Hogyan indítsd be a Tiktok marketinged akkor is, ha nem a te világod? Tiktok marketing

Dátum

Megosztás

Elértük a Tiktok marketing inflexiós pontját a napokban! Vagyis azt a pontot, ahol már a cégeknek nem kérdés, hogy kell-e használniuk a Tiktok-ot. Egyértelműen ott a helye a marketingben a Tiktoknak. Már nem lehet félresöpörni, hogy nincs ott fizetőképes kereslet (van). Aki így gondolkodik valószínűleg a vesztesek között lesz a recesszióból való kilábalás időszakában. Nem, nem vagyunk őrültek, hogy azt mondjuk csak a Tiktok! Ez is egy része a marketing mixnek, amit érdemes alkalmaznod. Ha szeretnél a kisebb ellenállás felé is elmozdulni, akkor ideje bevenni a Tiktokot!

Még jobban elmélyülnél benne? A cikk videós és podcast formában is elkészült, sőt bővített tippek is vannak benne (pl. étterem, webshop, fejlesztőcég, grafikus… mit tegyen ki Tiktok-ra).
Youtube-on itt éred el, hanganyagként Spotify-on itt, Apple Podcast-ban itt.

Kell-e ez nekem? Teheted fel a kérdést magadban. Statisztikák

Az, hogy véded a pénzed, idődet az egy nagyon jó dolog. Viszont döntést hozni megérzésből, vagy laikusok véleményére adni már nem jó stratégia! Sokszor egy kongnitív torzítás eredménye is, hogy csak azokat az információkat vesszük észre, ami az igazunkat erősíti. Pl. felerősítve lehet az a tévhit, hogy a Tiktokon csak fiatalok vannak. Nos mindjárt statisztikával alátámasztom azt, hogy ott vannak a vevőid!

Először is erre tegyünk pontot egyszer s mindenkorra! (Vagyis amíg a Tiktoknál ez a jó időszak van).

Van pénzük a Tiktok felhasználóknak?

Van, csak nem nálad költik el! Hanem például Antalnál, az egyik csoporttagunknál, vagy Lucánál szintén Minner vállalkozónál, vagy nálunk, vagy a többi Minner vállalkozónál. De nem késő lépni, nemsokára nálad is csörög a Tiktok kassza!


Már a Cápák között felvetésemnél sokan ledöbbentetek, hogy szinte minden adásban van egy valaki, aki azt mondja, hogy: a Tiktokon indult el a vállalkozása, ott szerzi a vevőit, vagy Tiktokon lőttek ki az eladásai.

Pont most kell elgondolkodnod a Tiktokon is! Recessziós időszakban sok minden máshogy kell csinálni, mást is kell csinálni, mint eddig, erre pont jó lehet a marketingedbe egy kis frissítés. Ami természetesen egyik opcióként lehet a Tiktok.

Még sokan abba a hibába esnek, hogy fiatalok úri huncutságának tartják a Tiktokot, mondván nekik egy petákjuk sincs. Ezzel szemben:

  • Antal kommentelt a legutóbbi Cápás-Tiktok megállapításomra a fenti képen látható szöveggel, majd ezután Luca is beszállt, aki még be is linkelte Tiktok csatornáját az üzlet csoport tagjainak.
  • Láthatóan a Cápák közöttben bemutatkozó vállalkozók számottevő eladást tudnak generálni a Tiktokról
  • Tiktok képzésünk oktatója Márton Viktor (@mzviktor a csatornája) – MATEK képzést ad el!!! Szülők is előszeretettel nézik videóját.
  • Mi a Minnerrel kezdő vállalkozó képzést értékesítettünk sikeresen a nyári kampányunkban.
  • Egyik szponzorunknak készítettünk egy videót saját Tiktok csatornánkra, ahol exportértékesítésről volt szó e-kereskedők számára. Több tucat leadet szerzett mindössze egy videóból (a Minner csatornáján a videó). Pedig niche piac!
  • Lapozzunk, hogy nincs ott fizető képes kereslet! Lapozzunk arról is, hogy csak fiatalok vannak a Tiktokon! Ne a négy fal között döntsd el a marketingstratégiádat, hanem lásd meg a lehetőséget és valós adatokat!

Beszéljenek a számok!

A Tiktok hirdetési platformjának adatai alapján néztem utána, hogy Magyarországon mennyi ember előtt jelenhet meg a hirdetés egyes korcsoportok alapján:

Röviden: 2,5 millió magyart tudunk elérni a Tiktokon, ebből több mint 1,5 millió 25 év feletti!

És még további számok:

  • 2,5 millió magyar használja a Tiktokot, ebből 1,5 millióan 25 évnél idősebbek 
  • Naponta átlagosan 56 percet Tiktokoznak a felhasználók. Ezzel szemben a Facebookon átlagosan 35 perig használják, a Youtube-ot pedig 40 percig. 
  • 1 milliárd aktív Tiktok felhasználó van a világban már, Instagramot havi szinte 2 milliárdan használják, Facebookot 2,9 milliárdan
  • Az interakciók száma (lájk, komment) egy organikus posztra (videóra) 4-szer több mint Instagramon és 6-szor mint a Facebookon! 

„Én már itt eldöntöttem!” Belevágok és ezt meg akarom oldani rövid időn belül! Szeretném felgyorsítani!

Ha a fenti bekezdés cím igaz rád, akkor ajánlom számodra a Minner Tiktok útmutatóját, képzését. Mi is külsős oktatót hívtunk, mert anno nekünk is tanulni kellett ezt. Az oktató Márton Viktor (@mzviktor) már több mint 200 000 követőnél jár a Tiktokon, és mi a Minnerrel is már közel 20 000-nél (@minner.hu), az ő tanácsait követve. Tiktok képzés, kattints ide!

Tiktok marketingMire használják a cégek most a Tiktokot? Hogyan néz ki a Tiktok marketing?

Ami először fel fog tűnni neked, hogy itt nem úgy kell reklámozni, posztolni, mint Facebookon. Itt a gyors kontent előrébb való, sokkal gyorsabban kell történnie a dolgoknak a videókban, mint egy hosszabb Youtube / Facebook videóban.

Ez a tartalom azoknak szól, akik még NEM indultak el a Tiktokon! Ha te már tovább léptél, megtetted az első lépést, akkor ajánlom ezeket a cikkeket:

Ki szerepeljen a videóban?

Első megugrandó probléma szokott lenni, hogy na de arccal szerepeljek a videóban, vagy ki legyen benne?

Egyfős kivállalkozásnál sajnos nehezebb kérdés. Egyrészt büdzsé sincs megfizetni mást, másrészt nem mindenki akar idős fejjel Tiktokon szerepelni (nem vagyunk elvakult Tiktokosok, megértünk). Egyrészt a videók több mint felénél el tudod érni, hogy ne kelljen szerepelned, erre rá lehet készülni, másrészt ettől még bevonhatsz fiatal ismerőst, rokont is.

Több fős vállalkozásoknál:

Munkatársak. Elvetemült gondolat? Valójában egy jó csapatépítő. És a kiszervezett marketingnek a töredékét kell elköltetnünk rá, hiszen maximum bónuszban adjuk, jutalomként a munkatársaknak. Erre jó példa a Reflexshop és a Sulyán cukrászda, akik ügyesen bevonják a munkavállalókat a tartalomgyártásba. Ez egyébként igazán jó csapatott is kovácsol az ottani dolgozókból.

https://www.tiktok.com/@reflexshop/video/7270904741989764385?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7258193413701715458
https://www.tiktok.com/@sulyan_cukraszda/video/7271733465337351457?lang=hu-HU

Több fős cégnél még felmerülhet a kiszervezés, lehet? Nos sok cég oldja meg úgy, hogy keres egy fiatalabb generációs tartalomkészítőt, vagy egyszerűen csak egy fiatal munkatársak akire egy az egyben rábízza a Tiktok jelenlétet. Ez történhet egyébként marketing ügynökség kiszervezéssel is.

https://www.tiktok.com/@euronics_magyarorszag/video/7244576768072387867?lang=hu-HU

Trend videók vs saját kontent?

Már most leszögezem, aki azt tanácsolja, hogy trend videók legyenek a tartalmaid többségébe, és vadászd a trendeket, azt kergesd el!

Célcsoportot szeretnél bevonzani, vásárlókat és nem „Tiktok turistákat”.

A legjobb az, ha egyensúlyt tartasz, méghozzá nem kell minden trendre felülni, hiszen a legtöbb valószínűleg nem illik a cégedhez. A legjobb stratégia, ha 70%-ban saját tartalmad van és maximum 30% a trend videók. Minden trendre egyébként sem kell felülnöd, hiszen az emberek nem egy csatornát követnek és úgy nézik a feedet, hanem általában a „neked” , „for you” opciónál nézik a videókat. Nem fogják megjegyezni, hogy na az XY nem csinálta meg ezt a trendet, nem is fogok vásárolni nála… Szóval ne legyen ilyen kényszered!

Facebook vs Tiktok

Míg a Facebookon inkább „hivatalosabb” kommunikáció zajlik, addig a Tiktok marketing sokkal emberibb, könnyedebb tartalmakat kíván. Valószínűleg azért sem mernek a cégek Tiktokra jönni, mert úgy gondolják, hozzájuk nem illik ez a fajta kommunikáció. Pedig pont ettől lesznek emberiek, és a fogyasztók pont ettől érzik azt, hogy: „hééé ők nekem szólnak”.

Erre jó példa a The Ritz London, akik igazán előkelő hotelként pozíciónálják magukat a piacon, ám mégis meg szeretnének jelenni a Tiktok közössége előtt. Ha nekik ez sikerült, neked is fog!

