Ismét újabb év, amikor a Minner összegyűjti neked azokat az üzleti trendeket, piaci változásokat, amelyek nagyban befolyásolják egy-egy új vállalkozás elindítását. Ezek olyan információk, amelyeket így elsőre nem biztos, hogy mindig észrevennél, ahogy ezt láthattad az előző ötleteknél is. Aranyat érő üzleti ötleteket keresünk folyamatosan, ez a cikk is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk azokat a piaci réseket, azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek.
Aranyat érő üzleti ötletek 2022 – Üzleti trendek, ötletek
Mi meg is kérdezzük a piaci szereplőket, kutatunk egy-egy üzleti trend után! Az elmúlt években is látszott, hogy a Minnerre felkerülő üzleti ötleteknek azért van meg a piaca, mert azok csak akkor kerülnek ki, ha megbizonyosodtunk annak létjogosultságáról. Ahogy láthattad azt a 2021-es üzleti ötleteknél is, utána mind-mind aktív üzleti területek lettek.
Az ötletek röviden, majd alatta bővebben kidolgozva:
- 1. üzleti ötlet: Lokális gyártás, gyártósor beszerzés
- 2. üzleti ötlet: Kereskedőből szolgáltató, nagykereskedőből marketinges
- 3. üzleti ötlet: Irodai digitalizáció, no-code piaci lehetőségek
- 4. üzleti ötlet: Fitness ipar, edzőtermek innovációja –
- 5. üzleti ötlet: Digitális ninja, digitális eszközök szakértője, beállítója
- 6. üzleti ötlet: Szabadúszó marketinges, webfejlesztő, asszisztens, projektmenedzser, videókészítő – Annyian akarnak vállalkozni, hogy…
- 7. üzleti ötlet: Dark kitchen, étel dropshipping, vagyis étterem nélküli étterem
- 8. üzleti öltet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók
- 9. üzleti ötlet: Gyere vissza később és megtalálod itt a Minner vállalkozási ötlet rovatban! 8-10 ötletre fel szeretném növelni 2022 január végéig az ötletbörzét.
Az ötletek hanganyaga, podcast
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el vagy az alábbi lejátszón keresztül
Az ötletek szöveges változatban
1. üzleti ötlet: Lokális gyártás, gyártósor beszerzés
Már meg sem lepődök rajta, hogy sokan érdeklődnek nálunk a gyártósor beszerzés iránt. Valahogy ösztönösen ráérzünk mi magyarok, hogy mire lehet kereslet a következő időszakban. A magas szállítási költségek nemcsak a fent említett alapanyag behozatalára tevődnek rá, hanem több termékkategória is elért egy pontot ahol már nem is éri meg azt behozni például Kínából. Az ellátási láncok is felborultak, ami miatt egyébként a
Potenciál, további információk, trendek ebben a piacban:
- Kína már a szolgáltatópiacot is erősíti. Már nem akar Kína a világ gyára lenni.
- A bérgyártás nagyon népszerű lett itthon is. Bármit is gyártasz azonnal jön érdeklődő, hogy van-e nálad bérgyártásra lehetőség. Ezt a Minner cikke is indukálta, minden cég azt jelezte vissza, rengeteg Minner partnere lett ezután a tartalom után: Bérgyártás: úgy is lehet sajátmárkás terméked, hogy más gyártja. Üdítő, kutyaeledel, csokoládé, kozmetikai termékek…
- A Kínából beszerzésre kerülő gyártósorok esetében bár az összeszerelés Kínában történik abban általában svájci, japán, német alkatrészek, technológia van. Lásd erről szóló átfogó cikkünket: Gyártósor beszerzés Kínából
- Érdemes figyelni a pályázati lehetőségeket is, mert gyártósor beszerzésre korábban is voltak pályázatok.
- Hogyha a szűk keresztmetszetet nézzük, akkor a környezetbarát csomagólóanyag piaca lehet izgalmas számunkra.
- Egyrészt az ökolábnyom csökkentése miatt is jó helyben gyártani.
- Másrészt jó lehetőség, mert az új alapanyaghasználat miatt legtöbbször ez új gyártósor üzembehelyezését is jelenti. Az EU-s törvények is a piacot erősítik. Lásd idei változás: Egy korszak vége: búcsú az egyszer használatos műanyagoktól. Mutatjuk az alternatívákat!
- Az ételrendelés tartós felfutása is jó felvevőpiacot jelent számunkra, ahogy az e-kereskedelem is.
- További változata lehet még a körforgásos gazdaságot erősítő olyan megoldás, amivel újrahasznosítással történik a gyártás.
- A környezettudatos, fenntartható termékekhez egy izgalmas statisztika. A NYU Stern (School of Business) 2020-s kutatása rámutat, hogy a fenntartható termékek kereslete 7,1-szer gyorsabban növekszik, a hagyományos termékekhez képest.
Van is már példánk rá! Friss magyar cég Vas megyéből, akiket megrohantak a vevők, partnerek. Instant: Imádják a megrendelők ezt a magyar gyártót. Újrahasznosított anyagból gyárt…
2. üzleti ötlet: Kereskedőből szolgáltató, nagykereskedőből marketinges
Az elmúlt 1 évben még jobban alámerültem a kereskedelem bugyrainak. Rengeteg piaci szereplővel beszéltem és árgus szemmel figyeltem a változásokat, új gyakorlatokat. A következők derültek ki:
- A nagykereskedő / forgalmazó cégek többsége elfelejti azt, hogy ő valójában marketing szolgáltatást is nyújt, sőt egyik fő üzletága valójában a marketing. Bár ezt valamennyire érintettük már a 2021-es 6. üzleti ötletben, de akkor még csak az volt az ötlet, hogy segítsd a munkájukat úgy, hogy termékleírásokat / ábrákat készítesz. Sok megkeresést kaptam kiskereskedőktől, akik az ötletet olvasva nagyon sok további visszajelzést küldtek. Kiderült, hogy még mélyebben van probléma és sokszor probléma van abban is, ahogy a nagykereskedő reklámozza a termékeket, hogy arra tényleg kereslet legyen, vagy ellássa a partnereket megfelelő marketing anyagokkal. Holott pont neki is érdeke, hogy keressék és fogyjon a termék. Ide valami speciális nagykermarketing kellene, a cél természetesen a vásárlókedv felkeltése és nem új partnerek szerzése.
- Ráncba lehet szedni a nagykereskedők termékleírásaikat, szóróanyagaikat
- Médiamegjelenések lebonyolítása a TV-ben, rádióban, nyomtatott és online sajtóban…
- Termékcsoport, márka weboldalak létrehozása, szövegezése, keresőoptimalizálás erősítése – A MinnerAkadémia marketing képzései ebben segíthetnek.
- Termékbemutatók, események, kitelepülések, display pultok
Például jó látni, hogy az egyik partnerünk a Tagu kandalló márka még nagyon friss itthon, de már most tudja, csak akkor lesz kereslet a terméke iránt, és akkor keresik a viszonteladóknál, ha azt reklámozza ő saját maga is. Aztán máris keresik az Auchan-ban az emberek (ha jól tudom lehet ott kapni)

Ajánlom figyelmedbe a Minner üzleti képzéseit! Több marketing kurzust is találsz! Kattints ide!
- A B2B vagyis a vállalatok közötti online kereskedelem most kezd igazán éledezni. Erre jött rá az Alza, aki ahelyett hogy a piactér üzleti modellt erőltetné, ahogy az eMag teszi, inkább a B2B kereskedelem felé nyitott. Lásd ebben a Minner cikkben: eMag vagy Pepita.hu? Melyiknek sikerül a marketplace-t pénzcsappá változtatni?
Na, de a lényeg! Ahogy látod majd a következő ponton a beszerzési osztályok a cégeknél egyre jobban átalakul, sőt a kisebb cégeknél is a beszerzést már online intézik. Hát itt lett egy izgalmas piac az Alzának.
A következő bekezdést olvasva egészen biztosan neked is egy startup ötlet jut eszedbe, ami… (nem is fogom elárulni, hagyom hogy kattogjon az agyad). Hogyan lehet onlineba vinni? Agyalj rajta! - Egyre több gyártó cég áll át kiszervezett beszerzésre. A beszerző cégek pedig egyre többször nyújtanak olyan szolgáltatást, hogy fix havidíjért cserébe elláttják a gyár alapanyag-beszerzését vagy csak annak egy kis szegletét + azért rátesznek egy kis árrést, de ez nem magas (max 7-10% körüli). Ezt a változást most az okozza, hogy a beszerzésre nehéz hozzáértő és jó munkatársakat találni a másik pedig az alapanyagár változás, ellátási láncok problémája. A fix havidíj és a kisebb árrés mindenkinek jó. A beszerző cég kiszámítható bevételt szerez, míg a gyár, vállalkozás kedvezőbben jut az alapanyagokhoz. Beszerző cégek eddig is léteztek, de most egyre mélyebb szintekre juthatnak a gyártócégek kiszolgálásában. Na! Jár már az agyad rajta? Ahogy azt az előző pontban leírtam?
3. üzlet ötlet: Irodai digitalizáció, no-code piaci lehetőségek
Az elmúlt időszakban főleg az otthoni környezetünk az, amire kihatással volt a digitalizáció, de az irodai munkavégzést, rutinokat kevésbé érintette. Vagy azt a cégek nem követték le eléggé. De ez most láthatóan változik. Az Excel óta elvileg nem volt olyan szoftver, ami annyira átírta volna a cégek mindennapjait. Na majd most!
- Az irodai digitalizáció célja:
- adatok mozgatása
- az, hogy ne kelljen kétszer megfogni, hozzányúlni ugyanahoz az adathoz, dokumentumhoz
- automatizáció (pl. robotok által RPA, vagy no code megoldással)
- a feladatok, projektek sokkal jobban nyomonkövethetőek legyenek
- adatelemzés, adatvizualizáció,
- hogy távolról is közösen tudjanak dolgozni az emberek, hatékonyan
- A no code irány átírja teljesen az üzleti adminisztráció, digitális megoldások, alkalmazások piacát. Igen, még a weboldalakét is! Persze a no code esetében is kell szakmai ismeret, megfelelően összekapcsolni rendszereket, adatokat. Az Amazon AWS, a Microsoft Azure (sőt MS 365 is) és a Google Cloud is egyre több no code megoldást dob a piacra. De itt van az AppSheet, vagy a különböző vizuális appkészítők is (pl. AppSheet, Glide, Flutter Flot
Mi sem bizonyítja jobban a no-code piac elterjedését, mint az, hogy a Google -ben egyre többen foglalkoznak a no-code megoldásokkal a Google Trends adatai alapján. Fejlesztői tudás nélkül, vizuális szerkesztőkön keresztül tudunk létrehozni már komolyabb applikációkat is, üzleti megoldásokat. Kép alatt folytatom, mi is kipróbáltuk!

A no-code szerkesztők most értek el arra a szintre, hogy már sokrétűbb és biztonságosabb megoldásokat is készíthessünk. És nem csak úgy, ahogy azt a nagy márkák teszik, mint a Husqvarna, Pepsi, Toyota, hogy cégen belüli folyamatokra, készletkezelésre saját maguk no-code megoldásban fejlesztenek, hanem akár piacképes digitális megoldást, startup alapjait is letehetjük, béta verzióját a rendszerünknek, amit már teszelhetünk (erre mutatunk is példát).
- A no-code piacba belevetettük magunkat:
- Saját appot készítettem 4 óra alatt. Könyvjegyzet applikáció – 1. rész
- Saját appot készítek 2. rész: Vizuális szerkesztő – Glideapp
- Saját appot készítek 3. rész: QR kódos mobilpincér appot készítettünk kódolás nélkül 8 óra alatt.
- Vonalkódos készletkezelő applikációt készítettünk néhány óra alatt. Appsheet rendszerrel, ingyenes
- A tavalyi évben is feldolgoztuk az RPA-kat, vagyis robotizált-folyamatautomatizációt. Ami szinte egyszerre fejlődik a no code iránnyal. Lényegében egy folyamatot akár vizuálisan is betanítasz a programnak és azt ő elvégzi. A Minneren már bemutatott UiPath vállalkozás például idén ment tőzsdére, így lett az alapító Románia leggazdagabb embere.
Az irodai robotizáció elkezdődött. Lényegében az adminisztrációs munkakörök el fognak tűnni néhány éven belül. 50 fő feletti cégeknél már itt van! Kipróbáltuk az RPA-t és nagyon hatékony program, ám kell hozzá szakértelem, főleg programozói tudás esetében előnnyel indulsz. És utána kinyílnak a kapuk. Pont egy üzleti partnerünk ilyen bevezetéssel foglalkozik és jelezte január közepétől egy nagy projekten dolgozik, nem ér rá, kiteszi a következő 6 hónapját.
RPA üzleti ötlet:
Lényege, hogy programozás nélkül tanítunk be egy szoftvert különböző feladatok elvégzésére. Legyen az utalás, adatok rögzítése, másolása, számlakiállítás, e-mail küldés, adatok exportálása / importálása, de akár adatvizualizáció is (jelentések készítése)… Minden tehát, ami irodai dolgozónak ismétlődő folyamat lenne. Van több szoftver is, amivel ez megoldható, mint például az UiPath.
De itt nem állunk meg! Több olyan dolog is megvalósítható ezzel, amihez korábban programozó kellett volna, vagy több hónapos fejlesztés, ami mindössze 1-2 hétre csökken így. Már most látható, hogy amelyik cégnél elkezdték bevezetni, egyre több monoton munkát vettek át a robotok, és a munkavállalók az értékteremtő munkák felé fordulhattak. Igen ez okozhat munkakör átalakulást, megszűnést is.
Több területen is ki lehet aknázni ezt az itthon még nem elterjedt technológiát (a Minner időben szól, ahogy tavalyelőtt a CBD termékeknél tettük, vagy tavaly az ózongenerátorok esetében):
- szabadúszóként vállalunk folyamat / munka robotizálást
- adatbányász céget csinálunk (alkalmas a szoftver arra, hogy adatokat keressen, rögzítsen akár tömegesen is), piackutatásra is alkalmas lehet, figyelésre, sőt be lehet tanítani neki még számolást is
- vállalkozást csinálunk arra, amiben nagyobb projekteket vállalunk, egy komplett cég folyamatait robotizáljuk, ahol tudjuk
- olyan helyen lépünk be mi, ahol gyorsan kellene valamit megoldani, de még tart a fejlesztése az adott rendszernek. Áthidaló megoldás programozás közben
Van házon belüli példánk is: Az Amazonosaink RPA robotokat használnak az adatok ide-oda mozgatásához
2022 február elején egyeztettem az Amazon oktatóimmal néhány tartalomról, projektekről, aztán egyszer csak megütötte valami a fülemet. Ádám (Minner Amazon trióból) meséli, hogy az UiPath -vel már több folyamatot is robotizáltak. Arra használják, amiről már írtunk többször is:
- Készletbefrissítést csinál az RPA robot az egyik piactér és a raktárkezelő között. Nincs integráció a rendszerek között és igazából ez így megoldja (ahogy az a Minner cikkben meg is írtam).
- Rendeléseket berögzíti, amit eddig manuálisan kellett.
- A számlázórendszerből lehúzza a számlákat (számlakép kell nekik). Ami eddig több órába telt, az most néhány perc.
- Saját maguk is be tudtak állítani már UiPath szoftverben folyamatot, de Fiverr-en kerestek rá embert és most egy indiai dolgozik nekik. De most magyar céggel is egyeztetnek.
- Ismét egy újabb téma, amivel hazai piacon a Minneren találkozol először (cégvezetőket nézve, nem IT-sokat)
Feltétele persze, hogy ismerjük a programok használatát, de azt rövid időn belül el tudjuk sajátítani, itt inkább a folyamatok megismerésén, feltérképezésén, megtervezésén múlik minden és azok implementálásán.
Ebben a cikkben erről az RPA technológiáról részletesebben. Óriási lehetőségek vannak benne! Kattints ide!
2. üzleti képzésünket ajánljuk a kezdő vállalkozóknak a MinnerAkadémia videós tréning oldalunkon:
- Vállalkozás indítás minikurzus, online tudásanyag
- Vállalkozási ötlet kidolgozása, stratégiaalkotás – Nagyobb, átfogóbb képzés
4. üzleti ötlet: A fitness ipar innovációja
Vége már annak, hogy beteszünk néhány gépet az edzőterembe és dől a lé? Na jó, akkor sem dőlt, de nem rossz bevételt hozott eddig, plusz a személyi edzők is jó partnerek voltak egy teremnek, csoportos edzések és sorolhatnám. Az otthoni edzés, sőt a hibrid edzés piaca jött el most. Az piaci szereplő, akinek most nem kattan át az agya, hogy nem edzőtermet üzemeltet, hanem valójában életmódközpontot, az néhány év múlva nagyot koppanhat.
Edzőterem tulajdonosként tudatosítsd magadban a következőt:
“NEM AZ EDZŐTEREM BIZNISZBEN VAGYOK,
HANEM A TESTMOZGÁS, FITNESS PIACON!”
Tegyük fel a következő kérdéseket edzőterem tulajdonosként, hogy
- Miként tudom segíteni most egy vendég edzését? Ha otthon edz, mivel tudom támogatni, milyen eszközöket tudok neki adni, hogy a hibrid edzésben be tudjak kapcsolódni? Hibrid edzés = otthon edz főleg, de rásegítő edzésre eljön napi jeggyel hozzám
- Ott a helyiség, edzőterem, hogyan tudom kihasználni?
Életmód változást, edzést még mivel tudom segíteni? Hát persze, hogy étkezés! Miként tudom segíteni az olyan embereket, akik például valamilyen életmód változáson mennek keresztül? Legyen az akár, hogy áttér a vegán, vega étkezésre, de akár az is, hogy elkezdett meditálni? Apropó a vega irány jó lehet, óriási a bővülés ebben a szegmensben.
Hogy tudom bevinni az étkezést, ételeket az edzőterembe? Hogyan lehet életmód központ a konditermem? Mi kell hozzá? Például segíteni, hogy megfelelő élelmiszerekhez hozzájussanak a tagok. - Tudok-e eszközt bérbe adni? Mit lehetne bérbe adni?
- Be tudunk-e vezetni fizetős hűségprogramot? Pl. Éves 12 000 forint, és akkor a napi jegy fixen 10%-kal olcsóbb, meg egyéb kedvezményeket kapnak például személyi edzők idejéből (persze utóbbi sok tényezős, függ az edzőterem és a személyi edző megállapodásától). Készülj fel arra, hogy otthon is edz a vendéged! A fizetős hűségprogram izgalmas lehet, főleg ha más partnereket is bevonsz. Ad egyfajta alternatívát arra, hogy a napijegyekből még többet eladj, továbbá a vevő is úgy érzi, jól dönt, okos döntést hozott. További eredménye, ahogy látod a következő belinkelt cikkben, hogy 4-10-szer is többször fognak jönni hozzád, mint egy átlagos napijegyes. Erről cikk: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
- Milyen célcsoport bővítést tudunk csinálni? Hol van most a pénz? De úgy is fogalmazhatunk, hogy
Kinél van most a profitom? - Kit nem érintett annyira a covid? Hol van piac?
- Például a digitális munkákat végzőket. Ők hol vannak? Közösségi irodákban (coworking), vagy home office-ban. Oké, tehát a kulcs a közösségi iroda, tegyünk egy próbát, be lehet építeni akár egy napijegyet is, az ottani bérleti díjba (igen).
- Babaváró, CSOK és egyéb nyalánkságok, gyesen lévő anyuka, kismama. Ugye? A szülésfelkészítőtől kezdve egészen addig, hogy nyerje vissza az alakját a kismama, vagy tudjon úgy edzeni, hogy közben van gyerekmegőrző szolgálatás. A kormány tolja a babaprogramot, told te is!
- Mozogjon a gyerek, ki a gép elől. Online oktatás, a gyerek folyton a digitális eszközök előtt? Legyenek kidolgozott gyermekeknek szóló edzésprogramok, de ne olyan tesi órás feelinggel. Tegyétek izgalmassá, játékosítással, gamifikációval. A szülő a pénztárca, a gyerek a célcsoport. Legyen barátkedvezmény, vagy valami okosság.
- Ironman verseny konditerem, fitness verzióban? Imádják az emberek az ilyen kihívásokat, de már azt is mondhatjuk, hogy pont ideje izgalmat vinni az Ironman féle versenyekbe. Miért nincs valami edzőteremre kitalált verzió? Milyen fogyasztóknak szánt kihívást tudnál kitalálni, akár több személyi edzővel közösen? Nézz utána, hogy szervezik az Ironman-t, hirdesd meg!
- Digitalizációban hol állok? Annak a konditeremnek, akinek a weboldala könnyen használható, lehet online foglalni, fizetni, könnyű megtalálni, van online kommunikációja, több a visszatérő vendége? A válasz egyértelműen igen lesz. Szerezz egyetemistát, adj ingyen konditerem bérletet, hozzátok helyre a weboldalt, digitális megjelenést, vagy tanuld meg. Ínséges időkben bizony kreatívnak kell lenni, vagy tanulni.
- Hogyan tudok a hibrid online, otthoni edzésbe bekapcsolódni?
Például Peloton szerű edzés eszközöket üzembe helyezni? Ez egy előfizetéses fitness gép (szobabicikli, futópad). Ilyen nincs is még itthon. Lehet ebbe az irányba bővülni?
Vagy mint a Liteboxer, ami szintén hasonló, a digitális, online edzést segíti.
Vagy ott a Blackbox-vr.com, vagyis a VR konditerem, ami szintén pozitívan korrelál a piaccal, vagyis Metaverzum, virutális valósággal. Érdemes rákeresni a VR Gym, VR Fitness szavakra, és azonnal eléd tárul a piac. Látható, hogy sokszor hozzákapcsolnak különböző eszközöket, kondigépeket. Ami azért jó üzlet szempontjából, mert az ügyfél csak nem szerzi be magának otthon az összes elemet. Tehát üzletet lehet rá építeni. - Továbbá a tükrös edzőképek piaca is kecsegtethet jó lehetőségekkel, ilyen a Tempo, amik AI segítségével egy edző tükör előtt hozza formába az embereket. Amit látunk több irány is lehet, egyrészt akár csak olyan konditermet üzemeltetni, amiben ilyen gépek vannak, vagy ezek bérbeadása cégeknek, vagy természetesen eladás otthoni kondigépnek. 600-1 200 000 forint között mozognak a fogyasztói árak ebben a szegmensben.

Ebben a cikkben a folytatás: Előbb tudni egy termékről, hogy be fog futni? GYM piac innovációja
5. üzleti ötlet: Digitális ninja, digitális mindenes
Idén a digitális ninja / digitális eszközök menüponttal a Minner egyértelműen jelezte, hogy a hazai vállalkozások digitalizációjában egyik legfontosabb eszköz az, hogy ismerjék meg a különböző digitális megoldásokat. És persze használják is, tegyék meg az első lépést. Ez működik is, de kell nekik a segítség.
Rengeteg digitális eszköz, megoldás áll rendelkezésre a vállalkozóknak, de nem tudják kihasználni. Vagy mert nem értenek hozzá, vagy mert nincs idejük beállítani, vagy mindkettő. Itt jössz te a képbe, és digitális ninjaként beállítod nekik.
Legyen az a céges levelezés átköltöztetése a Google rendszerébe, hírlevél rendszer beállítása, bankkártya elfogadás beállítása, weboldal költöztetés, Youtube csatorna beállítása, borítókép sablonok készítése Canva -val, Facebook/ Google remarketing összekötés vagy akár nagyobb horderejű projektek, mint CRM rendszer beállítás (utóbbihoz már többet kell tanulni).
Milyen vállalkozásokat tudsz ráépíteni?
- Szabadúszóként alap digitális eszközökkel: Mélyebb szakmai tudást nem igénylő digitális eszközökről, szoftverek használatáról van szó. Tehát, amit te magad megtanulsz, az ügyfél nem akar ezzel bíbelődni. Neked a rendszer, program ismeret az, amit eladsz, hogy tudod mihez kell nyúlni.
- Szabadúszóként magasabb szintű digitális eszközök bevezetését segíted: Ezek már több hónapos munkák lesznek egy-egy cégnél, sőt hosszasan együtt kell dolgoznod a cégekkel.
Ennek ezen belül is van több szintje, vagy inkább úgy fogalmazok, több irányba specializálódhatsz.- Projektmendzsment szoftverek bevezetését, használatát segíted. Ilyen például a Trello, ClickUp.
- Irodai adminisztrációt megkönnyítő rendszerek bevezetése, mint például a Quick Riport App (pénzügyeket digitalizálja)
- CRM, vagyis ügyfélkezelési rendszer bevezetése. Például MiniCRM (utóbbi még fizet is érte jutalékot).
- ERP, vállalatirányítási rendszer bevezetése. Na ez nagy falat, de ide írom, hogy lásd a lehetőségeket.
- Céget, csapatot építesz rá. Mi anno csináltunk olyat, hogy kitelepültünk céghez, és mint EGY DIGITÁLIS ELIT ALAKULAT, rendbe szedtünk rengeteg mindent a cégnél.
Hallgasd meg az ötletet podcast-ban, vagy olvasd el teljes egészében: Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]
Már most van egy példánk: Erdélyi Ádám ebben látja a fantáziát: 23 évesen egyetemistaként vállalkozni? Kell-e munkatapasztalat? Anélkül is megy?
6. üzleti ötlet: Szabadúszó marketinges, webfejlesztő, asszisztens, projektmenedzser, videókészítő
Többen akartak vállalkozni 2021-ben, mint munkát találni.
A Google Year in Search 2021 adatai szerint többen kerestek rá arra, hogy hogyan kell vállalkozást indítani, mint a munkakeresésre, állásajánlatokra.
A vállalkozási kedv az magas, de közben az emberek egy olyan piaci környezetbe kerültek, hogy bár alacsony a belépési küszöb a digitalizáció révén, mégis nagy a verseny, és maguktól nem tudnak sikert elérni, főleg rövid idő alatt annyi információt összeszedni.
Ez mit is jelent számunkra?
- A Minnernek jó, hiszen ezt a piacot is ellátjuk, de ez téged annyira nem érdekel, maximum jó lesz, hogy jó sokáig itt leszünk veletek és ellátunk izgalmas tartalmakkal. Vesd bele magad a MinnerAkadémia képzéseibe!
- Szükségük lesz az új vállalkozóknak szabadúszókra, marketingesekre, webfejlesztőkre
- Az e-kereskedelmi vállalkozások száma tovább nő, hiszen elsőre mindenki ebben gondolkodik. Itt például azt jelenti, hogy aki erre specializálódik nagyobb ütemben tud fejlődni, ügyfeleket szerezni. Ők tudatosabb ügyfelek is lesznek. Shopify szakértők nagyon jól keresnek, de azok is, akik komplett webshop rendszert tudnak összerakni.
Ugyanúgy természetesen mindenki, aki online eladni akar, ténylegesen online történik a konverzió az jó megbízó lehet számodra. Ha úgy akarsz haladni, mint egy rakéta, akkor erre a piacra lőj, közben egy-két másik ügyfél is persze beeshet. - A marketing most még nehezebb lesz, mert a tech cégek megnehezítik a teljesen konverzióra optimalizált marketinget (nem tudunk rendesen célozni a visszatérő látogatókra, vásárlókra). Emiatt kellenek a jó marketingesek, több marketingcsatornát kell használnia a cégeknek, összetettebb marketinget alkalmazni. Ehhez kellenek külsősök.
- Másik erős piac, hogyha jól tudsz angolul vagy németül, akkor bedolgozol külföldre szabadúszóként (árban és szakértelemben is versenyképes tudsz lenni). A Minner irodája mellett van egy coworking iroda (közösségi iroda), ott többen is nemzetközi ügyfelekkel dolgoznak és mondanom sem kell mennyit számít az euró vagy dollár bevétel, kb. 10:30-re érnek be közösségi irodába és 16:30-kor már itt sincsenek. Átlagosan dupla olyan hosszú ideig marad meg egy ügyfél nálad, mint egy magyar megbízó esetében és árban is 1,5-2-szer többet fizetnek. Ettől még szolgálj ki magyar ügyfeleket is! Támogasd a hazai cégeket!
- Van egy jó kis podcast-om, hanganyagom ezzel kapcsolatban: Szabadúszó tapasztalatok mindkét oldalról. Példák, lehetőségek, esettanulmányok a Minnertől [podcast]
- A digitális szakértőkre még nagyobb szükség lesz, de ezt az előző ötletben is láttad.: Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]
Milyen utat tudsz bejárni? Szabadúszói karrier, üzleti modell, terv, mérföldkövek

Három + egy részre osztom a szabadúszói karriert. Érdemes látnod magad előtt a mérföldköveket, hogy merre tarthat majd a karriered.
- Egyedül dolgozol, mindent te csinálsz. Ügyélszerzés, kivitelezés, adminisztráció… (ez általában 2-5 év).
- Csatlakozol más szabadúszókhoz, olyanokhoz akik ugyanazt a piacot szolgálják ki, de nem ugyanazt csinálják mint te. Mintha egy szabadúszó HUB lenne.
- Ügynökséget alapítasz, vagy többen alapítjátok
- Extra, további skálázás, amikor valamilyen digitális szoftvert, online megoldást, szolgáltatást nyújtasz az ügyfeleknek. Erről itt írtam: Online vállalkozási ötlet: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül
Érdekes egyébként látni, hogy 2017 környékén volt egy nagyobb ugrás a szabadúszó piacon. Bár a pandémia is hozott változást, de úgy látjuk 2022-ben lesz most egy újabb freelancer forradalom. Akár nézhetjük úgy is, hogy egyfajta ciklikusság is benne van, akik 2017-ben belevágtam vagy nagy céget alapítottak, vagy megmaradtak szabadúszók, vagy kaptak állásajánlatot nagyobb cégnél. Például egyik ismerősöm alig 4 év alatt járta be azt, hogy szabadúszó lett, projekt munkákat elvállalt, majd először felvették 4 órába egy céghez elég jó órabérrel, majd egy multi felvette projektvezetőnek (mondanom sem kell milyen jó fizetéssel).
7. üzleti ötlet: Dark kitchen, étel dropshipping, vagyis étterem nélküli étterem
Több irány is van ennél.
- Egy csak kisszállításos éttermet üzemeltetsz.
- Megbízol egy háttérkonyhát az üzemeltetéssel. Utóbbit hozom példaként.
Ki ne akarna étellel foglalkozni? Sőt menő kiszállításos éttermet üzemeltetni? Itt egy érdekes megoldás:
Persze itt is meg kell szerezni az engedélyeket, de! Pont egy háttérkonyha tulajdonosával beszélgettünk róla, hogy megvalósítható az, hogy:
- van egy étterem, akinél csak kiszállítás van (Wolt, Netpincér, de akár saját csatornákon át)
- a főzést háttérkonyha látja el (ahogy azt egyébként sok étteremnél is), fogadja a rendeléseket,
- a futár a háttérkonyhához megy az ételért
- az étteremtulajdonosnak tehát csak az eladásokkal kell foglalkoznia, közösségi média jelenléttel és vagy futárszolgálattal…
Megvalósítható, de természetesen ettől még engedélyeknek meg kell lennie.
Hm.. Minner Kitchen …. 🙂
Ezt a módszert egyébként hívják dark kitchen -nek is, vagy cloud kitchen-nek. Külföldön népszerű, sőt ráépülnek a futárszolgáltatásokra (mint a Wolt, Foodpanda).
Ez a trend még nem jelent meg itthon. Ennek oka, hogy valamennyire a futárcégek korlátozzák a működést, miközben egyébként van több olyan étterem is náluk, ami így működik. Sokszor érthető is, mert egy neves étterem nem akarja, hogy a futárok átmásszanak az éttermen, és egyszerűbb egy háttérkonyhát megbízni, nem leterhelni az étterem konyháját.
Itt másik bevételi forrás lehet még a bérfőzés. Érdekesség, hogy a háttérkonyha tulajdonosával beszélgetve kiderült, hogy a hasonló cégek általában mind bérfőznek családok részére is.
8. üzleti ötlet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók
A könyvíráshoz különleges tehetség kell és külön szakma, amit egy élet alatt sem tanulhat meg mindenki. Low content bookot viszont bárki csinálhat. Biztos te is találkoztál már ilyennel, hiszen minden naptár, évtervező és napló ennek számít. A low content book, ahogy a neve is sugallja, olyan könyvet takar amiben minimális írott anyag szerepel. Ide tartoznak a kifestők is, de legnépszerűbbek a naplók és egyéb log bookok. Szinte bármilyen témában lehet csinálni, bármilyen aktivitást lehet naplózni, a kisállatunk kakilási szokásaitól az adott heti poker eredményeinkig, vagy akár könyvjegyzeteinket, gondolatainkat. Sokan esküsznek a felhő alapú, online, akár automatizált tervezőkre, de máig rengetegen írásban szeretik vezetni mindenüket. Ennek oka lehet az, hogy az írás közben még jobban is rögzül. A low content book kiadás előnye, hogy minimális munka, idő és költség ráfordítást igényel egy hagyományos könyvhöz képest. A kockázata, hogy nagyon jól kell kitalálnod a célcsoportot és meg is kell találnod őket a termékkel.
Ez a piac itthon már jelen van, de a felfutás előtt vagyunk!
Jöjjenek a példák, hogy inspirálódni tudj:
- A legismertebb low content book itthon a YearCompass évtervező (legalábbis a körünkben).
- Bornapló – amikor is tájegységek szerint ott vannak borok, borászatok és ez egyben challenge füzet is (hm ez akár szponzorációs is lehet). Ez akár mehet sörhöz is, például kézműves sörfüzet, de kávéhoz is jó, whisky-hez stb…

- Grill, BBQ sütési időkkel, fűszerekkel….
- Receptkönyv, amit magadnak írsz. Hallunk egy rengeteg jó ételről, tv-műsorok, youtube, instagram, tiktok, barátok receptjei, amiket elmesélnek. Mindent feljegyezhetsz, mivel ezeket nem fogod egy helyen jól visszakereshetően megtalálni.
- Fintess napló, fitness logbook – Itt rákerestünk az Amazonon és a német piacon ilyenből havonta több mint 10 000 darabot adnak el. Aki a legtöbbet eladja, az havonta 3000-et is értékesít ilyenből Németországban (csak az Amazonon néztük most)…

- A fitness mellett nagyon népszerű a diéta követő napló. Árulják külön is, de össze is lehet vonni a kettőt.
- Üzleti tervezők, munkafüzetek – Mint a fent említett YearCompass, évtervező csak vállalkozóknak, üzleti terv és hasonló. Egyébként ha jössz hozzánk konzultációs napra, akkor kapsz tőlünk Minner üzleti körkép a vállalkozásomról munkafüzetet (tervezőt).

- Cégen belüli, munkatársaknak szóló munkafüzetek, tervezők, célfüzetek – pl. van egy szervezetfejlesztő cég, aki eladja ezeket a ügyfeleknek.
- Kapcsolatfejlesztő füzet. Leírhatod min veszekedtetek, mi volt nagyon jó élmény, mit tett vagy nem tett a párod. De mehetnek bele randi ötletek, közös tervezés is programokhoz, nyaralásokhoz. Lehet egy füzet egy páré. Hasonló megoldás, mint a Cápák közöttben bemutatott Little Love Box, csak füzetként.
- Jelszó napló. Egy helyen vezetheted minden jelszavad, tervezhető akár kis lakattal zárhatóra. Az USA Amazonon a legnépszerább ilyenből havi 1 millió forint értékben vásárolnak. És ez csak az egyik mintájú borítója ugyan annak a füzetnek.
- Szintén nagyon népszerűek a költségtervező füzetek. Van amelyik a megtakarításokra megy rá, van ahol az egész család költségvetését vezetik, számlákkal, gyerekek zsebpénzeivel stb. Ezen belül is több niche van.
- Turisztikai tervező – A kaparós térképek is még mindig mennek (piacterünkön abból adunk el a legtöbbet, bár ehhez hozzásegít a jó termékleírás is – ire.hu). Például Balatonos, vagy egész Magyarország, de a fent említett boros is hasonló.
- Bármilyen területre ezt rá lehet húzni, csak a fantáziád szab határt.
Oké, de milyen üzletet lehet erre ráépíteni?
Ha egy területet választasz ki:
- A hazai piac kicsi, így ha van hozzá kapcsolódó szolgáltatod / terméked, akkor lehet csak egy területet kiválasztani.
- A másik irány, hogy mivel könnyen lefordítható, így arra a területre csinálsz több féle verziót, és irány a magyar és a nemzetközi piac is.
- A borosnál hoztam egy jó példát, hogy lehet szponzorációs is, ami növeli az egy füzetre eső bevételt, sőt benne lehet kupon is, ami növeli a vásárlói kedvet.
- Érdemes online és helyi üzletekben, írószerekben, vagy adott kapcsolódó üzletekben is értékesíteni.
Low content book gyár leszel, vagy piactér (de itt jobb sajátot gyártani.
Ha a hazai piacot nézem, akkor talán ez a legjobb megoldás, mert a méret miatt, nem tudsz olyan óriási mennyiségben eladni. Legalább 30 füzet kell, hogy megfelelő forgalmat tudj generálni itthon. De ez kombinálható a fentiekkel (pl. szponzorációs).
Érdemes online és helyi üzletekben, írószerekben, vagy adott kapcsolódó üzletekben is értékesíteni.
Hogyan indulj neki a 8. üzleti ötlet megvalósításának?
A fentiek is már jó támpontot adnak számodra. És irány az ezzel kapcsolatos nagyobb cikk, ahol részletezzük is a megvalósítást, első lépéseket: Üzleti ötlet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók
Lesz még üzleti ötlet itt a 2022-es gyűjteményben! Gyere vissza később!
Addig is amíg várakozol:
- Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől
- Piactér születik EP#1. Üzleti esettanulmány – Vállalkozás bemutatás, oldal leleplezése [videó][podcast]
- Üzleti képzések: MinnerAkadémia
Ők léptek! Inspiráció a Minner vállalkozóktól, a trendekre / ötletekre a valóságban
Amíg várod a hírlevélben az ötleteket, vagy nem kerülnek fel a vállalkozási ötletek ide a cikkbe, nézd meg a Minner vállalkozók sikereit, megalósításait!

A Vendobox-ról a Minner Extra csoportban már láthattál videót. Zsombor, a Vendobox alapítója néhány hónapja TikTokon keresztül kezdte bemutatni, hogyan hoz létre egy automatákkal teli boltot. Az üzlethelyiség kipofozásától kezdve a kamerák felszerelésén át az automaták behelyesézésig mindent közvetített. Meg is lett az eredménye. 82 000 követője lett Tiktok-on, ami miatt óriási az érdeklődés volt a bolt nyitása körül.
- Budapesten az Akácfa u. 27. szám alatt található a bolt
- Már a nyitás előtt több franchise megkeresést kapott
- Az első 7 nap forgalmán már látszik, hogy nyitottak az emberek az ilyen automatás boltra. Lesz ebből profit!
- Speciális üdítőket, és snackeket is vásárolhatnak a betérő emberek
- Külföldiek is használták már, és nem csak TikTokról mentek be vásárlók.
- A teljesen nyitott boltról mindenkinek az jut eszébe, hogy majd akkor beköltöznek a hajléktalanok, vagy megrongálják. Erre fel vannak készülve a Vendobox-nál és ilyen incidens még nem volt. Gyorsan közbe is tudnak lépni.


Interjú + az üzleti ötlet
- A Minneren néhány éve már írtunk a fenti automatás ötletről: Indíts vállalkozást: 161. ötlet – automata “bolt” + további lehetőségekkel
- Interjú az alapítóval a Minner Extra zárt üzleti csoportban. Kattints ide a videóhoz! (csak tagok láthatják).

- A portál és a piactér is élesedett, elég nagy partnerekkel: – Alza,- Euronics,- Pepita.hu,- Sinsay,- Dankids,- BioTechUSA,- 4Home,- Demini.hu,- Festékpalota,- Babyarena.hu.
- A youtube csatornájukon rengeteg videó, már vannak blogbejegyzések a portálon.
- Weboldal: pocakmano.hu
- Márk a MinnerAkadémián tanulta meg azokat a skilleket, amelyek elindították a vállalkozásában. Készítettünk vele egy interjút is. Itt tudod elolvasni, de belinkelem a podcast elérhetőséget is: Mi lenne, ha 1000 konkurencia helyett 1000 partnerünk lenne? Minner vállalkozói sztorik [podcast]
A podcast Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben ide kattintva.

A Lockalbox.hu – Az első okos ajándékdoboz -nak egy speciális Minner változatát kaptam meg tegnap ügyfelünktől a Minner konzultációs napon.
Tavaly indultak ezzel a QR kódos megoldással, fa doboz, dizájnos (a vevők nem Minner feliratosat vesznek) mintával az elején. A beltartalom pedig változó, főleg helyi termelők, kézművesek termékei szerepelnek benne. Több megyének is már készítik a dobozait. És már több száz darab eladásánál járnak. A QR kód leolvasása után egy kvízt kellett kitöltenem, amely után megkaptuk a számzáros lakatnak a kódjait. Majd a fedelet le tudtuk húzni, ahol elénk tárult a beltartalom.
A további plusz a dobozban, hogy az esztétikus mintáknak köszönhetően a falra is felszerelhető (miután kiürítetted), sőt úgy tudom van led-es verzió ahol még plusz ledet is adnak. Weboldal: https://lockalbox.hu
Az ire.hu valentin napi kampányát egyeztetjük éppen, hiszen a terméket mindenképpen meg akarom futtatni. A konzultációs napon pedig kitaláltuk, hogy lesz ebből 500 milliós forgalom. Izgalmas volt!

Bernát Melinda először egy blogot indított Smarta néven, majd jött a Youtube csatorna. Sikerült egy olyan célközönséget elérnie, amire a reklámozók is felfigyeltek. És most már ételfotósként is segíti a megbízóit. A Nőiváltó oldalon egy izgalmas interjút készítettek vele, történetéről. Érdemes elolvasni, inspiráló, és neked is erőt adhat. Apropó, sokan azt hiszik, hogy ilyenből nem lehet megélni, nehezen fogadják meg, hogy vannak új területek, bevételi források, vállalkozások. Vannak!
Itt a cikk: Nagy adag önbizalom és a tudat, hogy értéket kínálsz, ez kell – mondja a Smarta bloggere

A pandémia ideje alatt a szabadulószobák elkezdték digitalizálni a játékaikat, és sokszor egy laptop, vagy egy mobil is elég, hogy 1-2 órára lefoglaljuk magunkat, ismerőseinket. Mi is játszottunk ilyet! Nagyon izgalmas!
A CityRoom ötlete is innen jött. Sőt a cél az is volt, hogy plusz programot adjanak a játékosoknak, megismerjék az adott várost, környéket. 2021-ben indult és már több mint 1000-en játszottak vele (több száz csapat). A weboldalon megvásárolja a felhasználó a játékos feladványt, majd mobilon kapják az instrukciókat. Sőt ha megpihennének a városban, szüneteltetni is tudják a játékot.

Már rövid idő alatt jöttek visszajelzések is, és kiderült sok gyerek játszana a játékkal, de azok nehezek voltak. Szóval fejlesztettek könnyebbeket is, így a szülők előszeretettel veszik meg gyerekeiknek, akik így bizony a szabadban vannak!
Ez a digitális programturizmus! Bravó! Ádám Kristóf és csapata, a CityRoom előtt nagy növekedés áll.

Még néhány évvel ezelőtt volt egy kert előfizetés ötlet a Minneren (34. üzleti ötlet). A MYFARM Harta már több településen is hirdet ilyen kosárelőfizetést (Lásd itt).
Az előfizetési üzleti modellek közül ez azért működik már több éve, mert valóban aktív fogyasztású termékek szerepelnek az előfizetésben. Vagyis a zöldségek, és akár gyümölcsök. A tojáselőfizetés is működik már régóta.
Most én miben gondolkodnék? A szépséghibás, tökéletlen zöldségek a kukában végzik, ezt oldanám meg előfizetéssel. Ez jó is, mert most a fenntarthatóság trendi. Lásd itt.
Ne csak webshopban, webáruházban gondolkodj! Zoltán sajátmárkás LED izzóiból több tízezret adott már el, napi 1 millió forintos forgalmat generál. A Zelux márka (egyik) titka: viszonteladókon keresztüli disztribúciót alkalmaz.
Zoltán értékesítési hálózatot, csapatot tart fent, vagyis az értékesítői személyesen keresik fel a boltokat, partnereket. Akkor, amikor a Minner beszélt vele, még 5-en járták az országot. A rendeléseket a boltos később kapja meg (nem az értékesítőtől), futárral szállíttatják ki a raktárból.

Na de a személyes kapcsolattartást, értékesítés nem jelent régimódi módszereket! A Zelux értékesítési stratégiájának fő része az, hogy a sales-es munkatársak tabletet / PDA-t visznek magukkal, amin keresztül egy vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak. Ezen keresztül rögzítik a rendeléseket, így a vállalkozás teljesen digitális, és minden mérhető. Ez a szemlélet természetesen a logisztikában is megjelenik, használnak raktár-automatizációs megoldásokat. Kell is az optimalizálás, mert a partnereik száma már 1000 felett van!
Persze, ennyi partnerből van, aki igényli az online rendelést, ezért erre is megteremtette Zoltán a lehetőséget, és így akár a fogyasztók direktben is rendelhetnek. Ebből is láthatod, B2B piacon is fontos az igényes online jelenlét, de nem kizárólag webáruházzal lehet érvényesülni a digitális térben!
Merre tovább?
- Zoltán sztorijából podcast is készült, hallgasd meg itt: Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]
- Kínai import cikkgyűjtemény: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba
Görgess lejjebb, van még jó pár ilyen poszt a Minner Instantban!

Óriási a verseny a bögrés, ajándéktárgyas piacon, de Zoltán mégis tudott egy olyan megoldást létrehozni, amivel a Tebögréd.hu kiemelkedik a többi hasonló vállalkozás közül. Ahogy mi szoktuk mondani, legyél okosabb mint a konkurenciád!
A webshopjában egy egyedi szerkesztőfelületet hozott létre, amivel az egyes feliratokat, ábrákat módosítani tudják a vásárlók, megtervezve a saját személyre szabott bögréjüket. Itt jön a csavar, valójában meg van határozva, milyen keretek között lehet módosítani az illusztrációkat. Így tud kollekciókban is gondolkodni.
Az ajándékpiacon egyébként a legnagyobb a konverzió az online térben, de ezzel a plusz funkcióval még további konverziónövelő hatást lehet elérni.

Persze a magas konverzióban az 1362 értékelés is segít… A véleményeket, értékeléseket sose hagyd le a weboldaladról!
Konverziókról bővebben itt találhatsz információt:

Egy igazán új magyar márka a Serpentize a nemrég indított hűségprogramjával kapcsolatban már friss eredményeket osztott meg velem. Motoros ruházatot és felszerelést értékesít webshopon és helyi üzleten keresztül. A Minner fizetős hűségprogramos cikkek is inspirálták. De ahogy látod az alábbi táblázatot ő ezt tovább gondolta, módosította.

Vagy a forgalomhoz köti a kedvezmény mértékét, vagy meg is lehet venni úgymond a kedvezményt, ha fizetsz a tagságért. Inspiráló egyébként a Serpentize sztorija, mert még csak néhány éves (2 éves) magyar márkáról van szó és egy igazán ifjú titán indította el, akinek éppen exponenciálisan növekszik a forgalma. Gratulálok neki!
Meg is kérdeztem, hogy most milyen Minner képzéssel szemezget, és mondta, hogy a Márkaépítés a közösségi médiában kurzust tervezi most megtanulni és természetesen alkalmazni.
Ide kattintva eléred a hűségprogramjuk részéleteit.
Itt pedig a Minneres cikkek, amikből ő is építkezett:

Ismét Minner vállalkozókat avattunk!
A TheBeerPack csapata eljött hozzám (vagyis a képről egy tag hiányzik), hogy megköszönjék azt a segítséget, amit a cikkek, podcastok adtak nekik az indulásban. Most indult el a kézműves sörcsomagot értékesítő vállalkozásuk. A sörchallenge, sör előfizetés Minner ötlet nagyban hozzájárult a végső vállalkozás megalkotásához.


A kézműves sörgyártók, sörkészítők is nagyon nyitottak voltak, amikor a TheBeerPack megkereste őket. Itt szeretném nekik meg is köszönni ezt a fajta nyitottságot! Jó ezt látni!

Egyszer csak körülnézel idén nyáron a Balatonon vagy valamelyik másik tónál, és mit látsz? SUP-os, SUP-os mindenhol. Az Intersport elárulta, hogy a SUP a nyári hónapokban már két éve a legkeresettebb sporteszköz Magyarországon a kerékpár után. Manapság egy kölcsönzőben egy olcsóbb, 100 ezer forintos deszka bekerülési árát – 3-5000 forintos bérleti díjjal – három-négy erősebb hétvége kitermelheti Balatonon. A beszerzés így sokkal egyszerűbb, de elindítani egy kölcsönzőt ma már nehezebb, mivel nagyobb a konkurencia, nehezebb kölcsönzésre alkalmas helyet találni.
- További hasznos piaci ismeretek erről a területről a G7 cikkében. Érdemes elolvasni!
- Minner vállalkozó: Idén nyáron Orosz Cintia, Minner vállalkozó is elindította SUP-os vállalkozását, kölcsönzőjét Siófokon és igazán gyorsan népszerű lett.
Fotó:Michael Henry / Unsplash

Több éven át bámulva figyeltem, ahogy egykori tanítványom Bernáth Melinda sikeresen építi vállalkozását, személyes márkáját. Most újabb szintre lépett, és a bloggerkedés, Youtube mellett ételfotózás szolgáltatással sklázázza tovább vállalkozását.
- Melinda 2016-ban indította el blogját életmód, főzés, otthon témában, majd néhány rövid időn belül a Youtube csatornáját is. Smarta néven indította csatornáit. (74. Minner vállalkozási ötletet valósította meg).
– https://smarta.hu/
– Smarta Youtube csatorna - 2016-ban többször szerepelt az Index2, Index.hu címlapon a blogja tartalmaival. Blog.hu -s blogot vezetett.
- Rövid időn belül nagy márkák is felfigyeltek rá, mert célcsoportja a 30-50 év közötti hölgyek. Nehéz találni olyan influencert, tartalomkészítőt.
- 2021-ben elindította ételfotós szolgáltatását. De már 2020-tól együtt dolgozott ételfotókészítés témában, mint a Tchibo Magyarország, Interherb.
https://melindabernath.hu - Természetesen a Youtube is megmarad, és a smarta.hu oldalt is egyre jobban fejleszti.
- Fejlődni mindig kell, főleg ilyen területen időnként meg kell újulni.
Hajrá!

Kapcsolódó cikkek:

Az egyik Minner vállalkozó felbuzdulva a fizetős hűségprogram cikkeken (link a poszt végén), és zöldségelőfizetéses rendszereken, továbbá egy találkozó után megalkotta a saját méhészetének a hűségprogramját, sőt mondhatni méhcsalád bérlés programját. Méhcsalád örökbefogadásnak nevezte el a kisebb csomagját, ami 8000 forint. Ez jelképes 8000 méh örökbefogadását jelenti. Ezért cserébe egész évben vállaljuk a gondozásukat, BIO méhészetükben. A vállalkozás a Beobee, egyik örökbefogadós csomagjuk a Méhcsalád örökbefogadás – 8000 Ft.
Ezt kapja az örökbefogadó:
- Egy kis üveg, névre szóló, különleges BIO Hortobágyi vadvirág mézzel ajándékozzuk meg!
- Egy kis csomag virágmag keveréket is küldünk, amelyet virágos ládákban az erkélyen, vagy a kertben elvetve, támogathatja a méhek folyamatos táplálékszerzését a nyári időszakban. Ez a beporzók táplálékszerzésének támogatásán kívül, egy kitűnő családi program is lehet, ezzel is tudatosítva már a legkisebbekben a méhek védelmét és szeretetét.
- “Méhecske barát otthon” kis táblácskát adunk, melyet elhelyezhet a virágos kiskertjében, virágos ládájában.
- Az örökbefogadásról, egy méhecske szülő oklevelet állítunk ki.
- Az örökbefogadott méhcsalád állapotáról, a kampánnyal kapcsolatos fejleményekről, időről-időre, részletes tájékoztatást küldünk hírlevélben, így nyomon tudja követni életüket, munkájukat.
- Az örökbefogadók nevét feltüntetjük honlapunkon, illetve az örökbefogadott kaptárak oldalán, egy kis táblán.
Továbbá edukációt kap az örökbefogadó, milyen egyéb teendőkkel segítheti a méheket. Természetesen a célcsoport a szülők, gyerekek. De ez mindenkinek win-win szituáció. És láttad a felsorolást, küldenek hírlevelet a méhcsaládról, van apropó, marketinges szemmel ez … uuu na ez igazán izgalmas….
De ez még semmi! Van egy fizetős hűségrogramja is, ami 3000 forintba kerül és cserébe 10% kedvezményt kapnak a vásárlók. Megnövelte a kosárértéket.

Van egy nagyobb csomagjuk is a Méhcsalád örökbefogadás gyerekeknek.
A fizetős hűségprogramról ezekben a cikkekben olvashatsz:
Néhány hónapja indult el, és már 30 000 felhasználónál jár a Gardróbom startup. A felhasználók feltölthetik a már nem használt ruháikat az oldalra, és értékesíthetik, sőt a cég segít a szállításban is, a tranzakciók lebonyolításában is. TikTokról indult az egész sztori, ez is egy érdekessége az egésznek. Már a marketinget elkezdték azelőtt, hogy kijött volna az első verziójuk, ennek is köszönhetően annyian voltak első nap az oldalukon, hogy a szerver nem is bírta. A felhasználók imádják, már bevétele is van a cégnek. Hallgasd meg az ő izgalmas sztorijukat! Varga Renáta, és Ritók-Filip Áron volt a vendégem, a Gardróbomtól.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast jegyzetét itt találod: Így csinálták. Gardróbom startup sztori 30 000 felhasználóval [podcast]

Ilyen levél után ne csodálkozzatok, ha még jobb anyagok kerülnek ki a Minnerre! A covid miatt a vállalkozásuk oda, lett utána 2! Az alábbi levelet kaptak tegnap (engedéllyel megosztom veletek):
Kedves Milán!
Férjemmel közösen nagyon régóta olvasóid vagyunk és régóta tervezzük, hogy írunk Neked egy köszönőlevelet. Hiánypótló, amit csinálsz és elképesztő, hogy mennyi információt osztasz meg, nem beszélve arról, hogy milyen alaposan kidolgozottak a cikkek, mennyire körbejársz egy-egy adott témát!Nem vagyunk már kezdő vállalkozók, de sok új információt és főleg inspirációt találunk az oldaladon, amiért csak hálásak lehetünk!!!
Rólunk röviden: Több, mint 20 éve dolgozunk turizmusban, mindketten más területen dolgoztunk az iparágon belül, amikor megismerkedtünk, majd összeházasodtunk. 2009. elején megvásároltunk egy jól működő utazási irodát és elkezdtünk beutaztatással foglalkozni, majd jött a Nagy Gazdasági Világválság. Majdnem csődbe mentünk, de szerencsére akkor kezdődött az Airbnb és gondoltunk egy nagyot és belevágtunk. Akkor itthon még kevésbé volt ismert, ezért jókor voltunk jó helyen és az elsők között hirdettük lakásunkat. Nagyon jól működő vállalkozás volt, jó partneri hálózattal, összesen 92 ággyal működtünk egészen 2020. tavaszig. Aztán jött a nagy lock down és a többit sejtheted…
Sokk, még nagyobb sokk, majd újratervezés.
Mindezt azért írtam le, mert Neked is köszönhetően nem estünk kétségbe. Világéletünkben vállalkozók voltunk. Elővettük a kis zöld füzetemet, amiben az évek alatt a minneres cikkek alapján gyűjtögettem business ötleteimet, bújtuk az oldaladat, ötleteltünk és úgy döntöttük, hogy adunk még egy esélyt a vállalkozói életformának.
Így született meg 2 új vállalkozásunk: Az egyik a saját szerelem projektem a Picniclovers ( https://picniclovers.hu ), a másik a férjem business-e, melyet egy barátjával alapított a Logify ( https://logify.hu ). Az utóbbi céghez nagyon sok inspirációt és főleg megerősítést merítettünk a minnerről. Szóval: NAGYON NAGY KÖSZÖNET, hogy létezik a minner.hu és csak így tovább!
Üdv. Egressy-Horváth Anita és Egressy Gábor

Szeretem a Minner vállalkozókat, mert nem tétlenkednek! Év elején kerestek meg a Gazdapakk.hu alapítói, és már február végén elindult az oldal. Debrecen és környékén szállítják ki a helyi gazdák termékeit, terményeit. Aktív a Facebook oldaluk, igényes a weboldaluk, a termékek is rendben vannak, és helyi gazdáknak, termelőknek is segítenek.
És van húsáru! Ennek örülök a legjobban, mert az egyik legkönnyebben eladható termék, erre sokan nem gondolnak az elején, akik ilyen helyi oldalt szeretnének üzemeltetni.
És most merre?
- Nézz fel a Gazdapakk oldalára, ha Debrecen és környékén laksz! Gazdapakk.hu
- Ha pedig vállalkozásban gondolkozol, akkor inspirálódj a Minner ötletekből: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Tudod ez ahhoz kapcsolódik, hogy a Minner több éve felhívta a figyelmedet, hogy mennyire népszerű itthon a fagyasztott pizza, és hogy lenne még lehetőség a piacon. A fagyasztás technológia, mint tartósítási mód nem ördögtől való, sőt őseink is már régóta alkalmazzák.
Korábban írtam a Sempre Casa-ról, akik pizzázóként vágtak bele részben a pandémia miatt igazi olasz pizzák fagyasztott formában történő értékesítésébe.
Most pedig újabb piaci szereplő, a Blitz Pizza Budapest vágott bele. Nápolyi pizzát értékesítenek fagyasztva. A fenti képen látod. A Facebook oldalukon találsz róla több információt, de a Streetkitchen-ön is megjelent egy cikk róluk.
A korábbi statisztika a piacról:

Igazán inspiráló sztorit adott nekünk az egyik Minner vállalkozó. Kínában gyártatja a sajátmárkás led izzóit, majd itthon viszonteladókon keresztül értékesíti. Ezzel már napi 1 millió forintos forgalmat generál. Egy igazán ütős anyagot írtunk belőle, sőt podcastban is beszélgettünk a vállalkozás alapítójával.
A cikk: Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]
A podcast: Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón:

Ez a Minner vállalkozó téged is inspirálni fog!
- Bérgyártásban gyártatja a fenti biomószert,
- kevés tőkéből indult,
- csak online ad el,
- 100 látogatóból 14 vásárol,
- már franchise partnerei is vannak,
- mindezt alig 1 éves működése alatt.
Ez a Biobubi!
Itt írtam róla cikket, de hanganyagban is meghallgathatod a vele készült interjút:
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meghallgathatod.
Egy Minner vállalkozó szinte hasonló módon valósította meg az 52. üzleti ötletet (Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben). Felhúztak több olyan Instagram profilt, amelyek 100-200 000 követővel rendelkeznek. Ebből annyit sikerült, hogy több mint 1 millió emberhez érnek el. Mivel 10 000 feletti követőszámmal rendelkeznek, így tudnak linkelni. Híreket, blogbejegyzéseket és webshop ajánlatokat tesznek így fel a hirdetőik (nagy portálok is). 0,8-1,2 forintot fizetnek kattintásonként a hirdetőik. Tele vannak egész márciusig, le van foglalva szinte minden helyük.
Ez egyébként egy érdekes megoldás, főleg azért is, mert a legnagyobb nehézség itt a forgalom elérésre, terelése akár a híraggregátor szájtunkra (ha amellett döntöttünk). Na most ez egy hibrid megoldás, amit az Instagram-ra, és egyébként még Facebookra épül. (ott is van profiljuk). Ahogy említettem már, itt mindig az a legnehezebb, vigyél forgalmat.

Az 52. ötletet most frissítettem több információval is: 52. üzleti ötlet: Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben. Havi 41 millió forint vár

A 100. termékötlet Kínából 2. részében a 14. ötletben (6 perc 47-től) mutatjuk be a pergolux-ot, vagyis terasztető importálási lehetőséget. Találtam egy igazán pozitív hazai minta céget, ami nem csak megmutatja, hogy milyen nagy a piac, hanem egyébként jó minta arra, milyen egy profi weboldal, profi digitális marketinget is alkalmazó cég. Ez az Umbroll márka. Wow milyen profi koncepció, és 1,7 milliárd forgalom mutatja, hogy igazán van itt hely. De a lényeg mennyi marad a végén, az éves profit (vagyis adózott eredmény) 149 millió forint. Persze ehhez az is kell, hogy havonta 15-20 000 látogatójuk legyen a weboldalon is, vagy bemutatótermük is. Ez napi 600-700 látogatót jelent. A weboldalát mindenképpen nézd meg akkor is, ha nem ilyenbe vágnál bele: https://www.umbroll.hu/
A 100. termékötlet 2. részét itt találod: 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
És a 3. részt is ajánlom, ott már még jobb videóval készültünk: 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
A Minner több mint 200 üzleti ötlete között a szerepel 17. vállalkozási ötletként szerepel a borwebshop ötlet. Váradi József látva a hazai piacon még gyengélkedő online borkereskedelmet, elindította a Bar24.hu online borbárt. Bort értékesít online.
Tudod mi tetszik benne? Ez a Spotify-os zenés ötlet. Marketingben, brandépítésben igazán izgalmas ötlet. (Lásd a képen)

Nagyon jó kis válogatások vannak rajta! Jó ötlet!
A bor témánál egyből eszembe jutott a borokotonos vállalkozás, amit ők műveltek… Itt olvashatsz arról: 3 éve összegyűjtött 2 millió forintot a borkoton ötletére, és még ma is működik…
Emlékszel a Minner korábbi posztjaira, hogy megmutattam neked milyen óriási piaca van itthon a fagyasztott pizzának? Tudod! Ez az ábra volt az!

A Sempre Casa odatette magát, igazi olasz pizzát árul fagyasztva, Magyarországon. Minőségi étel, például Magyarósi Csaba Youtuber-nek is ízlett (egy friss videójában beszél róla – itt). Én is most rendelek. Ez azért izgalmas, mert néhányan azt vetették a szememre, hogy hát fagyasztott pizza… egészségtelen… meg a minősége… Hát tessék!


Hm…! Akár abban is lehetne gondolkodni, hogy ők lesznek a bérgyártóid*!
Fagyasztott pizza ötlet a Minner 2020-as üzleti ötleteiben, kattints ide! És mikor rendelhetek tőled?!
Bérgyártó = ő gyártja a te sajátmárkás termékedet, így neked nem kell törődnöd a gépek beszerzésével, üzemi engedélyek megszerzésével… És hát fagyasztott pizza, el is áll!

Múlt héten beszélgettem egy Minner vállalkozóval, aki nemrég indította el webáruházát. Igazán dizájnos, trendi acélpoharakat értékesít. A héten be is szereztem tőlük egyet, vásárlásommal támogatva ezt az induló vállalkozást is. A termék megfogott, sőt megszólított, főleg az a része, hogy a Tumblebee közel 8 órán át hidegen, 4 órán keresztül melegen tartja az italod. Termoszt nem akarok hordani magammal, de jó bögre megoldást még nem találtam, főleg ami zárható is. A képen nem látszik, de klasszikus bögre méret. Persze közben kattogott is az agyam, mármint üzlet szempontjából. Nehéz jó egytermékes webshopot találni, úgy érzem Dávid (az alapító) megtalálta ezt, főleg olyan húzó termékelőnyökkel, mint a:
- megtartja a hőt a 18/8-as duplafalú élelmiszeripari acélból készült pohár,
- kedvezményesebben tudunk vásárolni kávét (mármint a vevő, óriási előnyt ad ez a terméknek), ha ebbe kérjük az italunkat a nagyobb kávézóláncokban (pl. Starbucks-ban 160 forinttal, de több speciality kávézóban is,
- törhetetlen (ha egy tank ráesik 100 méter magasról lehet megreped, de azért ez nem olyan valószínű, függ az alatta lévő talajtól is),
- környezetbarát termék, ökotudatos. Hm ez azért is jó, mert például ez a trend elég erős, főleg most, hogy az Amazon bejelentette, hogy külön jelennek majd meg a környezettudatos termékek, hogy ezzel ösztönözzék a vásárlókat a fenntarthatóbb opció választására. Ez erősítheti az ilyen termékek trendjét, nagyobb potenciállal tekinthetünk rájuk, akár sajátmárkás termékként is.
Remélem Dávid meghallgatta a legutóbbi podcastomat (52.), amiben arról beszéltem, hogy mennyire függ a forgalma majd a webáruház látogatottságától!
Na, de tovább is gondoltam! Ez a termék alkalmas arra, hogy nem csak webáruházban, hanem az érintett kávézókban is értékesítsék. Tehát a disztribúció nagyobb lehet, nem csak online. A terméket én most a Foxpost automatából vettem át, de mennyire jó lenne, ha átadópontként is működnének mondjuk speciality kávézókkal! A kávézók nagyon jó kapcsolódási pontok, partnerek lehetnek ebben a folyamatban. Sőt csatlakozhatna hozzá valami jó kis hűségprogram, elég sok jó magyar példát láttunk fizetős hűségprogramra (vevő fizet, hogy VIP tag legyen), csak egy kis kreativitás kell… Na, de jó többet nem is árulok el, van egy két ötletem, el is küldöm Dávidnak.
Szerezz be te is egy ilyen bögrét! tumblebee.hu
Ha pedig webáruház ötletek kellenek, akkor irány a Minner tartalmak:
- 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 1. rész: A robot porszívótól a körömfestő gépig
- 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
- 100 termékötlet Kínából + Tippek. 3. rész: A C-vitamintól az ipari aroma diffúzorig (illatmarketing)….
- 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
Ez a poszt nem reklám, ez ajánlás, a terméket én magam beszereztem, ellentételezést nem kapok érte.

A Minner.hu 97. üzleti ötletét nem is akárhogyan valósították meg! A Minner az ötletben felhívta a figyelmedet, hogy óriási lehetőség van a vászonképek online értékesítésében. Attila és társa egy online konzultáció után belevágtak úgy az ötlet megvalósításába, hogy nemcsak a fúrás nélküli képfelhelyezést oldották meg, hanem még azt is, hogy biztosan vízszintbe kerüljön a kép, még akkor is, ha több részes a vászonkép. Óriási! A Vászonképvilág a vállalkozásuk: vaszonkepvilag.hu
#minnervállalkozók
Szabadalmi bejegyzés alatt álló eszközük, a Cansole segítségével különösebb szaktudás nélkül Te is képes leszel gyorsan és tökéletes vízszintben felrakni választott vászonképedet. Minden rendelés mellé adnak egy ilyen eszközt. Az tetszik benne, hogy így még nagyobb az esély, hogy majd tőlük vásárolsz következő alkalommal is. Örülök, hogy megfogadták tanácsomat, és méretarányos képeken, a bútorokhoz viszonyítva látjuk az egyes vászonkép méreteket, formákat. Ügyesek! További részletek a weboldalukon! Éppen most rendezem be a Minner stúdiót, természetesen tőlük veszek vászonképet! Hajrá Minner vállalkozók! Kattints ide és nézd meg

A Minner vállalkozók a MinnerAkadémián szerzik meg azokat az információkat, amivel még stabilabban tudják működtetni vállalkozásukat. Mindezt úgy, hogy közben élvezik is az életet! Fontos az egyensúly! Kattints ide és szerezd meg te is ezeket az információkat!

A 2015-ben leírt (2019-ben aktualizált) bérelj kertet, tyúkot ötlet Bács-Kiskun megyében megvalósították. Már több száz “előfizetőjük” van, akik havidíjat fizetnek, hogy a termésből kapjanak. Tehát a vállalkozó, a gazda folyamatosan kap pénzt az előfizetőktől, ők pedig terményt (sőt a kockázatot is megosztják). Természetesen máshol is meg lehet ezt valósítani! Sőt egy Minner olvasó jelképe összegért ad 4000 m2-ert most (friss infó).
- A Bács-Kiskun megyei közösségi farmról az Index-en olvashatsz
- A weboldaluk: www.myfarmharta.com
- Egy Minner olvasó ad 4000 m2-ert: 4000 m2 földet ad oda egy Minner olvasó, hogy megvalósítsd a 2020-as üzleti ötletet
- A Minneres ötletet pedig itt olvashatod: 34. üzleti ötlet: Bérelj tyúkot szolgáltatás, vagyis adj bérbe tyúkot, kertet…
- + még egy ötlet ehhez: A tökéletlen, szépséghibás zöldségekből, gyümölcsökből csináltak óriási bizniszt.
Fotó: Anurag Arora / Unsplash
Még a pandémia korlátozások első heteiben egy poénos kép keringett a hazai weben, hogy a kőműves mégis hogy a búbánatba menne home office-ba. A felvetés persze jogos is lenne, ha rájuk is vonatkozott volna. Na, de jót nevetni ne tudnánk, persze jó volt. Komolyra fordítva a szót, minden csak leleményesség kérdése. A poén alatt folytatjuk!

A poént persze tovább vittük, hiszen a betonnak láthatóan nagy divatja van az ingatlan dekorációban, szóval akár még egy kőműves is dolgozhat otthonról.
Itt egy friss, több vállalkozást is futtató Minner vállalkozó csapat (több kép a posztban), akik kikísérletezték milyen beton lesz tökéletes arra, hogy dísztárgy legyen. Kitapasztaltál mivel tudják formázni, hogy lesz öntőformájuk. Már Amerikából is volt vásárlójuk (ottani marketplace piacon hirdették). És még környezettudatos is, öko beton.
Most, amikor nálam voltak konzultáción, átbeszéltük mire fókuszáljanak, hová nőheti ki magát ez az egész, milyen termékeket lehet még bevezetniük. És van egy terület, amire nem is gondoltak. Izgalmas! Szerintem nem is aludtak a tegnapi megbeszélés után. Láttad múltkor posztban, ez amolyan Minner mellékhatás.
Weboldaluk: https://rockman.hu



Inspirációra vágy a vállalkozásoddal? Vagy csak egyszerűen az ötletek segítenek a sajátodon gondolkodni? Irány a vállalkozási ötlet rovat, ahol most sok új ötletet olvashatsz: Vállalkozási ötletek rovat
Ha pedig azonnali segítség kell, irány a MinnerAkadémia: https://minnerakademia.hu
A zeneipar egyik újdonsült szereplőjénél voltam vendégségben egy podcast erejéig. A Musico Hungary hívott meg, akik egy idén induló (berobbanó) zenei szignálok, loopok, effektek értékesítésével foglalkozó zenei startup. Összekötik a zenészeket és a vállalkozásokat, zenéket, szignálokat hasznosítani tudó szervezeteket. A koronavírus a zeneipart, előadóművészeket szintén érintett, és meggyorsította a zeneipar digitalizációját is. Erről is beszélgettünk Bánki Tamással a Musico Hungary-nek az alapítójával, aki a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, vagyis az lett az alapja a zenei startupjának.
A Musico Hungary idén év elején indult februárban, ahogy már említettem, a cél zenei szignálok értékesítése, a piaci szereplők összekötése, sőt mondhatni stock zene vásárlását teszik lehetővé, előre meg lehet hallgatni mintákat. Szerencsére megfogadta Tamás a tanácsomat és szervezett egy bevezető kampányt és eseményt a vállalkozása indulásához. Ez megfelelő hype-ot generált, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Most pedig éppen egy zenei tehetségkutatót szerveznek, aminél már most látni, hogy igazán jól fog sikerülni (nagy az érdeklődés).
Itt találod a teljes cikket és podcastot, amiben az alapító is beszél: A zeneipar helyzete 2020-ban, trendek és egy zenei startup bemutatkozója
Emlékszel mit emeltem ki a Minner 2020-as ötleteknél a CBD termékek értékesítésénél? Azt, hogy még nagyon könnye be lehet kerülni a Google-ba, ha egy kicsit jobban odafigyelünk a keresőoptimalizálásra. A napokban egy Facebook csoportban egy CBD webshop tulajdonos posztlta az alábbit az alig 7 hónapos webshopjáról:

A 2020-as ötletek listában a 6. üzleti ötlet szól a CBD piacról.
Szépen validálj a piac a Minner ötleteit, de ez nem véletlen, hiszen ezek mind úgy készülnek, hogy előtte le vannak kutatva a területek. Néhány kisebb beszámoló, példa a fentihez hasonlóan
- Minner ötlet a valóságban: Automata konténer kisboltokat kezdett telepíteni egy francia cég – G7
- Most kaptam: Szüretelős csapatépítő. Ismerős igaz? Minner ötlet: Még ők fizetnek, hogy dolgozhassanak?
- Újabb Minner vállalkozó vágott bele a tisztítás bizniszbe. Ózongenerátoros vállalkozást indított
- 11 milliárd forint értékben eszünk fagyasztott pizzát egy évben? Mi magyarok! Ötlet!
- A 40. ötletet megvalósították + téma: A zeneipar helyzete 2020-ban, trendek
Merülj alá te is a vállalkozási ötleteknek! Hátha új ötleted támad! Kattints ide!
A Minneren már többször volt szó a virtuális asszisztensekről, vagyis a távoli asszisztensekről. Főleg adminisztratív munkákra érdemes őket megbízni, de tapasztalat, hogy gondolkodhatsz úgy mintha munkatársak lennének, és érdemes bevonni őket a munkába. Nekem már több mint 3 éve vannak így asszisztenseim. Az a legjobb az egészben, hogy szinte percre pontosan elszámolnak. Sokszor még az is jól jön, hogy besegítenek és van időd regenerálódni, nagyobb lendülettel dolgozni. Én nem csak vállalkozókat ismerek, de felsővezetőket is, akik így megbíznak egy külsős asszisztenst, vagy akarnak egy kis szabadidőt.
És most az jön, hogy oké, de hol találok asszisztenst! Egyrészt egy gyors Google keresés után már találsz többet is. De ajánlom figyelmedbe Schmid-Lengyel Mónikát, aki felsőfokú végzettséggel is rendelkezik, sőt mérlegképes-könyvelői is van, és nem mellesleg ő is Minner vállalkozó, MinnerAkadémia hallgató. Kattints ide és vedd fel vele a kapcsolatot!
De mit csinál még egy asszisztens? Kíváncsi vagy még mit ír erről a Minner. Itt van róla szó: Ezt a munkát csinálja egy virtuális asszisztens. Nem helyetted dolgozik, hanem…
Üzleti ötletként is izgalmas lehet! 64. üzleti ötlet: Otthonról dolgozó virtuális asszisztens
Ez olyan, mint mikor építési vállalkozó ismerősöm pénzt kapott egy cégtől, hogy lebonthassanak egy házat egy csapatépítőn. De az alábbi szőlőszüret programhoz hasonlót írtam le korábbi Minner cikkben (link a poszt végén).
A Harsányi Pincészet felhívása jött e-mailben:
A borongós szürkeség előtt tölts velünk 1-2 felejthetetlen napot a szőlőben, vidd magaddal a kora ősz legszebb pillanatait, ajándékozd meg csapatod egy természetközeli feltöltődéssel, szüreteljetek együtt! Idén a nyár is fakóbb, gondterheltebb volt, a csapat összetartása, a közös emlékek ereje most fontosabb, mint valaha.
A dűlő hangulata minden időszakban magával ragadó, de a szüret fényei, illatai, ízei semmihez sem foghatók!
Mi az, amivel biztos, hogy gazdagabb leszel a csapatépítő szüretelés után?
- kiszellőzött fejjel
- szélfútta, egészséges arcszínnel
- szőlészeti és borkészítési alapismeretekkel
- borkóstolási technikával
- sáros bakanccsal
- gyönyörű természetfotókkal
- új insta és facebook kompatibilis profilképpel 😉
- … a többi pedig maradjon meglepetés!
- Minden csapatméretre, elképzelésre, elvárásra van ötletünk, megoldásunk, tuti-titkos-receptünk!
- …. és még tovább is volt a levél.
Na de, ami a legfontosabb. Itt a cikk, ami erről a jelenségről szól: Munkák, amikért még az emberek fizetnek, hogy csinálhassák. Mekkora biznisz!
Az ilyen üzenetek adnak nekem is és nektek is motivációt, hogy megéri csinálni, ki lehet próbálni új dolgokat. Bence több helyen is olvashatta még tavasszal az ózongenerátoros tippemet. Neki is eszébe jutott, és a cikkek megerősítették abban, hogy érdemes belevágni. Látod a Minner cikkek arra is jók, hogy ellenőrizd ötleted létjogosultságát, vagy ihletet meríts mit-hogyan lenne érdemes!
2018 év végén először a kárpittisztító-automata üzleti lehetőséget mutattam be, van olyan Minner vállalkozó, aki már a 2. automatát helyezi ki. 2020. év elején pedig beszámoltam róla, hogy mint a kárpittisztítós, mind az ózongenerátoros vállalkozások előtérbe kerülhetnek (koronavírus miatt). Vagyis nagyobb lesz rá a piaci igény. De jó! Így lett, sőt nemcsak mi jöttünk rá, hanem például a Renault is.
A Minner vállalkozó üzenete, beszámolója az indulásról:


Ez ráhangolt most! Merre tovább?
- A 2020-as üzleti ötleteket olvasd át újra, hátha ihletet kapsz!: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
- Továbbá ebben a cikkben (+hanganyag) szó van arról, hogy ilyen helyzetben hogyan tesztelheted le az ötletedet, hogyan derítheted ki, hogy mire van igény: Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így csináld! [podcast]
- Még több példa kell? Itt a magyar példákon keresztül mutatom be a vállalkozás indítás lépéseit: Vállalkozás indítás lépései, feltételei. Példákkal szemléltetve.
- Ha pedig további tudás és információ kell még a vállalkozásodhoz, akkor ajánlom figyelmedbe a MinnerAkadémia üzleti képzéseket!
Kiemelt kép: Oliver Hale / Unsplash

11 milliárd forint értékben eszünk fagyasztott pizzát egy évben! 😲 Ez 37%-kal több, mint 1 évvel ezelőtti adat (mostani 2019. július és 2020. június között – Forrás: Nielsen)
A 2020-as vállalkozási ötletek között már 2019 novembere óta szerepel ötletként, hogy érdemes beszállni a fagyasztott pizza bizniszbe. Egy év alatt 19 millió darab fogyott.
Olvasd el a 2020-as üzleti ötletekben, mert adtam hozzá inspirációt: (2. ötlet): Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
Pár hete írtam a digitális szolgáltatásokról, termékekről egy izgalmas ötletet (vagyis többet is). A lényege az volt, hogy te ún. white label verzióban egy digitális szoftver saját márkaneved alatt “piacra tudod dobni”. Pl. saját Zoom videóchat platformod lenne, mindezt néhány százezer forintból. Nos, egy Minner vállalkozónak pont olyan szoftvere (online megoldása) van, amit akár más is át tudna venni ilyen white label verzióban (és pénzért adni, pénzt keresni belőle), és éppen egy multi érdeklődik iránta. A Minner Extra FB csoportba kérte a segítségünket, lett is belőle egy nagy ötletelés. Arról, hogy az ajánlat mennyire állja meg a helyét, diskurált a csoport róla. Jó volt olvasni a kommenteket is, izgalmas projekt! Örülök, hogy ilyen inspiráló. Ahogy az egyik kommentelő írja: “Ez jobb mint a Cápák!” – 73 hozzászólás, segítség jött a posztra.

A white label verzióban elindítható digitális szoftverekről: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül
További 2020-as ötletek (újak is): Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
Ez jobb mint a Cápák, írja egy kommentelő a Minner Extra csoportban!

Jön a második hullám és az éttermesek találgatják hogy és mi legyen. Összeszedtem, hogy a körülöttem lévő 14 éttermessel milyen témák voltak porondon az utóbbi
- Sokan látják a fantáziát ismét a foodtruck-okban.
- Lakásétteremről folyik a diskurzus egyre többször, sőt a privátséf ötletről (utóbbi 2020-as), a lakásétterem cikk pedig itt: 121. üzleti ötlet – Lakásétterem indítása
- És ami viszi a prímet a Sous vide technológiával előkészített ételek piaca is emiatt megnőtt, hiszen ott már részben készen is van az étel, csak néhány perc alatt meg kell sütni a húst. Igazából ezt a technológiát főleg éttermek használják, de a fogyasztók körében is megjelent. A hús friss marad (vagy bármi más), de mégis meggyorsítja a sütést úgy, hogy közben könnyű eltárolni is. Ötlet: olyan vállalkozás, aki sous vide technológiával előkészített ételeket árul.
És milyen lehetőség van most? Több ilyen cikk lesz még, mint például ezek itt
- Ezeknek a digitális megoldásoknak a használata lehetőséget teremt a jelenlegi helyzet megfogására.
- Most van igazán lehetőség a Google első oldalára kerülni! Keresőoptimalizálás. [Élj a lehetőséggel!]
Gyere vissza minél többször a Minnerre!
Tatabányán is nyílt egy autómosó a Minner.hu -n megjelent üzleti lehetőség nyomán. Sőt az ottani vállalkozó már a Tatán is nyit egyet rövid időn belül.
Kárpittiszítót ötlet:
- Minner olvasó kárpittisztító-automatát helyezett ki – számok
- Egy új üzleti lehetőség: Helyezz ki kárpittisztító automatákat, önkiszolgáló egységeket
- Megéri a kárpittisztító automatás üzlet? Mennyit hoz naponta?
- Ennyibe kerül egy kárpittisztító-automata, ami naponta szállítja neked a bevételt
- Figyelem! A 2020-as üzleti ötletek is frissítve lettek az ilyen tisztítás ötletekkel. Ennek oka, hogy a koronavírus miatt megnő az ilyenekre az igény. Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Friss, aktualizált
A dühöngő felturbózva vállalkozási ötletet megvalósították Budapesten, sőt már több vidéki városban is (pl. Debrecen). Ezt az ötletet: 151. ötlet – Dühöngő felturbózva, a videót pedig itt találod:
Vagy nézd meg Facebookon ide kattintva!

A Minneren bemutatott kárpittisztító-automata vállalkozásba vágott bele az egyik olvasóm (cikk linkek a poszt végén). Az ő számaikat kitakartam (üzleti titok), de azért hagytam benne olyat, amiből sejtheted. Alatta viszont egy becslést láthatsz, hamarosan azt elérik.


Várhatóan az alábbi forgalom beáll náluk, amit a lenti ábrán látsz. Napi negyed óra a munka vele, a pénzt kell beszedniük és feltölteni tisztítószerrel. Mi ez, ha nem passzív jövedelem?! Egerben indították el az automatát.

Az automatát attól a cégtől szerezték be, aki szerepelt az alábbi cikkekben. Tehát sok munka nem volt a beüzemeléssel.
Mi ez? Linkek a kárpittisztító automata vállalkozás indításához:
- Egy új üzleti lehetőség: Helyezz ki kárpittisztító automatákat, önkiszolgáló egységeket
- Megéri a kárpittisztító automatás üzlet? Mennyit hoz naponta?
- Ennyibe kerül egy kárpittisztító-automata, ami naponta szállítja neked a bevételt
- Figyelem! A 2020-as üzleti ötletek is frissítve lettek az ilyen tisztítás ötletekkel. Ennek oka, hogy a koronavírus miatt megnő az ilyenekre az igény. Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Friss, aktualizált

A használt, antik óra piachoz kapcsolódó üzleti modellről írtam egy cikket (érdemes elolvasnod). Aztán itt a hazai példa a Krono.hu
A cikk: “Használt”, vagyis antik Rolex óra piactér. Érdekes üzleti modell
Ettől még érdemes ebben a piacban gondolkodnod! Tudod: Mindenki másképp csinálja!

Már 10 éve működik az a sör webáruház és előfizetéses klubot működtető vállalkozás, akinél több mint 1000 aktív előfizető is van. 30 ausztrál dollár/hónap az előfizetés. A Beercartel honlapja itt található.
A Minneren ilyen vállalkozási ötlet is található: Sör challengeből vállalkozás, előfizetéses webshop
Fotó: Chase Chappell /Unsplash