Termékfejlesztési ötlet 1.: Örökké WP-betyár akarsz lenni? WordPress szolgáltatás újragondolása

Dátum

Megosztás

Hogyan lehet tovább fejleszteni egy WordPress szolgáltatást? Weboldalakat készítesz cégeknek, vállalkozóknak. Érzed, hogy lehetne ebből több is. Ha a csapatot bővíted, a költségeid is nőnek, amivel a versenyképes árad is, de máshogy nem tud ez a bevétel skálázódni. Vagy mégis? Esetleg marketing szolgáltatást csapjuk hozzá? Ááá… akkor meg jön az, hogy már a marketinges cégekkel is versenyzünk. Lassan nem weboldalkészítők vagyunk, hanem web-öttusázók. Járjunk utána, foglalkozzunk minden tényezővel! Ha nem is ez a te területed, a cikk jó mintát, inspirációt adhat neked, hogy te miben gondolkodhatsz.

A termékfejlesztés cikksorozatban vagy éppen. Ez külön kategóriát (termékfejlesztési ötletek) is kapott, sőt a menüben is megtalálod. Célunk, hogy ezek a cikkek útmutatót adjanak akár a céged teljes újragondolásához, vagy legalább egy olyan termék / szolgáltatás elindításához, ami felskálázza a forgalmat.

A cikk egyrészt több éves tapasztalattal készült, másrészt több piaci szereplővel is mélyinterjúk készültek (weboldalkészítő, webfejlesztő, cégvezetők, marketingügynökségek oldaláról).

Mit érzel most? Helyezzük el a vállalkozást. Hol állsz?

3-4 éve már WordPress oldalakat készítesz. Jön belőle szép kis bevétel, de azért az ügyfelekkel való egyeztetés nehézkes, a fejedre is járnak, szét is aprózódtál már, kihívás nincs már benne, inkább csak telnek a napok. Ja, és persze te foglalkozol az ügyfélszerzéssel, ügyfélkezeléssel, weboldalak készítésével. Lehet, hogy dolgozik neked grafikus vagy szövegíró, de lényegében egy néhány fős csapatban dolgozol, és a többiek sem alkalmazottak, katáznak, szintén szabadúszók.

Nem foglalkoztál még a cégstratégiád fejlesztésével? Pedig tudtad, hogy a sikeres cégvezetők a munkaidejük 32%-ában cégstratégiával foglalkoznak (lásd kutatás)? A cikk elolvasása segít, hogy erre koncentrálj. Kattogjon az agyad!

Konkurencia – A szomszéd Pistike és a trendet meg nem értő egyedi fejlesztők

Elhiszem, hogy zavar a konkurencia, kit ne zavarna. De itt az az érdekesség, hogy az egyedi webfejlesztők téged szidnak, mert olcsóbb vagy. Ezt azért is teszik, mert zavarja őket, hogy egyébként elég is a tevékenységed egy hazai vállalkozás weboldalának elkészítéséhez. Másik oldalt pedig ott van, hogy mivel alacsony a belépési küszöb, így szinte már a szomszéd Pistike is WP weboldalakat gyárt.

Emiatt is olvasod most ezeket a sorokat. Ennyi változó versenytárs mellett keresel valami Szent Grált! Valami olyasmit, ami különálló termék, szolgáltatás, ráadásul jól skálázható.

Nézzük meg egyesével a konkurenciákat:

  • Szomszéd Pistike és a többi WordPress weboldal készítő: Az alacsony belépési küszöb miatt nagyrészt egymásra megy a licitálás. Az árak olyan széles skálán mozognak, hogy a fogyasztó is csak kapkodja a fejét. Hiába dolgozol te jól, hiába kommunikálsz jól az ügyféllel – nehéz ártárgyalások elé nézel.
    Az árral való bűvészkedés tehát nem hoz semmilyen előnyt, sőt a verseny miatt inkább hátrányba kerülsz.
  • Egyedi webfejlesztők: Nehéz úgy dolgozni, hogy mindig ekézik a WordPress fejlesztőket. Bekér több ajánlatot is az ügyfél, majd a webfejlesztőknél azt hallja, hogy „WordPress-t ne, dehogy is, ne is gondolj rá, veszélyes…”. Közben pedig bőven elég egy hazai kisvállalkozásnak a WordPress rendszerre készülő oldal, amely alap funkciókat tesz a weboldalába, vagy csak egy bemutatkozó oldalt akar. Bár tény, hogy az ügyfél az árakat látva azért a WP irányba hajlik, sőt ez látszik is a tényen, hogy itthon is a weboldalak lassan már több mint fele WordPress.

