Vállalkozási ötletek 2023 – Aranyat érő üzleti ötletek, trendek

Dátum

Megosztás

Azon gondolkozol, hogy megéri-e most vállalkozást indítani? És ha igen, akkor hol a lehetőség? Tudtad, hogy a válságban induló vállalkozások nincsenek hátrányban azokkal szemben akik már piacon vannak, vagy éppen azzal, hogy „csendesebb” időszakban indították volna a bizniszüket. Airbnb, Fedex, Microsoft alapítói mind valamilyen válság közben kezdte álmai megvalósítását. Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek.

Kutatunk! Nap mint nap vállalkozok között mozgunk, látjuk mi történik hazai és nemzetközi szinten is a vállalkozásokkal, velük együtt gondolkodunk, problémáik megoldásában segítünk. Innen jön egyrészt a tapasztalat, felismerés, másrészt a Minner meg is kérdezi a piaci szereplőket, véleményeztetjük őket adott ötlettel, trenddel kapcsolatban. Csak akkor kerül ki egy üzleti ötlet, ha megbizonyosodtunk annak létjogosultságáról.

Üzleti ötletek 2023

Részletesen az ötleteket lejjebb görgetve találod. Videóban is + leírás.

  • 1. üzleti ötlet: Piactér kereskedelem, piactér képes termékek trendje – 1:15-től szerepel a videóban, vagy a podcast-ben, leírás lejjebb görgetve.
  • 2. üzleti ötlet: Használtpiac, bérlés trend, öko és spórolós üzleti szereplők – 10:-19-től a videóban, podcast-ben.
  • 3. üzleti ötlet: Piackutató cég, piackutatás szolgáltatás, fókuszcsoport vezetés, kérdőív startup – 21:10-től a videóban vagy a podcastben
  • 4. üzleti ötlet: Munkafolyamat leíró, tudásbázist készítő, karbantartó vállalkozás – 39:55-től a videóban, vagy a podcastben, leírás lejjebb görgetve.
  • 5. üzleti ötlet: Last minute közvetítő, kapacitás közvetítő – Új hullámú MaEsteSzínház, csak más piacon – 49:49-től a videóban vagy a podcastben, leírás lejjebb görgetve. .
  • 6. üzleti ötlet: Értékesítő szabadúszó, vagy leadgeneráló vállalkozás 1:00:00-tól a videóban vagy a podcastben, leírás lejjebb görgetve.

A megvalósításban is jól jönne a segítség? -> Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó online kurzus

Szövegesen az ötletek a videó alatt!

Spotify-on az ötleteket itt tudod meghallgatni, vagy Apple Podcast-ban itt, vagy Youtube link a videóhoz itt.

1. üzleti ötlet: Piactér kereskedelem, piactér képes termékek trendje


Két csoportot figyeltünk meg. A kereskedők egy része bosszankodik a piactereken való kereskedésen, mondván magas a jutalék, nehézkes az értékesítés. A másik táborban vannak, akik már most többet keresnek, mintha saját webshopjuk lenne, vagy shopjuk mellett hasonló, ha nem több bevételt érnek el a piactereken.

#példa: Az Amazonos szakértőink, oktatóink előszeretettel használják a magyar és nemzetközi piactereket is. A múlt héten volt például az Emag.ro (Románia) Black Friday és a Cosori forró levegő sütő termékükre több száz megrendelés érkezett. Van sajátgyártású kandallójuk is, ezt főleg Amazonon értékesítik. Mondhatni megtalálják mindegyik terméknél azt, hogy hol tudják igazán jó eladni. A piacterek segítik őket a termékek tesztelésében is, továbbá új termék, márka esetében a gyors termékbevezetést.

