Ügyfélszerzés szabadúszóként. Így marketingeld magad! (digitális szabadúszó)

Dátum

Megosztás

Legutóbbi szabadúszó találkozónkon a kezdők körében sokszor felmerülő kérdés volt az ügyfélszerzés. Megértem, hiszen az alkalmazotti létből hirtelen ott vagyunk, hogy nekünk kell cégvezetőknél kopogtatni. Elérhetetlennek tűnhet az, hogy velünk szóba álljanak. A cikkel szeretném megadni a kezdő lökést, hogy sokkal jobb kedvvel állj ehhez az egész marketinghez.

Még keresed a szabadúszó ötleted? Kutatod, hogy mibe érdemes belevágni? Kattints rá a menüben is található szabadúszó kategóriára! Ötleteket találsz példákkal, piaci információkkal, továbbá szabadúszó interjúkat, tippeket.

Nem akarsz idegeneket telefonon hívni? Kényelmetlen e-mailt írni, nem akarsz spamelni? A megoldás

Bár tudjuk azt, hogy az ügyfeleid 80%-a majd főleg ajánlásból jön, ám az elején kellenek ügyfelek, hogy ez igazán el tudjon tartani. Szóval ügyfeleket kell szerezni!

Először kezdjük a másik oldallal:

Természetesen, ha igazi sales vénád van, és a füvet is eladod a legelőn, a homokot a sivatagban, akkor könnyű dolgod van. A cégek, cégvezetők 2022-ben igencsak kevés hideghívást kapnak, így már azzal ki tud valaki tűnni a tömegből, ha felhívja őket. Persze erre is érdemes stratégiát alkalmaznod. Mit mondasz először, mit küldesz e-mailben, második, harmadik, majd negyedik hívásban mit mondasz…

A könnyebb út, kényelmetlenség helyett hirdesd megad

Azt gondolnád, hogy most az jön, hogy legyél aktív a közösségi médiában, Facebook, vagy esetlen told magad LinkedInen. Persze ezek is jók lehetnek, de ez stratégia kérdése. Ha most te abban a fázisban vagy, hogy kezdő szabadúszó vagy és szeretnéd kialakítani az ügyfélköröd akkor csináld a következőt:

  • Hozd létre a Facebook oldaladat, mellé akár lehet LinkedIn is, amit csak akarsz.
  • Hozz létre egy olyan weboldalt, ami pusztán csak egy ún. landing page/promóciós oldal, vagyis egyoldalas weboldal. Itt próbáld az ügyfél szempontjából bemutatni a szolgáltatásodat, az ő problémáit leírni, körüljárni a körülményeket. Ezeket érdemes beleírni, akár külön blokkokban kifejteni:
    • Mi a fő probléma? A vevők problémája mi, mi a fő igény?  – Ez lesz a fő headline – Ebben a blokkban természetesen szerepel már a termék/szolgáltatás is, gomb a kapcsolatfelvételi űrlaphoz az érdeklődőknek, vagy maga az űrlap beágyazva
    • Mit kell tudni erről a problémáról, részletezzük – vevőről szól
    • Mit élhet át, mit használ még a probléma, vagy annak megoldása közben. Milyen alternatívákat, kivel használja…. – vevőről szól
    • Mi a megoldás erre a problémára? – maga a termék/szolgáltatás, na ide kerül a reklám. 
    • +segítség: ez még segíthet a vevő fejével gondolkodni: Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak
    • Szabadúszóként javaslom legyen érdeklődő űrlap beküldés a konverziós cél. Azt kell elérned, hogy napi 2 érdeklődő bejöjjön.
    • Figyelem! Egy landing page soha nincs kész! Folyamatosan írj hozzá szöveget. 
    • Landing page készülhet, Mailerlite rendszerben, Wix-el, vagy akár WordPressben.
  • Legyen érdeklődő űrlap a promóciós oldaladon.
  • Állíts be Facebook hirdetést, amiben belinkeled ezt a landing oldalt, ami egyébként lehet a te fő oldalad is, vagy egy aloldal. Javaslom, hogy napi 2000 forintot állíts be, az elején lehet napi 1000 forint is amit majd feljebb emelsz. Ezzel el kell érned, hogy napi átlagosan 1-3 érdeklődő jöjjön.
  • Eztán következik a megkeresési stratégia, vagyis felhívod az űrlap beküldőket (már könnyebb, mert érdeklődők, tettek feléd egy lépést), írsz nekik e-mailt, szervezel egy online meetinget velük.

#példa: Egy gyakornok keresett meg azzal, hogy szeretne érdeklődőket gyűjteni pályázattal kapcsolatban, de nem akar ráírni cégekre.