9 év alatt 13 milliárd forint bevétel

Elhiszem, hogy abban gondolkozol, hogy akár saját sablonod legyen, amikor meglátod az Avada 13 milliárd forintos árbevételét az elmúlt 12 évből. Sőt, ennél magasabb az Elementor vagy a Divi bevétele, hiszem az Avada utánuk van. A fogyasztók, cégvezetők, marketingesek azonban sokszor gondolkodnak úgy, hogy maguknak is „összekattintgatják” a sablont.

Nos ez is érdekes piac, de nehéz érvényesülni. Az Avada-Divi-Elementor szentháromságra éppen a WordPress Gutenberg blokkszerkesztője jelent éppen veszélyt. Ez a trend lehet, hogy már elúszott!

Marketing / ügyfélszerzés

Nehéz kitűnni, mert sokan nyújtanak hasonló szolgáltatást. Több ezerre tehető a webfejlesztők, WordPress weboldalkészítők, marketingügynökségek, szabadúszók száma, akik hasonló területen dolgoznak. Nehéz különbözni megjelenésben, ajánlatban, kommunikációban – nem is beszélve a Google hirdetésekről.

A marketingnek szerves része az ajánlat, ár is, nos itt az is problémás, hogy a legtöbb ma piacon lévő üzleti modellnél ezen a területen nehéz visszatérő ügyfelet generálni. Ennek oka még talán az is, hogy az ügyfelek még mindig kevésbé koncentrálnak a digitális megjelenésre, több évig hozzá sem nyúlnak egy weboldalhoz.

A weboldal kész. Téves! A weboldal soha nincs kész!

A marketingünket sokszor meghatározza az is, hogy milyen üzleti modellt alkalmazunk, milyen termékeket, szolgáltatásokat nyújtunk az ügyfeleknek.

Ügyfelek

Az egyik legfontosabb szereplők a képletünkben, hiszen ők adják a pénzt. Nos itt nagyon széles a paletta, nagyon szélesek az igények.

  • Új digitális vállalkozást akar: Van egy ötlete, mondjuk ő akar lenni a következő Jófogás. Általában ebben egy sohavégetnemérős fejlesztési időszak jön ki. Nagy pénzt kecsegtet, de még ha WordPressben is gondolkodik az ügyfél, ide sokszor egy csapat tapasztalata kell, sőt fejlesztőt is be kell vonni. A végén legtöbbször sértődés és ráfizetés a vége.
  • Átlagos kisvállalkozás: Pont neked való ügyfél. Bemutatkozó oldalt akar, főoldal, néhány aloldal, űrlapokat, linkek, még a fizetési lehetőség bekötése se egy nagy kunszt. Itt a legnagyobb a verseny, de az talán a nagy probléma, hogy nehéz visszatérő ügyfelet kinevelni belőlük. Kell weboldal, de az sokszor csak áll. Nincs ráterelve forgalom… és a többi.
  • E-kereskedő: Legyen az akár termék, akár szolgáltatás a kereskedelem felerősödése miatt az egyik legdinamikusabban fejlődő ügyfél-csoport. Mindenképpen akarják a digitalizációt. Ez jó, erre már lehet építeni!

Üzleti modellek – Marketinget hozzácsapni? Csomagban? Havidíjban

Ezeket alkalmazzák a legtöbben MOST!

Alap WordPress szolgáltatás: A legtöbben ezzel indulnak. Weboldalakat készítenek, fix díjért. Jelenleg egy bemutatkozó weboldal átlagára 100-250 000 forint között mozog a WordPress fejlesztők körében.

  • Pozitívum: Mivel árban versenyképes így egy átlagos futtatott marketinggel a megrendelők folyamatosan jönnek. Magad ura lehetsz.
  • Negatívum: Mindenki csinálja, nagy a verseny, csak egy kishal a vízben egy ilyen cég. Az egyszerre 6-8 ügyféllel való közös munka is nehézkes, pedig legalább ennyi kell ahhoz, hogy megtérüljön az ügyfélszerzés marketingdíja, egyéb költségek.

WordPress weboldalkészítés + Marketing szolgáltatás: Valahogy mindenki arra jut, hogy legyen valami extra bevétel, valami folyamatos. Ezért nyúlnak akár az ilyen cégek, vagy éppen a szabadúszók, szabadúszó csapatok is a marketinghez.

