Vállalkozási ötletek 2022. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Dátum

Megosztás

Ismét újabb év, amikor a Minner összegyűjti neked azokat az üzleti trendeket, piaci változásokat, amelyek nagyban befolyásolják egy-egy új vállalkozás elindítását. Ezek olyan információk, amelyeket így elsőre nem biztos, hogy mindig észrevennél, ahogy ezt láthattad az előző ötleteknél is. Aranyat érő üzleti ötleteket keresünk folyamatosan, ez a cikk is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk azokat a piaci réseket, azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek.

Aranyat érő üzleti ötletek 2022 – Üzleti trendek, ötletek

Mi meg is kérdezzük a piaci szereplőket, kutatunk egy-egy üzleti trend után! Az elmúlt években is látszott, hogy a Minnerre felkerülő üzleti ötleteknek azért van meg a piaca, mert azok csak akkor kerülnek ki, ha megbizonyosodtunk annak létjogosultságáról. Ahogy láthattad azt a 2021-es üzleti ötleteknél is, utána mind-mind aktív üzleti területek lettek.

Az ötletek röviden, majd alatta bővebben kidolgozva:

  • 1. üzleti ötlet: Lokális gyártás, gyártósor beszerzés
  • 2. üzleti ötlet: Kereskedőből szolgáltató, nagykereskedőből marketinges
  • 3. üzleti ötlet: Irodai digitalizáció, no-code piaci lehetőségek
  • 4. üzleti ötlet: Fitness ipar, edzőtermek innovációja –
  • 5. üzleti ötlet: Digitális ninja, digitális eszközök szakértője, beállítója
  • 6. üzleti ötlet: Szabadúszó marketinges, webfejlesztő, asszisztens, projektmenedzser, videókészítő – Annyian akarnak vállalkozni, hogy…
  • 7. üzleti ötlet: Dark kitchen, étel dropshipping, vagyis étterem nélküli étterem
  • 8. üzleti öltet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók
  • 9. üzleti ötlet: Gyere vissza később és megtalálod itt a Minner vállalkozási ötlet rovatban! 8-10 ötletre fel szeretném növelni 2022 január végéig az ötletbörzét.

Az ötletek hanganyaga, podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el vagy az alábbi lejátszón keresztül

Az ötletek szöveges változatban

1. üzleti ötlet: Lokális gyártás, gyártósor beszerzés

Már meg sem lepődök rajta, hogy sokan érdeklődnek nálunk a gyártósor beszerzés iránt. Valahogy ösztönösen ráérzünk mi magyarok, hogy mire lehet kereslet a következő időszakban. A magas szállítási költségek nemcsak a fent említett alapanyag behozatalára tevődnek rá, hanem több termékkategória is elért egy pontot ahol már nem is éri meg azt behozni például Kínából. Az ellátási láncok is felborultak, ami miatt egyébként a 

Potenciál, további információk, trendek ebben a piacban: 

  • Kína már a szolgáltatópiacot is erősíti. Már nem akar Kína a világ gyára lenni. 
  • A bérgyártás nagyon népszerű lett itthon is. Bármit is gyártasz azonnal jön érdeklődő, hogy van-e nálad bérgyártásra lehetőség. Ezt a Minner cikke is indukálta, minden cég azt jelezte vissza, rengeteg Minner partnere lett ezután a tartalom után: Bérgyártás: úgy is lehet sajátmárkás terméked, hogy más gyártja. Üdítő, kutyaeledel, csokoládé, kozmetikai termékek…
  • A Kínából beszerzésre kerülő gyártósorok esetében bár az összeszerelés Kínában történik abban általában svájci, japán, német alkatrészek, technológia van. Lásd erről szóló átfogó cikkünket: Gyártósor beszerzés Kínából
  • Érdemes figyelni a pályázati lehetőségeket is, mert gyártósor beszerzésre korábban is voltak pályázatok. 
  • Hogyha a szűk keresztmetszetet nézzük, akkor a környezetbarát csomagólóanyag piaca lehet izgalmas számunkra. 
    • Egyrészt az ökolábnyom csökkentése miatt is jó helyben gyártani. 
    • Másrészt jó lehetőség, mert az új alapanyaghasználat miatt legtöbbször ez új gyártósor üzembehelyezését is jelenti. Az EU-s törvények is a piacot erősítik. Lásd idei változás: Egy korszak vége: búcsú az egyszer használatos műanyagoktól. Mutatjuk az alternatívákat!
    • Az ételrendelés tartós felfutása is jó felvevőpiacot jelent számunkra, ahogy az e-kereskedelem is. 
    • További változata lehet még a körforgásos gazdaságot erősítő olyan megoldás, amivel újrahasznosítással történik a gyártás. 
    • A környezettudatos, fenntartható termékekhez egy izgalmas statisztika. A NYU Stern (School of Business) 2020-s kutatása rámutat, hogy a fenntartható termékek kereslete 7,1-szer gyorsabban növekszik, a hagyományos termékekhez képest. 

Van is már példánk rá! Friss magyar cég Vas megyéből, akiket megrohantak a vevők, partnerek. Instant: Imádják a megrendelők ezt a magyar gyártót. Újrahasznosított anyagból gyárt…

2. üzleti ötlet: Kereskedőből szolgáltató, nagykereskedőből marketinges

Az elmúlt 1 évben még jobban alámerültem a kereskedelem bugyrainak. Rengeteg piaci szereplővel beszéltem és árgus szemmel figyeltem a változásokat, új gyakorlatokat. A következők derültek ki: 

  • A nagykereskedő / forgalmazó cégek többsége elfelejti azt, hogy ő valójában marketing szolgáltatást is nyújt, sőt egyik fő üzletága valójában a marketing. Bár ezt valamennyire érintettük már a 2021-es 6. üzleti ötletben, de akkor még csak az volt az ötlet, hogy segítsd a munkájukat úgy, hogy termékleírásokat / ábrákat készítesz. Sok megkeresést kaptam kiskereskedőktől, akik az ötletet olvasva nagyon sok további visszajelzést küldtek. Kiderült, hogy még mélyebben van probléma és sokszor probléma van abban is, ahogy a nagykereskedő reklámozza a termékeket, hogy arra tényleg kereslet legyen, vagy ellássa a partnereket megfelelő marketing anyagokkal. Holott pont neki is érdeke, hogy keressék és fogyjon a termék. Ide valami speciális nagykermarketing kellene, a cél természetesen a vásárlókedv felkeltése és nem új partnerek szerzése.
    • Ráncba lehet szedni a nagykereskedők termékleírásaikat, szóróanyagaikat
    • Médiamegjelenések lebonyolítása a TV-ben, rádióban, nyomtatott és online sajtóban… 
    • Termékcsoport, márka weboldalak létrehozása, szövegezése, keresőoptimalizálás erősítése – A MinnerAkadémia marketing képzései ebben segíthetnek. 
    • Termékbemutatók, események, kitelepülések, display pultok

Például jó látni, hogy az egyik partnerünk a Tagu kandalló márka még nagyon friss itthon, de már most tudja, csak akkor lesz kereslet a terméke iránt, és akkor keresik a viszonteladóknál, ha azt reklámozza ő saját maga is. Aztán máris keresik az Auchan-ban az emberek (ha jól tudom lehet ott kapni)

Ajánlom figyelmedbe a Minner üzleti képzéseit! Több marketing kurzust is találsz! Kattints ide!

  • A B2B vagyis a vállalatok közötti online kereskedelem most kezd igazán éledezni. Erre jött rá az Alza, aki ahelyett hogy a piactér üzleti modellt erőltetné, ahogy az eMag teszi, inkább a B2B kereskedelem felé nyitott. Lásd ebben a Minner cikkben:  eMag vagy Pepita.hu? Melyiknek sikerül a marketplace-t pénzcsappá változtatni?
    Na, de a lényeg! Ahogy látod majd a következő ponton a beszerzési osztályok a cégeknél egyre jobban átalakul, sőt a kisebb cégeknél is a beszerzést már online intézik. Hát itt lett egy izgalmas piac az Alzának. 

    A következő bekezdést olvasva egészen biztosan neked is egy startup ötlet jut eszedbe, ami… (nem is fogom elárulni, hagyom hogy kattogjon az agyad). Hogyan lehet onlineba vinni? Agyalj rajta! 
  • Egyre több gyártó cég áll át kiszervezett beszerzésre. A beszerző cégek pedig egyre többször nyújtanak olyan szolgáltatást, hogy fix havidíjért cserébe elláttják a gyár alapanyag-beszerzését vagy csak annak egy kis szegletét + azért rátesznek egy kis árrést, de ez nem magas (max 7-10% körüli). Ezt a változást most az okozza, hogy a beszerzésre nehéz hozzáértő és jó munkatársakat találni a másik pedig az alapanyagár változás, ellátási láncok problémája. A fix havidíj és a kisebb árrés mindenkinek jó. A beszerző cég kiszámítható bevételt szerez, míg a gyár, vállalkozás kedvezőbben jut az alapanyagokhoz. Beszerző cégek eddig is léteztek, de most egyre mélyebb szintekre juthatnak a gyártócégek kiszolgálásában. Na! Jár már az agyad rajta? Ahogy azt az előző pontban leírtam? 

3. üzlet ötlet: Irodai digitalizáció, no-code piaci lehetőségek

Az elmúlt időszakban főleg az otthoni környezetünk az, amire kihatással volt a digitalizáció, de az irodai munkavégzést, rutinokat kevésbé érintette. Vagy azt a cégek nem követték le eléggé. De ez most láthatóan változik. Az Excel óta elvileg nem volt olyan szoftver, ami annyira átírta volna a cégek mindennapjait. Na majd most! 

