Temu túlélőkészlet webshopoknak. Gyakorlati útmutató. Így maradj versenyben!

Nem lehet nem észrevenni, milyen agresszívan szerez piacot jelenleg a Temu: végtelen hirdetési büdzsével és filléres termékekkel terjeszkedik, a hazai e-kereskedők legnagyobb bánatára. Ne legyünk naivak, a Temu nem fogja elhagyni ezt a stratégiát még jó pár évig. Versenypiacon vagyunk, ne arra várjunk, hogy majd a GVH lecsap a kínai óriásra, nem ettől fog eltűnni a konkurencia! Éppen e-kereskedelmi trendváltozásban vagyunk! Ha nem ők, akkor majd mások fogják gyorsabban felskálázni a vállalkozásukat. A Minner vállalkozókat arra ösztönözöm, hogy legyünk jobbak, fejlesszük a webshopot és „legrosszabb” esetben, ha a Temut holnap betiltanák, akkor sem veszne kárba a befektetett energia.

A cikk elején kicsit benézünk a Temu motorházteteje alá, röviden ismertetem miért is kell félni tőle, mi a stratégiája. A cikk második felében pedig több mint 20 üzleti lehetőséget mutatok be, amit beépítve a webshopodba rövid időn belül pozitív eredményeket fogsz látni. A cikk felér egy e-kereskedői kurzussal. Ebben segítségemre voltak e-kereskedői partnereink, ügyfeleink. Fontos információ! Tőlem ne azt a tippet várd, hogy akkor most menjél külföldre. Az is jó, és sokaknak jó lehetőség, de én ennél jobban megizzasztottam magam és kereskedő üzleti kapcsolataim.

A Temu ezzel az üzleti stratégiával tört be a kereskedelembe

Trendek találkozása + A lehetőséget használják éppen ki

A 2024-es Minneres üzleti ötletekben is felhívtuk már a figyelmeteket (sőt már tavaly nyáron), hogy a kínai kereskedelem változóban van. Míg korábban főként a világ gyáraként tekintettünk Kínára és a kínai cégekre, mostanra látható trend hogy saját márkákat hoznak létre a kínaiak. Forgalmazókat, márkaképviselőket keresnek az autóipartól (BYD) az akciókamerákon át (Insta360) a forrólevegős fritőzig. Ez most új munkahelyeket hoz létre a kínai gazdaságban, új karriercélokat ad a fiataloknak.

Ezen trenden kívül a Temu ráharapott arra a piaci körülményre, lehetőségre, hogy a fejlett világban az infláció miatt a fogyasztók sokkal inkább keresik az olcsó termékeket, mindenki ott spórol, ahol tud. A kínaiak pedig több fronton is támadnak.

A bődületes mennyiségű hirdetés csak a jéghegy csúcsa

Nem tudsz úgy megmozdulni ma az interneten, hogy ne jönne veled szembe egy Temu hirdetés. Eddig ezt maximum a Wish alkalmazta, de ő sem ilyen nagy szinten. Bármilyen termékre is keresel a Google-ben, 8 hirdetésből 2-4 a Temué, sőt az alacsony árak miatt ő van elöl a listán. Facebookon is szórja a pénzt, TikTokon influencer hadsereget toborzott (erről majd lesz szó).

Az alábbi Minneres Temu kutatásból azt láthatod, hogy főkét 14200 Ft alatti termékek esetében domináns a kínai cég. A cég Google hirdetési stratégiáját ebben a cikkben elemeztük mélyebben, ebbe most nem fogunk a cikkben belemenni: Mutatjuk, mennyire uralja a Temu a hirdetési piacot is. Van egy kiskapu a hazai webshopoknak!