  • Pozitívum: Jön plusz havi bevétel. Kicsit kiszámíthatóbb bevétel, a cashflow csapongása lenyugszik.
  • Negatívum: Most akkor WordPress fejlesztő a csapat vagy marketinges? Valahogy hirtelen mindent is csinál és olyan pályára tévedt, ahol marketing ügynökségek is vannak.

Megoldások: Termékfejlesztés, vállalkozásfejlesztés ötletek

Miért is kell fejleszteni? Hogy ne unatkozz, hogy új lendületet kapj a munkában, hogy a forgalmadat skálázni tudd, mert egy idő után megunják a fogyasztók, amit adsz, mert a trendek és az ügyfelek változnak…

Trendben is sok minden van a WordPress oldal készítő ellen. Egyrészt a WP Gutenberg hamarosan olyan fejlődési fázisba kerül, hogy más rendszerek, mint a Divi vagy Elementor használata lehet, hogy felesleges lesz, vagy inkább úgy fogalmaznék pont jó alternatíva ezek mellé. Picit elmegy a Wix irányába így a WP rendszer.

1. verzió: Minél gyorsabban kell weboldal

Ha nézzük az egyik szűk keresztmetszetet, akkor van olyan ügyfél, aki nem szeretne várni a weboldalra, sokszor tegnapra kell. Néhány éve felmértük azt, hogy a „weboldal egy napon belül” szolgáltatás tetszik a piaci szereplőknek, ügyfeleknek. El is fogadják, hogy mivel a gyorsaság megvan, persze a minőség is adott, így az olcsó részt nem tudjuk adni, tehát feláras a szolgáltatás. Itt az időfaktor, határidő a barátod lesz, sőt a marketingedet könnyíti meg. Ahol határidő van, ott mindig könnyebb az értékesítés, úgyhogy ha konkrét napokra szól a „sales”, gyorsabban mondják az ügyfeleid, hogy: Igen! Ez kell nekem!

Lehet-e 8 óra munkával átadni egy weboldalt? Nem! De a nagy részét ott helyben meg lehet csinálni, és a jelenlét felárát kifizetik a cégek.

Ide viszont fejlesztés, rendszer kell!

A megoldás:

  • Kell egy jó űrlap, amivel bekérjük a céges információkat.
  • Sablonizált megoldást tudsz adni az ügyfélnek (mondjuk WP esetében szinte mindig így van.), neki kell választani előre, hogy melyik kell neki.
  • A sablon alapján kéred be a szövegeket is, igazából egy előre megkoreografált weboldal készítés lesz.
  • Kell egy szövegíró, hogy mindenhová megfelelő mennyiségű szöveg kerüljön. Egy átlagos weboldal szövegezésével végezni fogtok, főleg azért is, mert előre tudjátok milyen helyekre mennyit írtok.
  • Átadjátok a weboldalt délután 17:00-kor
  • Majd végső simításokat is elvégzitek utólag.
  • Ennek a díja itthon: kb. 250 000 forint

Fontos! Most körülbelül azt fogjátok csinálni, amit hamarosan a mesterséges intelligencia. Vagyis bekéritek az adatokat egy űrlapon, megvan előre minden szövegmező, és oda tudjátok milyen hosszúságú szöveg kell, milyen piktogramok… majd ti manuálisan legeneráljátok a dolgokat. Ezt később sajnos megteszi majd a számítógép, na de addig van 5 évünk, keressünk belőle pénzt!

Másik fontos tényező, hogy ilyet nem fog bevállalni egy webfejlesztő.

2. verzió: Szolgáljuk ki azokat, akik marketingre használják:

Egy másik szűk keresztmetszet az, hogy lényegében annak éri meg a weboldal, aki aktívan is foglalkozik vele. Tehát hiába csinálnád meg a weboldalt az ügyfélnek, hogyha arra nem terel forgalmat. Nem fog később keresni, hogy na csináljunk még valamit. Koncentráljunk abba az irányba, hogy:

Mi jellemző a visszatérő ügyfelekre? Mi jellemző a sikeres digitális megjelenésre?

Hozzunk ki többet a weboldal készítésből, az ügyfélből. A Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online? cikksorozatban is látszik, hogy a konverziótudatos weboldalak tulajdonosai igazán kiaknázzák a digitális profitlehetőségeket.

