KOLLAB, kollab, kollab! Ízlelgesd ezt a szót, mert a következő időszakban sokat fogod még hallani. A kollaboráció szó rövidített verziója, ami most itt vállalkozók közötti együttműködést jelent. Itthon ezzel a trenddel a K&H: üzletet ide! programban találkozhattál az elmúlt időszakban, ehhez a kezdeményezéshez csatlakozott most a Minner is. Ennek egyik első felvonása volt, hogy az Ecommerce Expo-n több mint 50 perces workshop keretén belül 30 vállalkozó kereste egymással a kollaborációs lehetőséget. Mi ez az eddig elhanyagolt vevőszerzési módszer? Hogy állnak hozzá a hazai cégek? Erről szeretnék beszámolni nektek most ebben a cikkben.
Mi a vevőszerzési célú kollaboráció?
Nem véletlen, hogy nagy márkák is előszeretettel szövetkeznek egymással. A vevőkör szélesítése fontos stratégiai feladata minden piaci szereplőnek. Ennek egyik módja a kollaboráció. Hozok azonnal egy klasszikus példát, amivel te is találkozhattál már: ez a Pöttyös X McDonald’s együttműködésben készült Pöttyös McFlurry. A partnerség egyik csúcsa, ha közös terméket hoznak létre a kollaboráló cégek. Az együttműködésnek vannak könnyebben megvalósítható módjai, mint például a közös kommunikáció, egymás ajánlása, keresztmarketing vagy közös kedvezmény létrehozása. A kollaborációs típusokról, ötletekről még lesz szó a Minneren.
Mit szólnak hozzá a vállalkozók?
Az alábbi kis insight-ból azt tudod leszűrni, hogy még nem vagy elkésve ezzel a vevőszerzési módszerrel.
A kollaborációs workshopon a következőket tapasztaltam:
- A cégek képzelőereje nem olyan nagy, hogy rájöjjenek mekkora érték van a közös kommunikációban, kedvezményekben.
- Kis cégként nehezen tudják elképzelni, hogy egy nagyobb márka egyáltalán szóba áll velük.
- És fordítva is igaz, hogy nagy márkaként, cégként tanulnunk kell, hogy miként is álljunk hozzá egy kisebb márkával, vállalkozással való kollaborációhoz.
Láthatóan eddig nem is gondoltak rá a résztvevők, és jó volt látni, hogy egy-két cég azonnal egymásra talált és már közös kampányon kezdtek el dolgozni.
Sárospataki Albert mentor volt az említett workshopon. Őt a Cápák közöttből ismerheted, mint befektető (Cápa), továbbá a Billingo CEO-ja. Albert a következőt mondta az esemény után:
“A legtöbb vállalkozóban fel sem merül, hogy lehetősége lenne közösen, partnerségben vevőszerzési kampányokat lebonyolítania egy másik céggel. Félnek megosztani egymással információkat a vállalkozásukról, mert attól tartanak, hogy más is megcsinálja ugyanazt. Ez egy kulturális probléma itthon, mindenki maga akarja megoldani a problémáit.
Itt egy jó példa a Balázs Kicks, aki nagyon jól ráérzett erre a kollab területre. Minden héten behív egy-egy sztárt, celebet, márkát. Így az ő követőik felé is tudja hinteni a saját igéjét.
Talán, ha a vállalkozók ezt felismerik, hogy a kollaborációban ekkora erő van, és ki tudják aknázni egymás célpiacát, célközönségét, akkor egyszerűen sokkal előrébb jutnak.”
Vedd fel a kollaborációs vevőszerzést a marketing stratégiádba!
A K&H és a Minner a következő módon tud ehhez hozzájárulni:
- Elindult a KOLLAB kategória a Minneren, amit a menüből is egy kattintással elérsz.
- A K&H: üzletet ide! programjában kollaborációs partnerre találhatsz.
- & hamarosan még sok izgalmas újdonsággal is érkezünk!
Fotó: Envato License, K&H