A kínai anyacég számottevő profitot tud felmutatni

A Temu Kínában már letesztelt módszerrel nyomul az európai és amerikai piacra. Őrületes stratégiával akár 4-5 éven át is bevállalja a veszteséget. Elemzői várakozások alapján várhatóan 2026-ban lesz először nyereséges a cég. Amit érdemes tudni, hogy az eMag 10 évig képes volt ontani a pénzt és kitolni azt, hogy amíg piacot szerez addig nincs nyereség. Nos ebbe a Temu fog most éppen belerondítani, de ezt abban a kontextusban is érdemes nézni, hogy a Temu sokkal merészebben áll bele ebbe a piacszerző stratégiában, többszörös erővel, agresszivitással.

A Temu anyacége a PDD Holdings egy nyereséges vállalkozás. 2022-ben 130 milliárd dollár forgalom mellett 31 milliárd dollár profitot ért el (a részvényét is érdemes figyelni, amerikai tőzsdén lehet venni). A kínai piacon a Pinduoduo az anyacég fő vállalkozása, aminél ezt a stratégiát le tudta tesztelni. Mondhatjuk azt, hogy a kínai vásárlók a Pinduoduoról vásárolnak, és ennek nemzetközi változata a Temu. A kereskedelmi szektorátlag felett tudnak pénzt, profitot termelni (annak sokszorosát).

Az agresszív költés azért is van, mert a cég éppen saját ökoszisztémát épít azzal, hogy az applikációra tereli a felhasználókat. Később már itt kapják a felhasználók az értesítéseket, és máris spórolni fog a hirdetéseken. De ez még csak a stratégiája első szintje az applikációjával kapcsolatban.

Ellátási lánc lerövidítése

A gyártási ütemezésben, ciklusokban egy új tempót diktál a Temu. Ezt a sebességet megszokhattuk a Shein-nél is a ruhapiacon (ultra fast fashion). A gyártókkal közvetlenül tartja a kapcsolatot és adja le rendeléseket nekik. Persze ezt eddig is sok cég tette, de ők sebességben ezt 3-5-ször gyorsabb tempóban teszik. Továbbá a termékfejlesztés is sokkal inkább a Temu kezében van, szemben más piaci szereplőkkel, akik a gyártókra hárítják ezt a feladatot.

Applikáció – Ezzel nem tudsz versenyezni! Közösségi média oldalt akarnak létrehozni?

Elmúlt hónapokban már vezeti a legtöbb ország app letöltési statisztikáját a Temu. Ezt úgy oldja meg, hogy nagyobb kedvezményt ad, ha letöltöd az appot.

Azért is terelik az applikációba tehát a felhasználókat, mert:

  • Így később push notification-önöket, értesítésetek tudnak küldeni. Ezzel spórolnak majd a marketingköltségen.
  • Mernek többet hirdetni, több értesítést küldeni, mint eddig bármilyen hasonló kereskedő. Elmennek a falig (A Kínai nagy falon is túl!). Más piaci szereplő óvatos szokott lenni, nehogy a vásárlók agyára menjen.
  • Elemzők szerint egy közösségi média oldal létrehozásán ügyködik a cég, amit most fordított stratégiával hoz létre. Míg a TikTok először közösségi médiával indított és ebből lesz e-kereskedelmi platform, addig a Temu e-kerekedőből lesz speciális social media oldal. Utóbbi azért is potenciál neki, mert egyszer csak lecsökken a marketing költsége. Erre utal egy másik szlogenjük is: “team up, price down”. Lesz ennél jobb szlogen is lejebb!

Persze meredek párhuzam lesz, de hazai piacon a Mobilfox is ügyesen terelte a TikTok népét abba az irányba, hogy weboldalán legalább regisztráljanak a Mobilfox member kampányban. Ez számukra abban volt segítség, hogy évente kb. hatszor hirdetnek óriási kedvezményeket, és a vásárlók többségének így már nem kell regisztrálnia, ami gyorsítja a vásárlást.

Apró érdekesség. Elmúlt napokban többször jártam a Temun. A felület addig nem enged tovább, amíg létre nem hozok egy fiókot. Bizony! Még terméket sem enged nézni! Ezt egészen biztosan tesztelték, hogy reagálnak kis számban az emberek. Merészek! Ezt átvehetnénk tőlük, mármint a merészséget!

Az influencerek már Temura váltottak.

