Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint mikor online randi oldalon ismerkedsz, és az adatlap a valóságtól picit – nagyon – eltér. Visszatérve a marketinges kiszervezésre, a meetingen és a szerződéskötéskor minden szuper volt, óriási eladási számokról beszéltetek, aztán eltelik egy hónap, sőt kettő és valahogy nem jönnek az eredmények. Valamit állítgattak, de csak azt látod, elment a hirdetési költség, az ő díjuk, és vásárlói oldalon nagyobb mozgás nincs. Aztán keresel még egyet, mert hát tudod, marketing kell, hátha a következő jobb lesz. Aztán 3-4 marketinges csapat után azt érzed, valami nem jó. Marketingsérült lettél. Nézzük meg mindkét oldalt, és vizsgáljuk meg azokat a tényezőket, amik befolyásolják a sikert. Ez a cikk segíthet abban is, ha nem jönnek az eladások, akkor tudd, hol lehet a hiba, tudd, mit kell keresni.

Felmerült már benned a következő gondolat cégvezetőként?

Ha én csinálom a marketinget, jobb eredményt érek el, mint a marketingesek

Több mint 300 vállalkozóval volt üzleti konzultációm az elmúlt 1 évben, és természetesen sokszor szóba kerül a marketing, kiszervezett marketing is. A fenti gondolatot nem egyszer hallottam, mikor arról volt szó, hogy egy marketinges csapat munkáját vizsgáltuk éppen. Nehéz a jó marketingest megtalálni, ez tény.
Az eredmények elmaradásának két fő tényezője van:

  • A marketinges(ek) nem megfelelő ismerettel rendelkeznek.
  • Nincs meg a megfelelő feltétel a cég részéről, hogy értékesíteni lehessen online marketinggel a terméket / szolgáltatást.

A legtöbb esetben a két szereplő együttesen okozza azt, hogy a marketing nem hoz eredményt. Ezt a két dolgot nézzük meg most bővebben. A cél, hogy rájöjjünk a te marketingedben, kiszervezésedben, hol lehetett a probléma.

A marketingessel (vagy csapattal) van a probléma

Előfordul-e? Naná! Nem véletlen fordul meg a fejedben az a gondolat, hogy te jobban tudnád, mint ők. Tudod miért? Mert te ismered a piacod – vagyis remélem – , illetve saját magunk jobban érezzük a vevőinket, marketingünket. A marketingesek legtöbbször akkor nem tudják eladni a terméket, ha nem csinálják meg a házi feladatot, vagyis nem járnak utána a termékednek, a vevőknek, a piacodon szokásos rutinoknak, tényezőknek.

Na, de miért nem járnak ezeknek utána? Ennek egyik oka, hogy még a kezdésnél nekik ez túl nagy munka lenne, valószínűleg árban is olyan ajánlatot adtak, amiben ez nincsen benne. Tehát nem akarnak nagyobb idő ráfordítást. Igen, bosszantó, hogy pont ezen is múlna a siker, és pont a feladatuk elvégzéséhez szükséges alapok nincsenek meg. De az is lehet, nincsenek is tisztában azzal, hogy ez mennyit számít, mert eddig olyan ügyfeleik voltak, akiknek ez nem annyira számított, vagy ismerték a piacot.

Mi a házi feladat? Persze lehet, itt-ott olvasgatnak a témában az adott termékkel kapcsolatban. De nem mennek el megnézni a cégedet, nem ismerik a termékedet / szolgáltatásodat (nem is kérdeznek róla eleget), nem tudják, a vevőid mit vesznek, hogyan, miért, mik a szokásaik, milyen élethelyzetben veszik a te termékedet, mi után, mi előtt…. – Tegyél fel keresztkérdéseket ezzel kapcsolatban, vagy figyelj oda, kérdezgetnek-e róla, a vevőkről.

Ahol még hibáznak, hogy rád akarnak erőltetni úgy egy értékesítési sémát, ami nem működik az adott piacon, vagy nem úgy működik. Ez pedig valójában a fenti házi feladat elvégzésének hiánya miatt van, vagyis nem ismeri a célcsoportodat, a termékedet…
Ilyen elavult dolgok például az üzleti modelledhez teljesen oda nem illő csali termékek (Ne, ne, ne hagyd magad! Ez a 21. század.)

És innentől már csak Előny tagok olvashatják a tartalmat. A cikkben szó lesz még:

  • még további cseklista, hogy mi lehet a gond a kiszervezett marketinggel
  • folytatjuk azzal, hogy mi van akkor, ha nálad, mint megbízó van a probléma, és amiatt nem jönnek az eredmények
  • hozunk egy nagy totált, vagyis milyen legyen a közös munka

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

És még mi kell a jó marketinghez?

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek