Tudatos Facebook csoport kezelés adminisztrátorként

Dátum

Megosztás

Az igazán jól kezelt Facebook csoport marketing gépezetté válik. Ezt saját magunkon is tapasztaltuk, de partnereinknél is látjuk. Most ezt arra értjük, hogy van egy csoportja a márkádnak, cégednek. A csoporttal viszont foglalkozni kell, a posztokat szelektálni, a felhasználókat aktivizálni. Azt látjuk, hogy az elején kell többet foglalkozni vele, utána már azt érzékeljük, hogy több az interakció, komment, lájk, kattintás, mint egy Facebook page esetében. Sőt igazi márkaértéknövelő eszköz a csoport, ha engedjük a tagokat posztolni. Tudod, amikor valaki azt mondja, hogy építs közösséget… nos, akkor valami ilyesmit ért alatta. Lássuk is, hogyan történhet a csoportod finomhangolása!

Tudtad? A Facebook sokkal nagyobb eséllyel jeleníti meg a Facebook csoportok posztjait, mint egy Facebook page (céges oldal) estében? Ennek oka, hogy sokkal jobban építik a közösséget a csoporttevékenységek, a FB-nak is jó, a felhasználók is aktívabbak. A cikk végén linkelek ezzel kapcsolatban anyagokat.

Így tartom meg a csoport minőségét már több mint 5 éve

A Minner csoportja 2016. február 28. óta elérhető, a neve Minner Extra. Most járunk 8200 tagnál. 2018 előtt csak azok csatlakozhattak, akik a rendezvényeinkre jöttek, de 2018 volt az az év, amikor megnyitottuk mindenki számára a csatlakozási lehetőséget, mert a Facebook elkezdte jobban megnyirbálni az eléréseket. Az évek során kialakult egy adminisztrátori rutinom, sőt úgymond stratégiát alkottam arra, hogy tudom elérni, hogy még sok évig megmaradjon a márkaépítés eszközeként.

A csoportban találhatunk milliárdos vállalkozót, nemzetközi IT cégek (hazai) vezetőit, de nem is ők fognak segíteni nekünk nap mint nap, hanem az igazi hús-vér vállalkozók.

Az alábbi szabályokat alkalmazom, hogy biztosan kiaknázzam a Facebook csoportban rejlő lehetőségeket, továbbá fenntartsam a csoport minőségét, aktivitását.

  • Van egy kérdés a csoporthoz csatlakozásnál, ami már megszűri a csatlakozókat. Egyrészt beengedésnél jobban preferálom, hogy válaszol-e a kérdésre, sokkal gyorsabb így a beengedés. Csak jóváhagyás után csatlakozhat tehát valaki.
  • Továbbá fontos tényező, hogy lássam mikor csatlakozott a FB-hoz, ezt mindenkinél kiírja a rendszer. 1 éven belüli regisztrálóknál mindig kiderült, hogy fake profil, vagy troll. Így lehet erős szűrés, de eddig bevált, hogy csakis olyanokat engedünk be, aki több mint 1 éve csatlakozott, regisztrált a Facebookra. Persze vannak kivételek, látszik, aktív a FB-ja, van normális képe, valós ismerősei, akkor átmegy a rostán.
  • Jóváhagyás után kerülhet csak ki poszt. Minőségi javulást lehetett felfedezni, amint ezt bevezettük több évvel ezelőtt. Szabályokat is kitöltöttem, készítettem, így az esetleges nem jóváhagyott posztoknál is meg tudom jelölni, mi volt a gond, amit lát a felhasználó. Igazából a szabályok talán erre a legjobbak, amit a csoportnál állíthatsz be, hogyha elutasítasz egy posztot, akkor értesítést küld róla, hogy miért is lett elutasítva. Például azt, hogy volt már erről szó, keressen rá…
    Minner Extra FB csoport szabályzata:
  • A poszt jóváhagyás azért is jó ötlet, mert te magad tudod szabályozni, hogy a posztok milyen ütemben kerüljenek ki. Ezt többször alkalmazzuk, és bizony javítható a csoport aktivitása. Például nem egyszerre hagyom jóvá a posztokat, ha összetorlódtak, hanem szépen lassan engedem ki, így növelhető az aktivitás. Korábban lemértem, ez 50%-kal több aktivitást eredményezett.
  • Nem engedünk be kérdőívet. Sajnos nem építi a közösséget, nehéz is rávenni az embereket, hogy kitöltsék. És az a baj, hogy kb. mindennap bekerülne egy ilyen kérdőív. A legtöbb kérdőív egyébként sem a legjobban van összeállítva. Tapasztalat, hogy 20-50 mélyinterjú a piaci szereplőkkel sokkal jobb eredményt ad, mint egy kérdőív, amit 100-an kitöltöttek.
  • Keres-kínál posztok kezelése. Ez a legnehezebb kérdés, a túl általánost már ritkábban engedjük be.
    Az alábbi megoldást akkor szoktuk alkalmazni, amikor azért átengedjük a posztot, de odaírjuk, hogy más is kommenteljen, akinek hasonló problémája is van. Továbbá még itt látsz egy olyat, hogy én kommentekben szoktam edukálni a csoporttagokat, hogy bizony itt, ha fenn akarjuk tartani a minőséget, abban nekik is kell segíteni. És instrukciókat adok. Egy példa:
  • Nem szeretjük a spammereket! A tagok sokszor megcsinálják azt, hogy végig posztolnak ugyanazzal a témával több hasonló csoportot is. Egyébként ezt nem éri meg eljátszani, mert sokan inkább nem foglalkoznak vele, mert látják, mindenhová beposztoltad, mondván úgy is kapsz majd rá választ. Nos, amikor valakit elkapunk ilyennel, törölni szoktuk a posztját, és elküldjük neki, hogy miért.
    Például ezért is jó várni a jóváhagyással, közben már kiderülhet, ha spammerrel van dolgunk. Legtöbbször úgy is hasonló csoportokban is benne vagyunk, látjuk, ha valaki nem tiszteli a csoportunkat és máshová is csak beböfögi a posztját.
  • Ha sokan posztolnak, akkor mi nem posztolunk. A közösség aktivitása így is márkaépítő eszköz számunkra.
  • Ha senki nem posztol, akkor mi posztolunk igazán, amivel aktivizálhatjuk őket.
  • Csatlakoztatjuk a Facebook csoporthoz a FB oldalainkat. Persze így is a privát profilunk posztjai lesznek kimagaslóak, de ha több posztot akarsz kitenni, akkor azt lehet privát profilról és céges oldalként is.
  • További hasznos tippek a Facebook marketing videós kurzusban a MinnerAkadémián (kattints ide), továbbá lejjebb az egyik bekezdésben belinkelt cikkben, podcastban.

A fenti megoldásokkal sikerült elérni, hogy így is

  • Napi átlagosan 2,3 poszt kerüljön ki a csoportba,
  • napi 74 hozzászólás történik a posztokra,
  • napi 172 lájk,
  • Évente 3 alkalommal kellett eddig moderálni, a tagok jelentik is a nem oda illő tartalmakat. Ez a csoport minőségének is köszönhető.
  • A top posztok elérik a tagok több mint 65%-át, és ezek közül csak 10-ből 3 tartozik igazán a Minnerhez, többit tagok teszik ki. Utóbbi a cél!
  • a vásárlóink, ügyfeleink 80%-a csoportban is benne van. A marketingünk fontos eleme a csoport, mert segíti a lezárást, vagyis lerövidíti a vásárlói döntés időtartamát.
  • Önjáró a csoport, azaz a tagok posztolnak annyit, kommentelnek annyit, hogy fenntartják az aktivitást.

Facebook csoport, márkaépítés, értékesítés, marketing

Egy jó koncepcióval felépíthető egy olyan csoport, ami kapcsolódik valamilyen szinten a te területedhez. Több példát is látunk, rá, webshopoknak például egész jó lehetőség, de olyan cégeknek is akik főleg márkaépítés céllal használják a csoportot. Amit tapasztaltunk, hogy sokszoros az elérés, interakció a Facebook oldalakhoz képest. Ez pedig segíti, serkenti az eladást. Növeli a social proof-ot, elköteleződést.

Itt van néhány példa, tartalom, ami segíthet elmélyedni a témában:

Fotó: Alex Haney / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!