  • Az irodai digitalizáció célja: 
    • adatok mozgatása
    • az, hogy ne kelljen kétszer megfogni, hozzányúlni ugyanahoz az adathoz, dokumentumhoz
    • automatizáció (pl. robotok által RPA, vagy no code megoldással)
    • a feladatok, projektek sokkal jobban nyomonkövethetőek legyenek
    • adatelemzés, adatvizualizáció, 
    • hogy távolról is közösen tudjanak dolgozni az emberek, hatékonyan
  • A no code irány átírja teljesen az üzleti adminisztráció, digitális megoldások, alkalmazások piacát. Igen, még a weboldalakét is! Persze a no code esetében is kell szakmai ismeret, megfelelően összekapcsolni rendszereket, adatokat. Az Amazon AWS, a Microsoft Azure (sőt MS 365 is) és a Google Cloud is egyre több no code megoldást dob a piacra. De itt van az AppSheet, vagy a különböző vizuális appkészítők is (pl. AppSheet, Glide, Flutter Flot

Mi sem bizonyítja jobban a no-code piac elterjedését, mint az, hogy a Google -ben egyre többen foglalkoznak a no-code megoldásokkal a Google Trends adatai alapján. Fejlesztői tudás nélkül, vizuális szerkesztőkön keresztül tudunk létrehozni már komolyabb applikációkat is, üzleti megoldásokat. Kép alatt folytatom, mi is kipróbáltuk!

A no-code szerkesztők most értek el arra a szintre, hogy már sokrétűbb és biztonságosabb megoldásokat is készíthessünk. És nem csak úgy, ahogy azt a nagy márkák teszik, mint a Husqvarna, Pepsi, Toyota, hogy cégen belüli folyamatokra, készletkezelésre saját maguk no-code megoldásban fejlesztenek, hanem akár piacképes digitális megoldást, startup alapjait is letehetjük, béta verzióját a rendszerünknek, amit már teszelhetünk (erre mutatunk is példát).

  • A tavalyi évben is feldolgoztuk az RPA-kat, vagyis robotizált-folyamatautomatizációt. Ami szinte egyszerre fejlődik a no code iránnyal. Lényegében egy folyamatot akár vizuálisan is betanítasz a programnak és azt ő elvégzi. A Minneren már bemutatott UiPath vállalkozás például idén ment tőzsdére, így lett az alapító Románia leggazdagabb embere. 
    Az irodai robotizáció elkezdődött. Lényegében az adminisztrációs munkakörök el fognak tűnni néhány éven belül. 50 fő feletti cégeknél már itt van! Kipróbáltuk az RPA-t és nagyon hatékony program, ám kell hozzá szakértelem, főleg programozói tudás esetében előnnyel indulsz. És utána kinyílnak a kapuk. Pont egy üzleti partnerünk ilyen bevezetéssel foglalkozik és jelezte január közepétől egy nagy projekten dolgozik, nem ér rá, kiteszi a következő 6 hónapját. 

RPA üzleti ötlet: 
Lényege, hogy programozás nélkül tanítunk be egy szoftvert különböző feladatok elvégzésére. Legyen az utalás, adatok rögzítése, másolása, számlakiállítás, e-mail küldés, adatok exportálása / importálása, de akár adatvizualizáció is (jelentések készítése)… Minden tehát, ami irodai dolgozónak ismétlődő folyamat lenne. Van több szoftver is, amivel ez megoldható, mint például az UiPath.
De itt nem állunk meg! Több olyan dolog is megvalósítható ezzel, amihez korábban programozó kellett volna, vagy több hónapos fejlesztés, ami mindössze 1-2 hétre csökken így. Már most látható, hogy amelyik cégnél elkezdték bevezetni, egyre több monoton munkát vettek át a robotok, és a munkavállalók az értékteremtő munkák felé fordulhattak. Igen ez okozhat munkakör átalakulást, megszűnést is. 
Több területen is ki lehet aknázni ezt az itthon még nem elterjedt technológiát (a Minner időben szól, ahogy tavalyelőtt a CBD termékeknél tettük, vagy tavaly az ózongenerátorok esetében):

  • szabadúszóként vállalunk folyamat / munka robotizálást
  • adatbányász céget csinálunk (alkalmas a szoftver arra, hogy adatokat keressen, rögzítsen akár tömegesen is), piackutatásra is alkalmas lehet, figyelésre, sőt be lehet tanítani neki még számolást is 
  • vállalkozást csinálunk arra, amiben nagyobb projekteket vállalunk, egy komplett cég folyamatait robotizáljuk, ahol tudjuk
  • olyan helyen lépünk be mi, ahol gyorsan kellene valamit megoldani, de még tart a fejlesztése az adott rendszernek. Áthidaló megoldás programozás közben

