Amikor 2019-ben találkoztam Tiborral, akkor évente 5000 termék legyártásánál tartott, ma ez a szám több mint 120 000. Homokkép már régóta létezik, már az ő vállalkozása előtt is volt, ám egy hónap alatt többet ad el Herczeg Tibor, mint az összes fizikai játékbolt összesen egy évben. A vállalkozása most igazán kézzelfogható példa lesz azért is, mert nem a nagy online marketinggel lett nagy, hanem vásárokon kezdte el értékesíteni a termékeit. A hazai piac meghódítása után a célja még csak nem is Európa, hanem…
Youtube-on itt éred el az interjút, Spotify-on itt, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:
0:00 Intro, bevezető. Mi a termék?
03:08 Honnan indult? Első műhely
11:41 Évente 120 000 rendelés, extra célcsoport
12:18 Honnan jött a kreatív homokkép ötlet?
15:47 Mivel tud kiemelkedni egy kézműves, kisvállalkozó?
22:06 Vásárokon adták el az első termékeket.
28:00 Termékfejlesztés – side projekt: dobozkészítés
35:05 Tervek. irány Amerika
Az interjú szövegesen, leirata
A vállalkozó weboldal: kreativhomokkep.hu
Mivel foglalkozik Herczeg Tibor?
Ahogyan a bevezetőben említettem már 120 000 rendelést szolgálnak ki évente. Ebben nemcsak kreatív homokkép van benne, hanem sokszor rendelnek külön homokot is. A célcsoport két részre is bontható. Egyik az főként a kisgyermekes szülők, akik a homokképet veszik, vagy csak a homokot. Továbbá az esküvősök, esküvő szervezők, akik a színes homokot veszik Tibitől.
A homokkép: egy kartonon, papíron ragasztó van, lézervágóval kivágják a mintát. A ragasztó takarórészét leveszed, rászórod a homokot és odaragad.
Honnan indult?
A végzettsége CNC programozó és gyártástechnológia asszisztens, ebben dolgozott is.
Családi házuk pincéjéből mindössze 18nm-en indult el. A gyártáshoz szükséges homokot is oda kellett mindig lecipelnie, majd persze onnan kész termékként fel is hozni. Még a homok kiadagolását (színenként) is kézzel csinálták az elején, sokszor esténként párjával miközben TV-ztek.
A lézergravírozás szál akkor jött be, amikor elkezdték a kreatív homokképek gyártását.
Honnan volt a forrása? Korábban saját tőkéből indította, mindig visszaforgatta. Mondhatni azt is, hogy
saját maga Cápája volt.
Idén viszont már volt egy pályázati lehetőség is, amit sikeresen el tudott nyerni és így lett több eszköz is a műhelybe, ami végre nem saját tőkéből volt.
Tibor mániája az, hogy gyártás-tervező technológus szemmel nézi a működésüket. Folyamatosan azon dolgozik, hogy az optimalizált gyártás folyamatot egyengesse, tervezze, megvalósítsa.
Honnan jött a kreatív homokkép ötlet?
Kézműves vásáron felfigyeltek párjával egy sátorra, ahol óriási sor kígyózott. Először láttak ilyen homokképet, igaz az még gyerek cipőben járt technológiában, egyszerűbb mintával. Párja kérdezte, hogy tudnának-e ilyet gyártani. Tibor válasza az volt, hogy igen, de ő ennél jobbat akart. Főállás mellett vágott bele ebbe a bizniszbe.
Megtalálta azt a céget, aki gyártotta ezt a képet, vett tőlük homokot is. De harmadik ilyen rendelésnél rájöttek, hogy mire kell és nem adtak többet. Bekért még ragasztómintákat is. Tehát ebben a szakaszban a beszállítókat térképezték fel, keresték meg.
Sikerült technológiában is jobb megoldást találni, sokkal több és jobb képet tudtak adni a vásárlóknak és minőségi beszállítót is. Első alkalommal, már több tonna homokot kellett elhoznia a gyártótól, akkor egy teherautóval mentek, keresztapjától kért kölcsön pénzt, mert kismennyiségben nem adtak színes homokot.
A korábbi gyártót meg is keresték, hogy Tiborék jobbat tudnak gyártani, ők meg jobban tudnak eladni, így mi lenne, ha így kipróbálnák az együttműködést. Nemet mondtak. Nos a cég ma már nem létezik.
Bevonta párját is, aki intézte a számlázást, rendelést és segédkezett a gyártásban is.
Hol adták el?
Első körben vásárokra jártak (2012-2013), és ott adták el. Korábban hűtőmágnest, parafadugót és egyéb ilyen terméket értékesítettek, ám ebből egy darabot nem adtak el, mikor először vitték magukkal a kreatív homokképet, mindenkit az a termék érdekelt. Naponta több száz darabot adtak el, folyamatosan jöttek a gyerekek, szülők a standjukhoz. Ott próbálgatták, készítették a gyerekek, majd vitték el a kész terméket, vásároltak otthonra.
Már első alkalommal a nap végén jöttek oda másik árusok, vállalkozók, hogy mi ez a termék, mert minden gyerek ezzel rohangál. Hol lehet ezt beszerezni? Nos így lettek viszonteladóik.
Webshop, online marketing
A webshop készítést kiszervezte, WordPress rendszeren fut a webshop, vagyis WP Wocoomerce rendszeren.
A marketinget is kiszervezte, aminek apró érdekessége és Minner szála, hogy egy 2018-as Minner cikk, videó hatására kezdtek el online marketinggel foglalkozni.
Bár a podcastban elmondta, hogy ő nem akarta megtanulni a marketinget, azért én tudom, hogy sok ilyen tartalmat, anyagot fogyasztott és ahogy viszont a podcastban mondta, a trendekkel tisztában van.
Irány Amerika
A Minner Extra zárt csoportban volt egy felhívás, hogy egyik tagunk segít Amerikába kijutni cégeket, és szeretné a Minner üzleti közösségnek ebben segíteni. Felvette a kapcsolatot vele, Róbertnek tetszett is a vállalkozás (Róbertnek egy csomagolókereskedő vállalkozása van itthon, külföldön pedig bontogatja szárnyait, vagyis Amerikában), el tudja képzelni, hogy ezt USA-ban el lehet majd adni. Ott szeretne piacterekre is menni, például Amazonra. Továbbá másik nagy álma, hogy szeretne ugyanúgy elindulni, mint itt. Kisvállalkozói partnereket keresni, akik az amerikai vásárokon, eseményeken árulják a terméket.
Hallgasd meg a teljes adást!
Van még ilyen üzleti interjú?
- 15 év után eladta startupját, most milliárdos befektető lett. Csillag Péter interjú (Starschema exit)
- Önerőből sikeresek. Ők kiléptek a mókuskerékből. 5 alkalmazottból vállalkozó sztori
- Kezdő vállalkozóként a terméke bejutott a Rossmannba, DM-be, több száz millió forgalomnál jár.
- 24 éves fiatal, aki 3 év alatt új, magyar, motoros ruházati márkáját ismertté tette…