Egy-két fontos hazai adat a piacterekről: 

  • Az elmúlt mintegy 24 hónapban a magyarországi eMag easyboxokban több mint egymillió rendelést vettek át 17,19 milliárd forintértékben. Ebből 6,6 milliárd forintnyi terméket valamelyik Marketplace kereskedőpartnertől származik és ez csak az Easybox!!! 
  • A hazai TOP15 kereskedő forgalom tekintetében már a teljes online kiskereskedelmi piac 43%-át képviseli, 520 milliárd forint értékben (2021-es adat – GKI Digital). 
  • Az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a hazai TOP e-kereskedő listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnánk. 
  • Több százezer regisztrált felhasználója van az eMag-nak, lesz rá tippem, hogy miként tudod ezt kiaknázni. 

Piactér ötlet: Hozd ki a maximumot a piacterekből, legyél piactér kereskedő, akár magyar (eMag, Pepita, Kifli) akár nemzetközi piacon például az Amazonon, Zalando-n, Allegro-n. Már itthon a Decathlonnak is van piactere, de hamarosan MediaMarktnak is lesz, a piac tehát ebbe az irányba mutat! 

  • Lépjünk túl azon, hogy a piactér ellenség. Meg lehet találni azt a stratégiát, ami beleillik adott kereskedő üzleti modelljébe. A piacterek tudják értéküket, hogy egyre többen használják őket keresésre is, továbbá márkaismertséget is növelnek, és persze vásárlókat terelnek hozzád. Ennek ára van, de számolj utána, hasonlítsd össze egyéb marketingkiadásaiddal. Ha egyébként a piactér % nem fér bele, akkor gond lehet nálad egyébként is a megtérüléssel, pénzügyekkel. 
  • Először csak szűk termékkínálattal, kategóriával menj a piacterekre. Nem minden termék piactérképes! Ezt jegyezd meg! Tehát kezdj csak egy-két termékkel, vagy csak egy kategóriával. 
  • Fontos, hogy időt vagy technológiát invesztálj abba, hogy valóban a megfelelő kategóriába kerüljön a terméked! 
  • Készletkisöprést, vagy régóta beragadt készletet ezentúl próbáld eladni piactereken és terelj onnan vásárlókat a webshopodra. 
  • Bár saját webshopra is érdemes véleményt, értékelést gyűjteni, a piactereken ez még fontosabb. A vásárlók a piactereken gyűjtött értékeléseket hitelesebbnek gondolják, sőt lehet ettől még a te webshopodban veszik meg a terméket. Amazonosaink többször említették, hogy jön átmentő forgalom. 
  • Mivel kevés termékre koncentrálsz, így tudsz jobb termékleírást készíteni, és az eladói oldaladat is felturbózni (szöveg, kép, piktogramok). Javaslom: Marketing stratégia képzés. Kezdőtől középhaladóig – Fontos! A piactereken új célcsoportot is elérhetsz, érdemes ezt figyelembe venni a termékleírásoknál, képeknél. 
  • Az olyan termékek, amelyek készletpörgési sebessége nagyobb, előrébb rangsorolják a piacterek. Fontos szempont még a vélemények, értékelések is, továbbá az adott termékoldalon lévő konverziót is figyelembe veszi az algoritmus. 
  • Használd a PPC hirdetéseket, kiemeléseket a piactereken belül, invesztálj az értékelésekbe (szánj rá időt). 
  • Építs a piactér vásárlókra, regisztrált felhasználókra. Próbáld ki például eMag esetében az ottani termékoldalaid hirdetését. A hirdetési motorok elég jól megtalálják adott piactér felhasználóit (te magad is rásegíthetsz, hogy kizárod a saját weboldal vásárlóit). Ahogy ez is, tesztelés, tesztelés, tesztelés. Ha látod, hogy konverziót hoz, akkor taposd a gázt! Több százezer regisztrált eMag felhasználó van, 1 milliónál is többen töltötték le az eMag appot. Nem reklámozni akarom, azt akarom keress pénzt belőle! 
  • Kapcsolódó kurzus: Amazon 101: FBA és FBM értékesítés online képzés

2. üzleti ötlet: Használtpiac, bérlés trend, öko és spórolós üzleti szereplők


Tudom, hogy gondoltál rá. Azért is olvasod a Minnert, mert nem egy átlagos ember vagy. A cikk ráerősít, hogy te is már gondolkodtál ezeken. Két tényező erősít rá arra, hogy a használtpiac most felerősödött és növekvő trendbe lép:

  • A klímaválság, környezetvédelem. Ez a terület az elmúlt években sokkal jobban felerősödött, mint korábban. A Z generáció sokkal nyitottabb, sőt érdekli mi lesz a földdel. A nagy márkák pedig előszeretettel indítanak green programokat. 
  • Recesszió, válság. Amikor válság van, akkor ismét fellendül a használt piac, az emberek jobban odafigyelnek mire költenek. 
  • Miközben a rekordmagas infláció, az elszállt élelmiszer- és energiaárak miatt a legtöbben spórolni próbálunk, ősszel jelentősen nőtt a forgalom a használt cikkek piacán, a KSH adataiból egy markánsnak mondható, 21,2 százalékos növekedés látszik, míg több szektor már mínuszban van. Ha csak a használtcikk üzleteket nézzük (más piaci szereplőt nem), ott 8,6%-kal nőtt a forgalom.

Az alábbi ábrán azt látod, hogy a kiskereskedelmi üzletek forgalma stagnál év/év alapon, sőt csökkent. Nos a növekedés most a használt cikk piacon csapódik le.

Milyen trendeket, üzleti megoldásokat látunk a piacon? 

  • Apple is bérleti konstrukcióban ad már készülékeket (mobil, laptop). 
  • B2B, vagyis üzleti piacon is látjuk a felfutó trendet. A vállalkozások a bérleti konstrukció egyik jó célpontjai lehetnek, főleg most a kisebb vállalkozások.  
  • Biztosan te is láttad már a Tiktokon a felújított mobilok trendjét. Egyre több cég jelenik meg a piacon, sőt mind megjelenésben, mind kommunikációban nagy márka benyomását keltik. Ideje volt, hogy a GSM boltok az online-ba költözzenek és azt egy meggyőzőbb módon tegyék. 
  • Hazai piacra is megérkezett a Vinted nemzetközi piacon ismert használt ruha piactér, de az ezen a piacon 2 éve indult Gardróbom állja a sarat, sőt forgalmi célokat is teljesítik (mellettünk van az irodájuk). A second hand ruhapiac tehát online-ba költözött, bár offline is érdemes figyelni a mozgolódást. 
  • Ilyenkor gombamód elkezdenek kinőni a gyűjtőoldalak, portálok.
  • Ételpazarlás piacon is most lódul meg igazán a Munch.hu startup. Az éttermekben megmaradt ételeket tudják a felhasználók megrendelni nyomott áron, ám zsákbamacska rendszerben. Az ételmaradék piaca tehát érdekes terület lehet, érdemes lehet körbekérdezni hol mi marad, mit lehet hasznosítani a környezetedben és elgondolkodni annak üzleti felhasználásán. Például a Minner eseményeken a cateringnél látom mennyire nehéz kiszámolni mennyi étellel készüljünk, mindig marad, és inkább rászámolunk.
  • Megsemmisített áruk, termékek, kidobásra szánt gyártás melléktermékek piacára is ilyen időszakban jönnek létre vállalkozások, új üzleti megoldások. Az Amazonnál heti 130 000 terméket dobnak ki csak azért, mert valami sérülés van a dobozon. Érdemes kutatni, hogy milyen melléktermékből lehetne más terméket készíteni. A cégek sok esetben ingyen odaadják, mert egyébként is megsemmisítenénk, vagy elszállítatnák. Egyik legizgalmasabb magyar példánk a sitt elszállító cég, akik 90%-ban újrahasznosítják és ezzel 800 millió éves árbevételt érnek el. Ebben a cikkünkben további példákat találsz: Amazon és a pazarlás. Hulladékból vállalkozás?
  • Bérfőzés. Nemcsak az éttermek, szállodák használhatnak háttérkonyhát. Anno az előző válság is létrehozott több olyan piaci szereplőt, akik családoknak főztek nagyobb mennyiségében, majd belőlük vagy étterem tulajdonos lett, vagy abbahagyta. Van olyan üzleti ismerősöm, aki vegánoknak készített ebédet, vacsorát, ha jól tudom 10 ügyfelet látott el, majd tovább lépett és becsatlakozott egy vállalkozás üzemeltetésébe (vele készített interjú itt). Ilyenkor a jobb ár/érték arány miatt döntenek mellettük a vásárlók. Sőt ha úgy nézzük, valójában a bérfőzők inkább szolgáltatásért kapnak pénzt, nem árrést, ügyesen ezt lehet kommunikálni. Fix díj és mellé X mennyiségű étel. 