Amerikában egy landing page / kampány oldal elkészítésért a cégek fizetnek 4000 dollárt, vagyis 1,2 millió forintot. Ebben benne van még a teszthirdetés is. De olyan kampányoldalakat készítenek a marketingügynökségek, amiből a vevőnek pénze van. Konverzióra optimalizálják ezeket a promóciós oldalakat, és a tesztelés után úgy adják át, hogy azon van legalább 1,5-2% konverzió. Az Ingyenes promóciós oldal készítő (landing page, weboldal). Útmutató lépésről lépésre című cikkben írtam példákat, hogy egy promóciós oldalon mi van.

A megoldás: WordPress promóciós oldalak, kampány oldalak, landing page-ek készítése.

  • Ehhez egészen biztosan tanulnod kell marketinget,
  • vagy legalább bevonni egy kreatív marketingest, aki segít kampányokat kitalálni. Tudod, hasonlót, mint amit mi csinálunk most a Tudásrészvény köré. De még jobb példa az Ire.hu piacterünkön a képkeret landing page-ünk (bár azt még 1-2 blokkal meg kell toldani).
  • Hiába ott a cikkünk az ingyenes landing page készítésről, kell szaktudás (marketing), kreativitás egy ilyen oldal elkészítéséhez.
  • Szükséged lesz szövegíróra, hogy a landing page-ek / kampány oldalak szövegezését megcsináljátok.
  • Itt jön a trükk, amivel sokat tudsz nyújtani az embereknek: az elkészült promóciós oldal szövegezése adja az adott hónapban a hirdetési szövegeket (persze mellé kell még kreatív).
  • Egy ilyen szolgáltatásnak a díja itthon 500-700 000 forint / kampányoldal.

És mi fog történni három hónap múlva? Újabb kampány! Visszatérő vásárló, ügyfél.

Én ezt elnevezném online szórólapnak.

Könnyen befogadja a KKV, kisebb cégnek a vezetője, megérti ezzel a két szóval, hogy miről szól.

Erről sok marketing anyag kerül ki egyébként ide a Minnerre, sokat edukáljuk erről az embereket.

Képkeret landing page példa az ire.hu piacterünkről: (Vagy itt élőben)

3. verzió: Online rendszerek összekötése

Ahogy azt már a digitális ninja ötletben is leírtuk a Minneren, a cégek többsége keresi a digitális szakikat, ninjákat. Az online jelenlétből eredő előnyöket sokszor a cégek azért nem értik, vagy élvezik, mert nincs összekötve más rendszerükkel. Hiányoznak az integrációk.

1.0 Megoldás. Már arra nagyon jó szolgáltatást lehet építeni, hogy:

  • Űrlapoknak a megfelelő kezelését beállítod. Például e-mailben megjönnek az érdeklődők, rendelések…
  • CRM rendszer összekötés, vagy Trello, egyéb rendszerrel.
  • Hírlevél rendszer bekötés
  • Ügyfélszolgálati rendszer felépítése, ticketing rendszer (nem, nem ismerik a lehetőségeket a cégek).
  • Backup, biztonsági mentés
  • E-mail költöztetés (mindig tele van), irány a Google Workspace

Nehéz is mindent ismerni. A digitális ninja kategóriába írt cikkeknél jövünk rá mi is, hogy te jó ég mennyi eszköz van.

Na, de nem azért vagy itt, hogy azt mondjam, digitális ninja szolgáltatást csinálj. A WordPressre, weboldal készítésre akarsz építeni szolgáltatást.

2.0 Megoldás: Saját digitális rendszer előfizetési díjjal

  • Már rengeteg rendszert meg lehet úgy csinálni, hogy akár white label verzióban, akár a különböző api-knak hála saját rendszert lehet építeni minimális tőke – és erőbefektetéssel.
  • Előfizetési díjat kérsz a cégektől.
  • A csomagban mindent belepakolsz mint az űrlap, biztonsági mentés, ügyfélszolgálati módul, e-mailek, marketing integrációk, egyéb automatizmusok.
  • A különböző integrációkat akár Microsoft 365-tel, vagy Zapier-rel, vagy White label megoldással éred el.
  • Kezelheted a domain, tárhely, backup megoldásokat is, sőt erre felületet adsz a felhasználóknak.
  • Ezt hívják SaaS vállalkozásnak is.
  • WordPress-re is építheted, és adhatsz az ügyfeleknek dashboard-ot is. Persze utóbbihoz kell majd azért programozni.

Nekem például tetszett az, hogy egy hazai marketingügynökség látja el a Retargeting.biz hazai szolgáltatását.

Kapcsolódó cikkek:

4. verzió: Webshopokra koncentrálni

Ehhez az információhoz akkor jutsz hozzá, ha írsz a Minnernek Facebookon keresztül, vagy e-mailben.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!