Akár online vállalkozási ötletet keresel, akár kreatív, akár hagyományos üzleti ötletet, a 2021-es üzleti trend gyűjteményben meg fogod találni. Akár kezdőként, akár működő vállalkozással rendelkezel, jó kiindulási pontokat kapsz. Több hónapja készítem, kutatom az új ötleteket, beszéltem adott piacon több szereplővel is, piackutatásokat kerestem, hogy biztosan a legjobbat kapjátok. Azokat a fő üzleti területeket fogjuk érinteni, amivel 2021-ben sikereket érhetsz el. Az a jó ezekben az üzleti ötletekben, hogy bár adott évre vonatkozik, de legalább 5 évig érvényesek maradnak. Mikor újítsunk, ha nem akkor, amikor a piac bizonytalan! Változó környezet, új lehetőségek! Lássuk is őket!
Aranyat érő üzleti ötletek – 2021
Először jöjjön a lista, majd mindegyikről hosszabb leírás alatta, vagyis bővebben (a podcast-hoz is segítség, beírtam hányadik perctől beszélek az ötletről, igen hanganyag is van):
- 1. üzleti ötlet: Celebek, influencerek, Youtube-erek, híres emberek webshopját, vállalkozását üzemeltető cég, vállalkozás – (Podcastban 1:43-tól beszélek róla)
- 2. üzleti ötlet: Csomagolóanyag kereskedő, webshop, egyedi csomagoló gyártó – (Podcastban 7:56-tól)
- 3. üzleti ötlet: RPA – Robotizált folyamatautomatizálás – (Podcastban 13:07-től)
- 4. üzleti ötlet: A bútorpiac átalakulása. Használt bútor piac és a digitális bútorvásárlás újabb szintje – (Podcastban 19:45-től)
- 5. üzleti ötlet: Újgenerációs termékkereső oldal, piactér, határok nélkül – (Podcastban 24:30-tól) – Figyelem! ezt az ötletet megvalósítjuk! Lejjebb jövünk a részletekkel is!
- 6. üzleti ötlet: Információ vizualizációs szakember, hogy mindenki megértse. És több vevője legyen a cégeknek – Röviden, ábrákat, infografikákat készítesz weboldalakhoz, termékleírásokhoz, marketinganyagokhoz – (Podcastban 31:23-tól)
- 7. üzleti ötlet: e-kereskedelem FMCG termékekkel, erre épülő webáruház. – (Podcastban 36:25-től)
- 8. üzleti ötlet: Sajátmárkás termék – menj szembe a multival! De könnyített pályán és okosan! – (Podcastban 39:42-től)
- Extra ötlet: Webáruház ötletek (külön podcastban beszéltem, kattints ide)
- Extra ötlet 2.: Digitális ninja szabadúszó vállalkozás
Készítettem egy podcastot is, amiben beszélek mind a 8 ötletről. Hallgasd meg! Spotify-on itt éred el, és Apple Podcast-ban itt, vagy az alább lejátszón:
Részletesen az egyes vállalkozási ötletek 1-8.:
1. üzleti ötlet: Celebek, influencerek, Youtube-erek, híres emberek webshopját, vállalkozását üzemeltető cég, vállalkozás

2023 januárjában frissítettem ezt az ötletet!
Érdekes trendre lettünk figyelmesek 2020 utolsó negyedévében. A celebek, híres emberek, influencerek úgy indítanak be egy vállalkozást, hogy az üzemeltetést kiszervezik. Ezt nem véletlen teszik, hiszen a szponzorok mennyisége egy idő után elér egy korlátot a csatornáikon (Youtube, Instagram, Facebook) és rájönnek, a sajátból is nagy pénzt szerezhetnek.
#példa: Erre egy jó példa Darai Andrea (Kasza Tibor felesége) webshopja a Mankershop, amit változóan vagy a Dora Natura webshop tulajdonosa, a Dora Natura Kft. üzemeltet vagy éppen most a LifeT!LT Food Kft. (a cikk megírásakor változott), sőt azóta az említett üzemeltetőket felváltotta Kaszáék cége. De a bérgyártó például azonos volt, aki a Dora Natura vagy Lifetilt termékeit is készítette.
#példa: Így 2023-ban már írhatjuk Dancsó Péter által piacra dobott Hypernova termékeket. Ahol kiemelném az Evolvens kollaborációt, ami a magyar óramárkának is egy nagy dobás. Lásd cikk itt: Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe
Nos hasonló területen (belsős információ) lesz most például egy celebnek ruhakollekciója, amit természetesen csak részben az adott celeb tervez, csak a nevét adja, de akar hozzá shopot is. Az értékesítést, gyártást, üzemeltetést, mindent egy cég végez (majd a tiéd). A marketing pedig legtöbbször a többségében “netcelebek” dolga.
Az ötlet tehát itt az, hogy mi vagyunk az üzemeltető cég, vagy akár bérgyártó. Legtöbbször kereskedelembe vágnak bele, de itt fontos tudni, hogy a profitlehetőség elég magas benne, hiszen az árakon van egy kis celebfelár. Megállapodás lehet az árrés egy része, kicsit affiliate partnerprogramhoz hasonlóan, de a celebnek biztosabb hátteret ad, hogy a weboldal az ő kezében van. Másik megoldás: közös cég alapítása vele. Ajánlom gyártó cégeknek, működő webshoppal rendelkező cégeknek, kereskedőknek. Lehet itt persze tágabban is gondolkodni, akár elővenni a bérgyártást is, lehet krémek, táplálékkiegészítők, müzli, ruha, cipő, csokoládé, ital (pl. vitaminvíz)…
A saját csatornájuk nem lesz elég. Érdekes lehet marketingügynökségeknek, marketingeseknek is megfogni ezt a piacot, mert a celebeknek, influencereknek a csatornájuk közönsége kevés lesz, hogy igazán fel tudjanak mutatni eladási számokat.
2. üzleti ötlet: Csomagolóanyag kereskedő, webshop, egyedi csomagoló gyártó
Tudod ki kereste a legtöbb pénzt az aranyláz idején? Kedvenc példám szokott lenni, hogy az amerikai aranyláz csúcsán sem az aranyásók gazdagodtak meg igazán, hanem az őket kiszolgáló szolgáltató és termékgyártó vállalkozások (étel, ásó, nadrág…). Ilyen volt például a Levis farmer, annak az időnek köszönhette, hogy nagyobbra tudott nőni.
Az e-kereskedelemben ilyen piac a futár, vagy például a csomagolóanyag kereskedő. Minden héten látok legalább 1-2 olyan posztot a webáruház, vagy üzleti csoportokban, ahol valaki csomagolóanyagot, dobozt keres. A hazai piacon egyik leggyorsabban növekvő piac az e-kereskedelem, tehát stabil lábakon áll a leendő piacod. És bár vannak versenytársak, mindig lehet jobban csinálni.
Én is meglepődtem ezen a piacon, hiszen a Google -be beírva is azt hihetnénk telített a piac. Majd több száz kereskedővel, főleg webáruház tulajdonossal jutottunk arra, hogy igen ez jó irány lehet. Egyrészt bővül ez a terület, keresnek új csomagolóanyag beszállítókat a kereskedők, és ahogy írtam az ötletnél speciális igényeket szinte nem is tudnak kielégíteni.
#példa: Itt van például az elmúlt hetekben indult Aprófutár, ők mint a Netpincér, úgy szállítanak ki webshop megrendeléseket.
A nagyobb kereskedők inkább a standard méretekre mennek rá és a mennyiségre. Persze ez a piaci is még jó, de az egyedi csomagolóanyagok, dobozok piacában van még nagyobb potenciál. Amihez ők nem hajolnak le. Akár a hűtött termékeket nézzük, akár az egyedi csomagolást, dizájndobozok. Tudod, legyél te az, akire azt mondják: nála ez megvan! Persze árulsz standard dobozokat is.
Mondok egy érdekességet! Amerikában már több helyen pozitívan számoltak be arról, hogy a visszaküldést is csökkenteni tudja az egyedi csomagolás. Ez pedig vonzó lehet a webáruház tulajdonosok szemében. Én leszek az, aki először ajánlani foglak a Minneres webshopoknak! A kínai importot ajánljuk ehhez. A legújabb 100 termékötletes videóban, a 26. ötletnél beszélünk erről, a ragasztószalagot hozzuk példának, és látva annál is és a többi csomagolóanyagnál is, megfelelő az árrés, versenyképes lehetsz!
3. üzleti ötlet: RPA – Robotizált folyamatautomatizálás

