2023-ban percenként 15 millió SMS került elküldésre, az emberek 70%-a pedig 5 percen belül megnyitja az SMS-eit. Vállalkozóként jó lenne ezt a figyelmet becsatornázni a marketingünkbe, nem igaz? Az SMS-eknek még mindig van helye a marketing mixben, de ezt is jól kell csinálni ahhoz, hogy eredményt érj el vele, ne pedig egy újabb formátumban spammeld az érdeklődőket. Olvasd el, hogy használhatod az SMS-t 2024-ben, legyél akár szolgáltató vagy e-kereskedő. Példákat, szakértői tippeket is hozunk!
A cikk elkészültében segítségünkre volt Laczkovszki Gábor, az Eszerződés.hu vezérigazgatója és Benák Ágnes, a theMarketer magyarországi Business Development menedzsere.
“Most komolyan, SMS, 2024-ben?”
Röviden: igen. Az emberek több időt töltenek az okostelefonjaikat nyomkodva mint valaha, SMS-ben pedig talán még direktebben szólíthatjuk meg őket, mint e-mailben.
A Hubspot összeszedett néhány fontos statisztikát, ami téged is meggyőzhet:
- az SMS marketinget használók 71%-a arról számolt be, egyre többen iratkoztak fel SMS értesítésre 2023-ban
- az SMS-feliratkozók leiratkozási aránya kevesebb, mint 5% (ezzel szemben a hírlevél feliratkozóknak átlagosan 20%-a morzsolódik le egy év alatt)
- a multichannel megközelítés működik: egy e-mailt követő SMS follow-up 20-30%-al növeli az adott e-mail megnyitási arányát
- a Hubspot kalkulációja szerint hatalmas az SMS-ek megtérülése, 71 dollár minden SMS-re költött 1 dollár után.
Korábban a Temu túlélőkészletben is ajánlottuk az SMS-ek használatát: “Egy kutatás alapján az időszakos ajánlattal kiküldött SMS-ek 23%-os konverziót értek el, egy másik kutatásban pedig 9%-os konverziót mértek. Ha a valóság valahol a kettő között van, az is izgalmasan hangzik.” – mondja Milán.
“2024 első negyedévében 162.859 SMS-t küldtek különböző kampányok [Magyarországon], és 126.773 SMS ment ki automatizált esemény során. A magyarországi felhasználóink mindössze 26%-a alkalmazza ezeket a kampányokat, ami azt jelenti, hogy még nagyon nagy a kiaknázatlan terület és az SMS egy igen ‘friss’ csatorna, amit érdemes használni.” – mondta el Benák Ágnes, a theMarketer magyarországi Business Development menedzsere.
Ágnes azt is elmondta, a theMarketer adatai alapján az elmúlt évben az SMS kampányok átlagos átkattintási aránya 9.63% volt, illetve az átlagos konverziós arány 7.24%.
Az automatizált SMS üzenetek esetében az átlagos átkattintási arány 24.77%, az átlagos konverziós arány 13.18% volt.
A cikk még nem ér itt véget! Csatlakozz a Minner Előny előfizetéshez, és két percen belül olvashatod a teljes cikket olyan tippekkel, mint…
- Hogyan használható az SMS marketing az e-kereskedelem mellett B2B területen
- Milyen KPI-okat használj, miben mérd az SMS kampány sikerét
- Hogyan gyűjthetsz GDPR-kompatibilis módon telefonszámokat
- Hogyan kerüld el, hogy idegesítőnek tartsanak az emberek
- Milyen területen kiemelten hatásos eszköz az SMS
(Ja, és Előny tagként az összes exkluzív cikken túl a letölthető tudásanyagainkhoz is azonnal hozzáférsz. Tegyél próbára minket!)
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak
- Temu túlélőkészlet webshopoknak. Gyakorlati útmutató. Így maradj versenyben!
- Kampánykészítés online képzés
- Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés
- Lesd el a Billingo értékesítési stratégiáját! B2B sales esettanulmány
Forrás: HubSpot
Kiemelt kép: Canva