Helyi vállalkozásom van vagy az én iparágamban nem működik…

Eszméletlen sok műkörmös hódította meg már a hazai Tiktokot, de villanyszerelőtől, autószervizen át a burkolóig és természetesen a helyi éttermekig rengeteg példa van rá. Igen, sikeresen szereznek vevőt, ügyfelet, megbízót a Tiktok tevékenységük által. Csakhogy néhány példát mondjak:

  • Itt egy festő: Paintlife_Hungary
  • Autószerviz: Kwikfit
  • Szállítmányozás: Happ Transport (tudom itt van egy felkapott Tiktokosuk, aki kamionos videót kezdett el készíteni a Tiktokra, és először ő építette fel saját magát, ő Tomka János.

Eladni lehet videóban? A tartalom mellett két fontos szó: CTA és BIO

Nos, hogyha nézzük akkor a feladatunk a következő. Videók által elérjük, hogy megszerezzük az emberek figyelmét. A videókban érdemes elhelyezni CTA-t (call to action), vagyis felhívást. Ez első körben lehet az, hogy

  • mentsd le ezt a videót,
  • menj a profilunkra és nézd meg a 3. részt, vagy konkrét videót
  • kövess minket, mert ….
  • de lehet a CTA az is, hogy a BIO-ban, vagyis a profilunk leírás részénél belinkeltük az adott terméket, webshopunkat…. és hogy nézzék meg, vásároljanak, jöjjenek be (pl. címünk a BIO-ban…)

A CTA-ról bővebben itt:

Napi 1 videót fel kell tennem? Vagy mi az ökölszabály?

Mi kipróbáltunk már mindent. Tettünk fel napi 1 videót, volt amikor heti 2-őt, és volt amikor kihagytunk nagyobb időszakot is. A Tiktok algoritmusa miatt is mondom azt, hogy tekints úgy rá, hogyha kampány időszakod van, akkor sorozd meg sűrűbben a Tiktok felhasználókat, akár 2-3 naponta is videóval.

Amit látunk, hogy amikor elindulsz, friss profilként érdemes alapból 15-20 videóval készülnöd 2-3 hónapon belül, mert az jó megalapozza a tevékenységedet. Látunk olyan vállalkozót is, akinek van ideje napi egy videót is feltenni, és sokszor elcsíp olyan nézettséget, hogy több tízezer, vagy százezer nézője van, és abból vígan megtölti magát vevővel. Ez tehát a te döntésed, de ne görcsölj rá a napi 1-re itt ebben a részben ezt szerettem volna elmondani főként.

Ahogy lejjebb említem a merre tovább résznél. Neked az kell előtted lennie, hogyha valaki rálel egy videódra, tetszik, érdeklődik, akkor ha rákattint a profilodra és ott a többi videóból megnéz 3-4-et, akkor a céljaidnak megfelelő videókat lásson.

Merre tovább? Így haladj!

  • Bővített tippek is vannak a videónkban, podcastunkban a cikken felül (pl. étterem, webshop, fejlesztőcég, grafikus… mit tegyen ki Tiktok-ra). Youtube-on itt éred el, hanganyagként Spotify-on itt.
  • Döntsd el, hogy ki csinálja a Tiktok videókat, ki tölti fel. Lehet ez akár egy személy is. Nálunk sem én készítem, töltöm fel.
  • Kezdj el hasonló témakörben videókat nézni, nézd meg a többiek mit csinálnak. A videók témáit ne csak a Tiktokosodra bízd. Te magad is keresd meg, hogy mit lehet készteni, inspirálódj, hogy mások mi tesznek ki, legyen ez a trigger, ami elindít abban, hogy mit lehet, hogy egyáltalán lehet (ránézel a lájkokra, kommentekre és azonnal mondod, ez kell neked!). Keress rá a Tiktokon a területedre magyarul, szavakra, hashtagekre (pl. Fuvarozó esetén #kamion)
  • Ezt olvasd el: Üzlet a Tiktokon. Bohóckodjunk, sales mehet, vagy mélyebb marketing üzenet? – Rossz hírem van! Ezt a cikket már 1,5 éve írtam. Még mindig jó, de már 1 éve csinálnod kellene!
  • Gyorsítsd a folyamatot: Tiktok képzésünkben
  • Legyen kialakítva az a flow, hogy miután rátereled a videóidra az embereket, biztosan találkozzanak azokkal a tartalmakkal, ami kell ahhoz, hogy megismerjen, hogy elmélyítsd az információt, hogy mivel is foglalkozol, foglalkoztok, hogy alternatíva legyél. Ha ez megvan, akkor a videókban, leírásokban, vagy akár kommentekben (te is kommentelhetsz a videóidba) tereld rá a BIO-ra.
  • A BIO legyen felkészítve, hogy ott legyen link, megfelelő link ami akár lehet Linktree, vagy egyéb biolink megoldás, vagy weboldaladon direkt csinálsz tiktok aloldalt, így még mérni is tudod.

Forrás: ads.tiktok.com
demandsage.com/

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!