Azt javasoltam neki, hogy ahelyett, hogy zaklatná az embereket forduljunk az online felé. Az ötletem az volt, hogy készítsen egy landing page-et (promóciós oldalt), amihez egyébként is kap egy egyedi linket, még első körben domain sem kell, de az sem a világ vége (könnyű bekötni). Tehát a promóciós oldalon legyenek rajta a fontosabb információk az adott pályázattal kapcsolatban. Majd leírtam, hogy hozzon létre egy saját Facebook oldalt, és persze űrlap is legyen ahová az érdeklődök jönnek. Továbbá természetesen hirdesse ezt a promóciós oldalt. Ezt írtam neki a tanács után:

“TUDOM NEHÉZ, ÉS TUDOM KELL VELE FOGLALKOZNI, DE SZERINTEM MÉG NEHEZEBB VADIDEGENEKNEK ÍRNI, ŐKET HÍVNI.” 

A válasz egyébként az volt, hogy gondolt erre is, de mások azt tanácsolták, hogy ne használjon űrlapot, mert nehezebben töltik ki. Mondtam neki, a marketing alapszabálya, hogy hogy tesztelünk. Jó, mert kis pénzből megvan, és ha működik akkor nyomjuk neki. Azt mondta megpróbálja akkor, és már azt kérdezte, hogy mennyit költsön hirdetésre. Megköszönte a segítséget. Én szurkoltam, hogy nekifusson a hétvégén. És bámm! Jött 6 nap múlva a chatüzenet. Kész a promóciós oldal, elküldte. Leokéztam, mondtam neki javítani mindig lehet, hadd szóljon induljon a hirdetés. É nagyon örültem, hogy ilyen agilisen megcsinálta, gratuláltam is hozzá. 

Az általunk javasolt Mailerlite nevű megoldással készítette el, amihez tartozik egy promóciós oldal, landing page készítő. Nem kell hozzá programozói tudás (itt éred el az útmutatót). Az elkészített érdeklődőgyűjtő landing oldal így néz ki:

Működött!

Annyival egészíteném ki, hogy neked itt inkább egy űrlapot kellene beletenni, gyűjts napi 1-3 érdeklődőt, az már ellát folyamatos ügyfelekkel.

Kapcsolódó képzések:

Na várjunk csak! Milán azt mondtad, hogy: az ügyfelek 80%-a ajánlásból jön, akkor meddig hirdessek? Menjen folyamatosan?”

Természetesen érdemes ezt folyamatosan hirdetni, hiszen az ügyfelek jönnek-mennek (függ a szolgáltatásodtól, mennyire hosszútávú). Az ajánlásra fogsz később úgyis építeni, de az hektikusabb lesz, mint így hirdetéssel, hiszen utóbbit irányítani tudod.

Minner ajánlás? Ez is lehet marketing stratégia!

Jó vagy? Mutasd meg! Érd el, hogy megismerjünk!

A Minner ajánlani fog! Most igazán rajta vagyunk, hogy közel 40-70 szabadúszóval körbe vegyünk magunkat külön-külön területeken, hogy ajánljuk őket ügyfeleinknek (2022-es cél, és 2023-ben is folytatjuk). Tapasztalat alapján hamar fel is tudjuk őket tölteni ügyfelekkel, ami már jó alapot ad a stabil működésre. De ahogy feljebb is írtam, a cél az hogy megállj a saját lábadon, soha ne függj egy cégtől (bizony, még a Minnertől se).

Itt például egy webshop fejlesztő, készítő szabadúszónknak ajánlottunk egy ügyfelet:

Van belépő terméked? Az is a marketing része? Hogyan?

A 4P, 7P, 11P – tudod a marketingmix elemei között mindig ott van a product azaz a termék is, bármennyi P-it is nézzünk. Ez két dolog miatt fontos:

  • Ahogy már említettük többször a Minneren, az ügyfeleid 80%-a ajánlásból fog érkezni. Tehát a szolgáltatásodnak, vagyis a termékednek jónak kell lennie. Azonos minőséget kell nyújtanod, ebben segít neked az 5 hiba, amit ne kövess el kezdő szabadúszóként (digitális szabadúszó) cikk, amiben hozok példákat is.
  • Érdemes olyan belépő szintű szolgáltatást kitalálnod, amit nagy mennyiségben el tudsz adni, és ami továbblendíti az ügyfeleket a magasabb árú szolgáltatás felé. Ez azért fontos, mert:
    • Árérzékeny piac a magyar, és nehezen tudja a cégvezető átlátni, a digitális szabadúszó kiadásait. Sok hiányzó információ, tudás miatt nem érzi az ár/érték arányt, alacsonyabb árú ajánlatra könnyebben rávehető.
    • Hazai piacon a cégek digitalizációja 10-es skálán mindössze 2,6 ponton áll (Digiméter kutatás). Nagyobb digitális ugráshoz a cégnél folyamatátszervezés, nagyobb erőforrás kellhet, így érdemes lépcsőzetesen haladni.

Lehet máshogyan is?

Naná! Ez is csak egy stratéga. Így egy szusszra ezt szerettem volna leírni, megosztani veled. Beleférjek abba is, hogy még megmaradjon a figyelmed, de ne is zavarodjunk bele a sok megoldásba. Ha bármi kérdésed van fordulj hozzánk bátran a hello@minner.hu e-mail címen keresztül.

Másik hogyan csinálják? Mit kell még tudnom?

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!