Miután kijött a hír, hogy a Netflix reklámokat tehet a filmekbe, sorozatokba, mintha lendületet kaptak volna más piaci szereplők, és itt a gaming piacra értem. Sorra jönnek a bejelentések, hogy a játékokba is lesznek reklámok. Ha megyünk tovább, akkor egy új közösségi média oldalról beszélgetünk, amit inkább példaként hozunk fel, filterek nélküli világhoz kapcsolódik a projekt, életképességét is átbeszéljük. Ismét 6 üzleti hírt hoztunk. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.
A hírszemle hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podacst-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül
A hírszemle hírei röviden, leirata
- Brazíliában indított mobil applikációs kampányt a Burger King. A brand mobilalkalmazását átböngészve hibákra (bugs and glitches) bukkanhatnak a fogyasztók, és minden ilyen hiba megtalálása kupont vagy különleges ajánlatot ér – akár 40%-os kedvezményt kaphatnak a Burger King termékeire. A Burger Glitch kampány célja hogy méginkább elterjesszék a Burger King alkalmazás használatát. A hibákat keresve nemcsak letöltik a felhasználók az appot, de végig is kell kattintaniuk az oldalakat, így játék közben felfedezik az appot, megismerkednek annak funkcióival, lehetőségeivel – és természetesen költenek a kuponok beváltásakor
- A Coinbase brókercég nemcsak veszteséget jelentett, ami már meglepő egy brókercég esetében, hanem egy érdekes dolgot is beleírt a jelentésbe. Azt írták, hogy egy csőd esetében az ügyfeleik nem juthatnának hozzá a kriptójukat, vagyis buknák azt. A felhasználóik 256 milliárd dollárt tárolnak a platformon kriptovalutát, vagy „hagyományos devizát” (fiat-nak hívják).
- Egy új közösségi média platformról beszéltünk, ami arra épül, hogy a valóságot mutatja a túlfilterezett világ helyett. A BeReal app úgy működik, hogy 2 perced van rajta képet készíteni, ahol éppen vagy ott tudsz képet készíteni, ha lekésed azt is jelzi az app, sőt szól az ismerősöknek. Napközben random időpontban dobja fel, hogy képet kell készítened.
- E-kereskedelemben újjáéledt a pop-up shop, mint virális marketing eszköz. A flash retailnek is nevezett ideiglenes, marketingcélú kitelepülések több ecommerce óriásnak is sikereket hoztak. Az egyik ilyen például a Birchbox, az előfizetés alapú online szépségápolási doboz, ami Londonban nyitott pop-up üzletet, ahol a látogatók maguk állíthatták össze a beauty dobozukat: előre meghatározott, 15 fontos áron 5 darab teszter méretű terméket válogathattak össze, vagy vásárolhattak a Birchbox top 100 teljes méretű termékéből. A megvásárolt termékeket pedig magadnak vagy megajándékozottadnak te magad díszcsomagolhattad, ami egy csináld magad elemet tett a vásárlásba. Maga a vásárlás is élmény, a pop-up üzlet pedig persze fotózásra, social mediára tervezett látványvilágot nyújtott. A másik példa a podcast-ben.
- A Netflix után (streaming piac) a játékpiac is bejelentkezett, hogy reklámokat tesznek a termékeikben. Itt ugye a játékokba. A Microsoft és a Sony is bejelentette, hogy elkezdett foglalkozni a játékokba tehető reklámokkal, megoldásokkal. A gamer piaci szereplők elég jól fogadták. Főleg ingyenes játékoknál lesz ez üzleti modell.
- Egy új startup arra jutott, hogy hatalmas kihasználatlan potenciál rejlik az albérlet fizetésben. Statisztikák szerint Amerikában az y és z generációsok átlagosan 12 éven át fizetnek az életükben albérletet és 200 ezer dollárnál is többet költenek el ezalatt. Az albérlet fizetés egy éves szinten 500 milliárdos piac, amihez még senki sem nyúlt hozzá ilyen téren. Ezen akar változtatni a Bilt. Egy mastercardos bankkártyát lehet tőlük igényelni, amin keresztül az albérlet fizetésért kapsz visszatérítést, ráadásul 0%-os díja van amikor ezt fizeted vele. A gyűjtött pontokat ráadásul használhatod foglalóhoz vagy önrészhez, amikor végül ingatlant veszel és még kamatozik is ez az egyenleg.
Hallgasd meg a teljes adást, beszélgetünk a hírekről!
Előző hírszemléink (frissebb van felül):