A Temu egy átlagos lomha e-kereskedőhöz képest az újításokat hipersebességgel teszteli és valósítja meg. Ezt egyébként el lehetne lesni tőle! Tudod, nem 4 hónap az e-mail marketing felépítése, vagy 2 hónap egy influencer kampány megtervezése (nem kellenek a kifogások). Külön affiliate programot hirdetett, amiben a csatlakozó influencer ingyen termékeket kap (ezért lepték el a TikTokunkat a Temu haul azaz kicsomagolós videók).

Az látszik, hogy itt nem pénzszórás megy, hanem tudatos pénzbefektetés, ami tűpontosan ki van számolva.

20% jutalékot fizetnek a vásárlások után, ami extrém magas (de egyébként ha kiszámolod még lehet olcsóbb, mint amit elszórnak egy vásárlóra hirdetésekben). Ők maguk is keresnek influencereket, akik 30-40 000 forint értékben kapnak termékeket, amelyeket ők maguk válogathatnak össze (beszerzési értéken ez 10-15 ezer lehet).

Az influencereknek saját, gamifikált rendszeren belül bónuszokat adnak egyes szinteken, és versenyeztetik egymással őket egy ranglistán.

Shop like a billionaire – vásárolj úgy, mint egy milliárdos

Temu szlogen

A Temu szlogenjével is közel került az emberekhez. Nem azt mondja, hogy felmész és olcsó termékeket találsz. Hanem azt mondja, hogy vásárolj úgy, mintha milliárdos lennél, mintha nem számítana, mennyit vásárolsz, mert megteheted.

A vevők szeretik! Ő a versenytársad!

A Minner éppen hirdet egy Temu témával kapcsolatos másik cikket is, ahol többségében pozitív kommentek jelennek meg a Temuról. Nem, ez nem az a korábbi kínai cég, ami gagyi marketinggel, kommunikációval célozza meg az embereket, vagy ami átveri a vevőket. Ez itt a gond, a Temut a többség szereti. Nézd csak meg hasonló Temu cikkek alatt a kommenteket.

Temu túlélő készlet. Ezt csináld, hogy a webáruházad, kereskedésed versenyben maradjon

Folytatjuk most a cikket azzal, hogy te milyen megoldásokhoz nyúlhatsz. A Temu is egy versenytárs, bár az igaz, hogy nemcsak árban, de sebességben is köröket ver a piaci szereplőkre. De nincs lehetetlen, csak tehetetlen! Az eddig ki nem aknázott e-kereskedelmi stratégiákat fogjuk végig venni most a cikkben.

Szeretnénk, hogy valóban előnybe kerüljön az, aki többet akar arréb tenni egy fűszálnál. A cikket teljes terjedelmében a Minner belső köre, vagyis a Minner Előny tagok olvashatják.

Megnyugtatlak! Van megoldás, olyan is, amit már holnap alkalmazni tudsz. Meg fogsz lepődni, mennyi megoldás közül tudsz majd válogatni. Mennyi lehetőség áll előtted! Csak az elmúlt két évben 120 webáruházzal dolgoztunk együtt tanácsadás üzletágunkban, többnek is 500 millió forint felett van a forgalmuk, sőt nem ritka a milliárdos forgalmú sem (természetesen voltak kezdő webshopok is). Megedzettetek minket!

Tesztelj le minket mindössze 6900 Forinttal!

A cél, hogy fejlesszük e-kereskedelmi szemléletmódodat és mellette kapj azonnal használható tudást is.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Amivel most kezdünk…

Úgy látom nem kattintottál rá az előfizetek gombra. Szóval itt van még több ezer szó, hasznos tartalom, példákkal, amit csak előfizetőink látnak. Miután előfizettél a Minner.hu/elony oldalon ezt a cikket és megtalálod és még további hasznos e-kereskedelmi és marketing cikket, sőt egyéb üzleti tartalmat, letölthető útmutatókat. Ez az előfizetés nem kiadás, hanem befektetés!

Van még hasonló cikk, letölthető anyag?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek