Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Dátum

Megosztás

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti sikereknél itt is fel kell vennünk a jó üzleti szemléletet. Ismét milliárdosok is segítenek nekünk ebben, Csillag Péter angyalbefektető, és Balogh Petya a Cápák között befektetőjének gondolatai erősíthetik meg üzleti attitűdödet. Ez már a harmadik szemléletformáló cikkünk lesz ebben a felállásban. 3. rész az attitűd cikkek között és van a fenti szituációra pontosan 3 megoldásunk! Még azt is eltudod érni, hogy ne az ár döntsön! Lássuk! 

Ezt a cikksorozatot azért hívtam életre, hogy ne csak módszereket, megoldásokat sajátíts el a Minner cikkekből, hanem gondolkodásmódot is. Persze ezek alapból ránk ragadhatnak a témák feldolgozása, olvasása közben is, ám csak erre fókuszálva a Minner vállalkozók még jobban előnyben érezhetik magukat. Minden ilyen attitűd cikkben leírunk egy szituációt, amire Balogh Petya, Csillag Péter is leírja a gondolatait, és persze én is. Vágjunk is bele. Korábbi attitűd cikk a cikk végén.

Alapszituáció – Sajnos van konkurencia

Bár bánkódhatunk, de sok esetben a konkurencia is építi a piacot, mondhatni együtt építed a konkurenciával, de az egy másik téma.

Tehát van több piaci szereplő egy adott területen. Vajon mivel tudod befolyásolni, hogy téged válasszanak, mindezt úgy, hogy szinte ugyanazt áruljátok, vagy éppen szolgáltatjátok. Persze sok esetben működik az erőből hirdetés is (értsd pusztán te csak többet költesz marketingre), de már most el kell árulnom, hogy nem ezen múlik.

Célcsoport választás – az egyik módszer, lehetőség

#példa: Tegnap voltam egy webshop mastermindon. Ott a vállalkozó csak a termékre koncentrált, és nem választott még célcsoportot. Podcastként is hamarosan hallhatod az adást elárulhatom miről volt szó. Homoktövis készítményt árul. Nos ez még nem vállalkozás, csak a termékről szól.

Kinek adja el? Egészséges termékeket kereső embereknek? Kézműves termékként fogja? 40+os családosoknak? Vagy éppen 60+osoknak kicsit gyógynövényes, gyógyszeres dizájnnal (mint a György teák). Na ugye mennyire más vállakozás mind!? Ha nem így gondolod. hogy ezek mind más vállalkozások, pedig ugyanazt árulják, akkor kicsit gyere vissza majd erre a részre újra és újra. 

Szóval a célcsoport választás is segíthet, hogy vagy kicsit elüss a többiektől, vagy éppen befolyásolj a lejjebb is említett kommunikációdat, vagy éppen még a szolgáltatás, termékpalettádat is. Csak a legrátermettebb vállalkozók merik ezt bevállalni!

A milliárdos, aki adott piacot a konkurenciának: 

Csillag Péter gondolata a témában:

„Félelmetes lehet az, hogy időnként nemet kell mondani. Ha jobban megismerjük a piacot, akkor meg tudjuk találni azt, hogy kinek tudunk a legjobban eladni, szolgáltatni. Ha egy piacot nem szolgálunk ki, akkor egyébként is megjelenik ott egy másik piaci szereplő, adjunk lehetőséget másnak is. Azt láttuk, hogy lehet jobban csinálni más fejlesztőcégeknél. Rájöttek, hogy sok olyan nehéz “adatos” terület van, amit mások nem vállaltak, vagy ha igen akkor extrém magas áron, pont a komplexitás, nehézség miatt. Erre jól rátapintottak és elkezdtek növekedni.”

Csillag Péter milliárdossal készült egy igazán izgalmas interjú, majd hallgasd meg!: 15 év után eladta startupját, most milliárdos befektető lett. Csillag Péter interjú (Starschema exit)

Minner lábjegyzet: Nekünk például egyik fő célcsoport a webáruház tulajdonosok (kb 1 milliárd forint forgalomig), tovább a szabadúszók. Ez nem csak a kommunikációnkat, de a szolgáltatás palettánkat is befolyásolja. Ettől még széles körben szolgálunk ki olvasókat, vállalkozókat, de az ügyfeleink többségét ez a két szegmens adja. A nagy totál jelenleg a digitalizáció iránt érdeklődő vállalkozások.

Kommunikáció 

Ebben az attitűd cikkben most kicsit más struktúrában teszem elétek az információkat. A két Péter is külön bekezdést, és mondhatni megoldást kínál neked, és ahogy megszokhattad én is leírom gondolataim, tapasztalataimat az adott szituációról. Ez következik most.

Mándó Milán válasza a szituációra

„A legtöbb cég úgy próbál egyedi lenni, hogy közben valójában csak a terméket tolja a vevők elé. Mindeközben ez mit sem számít abban, hogy téged vagy valamelyik konkurensedet választja a vevő, maximum így csak az ár dönt. Mindenkit más győz meg, más stílus, más személyiség, más hangnem. Ez a kommunikáció! Lehet éppen a humor, vagy pont a komolyság. Itt jön elő tehát a kommunikáció, amivel el tudod érni azt a kötődést.

Ez a cikk azért született meg, mert pont egy webáruház tulajdonos volt nálam személyes üzleti tanácsadáson és feltette a fenti kérdést. Én erre visszakérdeztem. Te miért jöttél el pont hozzám, mikor azért hasonló szolgáltatást még rajtam kívül egy-két embernél szintén el lehet érni. A válasza az volt, hogy tetszett az a fajta lelkesedés, ahogy ezt az irdatlan mennyiségű tartalmat tesszem / tesszük közzé a Minneren. Nos ő ebbe a lendületbe szeretett bele, ahogy sok olvasónk is. Nekünk ez a kommunikációnkban is benne van, izgatottan, lelkesen kommunikálunk egy-egy sikerről, izgatottan mutatunk be eredményeket, új üzleti információkat… Lelkesen próbálunk ki új dolgokat, ami azt sugallja velünk, minket követve hamarabb innoválhatsz te is. Aki erre fogékony, azt be tudjuk csatornázni. Nos ehhez az kell, hogy kommunikáljunk és ne csak azt rakjuk ki, hogy vedd meg ezt, vedd meg azt.

Erről is beszélek egy igazán tartalmas anyagomban itt: CEO Napló: 25 marketing tanulság, módszer 9 év tapasztalatából. Esettanulmány – 2. rész

Szolgáltatás – legyél extrém ügyfélbarát

Mikor felvetettem Balogh Péternek a témát, azonnal megörültem, hogy olyan választ adott, ami bár egyszerű, mindenki elvileg tudja, de még sem csinálják az emberek, vagyis a cégek.

Balogh Petya angyalbefektető válasza a szituációra:

„Az Amazon, a Kifli, az Uber beleáll abba, hogy vita vagy reklamáció esetén az ügyfélnek az oldalára áll. Nem szívat ha baj van, hanem bízik bennem és segít egy rossz élményből jót csinálni. A tartós megbízható, korrekt működés eredménye a brand, a hűség és a bizalom. És ez pénzre lefordítható, duplán megterül. Ha korrekt vagy és megbíznak benned, akkor nagyobb a volumened. Így olcsóbban tudod venni (értsd bekerülési költségeid alacsonyabbak lesznek) és drágábban eladni.” – utóbbi mindenre igaz, szolgáltatás, termékeladás, gyártás…

És milyen igaza van Péternek! A tapasztalatok alapján a legtöbb cég mindeközben valamiféle ellenségként kezeli a vevőt. Majd ezen gondolkozz el!

Ha még hiányérzeted van, és olvasnád tovább a cikket, akkor ajánlom a többi attitűd cikket!

Attitűd cikkek még. Fejleszt üzleti szemléletmódodat!

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!