Új trend a vevőszerzésben. Megnéztük, hogy mit reagálnak rá a hazai vállalkozók

Dátum

Megosztás

KOLLAB, kollab, kollab! Ízlelgesd ezt a szót, mert a következő időszakban sokat fogod még hallani. A kollaboráció szó rövidített verziója, ami most itt vállalkozók közötti együttműködést jelent. Itthon ezzel a trenddel a K&H: üzletet ide! programban találkozhattál az elmúlt időszakban, ehhez a kezdeményezéshez csatlakozott most a Minner is. Ennek egyik első felvonása volt, hogy az Ecommerce Expo-n több mint 50 perces workshop keretén belül 30 vállalkozó kereste egymással a kollaborációs lehetőséget. Mi ez az eddig elhanyagolt vevőszerzési módszer? Hogy állnak hozzá a hazai cégek? Erről szeretnék beszámolni nektek most ebben a cikkben. 

Mi a vevőszerzési célú kollaboráció? 

Nem véletlen, hogy nagy márkák is előszeretettel szövetkeznek egymással. A vevőkör szélesítése fontos stratégiai feladata minden piaci szereplőnek. Ennek egyik módja a kollaboráció. Hozok azonnal egy klasszikus példát, amivel te is találkozhattál már: ez a Pöttyös X McDonald’s együttműködésben készült Pöttyös McFlurry. A partnerség egyik csúcsa, ha közös terméket hoznak létre a kollaboráló cégek. Az együttműködésnek vannak könnyebben megvalósítható módjai, mint például a közös kommunikáció, egymás ajánlása, keresztmarketing vagy közös kedvezmény létrehozása. A kollaborációs típusokról, ötletekről még lesz szó a Minneren. 

Mit szólnak hozzá a vállalkozók? 

Az alábbi kis insight-ból azt tudod leszűrni, hogy még nem vagy elkésve ezzel a vevőszerzési módszerrel. 

A kollaborációs workshopon a következőket tapasztaltam: 

  • A cégek képzelőereje nem olyan nagy, hogy rájöjjenek mekkora érték van a közös kommunikációban, kedvezményekben. 
  • Kis cégként nehezen tudják elképzelni, hogy egy nagyobb márka egyáltalán szóba áll velük. 
  • És fordítva is igaz, hogy nagy márkaként, cégként tanulnunk kell, hogy miként is álljunk hozzá egy kisebb márkával, vállalkozással való kollaborációhoz. 

Láthatóan eddig nem is gondoltak rá a résztvevők, és jó volt látni, hogy egy-két cég azonnal egymásra talált és már közös kampányon kezdtek el dolgozni. 

Sárospataki Albert mentor volt az említett workshopon. Őt a Cápák közöttből ismerheted, mint befektető (Cápa), továbbá a Billingo CEO-ja. Albert a következőt mondta az esemény után: 

“A legtöbb vállalkozóban fel sem merül, hogy lehetősége lenne közösen, partnerségben vevőszerzési kampányokat lebonyolítania egy másik céggel. Félnek megosztani egymással információkat a vállalkozásukról, mert attól tartanak, hogy más is megcsinálja ugyanazt. Ez egy kulturális probléma itthon, mindenki maga akarja megoldani a problémáit.
Itt egy jó példa a Balázs Kicks, aki nagyon jól ráérzett erre a kollab területre. Minden héten behív egy-egy sztárt, celebet, márkát. Így az ő követőik felé is tudja hinteni a saját igéjét.
Talán, ha a vállalkozók ezt felismerik, hogy a kollaborációban ekkora erő van, és ki tudják aknázni egymás célpiacát, célközönségét, akkor egyszerűen sokkal előrébb jutnak.” 

Vedd fel a kollaborációs vevőszerzést a marketing stratégiádba! 

A K&H és a Minner a következő módon tud ehhez hozzájárulni: 

  • Elindult a KOLLAB kategória a Minneren, amit a menüből is egy kattintással elérsz. 
  • A K&H: üzletet ide! programjában kollaborációs partnerre találhatsz. 
  • & hamarosan még sok izgalmas újdonsággal is érkezünk!

Fotó: Envato License, K&H

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!