatok
  • közösségi média trendelemzés
  • kínai márka trend

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért!

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!

Merre tovább? Fejlődnék még ebben!

Fotó: Insta360

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek