Én teljesen megértem, hogy bizonytalan vagy a Tiktok marketing elindításában. De azt is tudom, hogy mozgatja a fantáziádat, hiszen jelenleg kevés olyan közösségi média platform van, aminél minimális követőszámnál is el lehet érni óriási, többszörös nézettséget, figyelmet. Sőt eladni, forgalmat generálnii! Én ott voltam a Facebook marketing, hirdetések őskorában 2012-ben. Igazán könnyű volt sikert elérni, de ez igaz volt 2015-ig. Most ezt a vadnyugati, kiaknázható lehetőséget láttam, látom én is a Tiktokban, ám szkeptikus voltam az elmúlt időszakban. Mivel többéves marketing rutinom van, fenntartásokkal is kezelem még mindig (ez jó is nektek, mert sokat kutatom). Na de lássuk, hogy miként gondolkodhatsz! Van a cikkben egy izgalmas kép, folyamatábra is, és olyan információk, amik igazán gondolatébresztők lehetnek számodra.
Először is, néhány Tiktok rapid információ:
A felhasználók életkor szerinti megoszlása jelenleg:
- 10-19 évesek – 25%
- 20-29 évesek – 22.4%
- 30-39 évesek – 21.7%
- 40-49 évesek – 20.3 %
- 50+ évesek – 11%
- A nem szerinti megoszlása pedig: 60% nő és 40% férfi. Ez alapján jobban belőheted, vajon a te célcsoportod ott van-e!
A TikTok felhasználók 40%-a nincsen fenn a Facebookon, tehát igazi szűz piacot is találni fogsz. További érdekesség, hogy a TikTok felhasználók 48%-a Instagramon sincs ott. – Forrás: Tiktok
Ügyfeleink beszámolója alapján is tudjuk mondani, hogy jöhet forgalom TikTokról, sőt nemcsak organikus tartalmakban jó, olcsó a hirdetés is (FB-hoz képest is).
Azonnali eladást hoz a TikTok?
Vannak ilyen sztorik, hogy egy kisvállalkozás webshopját kifosztották egy-egy virális videó után. De a fő cél itt inkább az, hogy megismerjenek téged, hogy minél többen halljanak a vállalkozásodról. Láttunk itt sikeres példákat helyi vállakozástól (azizgyros1), vagy kezdő vállalkozást akik a TikTokról indították sikeresen a projektjüket (Gardróbom), de nagy kedvencünk például a társasjátékokat értékesítő Reflexshop is. Továbbá a nagy márkák is jelen vannak már a platformon, mint pl. a Microsoft, nem fogsz elkomolytalanodni a TikTok miatt!
Ennyi elég is volt igaz? Irány a Tiktok képzés! (Kattints ide!)
De nem a Minner lennék, ha ennyivel itt elintézem. Azért is, mert ma 2022-ben már sokrétűbb marketing stratégiát érdemes alkalmazni. Az is lehet, hogy a marketingedben csak egy lépés lesz a Tiktok, egy fontos érintkezés, ami a vásárló döntési útjában benne lesz. Mutatok is rá egy érdekes példát.
A fogyasztó útja a vásárlásig – Minner példa
Itt az egészben az érdekesség az lesz, hogy TikTok még nincsen benne, hiszen mi is most izzítottuk be trénerünk segítségével a fiókunkat (akinek már 171 000 követője van, mi 1 hét után most lépjük át az 1000-et, de már 300 000 nézettségnél járunk). A lényeg, hogy ihletet kapj a marketing tervezéshez, stratégiához.
Egy korábbi cikkben írtam már, hogy legalább 8-10 minőségi érintkezés kell (pl. weboldal látogatás, chatelés…), hogy valaki igent mondjon a vásárlásra. De közben lehet, hogy 100-300-szor is érintkezik a cégeddel például hirdetés, posztok, vélemények, kommentek egyéb interakciók, mikromomentumok által. (Lásd itt bővebben – kutatással alátámasztva).
Itt a Minner példa: customer journey -nak is hívjuk, vásárlói élmény, útvonal
A TikTok marketing és a fenti ábra kapcsolata
A te vásárlási folyamatod sem kétlépcsős. Tehát nem az, hogy meglátja a motyód (terméked) és azonnal vásárol. Az utolsó előtti lépést látod? Na az érdekes. Kinagyítom, hogy mi volt az a poszt a Minner Extra csoportban:
Nos volt benne bármi szakmai? Miért is pont ez győzte meg? Miért pont ezután jött az ihlete, hogy na lefoglalom a Minner konzultációs időpontot? Jól gondolod, nem ez győzte meg, hanem az előtte lévő folyamaton végig kellett mennie. Ez volt, ami valamiért érzelmileg még hatott is rá (elvégre étteremtulajdonos). És itt jön a lényeg!
A fenti poszt, ha nem a Minner Extra csoportban van, hanem hasonlót mondjuk egy másik vásárló a TikTok-on lát (mondjuk egy könnyedebb üzenetű videót), akkor szintén a vásárlói útban az a kis mikromomentum vásárlási fázisba teheti.
Ennyiből mondhatnánk azt: Igen, a FB csoport marketing, az a király, csináljuk… Ám nem menne csak az, mert hiányozna a többi elem, mondjuk a podcast, vagy az, hogy nem vettem rá többször is, hogy rámenjen a weboldalra, adott termék oldalra.
Vedd figyelembe még azt is, hogy a fenti stratégiában a hirdetés sem arra szolgált, hogy: na menj fel a weboldalra és vásárolj. Hanem azt, hogy elősegítse a kellő interakciót.
Értem! Akkor tehát arra használom a Tiktok-ot, hogy…
A TikTok egy könnyedebb közösségi média platform, ahol még emberibb lehet a kommunikációd. Nem kell azonnal rázúdítani a fogyasztóra mindent. Segítheti a Tiktok marketing, hogy meglegyen az első interakció, hogy tudja: Jéé ez a cég ezt csinálja ez létezik. Aztán a többi tartalom segít, hogy benne maradjon a marketinghálódban. És rásegíthet, hogy bámm beugorjon neki, tényleg onnan rendelnem kell. Tehát figyelemfelekltés és emlékeztető funkciót látja el a marketingünkben.
Hahó itt vagyunk! Hahó még létezünk!
A minőségibb érintkezést a weboldalon fogja megtenni, vagy a boltodba betérve, vagy éppen a hírleveledet olvasva, sőt akár chatelve veled (na az is minőségi). A fenti esetben például a folyamatból kimaradt a chat, pedig az ügyfeleink 70%-ával már egyszer váltottunk üzenetet (!!!).
A weboldalt soha nem fogja helyettesíteni egy közösségi média platform, bár vannak példák, de a skálázás (növekedés) egy pontján már szükség lesz rá, főleg a biztonság miatt is (elvehetik, letilthatják, kikopik a divatból adott social média platform).
Irány a Tiktok! Használd ki most a lehetőséget!
- TikTok képzés az első videódtól a 10 000. követőig – mi is oktatónk anyagát alkalmazzuk és törünk fel, mint a gejzír. 2022-ben hoz nem kevés plusz pénzt nekünk a Tiktok, vagyis annak beépítése a marketingbe. (eddig kiaknázatlan célcsoport + másfajta marketing miatt)
- Természetesen a Marketing trendek 2022 online előadásban is szó van erről, sőt a mikromomentumokról is sokat beszélek (példákkal).
- Az említett személyes konzultáció lehetőségek:
Fotó: Pixabay