Lényege, hogy programozás nélkül tanítunk be egy szoftvert különböző feladatok elvégzésére. Legyen az utalás, adatok rögzítése, másolása, számlakiállítás, e-mail küldés, adatok exportálása / importálása, de akár adatvizualizáció is (jelentések készítése)… Minden tehát, ami irodai dolgozónak ismétlődő folyamat lenne. Van több szoftver is, amivel ez megoldható, mint például az UiPath.
De itt nem állunk meg! Több olyan dolog is megvalósítható ezzel, amihez korábban programozó kellett volna, vagy több hónapos fejlesztés, ami mindössze 1-2 hétre csökken így. Már most látható, hogy amelyik cégnél elkezdték bevezetni, egyre több monoton munkát vettek át a robotok, és a munkavállalók az értékteremtő munkák felé fordulhattak. Igen ez okozhat munkakör átalakulást, megszűnést is.
Több területen is ki lehet aknázni ezt az itthon még nem elterjedt technológiát (a Minner időben szól, ahogy tavaly a CBD termékeknél tettük):
- szabadúszóként vállalunk folyamat / munka robotizálást
- adatbányász céget csinálunk (alkalmas a szoftver arra, hogy adatokat keressen, rögzítsen akár tömegesen is), piackutatásra is alkalmas lehet, figyelésre, sőt be lehet tanítani neki még számolást is
- vállalkozást csinálunk arra, amiben nagyobb projekteket vállalunk, egy komplett cég folyamatait robotizáljuk, ahol tudjuk
- olyan helyen lépünk be mi, ahol gyorsan kellene valamit megoldani, de még tart a fejlesztése az adott rendszernek. Áthidaló megoldás programozás közben
Feltétele persze, hogy ismerjük a programok használatát, de azt rövid időn belül el tudjuk sajátítani, itt inkább a folyamatok megismerésén, feltérképezésén, megtervezésén múlik minden és azok implementálásán.
Ebben a cikkben erről az RPA technológiáról részletesebben. Óriási lehetőségek vannak benne! Kattints ide!
4. ötlet: A bútorpiac átalakulása. Használt bútor piac és a digitális bútorvásárlás újabb szintje
Ki is diktálhatná a bútorpiac trendjét, mint az IKEA. A közel 80 éve működő bútorgyártó cég két piacot tesztel éppen, vagy is inkább hármat:
- Kisebb üzleteket nyitnak, ún. pop-up store-okat. Ahogyan az e-kereskedelem többi piaci szereplőjénél is, itt is fontos a fizikai bolt megléte, kicsit közelebb a munkahelyekhez, a belvárosban.
- Használt bútor piacba is belépnek, ahol is a visszavitt IKEA bútorokat felújítják, vagy újrahasznosítják. Ősszel nyílik az első olyan boltjuk, ahol csak használt, felújított bútorokat és fenntartható módon előállított termékeket lehet majd kapni. 2030-ra a vállalat termékei csak megújuló forrásból származó vagy újrahasznosított anyagokból készülnek.
Minner ötlet: a használt bútor piac erősödését a jelenlegi gazdasági recesszió is előrébb hozhatja, és természetesen az ökotudatosság. Itt az a vállalkozás nyerhet, aki képes lehet valami jó ökobrandet megteremteni úgy, hogy közben pozitív érzést kelt az emberekben, ha a cég használt bútoraira gondolnak majd.
További ötlet lehet ennél, hogy a most divatos bútor piacterekhez hasonlót létrehozni, csak használt bútorokra, ahová a magánszemélyek is feltölthetik a bútoraikat (főleg apróhirdetés). DE! Itt ahogy a többi hasonló sikeres koncepciónál (piacterek) az előny a jó fotó, minőségi képek, és egyéb funkciók (pl. méretek, sőt méretek képen is, kereshető adatbázis). - Az üzleti modellre szintén nagy hatással lesz. Oslo városközpontjában a bevásárlóutcán nyílt meg az Ikea egyik kis boltja, egyben tervezőstúdiója. Az oslói tervezőstúdió, amelyben a vásárló az áruházlánc kínálata alapján megtervezheti a lakása minden zugának berendezését. De ez még csak kísérlet, igaz nem véletlen vezetik be, az online tervező eszközök népszerűek a felhasználók körében.
Minner ötlet: Látva az egyik Minner vállalkozó sikerét az online gardrób tervező piacon, egyértelműen érdemes ezzel foglalkozni. Ahogy az IKEA-nál, a boltokban a labirintus célja az, hogy sokáig maradjanak a felhasználók, úgy az online bútoreladásban a felhasználók hosszú ideig lekötésének egyik praktikus módja az online tervező. Persze, ahogy olvashattad itt a gardróbos példát, nem véletlen azzal kezdte a vállalkozó, azt még könnyebb megtervezni és a vevőnek legyártani. Más bútorelemeknél ez kicsit nehezebb, de látjuk majd az IKEA-nál, hogy ő szintén hasonlóan csinálja. Megtervezi a felhasználó, megrendeli, majd otthon összeszereli.
Gondolkodj! Mit lehetne így eladni! A bútortól egészen a függönyig gondolkodhatsz, és akkor még az ágyakról nem is beszéltünk. És itt máris eszembe jutott a Casper matracos cég, aki igazán inspiráló példa lesz ezen a piacon (olvasd majd el): Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben
Ezzel kapcsolatos cikk a Minneren: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…
5. üzleti ötlet: Újgenerációs termékkereső oldal, piactér, határok nélkül

A hazai webáruházak, az e-kereskedelem egyik sajátossága, hogy a marketingcsatornák dobogós helyén szerepelnek az ár-összehasonlító oldalak. De csak azért, mert eddig nem volt más! A fogyasztók termékkínálatot keresnek, ezt adják nekik az újgenerációs platformok. És imádják őket! Az ár-összehasonlító oldalak rendszerét, úgy gondolom ismered. Az üzleti modell lényege az, hogy ár alapján rendezi különböző kategóriák, vagy konkrét termékek alapján a rendszerében található webáruházak kínálatát. Ha az érdeklődő átkattint, akkor ezért a kattintásért (PPC) a webáruház fizet (15-40 Ft közötti kattintásonként). Ugyanezt a modellt követik az olyan oldalak, mint a favi.hu, csak nálunk nem az ár a lényeges, hanem egy konkrét termékkategóriába tartozó keresőt, listázót hozzanak létre. Tehát egy olyan oldal, aminél a webáruház kereső paraméterek sokrétűbbek, mintha azt egy webplázánál tennéd meg (pl. eMag, Alza), akik értelemszerűen nem fogják módosítani termékkategóriánként a keresőparamétereket (pl. bútoroknál nincs méret szerinti keresés, vagy kanapé esetében 2-3 személyes). Egy idő után persze függőséget is hoznak a partnereiknek, hiszen a bevételük egy része lehet pont tőlük jön majd.
A bevétel PPC, vagyis kattintásonként, amikor valaki a weboldaladról átkattint a partner oldalára, de affiliate megoldás is jó ötlet lehet.
Amikor a trendek összeérnek! Pont ezért követed a Minnert, hogy ezekre figyelmeztessünk. A Minneren néhány napja megjelent cikkben a Favi.hu -t mutattam be (itt). Ahogy látod, a favi.hu elérhető az összes környező országban (cseh, szlovák, lengyel, román, horvát). Az e-kereskedelem egyik lényeges trendje most, hogy a saját hazájukban kiemelkedő gyártók, webáruházak, e-kereskedők terjeszkednek a környező országokban. Ez jogos is, hiszen az adott országban elérhették már a forgalom tetejét, skálázódáshoz kell a külföldi piac. Erre a trendre támaszkodnak rá az ilyen oldalak, az adott ország nyelvén elérhetővé teszik a határon túli webshopok ajánlatát is. De persze ez csak egy extra dolog, ami segíti a növekedésedet.
Néhány kategória ötlet (tehát ezeknek csak egyikét találják meg a felhasználók nálad):
- elektromos kerékpárok (céges adókedvezmény miatt ez még jó is lehet),
- társasjáték (mint ők),
- csak háztartási gépek,
- csak natúrkozmetikumok,
- csak környezettudatos termékek (úúú ez jó, ez jó!, még az Amazon is lájkolná, éppen most derült ki, ebbe az irányba nyit jobban),…
- csak időseknek szóló oldal, piactér.
Ezt az ötletet kidolgoztuk! Sőt egy verzióban meg is valósítjuk!
- Ebben a cikkben egy átfogó anyagot készítettünk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást
- Itt az esettanulmányunk: Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány
- A Minner.hu -n további ötleteket kapsz ezzel kapcsolatban, ebben a cikkben: Az újgenerációs ár-összehasonlító oldalak, amik inkább termékkeresők. Új trend a hazai weben
6. üzleti ötlet: Információ vizualizációs szakember, hogy mindenki megértse, és több vevője legyen a cégeknek

Röviden: ábrákat, infografikákat készítesz weboldalakhoz, termékleírásokhoz, marketinganyagokhoz
Ti kértétek, hogy legyen szabadúszó ötlet is, így megkerestem azt, amiben a legnagyobb potenciál van most, amire van igény és amivel eredményeket érnek el a partnereid.
Tudtad, hogy sokan azért nem vásárolnak meg egy terméket, mert nem értik azt, amit elolvastak? A Tárki kutatóintézet legújabb tanulmányában, kutatásában aggasztó hírt kaptunk. A magyarok 53%-a nyilatkozta azt, hogy nem olvas könyvet, még azt se, hogy havonta egy kicsit (vagy ritkábban). Mindössze 13%-a olvas rendszeresen. Ez egybevág több nemzetközi kutatással is. És itt jön a legszomorúbb az egészben, mivel nem olvasnak, így egyre jobban romlik az értő olvasó képességük.
Ettől még kell természetesen a szöveg a marketing anyagokban, de láthatóan magasabb a konverzió, értékesítés ott, ahol sokkal több vizuális elemet használnak, többet között ábrákat, magyarázatokat, infografikákat.
Az online marketing egyik legnehezebb területe, hogy elkapjuk az emberek figyelmét. Az ábrák, infografikák, képek több funkciót is ellátnak: elkapják a figyelmet, segítik az információ átadást, elérik, hogy a felhasználó még több információt akarjon szerezni.
Ezt tökélyre fejlesztették azok a cégek, akik a közösségi finanszírozó oldalakon hirdetik meg úgy a terméküket, hogy korábban senki nem ismerte őket (lásd ebben a cikkben).
Az ötlet, szolgáltatás: Ábra, infografika, kép készítése promóciós oldalakhoz (laning page), közösségi média posztokhoz, termékleírásokhoz (főleg webshop). Ehhez még csak Photoshop sem kell (maximum később), hiszen a Canva.com elég sokrétű lett az utóbbi időben.
Mivel győzöd meg őket? Te magad is készíthetsz A/B teszteket, és már hőtérképen (Hotjar) is látszik, hogy az emberek figyelmét elkapja. Arról nem is beszélve, hogy a képeket, ábrákat a közösségi médiában is meg tudják osztani a cégek.
Ötlet V2.: Olyan cég, aki gyártóknak, márkáknak a termékéhez gyárt termékleírásokat, ábrákat, képeket, amelyeket a partnerek, viszonteladók felhasználnak a termékleírásaikban. A márka ezzel is növelheti a piaci részesedését, és természetesen a forgalmát.
Ilyen szolgáltatást nyújt például a flxmedia.com
Tehát a márkának, nagykereskedőnek, gyártónak te készíted el több verzióban is azokat az ábrákat, képeket, akár termékelírásokat, amiket a kiskereskedők, webáruházak fel fognak használni a termékleírásaikban. Így könnyebb lesz a gyártóknak is, mert a kereskedők szeretnek velük együtt dolgozni, de akár köthetik majd meghatározott forgalom eléréséhez is azt, hogy ilyen anyagokat használhatnak a weboldalaikon.
+információ: A Minner például most vett fel egy ilyen munkatársat, akinek egyik fő feladata lesz ez (vajon miért is vannak ilyen ábrák a cikkben? Ezért!)
Itt van magyar példa is! A Tárki kutatásról, ábrákról még ebben a cikkben olvashatsz: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…
És erről egy videó:
7. üzleti ötlet: e-kereskedelem FMCG termékekkel, erre épülő webáruház.
FMCG jelentése: gyorsan forgó fogyasztási cikkek. Ezen belül élelmiszereket, illetve drogériai- és háztartási termékeket értünk.
Az utóbbi időben láthattuk, hogy a hazai e-kereskedelmi szektorok közül rendre az FMCG termékek bővültek a legtöbbet (GKI Digital), sőt itt nőtt egyedül a konverziós ráta is az utóbbi években (több mint 2,3%).
Tesco házhozszállítás, Auchan, Spar, sőt most már az Aldi is beszállt ebbe a piacba. DE! Itt jön a lényeges pont. Rengeteg termék van, amit nem az ilyen nagy áruházaktól rendelünk, vagy nem nagyon szeretnénk. Ez derült ki az utóbbi néhány évben. Szárnyaljon a fantáziád, például:
- A frissített 2020-as üzleti ötletek között írtam a friss “félkész ételek”, vagy sous vide technológiával előkészített ételek piacának növekedéséről (itt főleg előre elkészített húsos ételeket találunk).
- Ételallergiásokra épülő termékek (gluténmentes, tejmentes, cukormentes…), amelyeket nem szolgálnak ki a fenti nagy áruházak. Vagy éppen vegán, vega étkezéshez kapcsolódik, vagy valamilyen diétához.
- Tisztítószerek piaca, látszik, hogy akár saját márkát is el lehet így indítani. Erre láttuk példát egy Minner vállalkozónál, a Biobubi óriási sikereket ért el már az első 1 évében, lásd itt.
- Kézműves termékek – szörpök, chili, füstölt húsok, sajtok …
- Zöldség / gyümölcs is természetesen, és itt akkor már meg is említeném a fogyasztók számára is olcsóbb szépséghibás terményeket (lásd Minner cikk).
- Szárnyaljon a fantáziád, gondolkodj. Mi olyan termék lehet, amit a fogyasztók nem a nagy áruházakból szereznek be, mert vagy nem található ott meg olyan sokrétűen, vagy drágább (polchely ára miatt), vagy alapból a fogyasztók nem ott keresik.
Ez az üzleti ötlet lokális, helyi vállalkozásként valósítható meg igazán, sőt könnyebb lesz visszatérő vásárlókat is szerezni és a logisztika és könnyebben megoldható.
8. üzleti ötlet: Sajátmárkás termék – menj szembe a multival! De könnyített pályán és okosan!

Legyen egy olyan FMCG terméked*, amit az emberek valószínűleg nem a multitól vesznek meg, sőt nem is akarnak már tőle venni.
Van egy nagy és fizetőképes réteg, aki igazából nem szeret a multitól, nagy márkától vásárolni, vagy épp keresi a környezettudatos, lokális termékeket.
*FMCG = gyorsan forgó fogyasztási cikkek
Ahogy az alábbi példákban is látod kismárkaként is óriási sikereket lehet elérni. Ennek egyik fontos eleme lesz, hogy gondolkodj miként tudsz olyan terepre menni, ahová a multi, vagy nagykereskedő, gyártó nem nyúl, vagy éppen ahogy fent említettem a vevő nem ott keresi (lásd: környezettudatos termékek, nem a multitól veszed meg, nem a nagy márkát keresed). Vagy látod a lenti példáknál a Szafi-nál, hogy az is hozzájárult a sikeréhez, hogy az áruházakban túl drága a polchely egy gluténmentes lisztnek, hiszen annak forgási sebessége lassabb, ezét arra nem fókuszálnak.
Hogyan lesz sajátmárkás terméked? Nem kell hozzá sajátgyár, elsőként bérgyártásban is tudsz gondolkodni. Erről cikk és további információ: Bérgyártás: úgy is lehet sajátmárkás terméked, hogy más gyártja. Üdítő, kutyaeledel, csokoládé, kozmetikai termékek…
#példa: Néhány példa sajátmárkás termékekre (sokan saját maguk készítik a termékeket, mások bérgyártásban)
- Biobubi mosószer – Egy Minneres vállalkozó terméke, aki bérgyártásban gyártja a mosószert és egy év alatt elért arra a szintre, hogy már viszonteladói vannak több városban is. Miért veszik? Mert aki biomosószert keres, az nem hiszi el, hogy a multié az tényleg bio, főleg nem környezettudatos. De a Biobubi ezt adja már a szállítás / utántöltés megoldással. Róluk cikk itt.
- Fritz kóla, és egyéb üdítők – Láttál már specialty kávézóban Coca-Cola-t? Na ott aztán biztos nem kapsz olyat. Az ilyen helyeken például olyan kisebb márkákat találsz, mint a Fritz kóla. Róluk ebben a G7.hu cikkben olvashatsz, igazán átfogó anyag.
Itt tehát a kulcs a disztribúcióban van, olyan vendéglátósoknál kapható, ahol a célcsoport egyébként sem feltétlenül a Coca-Cola-t keresi. - Hasonló mint magyar márkaként a Tikkadt Szöcske kóla.
- Vitaminvizek – bár van már néhány belőle, de még annál is nagyobb a haszon ezeken, mint az “egyszerű” ásványvizeken. És ezt is lehet bérgyártatni.
- Holland csoki, ami olyan piacon tud piacvezető lenni, ahol azért a környékben elég sok csokoládé gyár van (Hollandia – Belgium). Hollandiában 19%-os piaci részesedéssel piacvezetők, ez óriási szám egy nem multi vállalattól. Ebben a Minner cikkben foglalkoztam vele bővebben.
- További példa az a görögjoghurt, ami Amerikában lett kasszasiker. Mindezt úgy, hogy egy multitól sikerült megszerezni áron alul a gyárat. Ami nem ment a multinak az ment alacsony költségvetéssel rendelkező induló vállalatnak. A Chobani teljes sztoriját ebben az Index cikkben olvashatod.
- Aztán sorolom a további magyar márkákat, mint a Lifetilt, Sárréti Chilifarm, Szafi (most adta el a cég nagyobb részét), Manna szappan
Szafi-nál vagy a gluténmentes termékeknél az az érdekes, hogy ezek a termékek a boltokban foglalják a polc helyet, így az áruházak / nagy márkák nem szeretik, mert kisebb a forgási sebességük a termékeknek. Emiatt nem is helyeznek rá nagy hangsúlyt. Ezért jó koncepcióval, más csatornákon pont emiatt lehet sikeres. - Gondolkodhatsz tehát élelmiszerben, vegyszerben.
Extra ötlet: Webáruház ötletek 2021
Bővebben ebben a cikkben olvashatod: Webshop ötletek 2021 [podcast]
Egy podcast-ban voltam vendégségben, ahol webáruház ötletekről is beszélgettünk. Ezek voltak azok:
- FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piacban érdemes gondolkodni (hozok példát a hanganyagban)
- az online fitnessz termékek,
- online ételpiacről is, alapanyag, félkész ételekről. Egyik ilyen ötlet, hogy főzőtanfolyamot kapcsolunk össze egy alapanyag webáruházzal. Vagy például a sous vide ételek.
- A kifejezetten ajándéktermékekben is van óriási potenciál.
- B2B piacban kevesen gondolkodnak, pedig egyből visszatérő vásárlókat kapunk.
Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban itt éred el, vagy beágyazva itt: 40. perctől beszélünk az ötletekről)
Extra ötlet 2.: Digitális ninja szabadúszó vállalkozás
Mindenki olyan munkáról álmodik, ami csak egy laptopról elvégezhető, bárhonnan. Nos itt van előtted! Tanulj meg minél több digitális megoldást használni és fürödni fogsz a megbízásokban. A szolgáltatást a cégeknek nyújtod. És persze mindezt szabadúszóként, de akár több fős céget is lehet építeni az ötlet köré, sőt magasabb szintekről is fogunk itt beszélni. Vágjunk is bele!
A legjobbat még nem is mondtam! Ez az a munka, ahol igazán érzed, hogy megfizetik a munkádat. Órabérben 10 000 forint körüli összeg is ki fog jönni, sőt még több is. Továbbá bárhonnan tudsz dolgozni, akár távolról is.
Rengeteg digitális eszköz, megoldás áll rendelkezésre a vállalkozóknak, de nem tudják kihasználni. Vagy mert nem értenek hozzá, vagy mert nincs idejük beállítani, vagy mindkettő. Itt jössz te a képbe, és digitális ninjaként beállítod nekik.
Legyen az a céges levelezés átköltöztetése a Google rendszerébe, hírlevél rendszer beállítása, bankkártya elfogadás beállítása, weboldal költöztetés, Youtube csatorna beállítása, borítókép sablonok készítése Canva -val, Facebook/ Google remarketing összekötés vagy akár nagyobb horderejű projektek, mint CRM rendszer beállítás (utóbbihoz már többet kell tanulni).
Erről bővebben egy nagyobb cikkben foglalkoztam, kibontottam az ötletet, több irányba is el tudsz indulni, sőt hanganyagot is készítettem hozzá: Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]
Mi volt 2020-ban? Hogy alakulnak azok a trendek? Korábbi vállalkozási ötletek
Ezeknek az ötleteknek a szavatossági ideje 2025-ben jár csak le! Addig bátran használd!
A 2020-as ötletek itt vannak felsorolva, itt pedig részletesen el tudod olvasni őket. :
0. ötlet: 2020-as koronavírus okozta gazdasági krízis utáni lehetőségek – Friss – Tisztítással kapcsolatos vállalkozások, ózongenerátor üzleti ötlet, ipari drón piac, “félkész ételek”, vagy sous vide technológiával előkészített ételek piaca, digitális vállalkozások, kuponoldal
1. ötlet: Privátséf, privátsofőr.
2. üzleti ötlet/ trend: Kisbolt piacra épülő vállalkozások: nem kisboltot nyitunk, hanem kiszolgáljuk ezt a piacot, erre építünk!
3. üzleti ötlet: Társadalmi vállalkozások, újhullámú jótékonysági vállalkozás
4. ötlet: Sajátmárkás termék gyártása, bérgyártása, forgalmazása
5. ötlet: Helyi termelőkre épülő vállalkozások
6. ötlet: CBD termékek
7. ötlet: Új webáruház üzleti modellek
8. ötlet: Youtube csatorna indítás – GENERÁCIÓVÁLTÁS
Ide kattintva pedig eléred a 2020-as vállalkozási ötleteket, amelyek még legalább 5 éven át relevánsak lesznek. Szólunk ha már nem!
A megvalósításban segítenek ezek az anyagok, cikkek, képzések: Vállalkozás indítás, tőke, marketing
- Vállalkozás indítással kapcsolatos cikkek:
- Vállalkozás indítás előtt állsz? Ebben az átfogó cikkben átfogó képet a vállalkozás indítás lépéseiről, egyéni vállalkozás indítás lépésről-lépésre + rengeteg példa: Vállalkozás indítás lépései, feltételei. Példákkal szemléltetve.
- Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből…
- Marketing segítség kell? Óriási marketing gyűjteményünk van, sok példa, esettanulmány, új trendek: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
- Már működő céged van? Akkor erre kattints:
- Üzleti képzéseket keresel? A Minnerhez tartozó MinnerAkadémia képzéseiből néhányat belinkelek, ami induló vállalkozásodnak segíthet:
Ők léptek! Inspiráció a Minner vállalkozóktól, a trendekre / ötletekre a valóságban
Szemezgetünk! A 2020-as vagy korábbi ötletek megvalósítóira néhány példa, hogy meghozza a kedvedet! Továbbá piaci visszajelzések, eredmények, validáció az egyes trendekre, ötletekre:

