A keresőoptimalizálás azaz SEO hagyományosan azt a célt szolgálja, hogy a weboldalad minél előrébb jelenjen meg a Google (vagy Yahoo, Bing…) kereső találati oldalain. Hogy jön ehhez a közösségi média? Átalakulóban van a fogyasztók viselkedése, keresési szokásai: egyre több időt töltenek az emberek a social platformokon, sőt sokszor már a Google helyett itt keresnek rá dolgokra. Márkaként már nem csak azért érdemes posztolnod a közösségi média oldalakra, hogy bekövessenek, hanem a platformok keresőjén keresztül is rátalálhatnak a posztjaidra potenciális ügyfelek. Hogyan lehet ezt elérni? Nézzük…
Megváltozó keresési szokások
Amit már te is észrevehettél saját magadon, az az, hogy szépen lassan változik a felhasználói viselkedés. Ahogy az Instagram, YouTube, de még a TikTok is egyre nagyobb szerepet kap az emberek időtöltésében, egyre több választ várunk ezektől az alkalmazásoktól. Bizony, sokan már a Google helyett az Instagram vagy a TikTok keresőjébe írják be, hogy milyen jó éttermek vannak Budapesten, vagy milyen nyári ruhát vegyenek idén.
Ezt a tendenciát maga a Google is alátámasztja. Tanulmányuk szerint a 18 és 24 év közöttiek nagy része megkerüli a Google-t a közösségi médiában végzett keresések javára, amikor információt keres. A fiatalok majdnem 40%-a amikor éttermet keres akkor nem a Google Térképet vagy a keresőt használja, hanem a TikTokot vagy az Instagramot. A TikTok keresője is bevezette azt, hogy ahogy elkezded pötyögni a keresőszót már egészíti is ki.
A barátoktól vagy influenszerektől hallott brandekre, termékekre is egyre inkább social felületeken keresnek rá a felhasználók a Google helyett.
Az amerikaiak 40%-a használja keresésre a TikTokot, a gen Z 10%-a pedig a Google-nél is jobban hagyatkozik a TikTokra a keresésben.
Kapcsolódó tartalom: Hogyan adj el a Z generációnak?
Miért lehet ez?
Egyrészt a fiataloknak sokkal jobban kézre esik a TikTok és a social media. Ezek a felületek folyamatosan bővítik is a funkcióikat, pont azért hogy semmiért ne kelljen elhagyni az alkalmazást. Hol van már az Instagram első változata, ahol még csak képeket lehetett feltölteni! Bejelölhető termékek, felfedező oldal, Instagram és TikTok Shop – szépen lassan rá lettünk nevelve, hogy all-in-one megoldást lássunk a közösségi média appokban.
Másrészt, megszoktuk azt is, hogy a Google találatok tele vannak termékekkel és hirdetésekkel. Ha már vásárolni akarunk, akkor ez hasznos, de amíg inspirációt keres az ember, addig nem reklámokat akar nézegetni. Még ha tele is van szponzorált tartalommal a közösségi média, a social feedek mégis organikusabb, őszintébb, hitelesebb hatást keltenek a nézelődőben.
A Google-t azért nem kell félteni. A Google keresések is maradnak, de megváltozik a mögöttük lévő szándék. Amit már észrevettek a keresőóriásnál, hogy megugrott a kép alapú keresések száma, azaz azt látják a felhasználók viselkedésében, hogy a TikTokon látott termékekről csinálnak egy képernyőfotót, majd később amikor meg akarják rendelni, akkor a képernyőkép alapján keresik meg az adott terméket.
A cikknek itt még nincs vége! A gyakorlati tippeket, trükköket Előny előfizetőink olvashatják. Külön-külön foglalkozunk az Instagram és a TikTok SEO jó gyakorlataival, amiket már ma elkezdhetsz alkalmazni ahhoz, hogy a felhasználók könnyebben rátaláljanak a posztjaidra…
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak:
- Üzenj úgy, hogy el is olvassák. Így használd az SMS marketinget 2024-ben!
- Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés
- Nyertes tartalommarketing stratégia: vásárlószerzés edukációval
- YouTube marketing alapok – Miért nézné meg bárki, amit feltöltesz?
Felhasznált források:
SemRush,
Hootsuite (YouTube),
Backlinko