Van házon belüli példánk is: Az Amazonosaink RPA robotokat használnak az adatok ide-oda mozgatásához

2022 február elején egyeztettem az Amazon oktatóimmal néhány tartalomról, projektekről, aztán egyszer csak megütötte valami a fülemet. Ádám (Minner Amazon trióból) meséli, hogy az UiPath -vel már több folyamatot is robotizáltak. Arra használják, amiről már írtunk többször is: 

  • Készletbefrissítést csinál az RPA robot az egyik piactér és a raktárkezelő között. Nincs integráció a rendszerek között és igazából ez így megoldja (ahogy az a Minner cikkben meg is írtam).
  • Rendeléseket berögzíti, amit eddig manuálisan kellett.
  • A számlázórendszerből lehúzza a számlákat (számlakép kell nekik). Ami eddig több órába telt, az most néhány perc. 
  • Saját maguk is be tudtak állítani már UiPath szoftverben folyamatot, de Fiverr-en kerestek rá embert és most egy indiai dolgozik nekik. De most magyar céggel is egyeztetnek. 
  • Ismét egy újabb téma, amivel hazai piacon a Minneren találkozol először (cégvezetőket nézve, nem IT-sokat)

Feltétele persze, hogy ismerjük a programok használatát, de azt rövid időn belül el tudjuk sajátítani, itt inkább a folyamatok megismerésén, feltérképezésén, megtervezésén múlik minden és azok implementálásán. 
Ebben a cikkben erről az RPA technológiáról részletesebben. Óriási lehetőségek vannak benne! Kattints ide!

2. üzleti képzésünket ajánljuk a kezdő vállalkozóknak a MinnerAkadémia videós tréning oldalunkon:

4. üzleti ötlet: A fitness ipar innovációja

Vége már annak, hogy beteszünk néhány gépet az edzőterembe és dől a lé? Na jó, akkor sem dőlt, de nem rossz bevételt hozott eddig, plusz a személyi edzők is jó partnerek voltak egy teremnek, csoportos edzések és sorolhatnám. Az otthoni edzés, sőt a hibrid edzés piaca jött el most. Az piaci szereplő, akinek most nem kattan át az agya, hogy nem edzőtermet üzemeltet, hanem valójában életmódközpontot, az néhány év múlva nagyot koppanhat. 

Edzőterem tulajdonosként tudatosítsd magadban a következőt: 

“NEM AZ EDZŐTEREM BIZNISZBEN VAGYOK, 
HANEM A TESTMOZGÁS, FITNESS PIACON!”

Tegyük fel a következő kérdéseket edzőterem tulajdonosként, hogy

  • Miként tudom segíteni most egy vendég edzését? Ha otthon edz, mivel tudom támogatni, milyen eszközöket tudok neki adni, hogy a hibrid edzésben be tudjak kapcsolódni? Hibrid edzés = otthon edz főleg, de rásegítő edzésre eljön napi jeggyel hozzám
  • Ott a helyiség, edzőterem, hogyan tudom kihasználni? 
    Életmód változást, edzést még mivel tudom segíteni? Hát persze, hogy étkezés! Miként tudom segíteni az olyan embereket, akik például valamilyen életmód változáson mennek keresztül? Legyen az akár, hogy áttér a vegán, vega étkezésre, de akár az is, hogy elkezdett meditálni? Apropó a vega irány jó lehet, óriási a bővülés ebben a szegmensben.
    Hogy tudom bevinni az étkezést, ételeket az edzőterembe? Hogyan lehet életmód központ a konditermem? Mi kell hozzá? Például segíteni, hogy megfelelő élelmiszerekhez hozzájussanak a tagok. 
  • Tudok-e eszközt bérbe adni? Mit lehetne bérbe adni? 
  • Be tudunk-e vezetni fizetős hűségprogramot? Pl. Éves 12 000 forint, és akkor a napi jegy fixen 10%-kal olcsóbb, meg egyéb kedvezményeket kapnak például személyi edzők idejéből (persze utóbbi sok tényezős, függ az edzőterem és a személyi edző megállapodásától). Készülj fel arra, hogy otthon is edz a vendéged! A fizetős hűségprogram izgalmas lehet, főleg ha más partnereket is bevonsz. Ad egyfajta alternatívát arra, hogy a napijegyekből még többet eladj, továbbá a vevő is úgy érzi, jól dönt, okos döntést hozott. További eredménye, ahogy látod a következő belinkelt cikkben, hogy 4-10-szer is többször fognak jönni hozzád, mint egy átlagos napijegyes. Erről cikk: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
  • Milyen célcsoport bővítést tudunk csinálni? Hol van most a pénz? De úgy is fogalmazhatunk, hogy 

    Kinél van most a profitom?
  • Kit nem érintett annyira a covid? Hol van piac?
    • Például a digitális munkákat végzőket. Ők hol vannak? Közösségi irodákban (coworking), vagy home office-ban. Oké, tehát a kulcs a közösségi iroda, tegyünk egy próbát, be lehet építeni akár egy napijegyet is, az ottani bérleti díjba (igen). 
    • Babaváró, CSOK és egyéb nyalánkságok, gyesen lévő anyuka, kismama. Ugye? A szülésfelkészítőtől kezdve egészen addig, hogy nyerje vissza az alakját a kismama, vagy tudjon úgy edzeni, hogy közben van gyerekmegőrző szolgálatás. A kormány tolja a babaprogramot, told te is! 
    • Mozogjon a gyerek, ki a gép elől. Online oktatás, a gyerek folyton a digitális eszközök előtt? Legyenek kidolgozott gyermekeknek szóló edzésprogramok, de ne olyan tesi órás feelinggel. Tegyétek izgalmassá, játékosítással, gamifikációval. A szülő a pénztárca, a gyerek a célcsoport. Legyen barátkedvezmény, vagy valami okosság. 
    • Ironman verseny konditerem, fitness verzióban? Imádják az emberek az ilyen kihívásokat, de már azt is mondhatjuk, hogy pont ideje izgalmat vinni az Ironman féle versenyekbe. Miért nincs valami edzőteremre kitalált verzió? Milyen fogyasztóknak szánt kihívást tudnál kitalálni, akár több személyi edzővel közösen? Nézz utána, hogy szervezik az Ironman-t, hirdesd meg! 
  • Digitalizációban hol állok? Annak a konditeremnek, akinek a weboldala könnyen használható, lehet online foglalni, fizetni, könnyű megtalálni, van online kommunikációja, több a visszatérő vendége? A válasz egyértelműen igen lesz. Szerezz egyetemistát, adj ingyen konditerem bérletet, hozzátok helyre a weboldalt, digitális megjelenést, vagy tanuld meg. Ínséges időkben bizony kreatívnak kell lenni, vagy tanulni. 
  • Hogyan tudok a hibrid online, otthoni edzésbe bekapcsolódni? 
    Például Peloton szerű edzés eszközöket üzembe helyezni? Ez egy előfizetéses fitness gép (szobabicikli, futópad). Ilyen nincs is még itthon. Lehet ebbe az irányba bővülni? 
    Vagy mint a Liteboxer, ami szintén hasonló, a digitális, online edzést segíti. 
    Vagy ott a Blackbox-vr.com, vagyis a VR konditerem, ami szintén pozitívan korrelál a piaccal, vagyis Metaverzum, virutális valósággal. Érdemes rákeresni a VR Gym, VR Fitness szavakra, és azonnal eléd tárul a piac. Látható, hogy sokszor hozzákapcsolnak különböző eszközöket, kondigépeket. Ami azért jó üzlet szempontjából, mert az ügyfél csak nem szerzi be magának otthon az összes elemet. Tehát üzletet lehet rá építeni.
  • Továbbá a tükrös edzőképek piaca is kecsegtethet jó lehetőségekkel, ilyen a Tempo, amik AI segítségével egy edző tükör előtt hozza formába az embereket. Amit látunk több irány is lehet, egyrészt akár csak olyan konditermet üzemeltetni, amiben ilyen gépek vannak, vagy ezek bérbeadása cégeknek, vagy természetesen eladás otthoni kondigépnek. 600-1 200 000 forint között mozognak a fogyasztói árak ebben a szegmensben.

Ebben a cikkben a folytatás: Előbb tudni egy termékről, hogy be fog futni? GYM piac innovációja

5. üzleti ötlet: Digitális ninja, digitális mindenes

Idén a digitális ninja / digitális eszközök menüponttal a Minner egyértelműen jelezte, hogy a hazai vállalkozások digitalizációjában egyik legfontosabb eszköz az, hogy ismerjék meg a különböző digitális megoldásokat. És persze használják is, tegyék meg az első lépést. Ez működik is, de kell nekik a segítség. 

Rengeteg digitális eszköz, megoldás áll rendelkezésre a vállalkozóknak, de nem tudják kihasználni. Vagy mert nem értenek hozzá, vagy mert nincs idejük beállítani, vagy mindkettő. Itt jössz te a képbe, és digitális ninjaként beállítod nekik. 

Legyen az a céges levelezés átköltöztetése a Google rendszerébe, hírlevél rendszer beállítása, bankkártya elfogadás beállítása, weboldal költöztetés, Youtube csatorna beállítása, borítókép sablonok készítése Canva -val, Facebook/ Google remarketing összekötés vagy akár nagyobb horderejű projektek, mint CRM rendszer beállítás (utóbbihoz már többet kell tanulni).

Milyen vállalkozásokat tudsz ráépíteni? 

  • Szabadúszóként alap digitális eszközökkel: Mélyebb szakmai tudást nem igénylő digitális eszközökről, szoftverek használatáról van szó. Tehát, amit te magad megtanulsz, az ügyfél nem akar ezzel bíbelődni. Neked a rendszer, program ismeret az, amit eladsz, hogy tudod mihez kell nyúlni.
  • Szabadúszóként magasabb szintű digitális eszközök bevezetését segíted: Ezek már több hónapos munkák lesznek egy-egy cégnél, sőt hosszasan együtt kell dolgoznod a cégekkel. 
    Ennek ezen belül is van több szintje, vagy inkább úgy fogalmazok, több irányba specializálódhatsz. 
    • Projektmendzsment szoftverek bevezetését, használatát segíted. Ilyen például a Trello, ClickUp. 
    • Irodai adminisztrációt megkönnyítő rendszerek bevezetése, mint például a Quick Riport App (pénzügyeket digitalizálja)
    • CRM, vagyis ügyfélkezelési rendszer bevezetése. Például MiniCRM (utóbbi még fizet is érte jutalékot). 
    • ERP, vállalatirányítási rendszer bevezetése. Na ez nagy falat, de ide írom, hogy lásd a lehetőségeket. 
  • Céget, csapatot építesz rá. Mi anno csináltunk olyat, hogy kitelepültünk céghez, és mint  EGY DIGITÁLIS ELIT ALAKULAT, rendbe szedtünk rengeteg mindent a cégnél. 

Hallgasd meg az ötletet podcast-ban, vagy olvasd el teljes egészében: Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]

Már most van egy példánk: Erdélyi Ádám ebben látja a fantáziát: 23 évesen egyetemistaként vállalkozni? Kell-e munkatapasztalat? Anélkül is megy?

6. üzleti ötlet: Szabadúszó marketinges, webfejlesztő, asszisztens, projektmenedzser, videókészítő

Többen akartak vállalkozni 2021-ben, mint munkát találni.

A Google Year in Search 2021 adatai szerint többen kerestek rá arra, hogy hogyan kell vállalkozást indítani, mint a munkakeresésre, állásajánlatokra. 

A vállalkozási kedv az magas, de közben az emberek egy olyan piaci környezetbe kerültek, hogy bár alacsony a belépési küszöb a digitalizáció révén, mégis nagy a verseny, és maguktól nem tudnak sikert elérni, főleg rövid idő alatt annyi információt összeszedni.

Ez mit is jelent számunkra? 

  • A Minnernek jó, hiszen ezt a piacot is ellátjuk, de ez téged annyira nem érdekel, maximum jó lesz, hogy jó sokáig itt leszünk veletek és ellátunk izgalmas tartalmakkal. Vesd bele magad a MinnerAkadémia képzéseibe!
  • Szükségük lesz az új vállalkozóknak szabadúszókra, marketingesekre, webfejlesztőkre
  • Az e-kereskedelmi vállalkozások száma tovább nő, hiszen elsőre mindenki ebben gondolkodik. Itt például azt jelenti, hogy aki erre specializálódik nagyobb ütemben tud fejlődni, ügyfeleket szerezni. Ők tudatosabb ügyfelek is lesznek. Shopify szakértők nagyon jól keresnek, de azok is, akik komplett webshop rendszert tudnak összerakni.
    Ugyanúgy természetesen mindenki, aki online eladni akar, ténylegesen online történik a konverzió az jó megbízó lehet számodra. Ha úgy akarsz haladni, mint egy rakéta, akkor erre a piacra lőj, közben egy-két másik ügyfél is persze beeshet.
  • A marketing most még nehezebb lesz, mert a tech cégek megnehezítik a teljesen konverzióra optimalizált marketinget (nem tudunk rendesen célozni a visszatérő látogatókra, vásárlókra). Emiatt kellenek a jó marketingesek, több marketingcsatornát kell használnia a cégeknek, összetettebb marketinget alkalmazni. Ehhez kellenek külsősök.
  • Másik erős piac, hogyha jól tudsz angolul vagy németül, akkor bedolgozol külföldre szabadúszóként (árban és szakértelemben is versenyképes tudsz lenni). A Minner irodája mellett van egy coworking iroda (közösségi iroda), ott többen is nemzetközi ügyfelekkel dolgoznak és mondanom sem kell mennyit számít az euró vagy dollár bevétel, kb. 10:30-re érnek be közösségi irodába és 16:30-kor már itt sincsenek. Átlagosan dupla olyan hosszú ideig marad meg egy ügyfél nálad, mint egy magyar megbízó esetében és árban is 1,5-2-szer többet fizetnek. Ettől még szolgálj ki magyar ügyfeleket is! Támogasd a hazai cégeket!
  • Van egy jó kis podcast-om, hanganyagom ezzel kapcsolatban: Szabadúszó tapasztalatok mindkét oldalról. Példák, lehetőségek, esettanulmányok a Minnertől [podcast]
  • A digitális szakértőkre még nagyobb szükség lesz, de ezt az előző ötletben is láttad.: Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]

Milyen utat tudsz bejárni? Szabadúszói karrier, üzleti modell, terv, mérföldkövek

Három + egy részre osztom a szabadúszói karriert. Érdemes látnod magad előtt a mérföldköveket, hogy merre tarthat majd a karriered. 

Érdekes egyébként látni, hogy 2017 környékén volt egy nagyobb ugrás a szabadúszó piacon. Bár a pandémia is hozott változást, de úgy látjuk 2022-ben lesz most egy újabb freelancer forradalom. Akár nézhetjük úgy is, hogy egyfajta ciklikusság is benne van, akik 2017-ben belevágtam vagy nagy céget alapítottak, vagy megmaradtak szabadúszók, vagy kaptak állásajánlatot nagyobb cégnél. Például egyik ismerősöm alig 4 év alatt járta be azt, hogy szabadúszó lett, projekt munkákat elvállalt, majd először felvették 4 órába egy céghez elég jó órabérrel, majd egy multi felvette projektvezetőnek (mondanom sem kell milyen jó fizetéssel).

7. üzleti ötlet: Dark kitchen, étel dropshipping, vagyis étterem nélküli étterem

Több irány is van ennél.

  • Egy csak kisszállításos éttermet üzemeltetsz.
  • Megbízol egy háttérkonyhát az üzemeltetéssel. Utóbbit hozom példaként.

Ki ne akarna étellel foglalkozni? Sőt menő kiszállításos éttermet üzemeltetni? Itt egy érdekes megoldás:

Persze itt is meg kell szerezni az engedélyeket, de! Pont egy háttérkonyha tulajdonosával beszélgettünk róla, hogy megvalósítható az, hogy:

  • van egy étterem, akinél csak kiszállítás van (Wolt, Netpincér, de akár saját csatornákon át)
  • a főzést háttérkonyha látja el (ahogy azt egyébként sok étteremnél is), fogadja a rendeléseket,
  • a futár a háttérkonyhához megy az ételért
  • az étteremtulajdonosnak tehát csak az eladásokkal kell foglalkoznia, közösségi média jelenléttel és vagy futárszolgálattal… 

Megvalósítható, de természetesen ettől még engedélyeknek meg kell lennie. 

Hm.. Minner Kitchen …. 🙂 

Ezt a módszert egyébként hívják dark kitchen -nek is, vagy cloud kitchen-nek. Külföldön népszerű, sőt ráépülnek a futárszolgáltatásokra (mint a Wolt, Foodpanda). 

Ez a trend még nem jelent meg itthon. Ennek oka, hogy valamennyire a futárcégek korlátozzák a működést, miközben egyébként van több olyan étterem is náluk, ami így működik. Sokszor érthető is, mert egy neves étterem nem akarja, hogy a futárok átmásszanak az éttermen, és egyszerűbb egy háttérkonyhát megbízni, nem leterhelni az étterem konyháját.

Itt másik bevételi forrás lehet még a bérfőzés. Érdekesség, hogy a háttérkonyha tulajdonosával beszélgetve kiderült, hogy a hasonló cégek általában mind bérfőznek családok részére is.

8. üzleti ötlet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók

A könyvíráshoz különleges tehetség kell és külön szakma, amit egy élet alatt sem tanulhat meg mindenki. Low content bookot viszont bárki csinálhat. Biztos te is találkoztál már ilyennel, hiszen minden naptár, évtervező és napló ennek számít. A low content book, ahogy a neve is sugallja, olyan könyvet takar amiben minimális írott anyag szerepel. Ide tartoznak a kifestők is, de legnépszerűbbek a naplók és egyéb log bookok. Szinte bármilyen témában lehet csinálni, bármilyen aktivitást lehet naplózni, a kisállatunk kakilási szokásaitól az adott heti poker eredményeinkig, vagy akár könyvjegyzeteinket, gondolatainkat. Sokan esküsznek a felhő alapú, online, akár automatizált tervezőkre, de máig rengetegen írásban szeretik vezetni mindenüket. Ennek oka lehet az, hogy az írás közben még jobban is rögzül. A low content book kiadás előnye, hogy minimális munka, idő és költség ráfordítást igényel egy hagyományos könyvhöz képest. A kockázata, hogy nagyon jól kell kitalálnod a célcsoportot és meg is kell találnod őket a termékkel. 

Ez a piac itthon már jelen van, de a felfutás előtt vagyunk!

Jöjjenek a példák, hogy inspirálódni tudj:

  • A legismertebb low content book itthon a YearCompass évtervező (legalábbis a körünkben). 
  • Bornapló – amikor is tájegységek szerint ott vannak borok, borászatok és ez egyben challenge füzet is (hm ez akár szponzorációs is lehet). Ez akár mehet sörhöz is, például kézműves sörfüzet, de kávéhoz is jó, whisky-hez stb… 
  • Grill, BBQ sütési időkkel, fűszerekkel…. 
  • Receptkönyv, amit magadnak írsz. Hallunk egy rengeteg jó ételről, tv-műsorok, youtube, instagram, tiktok, barátok receptjei, amiket elmesélnek. Mindent feljegyezhetsz, mivel ezeket nem fogod egy helyen jól visszakereshetően megtalálni.
  • Fintess napló, fitness logbook – Itt rákerestünk az Amazonon és a német piacon ilyenből havonta több mint 10 000 darabot adnak el. Aki a legtöbbet eladja, az havonta 3000-et is értékesít ilyenből Németországban (csak az Amazonon néztük most)…

  • A fitness mellett nagyon népszerű a diéta követő napló. Árulják külön is, de össze is lehet vonni a kettőt.
  • Üzleti tervezők, munkafüzetek – Mint a fent említett YearCompass, évtervező csak vállalkozóknak, üzleti terv és hasonló. Egyébként ha jössz hozzánk konzultációs napra, akkor kapsz tőlünk Minner üzleti körkép a vállalkozásomról munkafüzetet (tervezőt). 
  • Cégen belüli, munkatársaknak szóló munkafüzetek, tervezők, célfüzetek – pl. van egy szervezetfejlesztő cég, aki eladja ezeket a ügyfeleknek. 
  • Kapcsolatfejlesztő füzet. Leírhatod min veszekedtetek, mi volt nagyon jó élmény, mit tett vagy nem tett a párod. De mehetnek bele randi ötletek, közös tervezés is programokhoz, nyaralásokhoz. Lehet egy füzet egy páré. Hasonló megoldás, mint a Cápák közöttben bemutatott Little Love Box, csak füzetként.
  • Jelszó napló. Egy helyen vezetheted minden jelszavad, tervezhető akár kis lakattal zárhatóra. Az USA Amazonon a legnépszerább ilyenből havi 1 millió forint értékben vásárolnak. És ez csak az egyik mintájú borítója ugyan annak a füzetnek.
  • Szintén nagyon népszerűek a költségtervező füzetek. Van amelyik a megtakarításokra megy rá, van ahol az egész család költségvetését vezetik, számlákkal, gyerekek zsebpénzeivel stb. Ezen belül is több niche van.
  • Turisztikai tervező – A kaparós térképek is még mindig mennek (piacterünkön abból adunk el a legtöbbet, bár ehhez hozzásegít a jó termékleírás is – ire.hu). Például Balatonos, vagy egész Magyarország, de a fent említett boros is hasonló.
  • Bármilyen területre ezt rá lehet húzni, csak a fantáziád szab határt. 

Oké, de milyen üzletet lehet erre ráépíteni?

Ha egy területet választasz ki:

  • A hazai piac kicsi, így ha van hozzá kapcsolódó szolgáltatod / terméked, akkor lehet csak egy területet kiválasztani. 
  • A másik irány, hogy mivel könnyen lefordítható, így arra a területre csinálsz több féle verziót, és irány a magyar és a nemzetközi piac is. 
  • A borosnál hoztam egy jó példát, hogy lehet szponzorációs is, ami növeli az egy füzetre eső bevételt, sőt benne lehet kupon is, ami növeli a vásárlói kedvet. 
  • Érdemes online és helyi üzletekben, írószerekben, vagy adott kapcsolódó üzletekben is értékesíteni.

Low content book gyár leszel, vagy piactér (de itt jobb sajátot gyártani.

Ha a hazai piacot nézem, akkor talán ez a legjobb megoldás, mert a méret miatt, nem tudsz olyan óriási mennyiségben eladni. Legalább 30 füzet kell, hogy megfelelő forgalmat tudj generálni itthon. De ez kombinálható a fentiekkel (pl. szponzorációs).

Érdemes online és helyi üzletekben, írószerekben, vagy adott kapcsolódó üzletekben is értékesíteni.

Hogyan indulj neki a 8. üzleti ötlet megvalósításának?

A fentiek is már jó támpontot adnak számodra. És irány az ezzel kapcsolatos nagyobb cikk, ahol részletezzük is a megvalósítást, első lépéseket: Üzleti ötlet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók

Lesz még üzleti ötlet itt a 2022-es gyűjteményben! Gyere vissza később!

Addig is amíg várakozol:

Ők léptek! Inspiráció a Minner vállalkozóktól, a trendekre / ötletekre a valóságban

Amíg várod a hírlevélben az ötleteket, vagy nem kerülnek fel a vállalkozási ötletek ide a cikkbe, nézd meg a Minner vállalkozók sikereit, megalósításait!

[ptb type=”minner_instant” orderby=”date” order=”desc” offset=”0″ posts_per_page=”40″ style=”list-post” logic=”or” ptb_tax_cimke=”eredmenyek”]

Fotó:  Chase Chappell /Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!