A Vendobox-ról a Minner Extra csoportban már láthattál videót. Zsombor, a Vendobox alapítója néhány hónapja TikTokon keresztül kezdte bemutatni, hogyan hoz létre egy automatákkal teli boltot. Az üzlethelyiség kipofozásától kezdve a kamerák felszerelésén át az automaták behelyesézésig mindent közvetített. Meg is lett az eredménye. 82 000 követője lett Tiktok-on, ami miatt óriási az érdeklődés volt a bolt nyitása körül.
- Budapesten az Akácfa u. 27. szám alatt található a bolt
- Már a nyitás előtt több franchise megkeresést kapott
- Az első 7 nap forgalmán már látszik, hogy nyitottak az emberek az ilyen automatás boltra. Lesz ebből profit!
- Speciális üdítőket, és snackeket is vásárolhatnak a betérő emberek
- Külföldiek is használták már, és nem csak TikTokról mentek be vásárlók.
- A teljesen nyitott boltról mindenkinek az jut eszébe, hogy majd akkor beköltöznek a hajléktalanok, vagy megrongálják. Erre fel vannak készülve a Vendobox-nál és ilyen incidens még nem volt. Gyorsan közbe is tudnak lépni.


Interjú + az üzleti ötlet
- A Minneren néhány éve már írtunk a fenti automatás ötletről: Indíts vállalkozást: 161. ötlet – automata “bolt” + további lehetőségekkel
- Interjú az alapítóval a Minner Extra zárt üzleti csoportban. Kattints ide a videóhoz! (csak tagok láthatják).

- A portál és a piactér is élesedett, elég nagy partnerekkel: – Alza,- Euronics,- Pepita.hu,- Sinsay,- Dankids,- BioTechUSA,- 4Home,- Demini.hu,- Festékpalota,- Babyarena.hu.
- A youtube csatornájukon rengeteg videó, már vannak blogbejegyzések a portálon.
- Weboldal: pocakmano.hu
- Márk a MinnerAkadémián tanulta meg azokat a skilleket, amelyek elindították a vállalkozásában. Készítettünk vele egy interjút is. Itt tudod elolvasni, de belinkelem a podcast elérhetőséget is: Mi lenne, ha 1000 konkurencia helyett 1000 partnerünk lenne? Minner vállalkozói sztorik [podcast]
A podcast Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben ide kattintva.

A Lockalbox.hu – Az első okos ajándékdoboz -nak egy speciális Minner változatát kaptam meg tegnap ügyfelünktől a Minner konzultációs napon.
Tavaly indultak ezzel a QR kódos megoldással, fa doboz, dizájnos (a vevők nem Minner feliratosat vesznek) mintával az elején. A beltartalom pedig változó, főleg helyi termelők, kézművesek termékei szerepelnek benne. Több megyének is már készítik a dobozait. És már több száz darab eladásánál járnak. A QR kód leolvasása után egy kvízt kellett kitöltenem, amely után megkaptuk a számzáros lakatnak a kódjait. Majd a fedelet le tudtuk húzni, ahol elénk tárult a beltartalom.
A további plusz a dobozban, hogy az esztétikus mintáknak köszönhetően a falra is felszerelhető (miután kiürítetted), sőt úgy tudom van led-es verzió ahol még plusz ledet is adnak. Weboldal: https://lockalbox.hu
Az ire.hu valentin napi kampányát egyeztetjük éppen, hiszen a terméket mindenképpen meg akarom futtatni. A konzultációs napon pedig kitaláltuk, hogy lesz ebből 500 milliós forgalom. Izgalmas volt!

Bernát Melinda először egy blogot indított Smarta néven, majd jött a Youtube csatorna. Sikerült egy olyan célközönséget elérnie, amire a reklámozók is felfigyeltek. És most már ételfotósként is segíti a megbízóit. A Nőiváltó oldalon egy izgalmas interjút készítettek vele, történetéről. Érdemes elolvasni, inspiráló, és neked is erőt adhat. Apropó, sokan azt hiszik, hogy ilyenből nem lehet megélni, nehezen fogadják meg, hogy vannak új területek, bevételi források, vállalkozások. Vannak!
Itt a cikk: Nagy adag önbizalom és a tudat, hogy értéket kínálsz, ez kell – mondja a Smarta bloggere

A pandémia ideje alatt a szabadulószobák elkezdték digitalizálni a játékaikat, és sokszor egy laptop, vagy egy mobil is elég, hogy 1-2 órára lefoglaljuk magunkat, ismerőseinket. Mi is játszottunk ilyet! Nagyon izgalmas!
A CityRoom ötlete is innen jött. Sőt a cél az is volt, hogy plusz programot adjanak a játékosoknak, megismerjék az adott várost, környéket. 2021-ben indult és már több mint 1000-en játszottak vele (több száz csapat). A weboldalon megvásárolja a felhasználó a játékos feladványt, majd mobilon kapják az instrukciókat. Sőt ha megpihennének a városban, szüneteltetni is tudják a játékot.

Már rövid idő alatt jöttek visszajelzések is, és kiderült sok gyerek játszana a játékkal, de azok nehezek voltak. Szóval fejlesztettek könnyebbeket is, így a szülők előszeretettel veszik meg gyerekeiknek, akik így bizony a szabadban vannak!
Ez a digitális programturizmus! Bravó! Ádám Kristóf és csapata, a CityRoom előtt nagy növekedés áll.

Még néhány évvel ezelőtt volt egy kert előfizetés ötlet a Minneren (34. üzleti ötlet). A MYFARM Harta már több településen is hirdet ilyen kosárelőfizetést (Lásd itt).
Az előfizetési üzleti modellek közül ez azért működik már több éve, mert valóban aktív fogyasztású termékek szerepelnek az előfizetésben. Vagyis a zöldségek, és akár gyümölcsök. A tojáselőfizetés is működik már régóta.
Most én miben gondolkodnék? A szépséghibás, tökéletlen zöldségek a kukában végzik, ezt oldanám meg előfizetéssel. Ez jó is, mert most a fenntarthatóság trendi. Lásd itt.
Ne csak webshopban, webáruházban gondolkodj! Zoltán sajátmárkás LED izzóiból több tízezret adott már el, napi 1 millió forintos forgalmat generál. A Zelux márka (egyik) titka: viszonteladókon keresztüli disztribúciót alkalmaz.
Zoltán értékesítési hálózatot, csapatot tart fent, vagyis az értékesítői személyesen keresik fel a boltokat, partnereket. Akkor, amikor a Minner beszélt vele, még 5-en járták az országot. A rendeléseket a boltos később kapja meg (nem az értékesítőtől), futárral szállíttatják ki a raktárból.

Na de a személyes kapcsolattartást, értékesítés nem jelent régimódi módszereket! A Zelux értékesítési stratégiájának fő része az, hogy a sales-es munkatársak tabletet / PDA-t visznek magukkal, amin keresztül egy vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak. Ezen keresztül rögzítik a rendeléseket, így a vállalkozás teljesen digitális, és minden mérhető. Ez a szemlélet természetesen a logisztikában is megjelenik, használnak raktár-automatizációs megoldásokat. Kell is az optimalizálás, mert a partnereik száma már 1000 felett van!
Persze, ennyi partnerből van, aki igényli az online rendelést, ezért erre is megteremtette Zoltán a lehetőséget, és így akár a fogyasztók direktben is rendelhetnek. Ebből is láthatod, B2B piacon is fontos az igényes online jelenlét, de nem kizárólag webáruházzal lehet érvényesülni a digitális térben!
Merre tovább?
- Zoltán sztorijából podcast is készült, hallgasd meg itt: Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]
- Kínai import cikkgyűjtemény: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba
Görgess lejjebb, van még jó pár ilyen poszt a Minner Instantban!

Óriási a verseny a bögrés, ajándéktárgyas piacon, de Zoltán mégis tudott egy olyan megoldást létrehozni, amivel a Tebögréd.hu kiemelkedik a többi hasonló vállalkozás közül. Ahogy mi szoktuk mondani, legyél okosabb mint a konkurenciád!
A webshopjában egy egyedi szerkesztőfelületet hozott létre, amivel az egyes feliratokat, ábrákat módosítani tudják a vásárlók, megtervezve a saját személyre szabott bögréjüket. Itt jön a csavar, valójában meg van határozva, milyen keretek között lehet módosítani az illusztrációkat. Így tud kollekciókban is gondolkodni.
Az ajándékpiacon egyébként a legnagyobb a konverzió az online térben, de ezzel a plusz funkcióval még további konverziónövelő hatást lehet elérni.

Persze a magas konverzióban az 1362 értékelés is segít… A véleményeket, értékeléseket sose hagyd le a weboldaladról!
Konverziókról bővebben itt találhatsz információt:

Egy igazán új magyar márka a Serpentize a nemrég indított hűségprogramjával kapcsolatban már friss eredményeket osztott meg velem. Motoros ruházatot és felszerelést értékesít webshopon és helyi üzleten keresztül. A Minner fizetős hűségprogramos cikkek is inspirálták. De ahogy látod az alábbi táblázatot ő ezt tovább gondolta, módosította.

Vagy a forgalomhoz köti a kedvezmény mértékét, vagy meg is lehet venni úgymond a kedvezményt, ha fizetsz a tagságért. Inspiráló egyébként a Serpentize sztorija, mert még csak néhány éves (2 éves) magyar márkáról van szó és egy igazán ifjú titán indította el, akinek éppen exponenciálisan növekszik a forgalma. Gratulálok neki!
Meg is kérdeztem, hogy most milyen Minner képzéssel szemezget, és mondta, hogy a Márkaépítés a közösségi médiában kurzust tervezi most megtanulni és természetesen alkalmazni.
Ide kattintva eléred a hűségprogramjuk részéleteit.
Itt pedig a Minneres cikkek, amikből ő is építkezett:

Ismét Minner vállalkozókat avattunk!
A TheBeerPack csapata eljött hozzám (vagyis a képről egy tag hiányzik), hogy megköszönjék azt a segítséget, amit a cikkek, podcastok adtak nekik az indulásban. Most indult el a kézműves sörcsomagot értékesítő vállalkozásuk. A sörchallenge, sör előfizetés Minner ötlet nagyban hozzájárult a végső vállalkozás megalkotásához.


A kézműves sörgyártók, sörkészítők is nagyon nyitottak voltak, amikor a TheBeerPack megkereste őket. Itt szeretném nekik meg is köszönni ezt a fajta nyitottságot! Jó ezt látni!

Egyszer csak körülnézel idén nyáron a Balatonon vagy valamelyik másik tónál, és mit látsz? SUP-os, SUP-os mindenhol. Az Intersport elárulta, hogy a SUP a nyári hónapokban már két éve a legkeresettebb sporteszköz Magyarországon a kerékpár után. Manapság egy kölcsönzőben egy olcsóbb, 100 ezer forintos deszka bekerülési árát – 3-5000 forintos bérleti díjjal – három-négy erősebb hétvége kitermelheti Balatonon. A beszerzés így sokkal egyszerűbb, de elindítani egy kölcsönzőt ma már nehezebb, mivel nagyobb a konkurencia, nehezebb kölcsönzésre alkalmas helyet találni.
- További hasznos piaci ismeretek erről a területről a G7 cikkében. Érdemes elolvasni!
- Minner vállalkozó: Idén nyáron Orosz Cintia, Minner vállalkozó is elindította SUP-os vállalkozását, kölcsönzőjét Siófokon és igazán gyorsan népszerű lett.
Fotó:Michael Henry / Unsplash

Több éven át bámulva figyeltem, ahogy egykori tanítványom Bernáth Melinda sikeresen építi vállalkozását, személyes márkáját. Most újabb szintre lépett, és a bloggerkedés, Youtube mellett ételfotózás szolgáltatással sklázázza tovább vállalkozását.
- Melinda 2016-ban indította el blogját életmód, főzés, otthon témában, majd néhány rövid időn belül a Youtube csatornáját is. Smarta néven indította csatornáit. (74. Minner vállalkozási ötletet valósította meg).
– https://smarta.hu/
– Smarta Youtube csatorna - 2016-ban többször szerepelt az Index2, Index.hu címlapon a blogja tartalmaival. Blog.hu -s blogot vezetett.
- Rövid időn belül nagy márkák is felfigyeltek rá, mert célcsoportja a 30-50 év közötti hölgyek. Nehéz találni olyan influencert, tartalomkészítőt.
- 2021-ben elindította ételfotós szolgáltatását. De már 2020-tól együtt dolgozott ételfotókészítés témában, mint a Tchibo Magyarország, Interherb.
https://melindabernath.hu - Természetesen a Youtube is megmarad, és a smarta.hu oldalt is egyre jobban fejleszti.
- Fejlődni mindig kell, főleg ilyen területen időnként meg kell újulni.
Hajrá!

Kapcsolódó cikkek:

Az egyik Minner vállalkozó felbuzdulva a fizetős hűségprogram cikkeken (link a poszt végén), és zöldségelőfizetéses rendszereken, továbbá egy találkozó után megalkotta a saját méhészetének a hűségprogramját, sőt mondhatni méhcsalád bérlés programját. Méhcsalád örökbefogadásnak nevezte el a kisebb csomagját, ami 8000 forint. Ez jelképes 8000 méh örökbefogadását jelenti. Ezért cserébe egész évben vállaljuk a gondozásukat, BIO méhészetükben. A vállalkozás a Beobee, egyik örökbefogadós csomagjuk a Méhcsalád örökbefogadás – 8000 Ft.
Ezt kapja az örökbefogadó:
- Egy kis üveg, névre szóló, különleges BIO Hortobágyi vadvirág mézzel ajándékozzuk meg!
- Egy kis csomag virágmag keveréket is küldünk, amelyet virágos ládákban az erkélyen, vagy a kertben elvetve, támogathatja a méhek folyamatos táplálékszerzését a nyári időszakban. Ez a beporzók táplálékszerzésének támogatásán kívül, egy kitűnő családi program is lehet, ezzel is tudatosítva már a legkisebbekben a méhek védelmét és szeretetét.
- “Méhecske barát otthon” kis táblácskát adunk, melyet elhelyezhet a virágos kiskertjében, virágos ládájában.
- Az örökbefogadásról, egy méhecske szülő oklevelet állítunk ki.
- Az örökbefogadott méhcsalád állapotáról, a kampánnyal kapcsolatos fejleményekről, időről-időre, részletes tájékoztatást küldünk hírlevélben, így nyomon tudja követni életüket, munkájukat.
- Az örökbefogadók nevét feltüntetjük honlapunkon, illetve az örökbefogadott kaptárak oldalán, egy kis táblán.
Továbbá edukációt kap az örökbefogadó, milyen egyéb teendőkkel segítheti a méheket. Természetesen a célcsoport a szülők, gyerekek. De ez mindenkinek win-win szituáció. És láttad a felsorolást, küldenek hírlevelet a méhcsaládról, van apropó, marketinges szemmel ez … uuu na ez igazán izgalmas….
De ez még semmi! Van egy fizetős hűségrogramja is, ami 3000 forintba kerül és cserébe 10% kedvezményt kapnak a vásárlók. Megnövelte a kosárértéket.

Van egy nagyobb csomagjuk is a Méhcsalád örökbefogadás gyerekeknek.
A fizetős hűségprogramról ezekben a cikkekben olvashatsz:
Néhány hónapja indult el, és már 30 000 felhasználónál jár a Gardróbom startup. A felhasználók feltölthetik a már nem használt ruháikat az oldalra, és értékesíthetik, sőt a cég segít a szállításban is, a tranzakciók lebonyolításában is. TikTokról indult az egész sztori, ez is egy érdekessége az egésznek. Már a marketinget elkezdték azelőtt, hogy kijött volna az első verziójuk, ennek is köszönhetően annyian voltak első nap az oldalukon, hogy a szerver nem is bírta. A felhasználók imádják, már bevétele is van a cégnek. Hallgasd meg az ő izgalmas sztorijukat! Varga Renáta, és Ritók-Filip Áron volt a vendégem, a Gardróbomtól.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast jegyzetét itt találod: Így csinálták. Gardróbom startup sztori 30 000 felhasználóval [podcast]

Ilyen levél után ne csodálkozzatok, ha még jobb anyagok kerülnek ki a Minnerre! A covid miatt a vállalkozásuk oda, lett utána 2! Az alábbi levelet kaptak tegnap (engedéllyel megosztom veletek):
Kedves Milán!
Férjemmel közösen nagyon régóta olvasóid vagyunk és régóta tervezzük, hogy írunk Neked egy köszönőlevelet. Hiánypótló, amit csinálsz és elképesztő, hogy mennyi információt osztasz meg, nem beszélve arról, hogy milyen alaposan kidolgozottak a cikkek, mennyire körbejársz egy-egy adott témát!Nem vagyunk már kezdő vállalkozók, de sok új információt és főleg inspirációt találunk az oldaladon, amiért csak hálásak lehetünk!!!
Rólunk röviden: Több, mint 20 éve dolgozunk turizmusban, mindketten más területen dolgoztunk az iparágon belül, amikor megismerkedtünk, majd összeházasodtunk. 2009. elején megvásároltunk egy jól működő utazási irodát és elkezdtünk beutaztatással foglalkozni, majd jött a Nagy Gazdasági Világválság. Majdnem csődbe mentünk, de szerencsére akkor kezdődött az Airbnb és gondoltunk egy nagyot és belevágtunk. Akkor itthon még kevésbé volt ismert, ezért jókor voltunk jó helyen és az elsők között hirdettük lakásunkat. Nagyon jól működő vállalkozás volt, jó partneri hálózattal, összesen 92 ággyal működtünk egészen 2020. tavaszig. Aztán jött a nagy lock down és a többit sejtheted…
Sokk, még nagyobb sokk, majd újratervezés.
Mindezt azért írtam le, mert Neked is köszönhetően nem estünk kétségbe. Világéletünkben vállalkozók voltunk. Elővettük a kis zöld füzetemet, amiben az évek alatt a minneres cikkek alapján gyűjtögettem business ötleteimet, bújtuk az oldaladat, ötleteltünk és úgy döntöttük, hogy adunk még egy esélyt a vállalkozói életformának.
Így született meg 2 új vállalkozásunk: Az egyik a saját szerelem projektem a Picniclovers ( https://picniclovers.hu ), a másik a férjem business-e, melyet egy barátjával alapított a Logify ( https://logify.hu ). Az utóbbi céghez nagyon sok inspirációt és főleg megerősítést merítettünk a minnerről. Szóval: NAGYON NAGY KÖSZÖNET, hogy létezik a minner.hu és csak így tovább!
Üdv. Egressy-Horváth Anita és Egressy Gábor

Szeretem a Minner vállalkozókat, mert nem tétlenkednek! Év elején kerestek meg a Gazdapakk.hu alapítói, és már február végén elindult az oldal. Debrecen és környékén szállítják ki a helyi gazdák termékeit, terményeit. Aktív a Facebook oldaluk, igényes a weboldaluk, a termékek is rendben vannak, és helyi gazdáknak, termelőknek is segítenek.
És van húsáru! Ennek örülök a legjobban, mert az egyik legkönnyebben eladható termék, erre sokan nem gondolnak az elején, akik ilyen helyi oldalt szeretnének üzemeltetni.
És most merre?
- Nézz fel a Gazdapakk oldalára, ha Debrecen és környékén laksz! Gazdapakk.hu
- Ha pedig vállalkozásban gondolkozol, akkor inspirálódj a Minner ötletekből: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Tudod ez ahhoz kapcsolódik, hogy a Minner több éve felhívta a figyelmedet, hogy mennyire népszerű itthon a fagyasztott pizza, és hogy lenne még lehetőség a piacon. A fagyasztás technológia, mint tartósítási mód nem ördögtől való, sőt őseink is már régóta alkalmazzák.
Korábban írtam a Sempre Casa-ról, akik pizzázóként vágtak bele részben a pandémia miatt igazi olasz pizzák fagyasztott formában történő értékesítésébe.
Most pedig újabb piaci szereplő, a Blitz Pizza Budapest vágott bele. Nápolyi pizzát értékesítenek fagyasztva. A fenti képen látod. A Facebook oldalukon találsz róla több információt, de a Streetkitchen-ön is megjelent egy cikk róluk.
A korábbi statisztika a piacról:

Igazán inspiráló sztorit adott nekünk az egyik Minner vállalkozó. Kínában gyártatja a sajátmárkás led izzóit, majd itthon viszonteladókon keresztül értékesíti. Ezzel már napi 1 millió forintos forgalmat generál. Egy igazán ütős anyagot írtunk belőle, sőt podcastban is beszélgettünk a vállalkozás alapítójával.
A cikk: Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]
A podcast: Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón:

Ez a Minner vállalkozó téged is inspirálni fog!
- Bérgyártásban gyártatja a fenti biomószert,
- kevés tőkéből indult,
- csak online ad el,
- 100 látogatóból 14 vásárol,
- már franchise partnerei is vannak,
- mindezt alig 1 éves működése alatt.
Ez a Biobubi!
Itt írtam róla cikket, de hanganyagban is meghallgathatod a vele készült interjút:
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meghallgathatod.
Egy Minner vállalkozó szinte hasonló módon valósította meg az 52. üzleti ötletet (Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben). Felhúztak több olyan Instagram profilt, amelyek 100-200 000 követővel rendelkeznek. Ebből annyit sikerült, hogy több mint 1 millió emberhez érnek el. Mivel 10 000 feletti követőszámmal rendelkeznek, így tudnak linkelni. Híreket, blogbejegyzéseket és webshop ajánlatokat tesznek így fel a hirdetőik (nagy portálok is). 0,8-1,2 forintot fizetnek kattintásonként a hirdetőik. Tele vannak egész márciusig, le van foglalva szinte minden helyük.
Ez egyébként egy érdekes megoldás, főleg azért is, mert a legnagyobb nehézség itt a forgalom elérésre, terelése akár a híraggregátor szájtunkra (ha amellett döntöttünk). Na most ez egy hibrid megoldás, amit az Instagram-ra, és egyébként még Facebookra épül. (ott is van profiljuk). Ahogy említettem már, itt mindig az a legnehezebb, vigyél forgalmat.

Az 52. ötletet most frissítettem több információval is: 52. üzleti ötlet: Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben. Havi 41 millió forint vár

A 100. termékötlet Kínából 2. részében a 14. ötletben (6 perc 47-től) mutatjuk be a pergolux-ot, vagyis terasztető importálási lehetőséget. Találtam egy igazán pozitív hazai minta céget, ami nem csak megmutatja, hogy milyen nagy a piac, hanem egyébként jó minta arra, milyen egy profi weboldal, profi digitális marketinget is alkalmazó cég. Ez az Umbroll márka. Wow milyen profi koncepció, és 1,7 milliárd forgalom mutatja, hogy igazán van itt hely. De a lényeg mennyi marad a végén, az éves profit (vagyis adózott eredmény) 149 millió forint. Persze ehhez az is kell, hogy havonta 15-20 000 látogatójuk legyen a weboldalon is, vagy bemutatótermük is. Ez napi 600-700 látogatót jelent. A weboldalát mindenképpen nézd meg akkor is, ha nem ilyenbe vágnál bele: https://www.umbroll.hu/
A 100. termékötlet 2. részét itt találod: 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
És a 3. részt is ajánlom, ott már még jobb videóval készültünk: 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
A Minner több mint 200 üzleti ötlete között a szerepel 17. vállalkozási ötletként szerepel a borwebshop ötlet. Váradi József látva a hazai piacon még gyengélkedő online borkereskedelmet, elindította a Bar24.hu online borbárt. Bort értékesít online.
Tudod mi tetszik benne? Ez a Spotify-os zenés ötlet. Marketingben, brandépítésben igazán izgalmas ötlet. (Lásd a képen)

Nagyon jó kis válogatások vannak rajta! Jó ötlet!
A bor témánál egyből eszembe jutott a borokotonos vállalkozás, amit ők műveltek… Itt olvashatsz arról: 3 éve összegyűjtött 2 millió forintot a borkoton ötletére, és még ma is működik…
Emlékszel a Minner korábbi posztjaira, hogy megmutattam neked milyen óriási piaca van itthon a fagyasztott pizzának? Tudod! Ez az ábra volt az!

A Sempre Casa odatette magát, igazi olasz pizzát árul fagyasztva, Magyarországon. Minőségi étel, például Magyarósi Csaba Youtuber-nek is ízlett (egy friss videójában beszél róla – itt). Én is most rendelek. Ez azért izgalmas, mert néhányan azt vetették a szememre, hogy hát fagyasztott pizza… egészségtelen… meg a minősége… Hát tessék!


Hm…! Akár abban is lehetne gondolkodni, hogy ők lesznek a bérgyártóid*!
Fagyasztott pizza ötlet a Minner 2020-as üzleti ötleteiben, kattints ide! És mikor rendelhetek tőled?!
Bérgyártó = ő gyártja a te sajátmárkás termékedet, így neked nem kell törődnöd a gépek beszerzésével, üzemi engedélyek megszerzésével… És hát fagyasztott pizza, el is áll!

Múlt héten beszélgettem egy Minner vállalkozóval, aki nemrég indította el webáruházát. Igazán dizájnos, trendi acélpoharakat értékesít. A héten be is szereztem tőlük egyet, vásárlásommal támogatva ezt az induló vállalkozást is. A termék megfogott, sőt megszólított, főleg az a része, hogy a Tumblebee közel 8 órán át hidegen, 4 órán keresztül melegen tartja az italod. Termoszt nem akarok hordani magammal, de jó bögre megoldást még nem találtam, főleg ami zárható is. A képen nem látszik, de klasszikus bögre méret. Persze közben kattogott is az agyam, mármint üzlet szempontjából. Nehéz jó egytermékes webshopot találni, úgy érzem Dávid (az alapító) megtalálta ezt, főleg olyan húzó termékelőnyökkel, mint a:
- megtartja a hőt a 18/8-as duplafalú élelmiszeripari acélból készült pohár,
- kedvezményesebben tudunk vásárolni kávét (mármint a vevő, óriási előnyt ad ez a terméknek), ha ebbe kérjük az italunkat a nagyobb kávézóláncokban (pl. Starbucks-ban 160 forinttal, de több speciality kávézóban is,
- törhetetlen (ha egy tank ráesik 100 méter magasról lehet megreped, de azért ez nem olyan valószínű, függ az alatta lévő talajtól is),
- környezetbarát termék, ökotudatos. Hm ez azért is jó, mert például ez a trend elég erős, főleg most, hogy az Amazon bejelentette, hogy külön jelennek majd meg a környezettudatos termékek, hogy ezzel ösztönözzék a vásárlókat a fenntarthatóbb opció választására. Ez erősítheti az ilyen termékek trendjét, nagyobb potenciállal tekinthetünk rájuk, akár sajátmárkás termékként is.
Remélem Dávid meghallgatta a legutóbbi podcastomat (52.), amiben arról beszéltem, hogy mennyire függ a forgalma majd a webáruház látogatottságától!
Na, de tovább is gondoltam! Ez a termék alkalmas arra, hogy nem csak webáruházban, hanem az érintett kávézókban is értékesítsék. Tehát a disztribúció nagyobb lehet, nem csak online. A terméket én most a Foxpost automatából vettem át, de mennyire jó lenne, ha átadópontként is működnének mondjuk speciality kávézókkal! A kávézók nagyon jó kapcsolódási pontok, partnerek lehetnek ebben a folyamatban. Sőt csatlakozhatna hozzá valami jó kis hűségprogram, elég sok jó magyar példát láttunk fizetős hűségprogramra (vevő fizet, hogy VIP tag legyen), csak egy kis kreativitás kell… Na, de jó többet nem is árulok el, van egy két ötletem, el is küldöm Dávidnak.
Szerezz be te is egy ilyen bögrét! tumblebee.hu
Ha pedig webáruház ötletek kellenek, akkor irány a Minner tartalmak:
- 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 1. rész: A robot porszívótól a körömfestő gépig
- 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
- 100 termékötlet Kínából + Tippek. 3. rész: A C-vitamintól az ipari aroma diffúzorig (illatmarketing)….
- 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
Ez a poszt nem reklám, ez ajánlás, a terméket én magam beszereztem, ellentételezést nem kapok érte.

A Minner.hu 97. üzleti ötletét nem is akárhogyan valósították meg! A Minner az ötletben felhívta a figyelmedet, hogy óriási lehetőség van a vászonképek online értékesítésében. Attila és társa egy online konzultáció után belevágtak úgy az ötlet megvalósításába, hogy nemcsak a fúrás nélküli képfelhelyezést oldották meg, hanem még azt is, hogy biztosan vízszintbe kerüljön a kép, még akkor is, ha több részes a vászonkép. Óriási! A Vászonképvilág a vállalkozásuk: vaszonkepvilag.hu
#minnervállalkozók
Szabadalmi bejegyzés alatt álló eszközük, a Cansole segítségével különösebb szaktudás nélkül Te is képes leszel gyorsan és tökéletes vízszintben felrakni választott vászonképedet. Minden rendelés mellé adnak egy ilyen eszközt. Az tetszik benne, hogy így még nagyobb az esély, hogy majd tőlük vásárolsz következő alkalommal is. Örülök, hogy megfogadták tanácsomat, és méretarányos képeken, a bútorokhoz viszonyítva látjuk az egyes vászonkép méreteket, formákat. Ügyesek! További részletek a weboldalukon! Éppen most rendezem be a Minner stúdiót, természetesen tőlük veszek vászonképet! Hajrá Minner vállalkozók! Kattints ide és nézd meg

A Minner vállalkozók a MinnerAkadémián szerzik meg azokat az információkat, amivel még stabilabban tudják működtetni vállalkozásukat. Mindezt úgy, hogy közben élvezik is az életet! Fontos az egyensúly! Kattints ide és szerezd meg te is ezeket az információkat!

A 2015-ben leírt (2019-ben aktualizált) bérelj kertet, tyúkot ötlet Bács-Kiskun megyében megvalósították. Már több száz “előfizetőjük” van, akik havidíjat fizetnek, hogy a termésből kapjanak. Tehát a vállalkozó, a gazda folyamatosan kap pénzt az előfizetőktől, ők pedig terményt (sőt a kockázatot is megosztják). Természetesen máshol is meg lehet ezt valósítani! Sőt egy Minner olvasó jelképe összegért ad 4000 m2-ert most (friss infó).
- A Bács-Kiskun megyei közösségi farmról az Index-en olvashatsz
- A weboldaluk: www.myfarmharta.com
- Egy Minner olvasó ad 4000 m2-ert: 4000 m2 földet ad oda egy Minner olvasó, hogy megvalósítsd a 2020-as üzleti ötletet
- A Minneres ötletet pedig itt olvashatod: 34. üzleti ötlet: Bérelj tyúkot szolgáltatás, vagyis adj bérbe tyúkot, kertet…
- + még egy ötlet ehhez: A tökéletlen, szépséghibás zöldségekből, gyümölcsökből csináltak óriási bizniszt.
Fotó: Anurag Arora / Unsplash
Még a pandémia korlátozások első heteiben egy poénos kép keringett a hazai weben, hogy a kőműves mégis hogy a búbánatba menne home office-ba. A felvetés persze jogos is lenne, ha rájuk is vonatkozott volna. Na, de jót nevetni ne tudnánk, persze jó volt. Komolyra fordítva a szót, minden csak leleményesség kérdése. A poén alatt folytatjuk!

A poént persze tovább vittük, hiszen a betonnak láthatóan nagy divatja van az ingatlan dekorációban, szóval akár még egy kőműves is dolgozhat otthonról.
Itt egy friss, több vállalkozást is futtató Minner vállalkozó csapat (több kép a posztban), akik kikísérletezték milyen beton lesz tökéletes arra, hogy dísztárgy legyen. Kitapasztaltál mivel tudják formázni, hogy lesz öntőformájuk. Már Amerikából is volt vásárlójuk (ottani marketplace piacon hirdették). És még környezettudatos is, öko beton.
Most, amikor nálam voltak konzultáción, átbeszéltük mire fókuszáljanak, hová nőheti ki magát ez az egész, milyen termékeket lehet még bevezetniük. És van egy terület, amire nem is gondoltak. Izgalmas! Szerintem nem is aludtak a tegnapi megbeszélés után. Láttad múltkor posztban, ez amolyan Minner mellékhatás.
Weboldaluk: https://rockman.hu



Inspirációra vágy a vállalkozásoddal? Vagy csak egyszerűen az ötletek segítenek a sajátodon gondolkodni? Irány a vállalkozási ötlet rovat, ahol most sok új ötletet olvashatsz: Vállalkozási ötletek rovat
Ha pedig azonnali segítség kell, irány a MinnerAkadémia: https://minnerakademia.hu
A zeneipar egyik újdonsült szereplőjénél voltam vendégségben egy podcast erejéig. A Musico Hungary hívott meg, akik egy idén induló (berobbanó) zenei szignálok, loopok, effektek értékesítésével foglalkozó zenei startup. Összekötik a zenészeket és a vállalkozásokat, zenéket, szignálokat hasznosítani tudó szervezeteket. A koronavírus a zeneipart, előadóművészeket szintén érintett, és meggyorsította a zeneipar digitalizációját is. Erről is beszélgettünk Bánki Tamással a Musico Hungary-nek az alapítójával, aki a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, vagyis az lett az alapja a zenei startupjának.
A Musico Hungary idén év elején indult februárban, ahogy már említettem, a cél zenei szignálok értékesítése, a piaci szereplők összekötése, sőt mondhatni stock zene vásárlását teszik lehetővé, előre meg lehet hallgatni mintákat. Szerencsére megfogadta Tamás a tanácsomat és szervezett egy bevezető kampányt és eseményt a vállalkozása indulásához. Ez megfelelő hype-ot generált, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Most pedig éppen egy zenei tehetségkutatót szerveznek, aminél már most látni, hogy igazán jól fog sikerülni (nagy az érdeklődés).
Itt találod a teljes cikket és podcastot, amiben az alapító is beszél: A zeneipar helyzete 2020-ban, trendek és egy zenei startup bemutatkozója
Emlékszel mit emeltem ki a Minner 2020-as ötleteknél a CBD termékek értékesítésénél? Azt, hogy még nagyon könnye be lehet kerülni a Google-ba, ha egy kicsit jobban odafigyelünk a keresőoptimalizálásra. A napokban egy Facebook csoportban egy CBD webshop tulajdonos posztlta az alábbit az alig 7 hónapos webshopjáról:

A 2020-as ötletek listában a 6. üzleti ötlet szól a CBD piacról.
Szépen validálj a piac a Minner ötleteit, de ez nem véletlen, hiszen ezek mind úgy készülnek, hogy előtte le vannak kutatva a területek. Néhány kisebb beszámoló, példa a fentihez hasonlóan
- Minner ötlet a valóságban: Automata konténer kisboltokat kezdett telepíteni egy francia cég – G7
- Most kaptam: Szüretelős csapatépítő. Ismerős igaz? Minner ötlet: Még ők fizetnek, hogy dolgozhassanak?
- Újabb Minner vállalkozó vágott bele a tisztítás bizniszbe. Ózongenerátoros vállalkozást indított
- 11 milliárd forint értékben eszünk fagyasztott pizzát egy évben? Mi magyarok! Ötlet!
- A 40. ötletet megvalósították + téma: A zeneipar helyzete 2020-ban, trendek
Merülj alá te is a vállalkozási ötleteknek! Hátha új ötleted támad! Kattints ide!
A Minneren már többször volt szó a virtuális asszisztensekről, vagyis a távoli asszisztensekről. Főleg adminisztratív munkákra érdemes őket megbízni, de tapasztalat, hogy gondolkodhatsz úgy mintha munkatársak lennének, és érdemes bevonni őket a munkába. Nekem már több mint 3 éve vannak így asszisztenseim. Az a legjobb az egészben, hogy szinte percre pontosan elszámolnak. Sokszor még az is jól jön, hogy besegítenek és van időd regenerálódni, nagyobb lendülettel dolgozni. Én nem csak vállalkozókat ismerek, de felsővezetőket is, akik így megbíznak egy külsős asszisztenst, vagy akarnak egy kis szabadidőt.
És most az jön, hogy oké, de hol találok asszisztenst! Egyrészt egy gyors Google keresés után már találsz többet is. De ajánlom figyelmedbe Schmid-Lengyel Mónikát, aki felsőfokú végzettséggel is rendelkezik, sőt mérlegképes-könyvelői is van, és nem mellesleg ő is Minner vállalkozó, MinnerAkadémia hallgató. Kattints ide és vedd fel vele a kapcsolatot!
De mit csinál még egy asszisztens? Kíváncsi vagy még mit ír erről a Minner. Itt van róla szó: Ezt a munkát csinálja egy virtuális asszisztens. Nem helyetted dolgozik, hanem…
Üzleti ötletként is izgalmas lehet! 64. üzleti ötlet: Otthonról dolgozó virtuális asszisztens
Ez olyan, mint mikor építési vállalkozó ismerősöm pénzt kapott egy cégtől, hogy lebonthassanak egy házat egy csapatépítőn. De az alábbi szőlőszüret programhoz hasonlót írtam le korábbi Minner cikkben (link a poszt végén).
A Harsányi Pincészet felhívása jött e-mailben:
A borongós szürkeség előtt tölts velünk 1-2 felejthetetlen napot a szőlőben, vidd magaddal a kora ősz legszebb pillanatait, ajándékozd meg csapatod egy természetközeli feltöltődéssel, szüreteljetek együtt! Idén a nyár is fakóbb, gondterheltebb volt, a csapat összetartása, a közös emlékek ereje most fontosabb, mint valaha.
A dűlő hangulata minden időszakban magával ragadó, de a szüret fényei, illatai, ízei semmihez sem foghatók!
Mi az, amivel biztos, hogy gazdagabb leszel a csapatépítő szüretelés után?
- kiszellőzött fejjel
- szélfútta, egészséges arcszínnel
- szőlészeti és borkészítési alapismeretekkel
- borkóstolási technikával
- sáros bakanccsal
- gyönyörű természetfotókkal
- új insta és facebook kompatibilis profilképpel 😉
- … a többi pedig maradjon meglepetés!
- Minden csapatméretre, elképzelésre, elvárásra van ötletünk, megoldásunk, tuti-titkos-receptünk!
- …. és még tovább is volt a levél.
Na de, ami a legfontosabb. Itt a cikk, ami erről a jelenségről szól: Munkák, amikért még az emberek fizetnek, hogy csinálhassák. Mekkora biznisz!
Az ilyen üzenetek adnak nekem is és nektek is motivációt, hogy megéri csinálni, ki lehet próbálni új dolgokat. Bence több helyen is olvashatta még tavasszal az ózongenerátoros tippemet. Neki is eszébe jutott, és a cikkek megerősítették abban, hogy érdemes belevágni. Látod a Minner cikkek arra is jók, hogy ellenőrizd ötleted létjogosultságát, vagy ihletet meríts mit-hogyan lenne érdemes!
2018 év végén először a kárpittisztító-automata üzleti lehetőséget mutattam be, van olyan Minner vállalkozó, aki már a 2. automatát helyezi ki. 2020. év elején pedig beszámoltam róla, hogy mint a kárpittisztítós, mind az ózongenerátoros vállalkozások előtérbe kerülhetnek (koronavírus miatt). Vagyis nagyobb lesz rá a piaci igény. De jó! Így lett, sőt nemcsak mi jöttünk rá, hanem például a Renault is.
A Minner vállalkozó üzenete, beszámolója az indulásról:


Ez ráhangolt most! Merre tovább?
- A 2020-as üzleti ötleteket olvasd át újra, hátha ihletet kapsz!: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
- Továbbá ebben a cikkben (+hanganyag) szó van arról, hogy ilyen helyzetben hogyan tesztelheted le az ötletedet, hogyan derítheted ki, hogy mire van igény: Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így csináld! [podcast]
- Még több példa kell? Itt a magyar példákon keresztül mutatom be a vállalkozás indítás lépéseit: Vállalkozás indítás lépései, feltételei. Példákkal szemléltetve.
- Ha pedig további tudás és információ kell még a vállalkozásodhoz, akkor ajánlom figyelmedbe a MinnerAkadémia üzleti képzéseket!
Kiemelt kép: Oliver Hale / Unsplash

11 milliárd forint értékben eszünk fagyasztott pizzát egy évben! 😲 Ez 37%-kal több, mint 1 évvel ezelőtti adat (mostani 2019. július és 2020. június között – Forrás: Nielsen)
A 2020-as vállalkozási ötletek között már 2019 novembere óta szerepel ötletként, hogy érdemes beszállni a fagyasztott pizza bizniszbe. Egy év alatt 19 millió darab fogyott.
Olvasd el a 2020-as üzleti ötletekben, mert adtam hozzá inspirációt: (2. ötlet): Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
Pár hete írtam a digitális szolgáltatásokról, termékekről egy izgalmas ötletet (vagyis többet is). A lényege az volt, hogy te ún. white label verzióban egy digitális szoftver saját márkaneved alatt “piacra tudod dobni”. Pl. saját Zoom videóchat platformod lenne, mindezt néhány százezer forintból. Nos, egy Minner vállalkozónak pont olyan szoftvere (online megoldása) van, amit akár más is át tudna venni ilyen white label verzióban (és pénzért adni, pénzt keresni belőle), és éppen egy multi érdeklődik iránta. A Minner Extra FB csoportba kérte a segítségünket, lett is belőle egy nagy ötletelés. Arról, hogy az ajánlat mennyire állja meg a helyét, diskurált a csoport róla. Jó volt olvasni a kommenteket is, izgalmas projekt! Örülök, hogy ilyen inspiráló. Ahogy az egyik kommentelő írja: “Ez jobb mint a Cápák!” – 73 hozzászólás, segítség jött a posztra.

A white label verzióban elindítható digitális szoftverekről: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül
További 2020-as ötletek (újak is): Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
Ez jobb mint a Cápák, írja egy kommentelő a Minner Extra csoportban!

Jön a második hullám és az éttermesek találgatják hogy és mi legyen. Összeszedtem, hogy a körülöttem lévő 14 éttermessel milyen témák voltak porondon az utóbbi
- Sokan látják a fantáziát ismét a foodtruck-okban.
- Lakásétteremről folyik a diskurzus egyre többször, sőt a privátséf ötletről (utóbbi 2020-as), a lakásétterem cikk pedig itt: 121. üzleti ötlet – Lakásétterem indítása
- És ami viszi a prímet a Sous vide technológiával előkészített ételek piaca is emiatt megnőtt, hiszen ott már részben készen is van az étel, csak néhány perc alatt meg kell sütni a húst. Igazából ezt a technológiát főleg éttermek használják, de a fogyasztók körében is megjelent. A hús friss marad (vagy bármi más), de mégis meggyorsítja a sütést úgy, hogy közben könnyű eltárolni is. Ötlet: olyan vállalkozás, aki sous vide technológiával előkészített ételeket árul.
És milyen lehetőség van most? Több ilyen cikk lesz még, mint például ezek itt
- Ezeknek a digitális megoldásoknak a használata lehetőséget teremt a jelenlegi helyzet megfogására.
- Most van igazán lehetőség a Google első oldalára kerülni! Keresőoptimalizálás. [Élj a lehetőséggel!]
Gyere vissza minél többször a Minnerre!
Tatabányán is nyílt egy autómosó a Minner.hu -n megjelent üzleti lehetőség nyomán. Sőt az ottani vállalkozó már a Tatán is nyit egyet rövid időn belül.
Kárpittiszítót ötlet:
- Minner olvasó kárpittisztító-automatát helyezett ki – számok
- Egy új üzleti lehetőség: Helyezz ki kárpittisztító automatákat, önkiszolgáló egységeket
- Megéri a kárpittisztító automatás üzlet? Mennyit hoz naponta?
- Ennyibe kerül egy kárpittisztító-automata, ami naponta szállítja neked a bevételt
- Figyelem! A 2020-as üzleti ötletek is frissítve lettek az ilyen tisztítás ötletekkel. Ennek oka, hogy a koronavírus miatt megnő az ilyenekre az igény. Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Friss, aktualizált
A dühöngő felturbózva vállalkozási ötletet megvalósították Budapesten, sőt már több vidéki városban is (pl. Debrecen). Ezt az ötletet: 151. ötlet – Dühöngő felturbózva, a videót pedig itt találod:
Vagy nézd meg Facebookon ide kattintva!

A Minneren bemutatott kárpittisztító-automata vállalkozásba vágott bele az egyik olvasóm (cikk linkek a poszt végén). Az ő számaikat kitakartam (üzleti titok), de azért hagytam benne olyat, amiből sejtheted. Alatta viszont egy becslést láthatsz, hamarosan azt elérik.


Várhatóan az alábbi forgalom beáll náluk, amit a lenti ábrán látsz. Napi negyed óra a munka vele, a pénzt kell beszedniük és feltölteni tisztítószerrel. Mi ez, ha nem passzív jövedelem?! Egerben indították el az automatát.

Az automatát attól a cégtől szerezték be, aki szerepelt az alábbi cikkekben. Tehát sok munka nem volt a beüzemeléssel.
Mi ez? Linkek a kárpittisztító automata vállalkozás indításához:
- Egy új üzleti lehetőség: Helyezz ki kárpittisztító automatákat, önkiszolgáló egységeket
- Megéri a kárpittisztító automatás üzlet? Mennyit hoz naponta?
- Ennyibe kerül egy kárpittisztító-automata, ami naponta szállítja neked a bevételt
- Figyelem! A 2020-as üzleti ötletek is frissítve lettek az ilyen tisztítás ötletekkel. Ennek oka, hogy a koronavírus miatt megnő az ilyenekre az igény. Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Friss, aktualizált

A használt, antik óra piachoz kapcsolódó üzleti modellről írtam egy cikket (érdemes elolvasnod). Aztán itt a hazai példa a Krono.hu
A cikk: “Használt”, vagyis antik Rolex óra piactér. Érdekes üzleti modell
Ettől még érdemes ebben a piacban gondolkodnod! Tudod: Mindenki másképp csinálja!

Már 10 éve működik az a sör webáruház és előfizetéses klubot működtető vállalkozás, akinél több mint 1000 aktív előfizető is van. 30 ausztrál dollár/hónap az előfizetés. A Beercartel honlapja itt található.
A Minneren ilyen vállalkozási ötlet is található: Sör challengeből vállalkozás, előfizetéses webshop
További példákért kövesd a Minner Facebookját, vagy a Minner Extra zárt csoportjában is értesülhetsz róluk.
Fotó: Envato License