A következő üzleti képzésünket ajánljuk a kezdő vállalkozóknak a MinnerAkadémia videós tréning oldalunkon: Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó online kurzus

3. üzleti ötlet: Piackutató cég, piackutatás szolgáltatás, fókuszcsoport vezetés, kérdőív startup


Nap mint nap szeretnének az emberek kérdőívet beküldeni a 13 000 fős Minner Extra csoportba. Igen a hazai piac legaktívabb üzleti közössége vagyunk, de a sok kérdőív meg is ölné az egészet, így nem engedjük. Viszont a másik ok az, hogy sok nagyon gyenge kérdőívvel találkozunk. Nos ez is egy szakma. Miért éppen most hoztuk előtérbe a piackutatást?

  • A recesszió, válság, infláció új szokásokat is hozott, új vásárlói rutinokat, a vásárlói döntések is változnak. Sőt már látjuk mi is, hogy bizony piaci átrendezős is lesz, vállalkozások mennek csődbe. 
  • Több mint 600 üzleti tanácsadás után tudom neked mondani, hogy a vállalkozások többsége nem ismeri a vásárlóit annyira, hogy igazán nagyot tudjon előre lépni. Persze érthető, szeretjük is a bizniszünket, kicsit csalóka, hogy mi irányítunk, dönthetünk és szeretünk a fogyasztók helyett dönteni. Megkérdezni őket pedig nem akarjuk. És persze ott a másik véglet, hogy hiába kérdezzük nem biztos, hogy releváns választ kapunk. Erre való a piackutatás! 
  • Mi a Minnernél is többször alkalmazunk fókuszcsoportos módszert (elég kreatívan), továbbá eseményeinken, tanácsadásainkon is árgus szemmel figyelünk minden elejtette mondatra. Bejön! Például az üzleti események, előadások tartását kutattuk 3 hónapig, és rájöttünk egy trendváltozásra. Izgalmas! 
  • A Hinge Research Institute 2019-es kutatásának eredménye: Azok a cégek, akik piackutatást végeztek, több mint 10-szeres növekedést tudnak felmutatni (éves szinten), sőt profitrátájuk átlagosan 27%-kal magasabb a többi piaci szereplőhöz képest. És ehhez elég csak az, ha évente 1-2 kutatást lefolytatnak. Miért? Mert megismerték a fogyasztókat, azok tényleges igényeit, rutinját és ehhez igazították a termékkínálatot, marketingjüket, termékfejlesztésüket. Tehát ha úgy nézzük. megfelelő alapozást csinálsz a piackutatással, és utána azok alapján alakítod a vállalkozásodat.

Milyen trendeket, megvalósítást látunk a piacon? 

  • Már korábban a Minner Fb-ján felvetettük, hogy ideje lenne kezdeni valamit ezzel a kérdőív piaccal. Jobb kérdőívek legyenek és segíteni a cégeket, hogy eljuttassák a célcsoporthoz. Nincs még jó megoldás. Aki érdekel, írjon e-mail, elővarázsolom a jegyzeteimet ezzel kapcsolatban, van egy izgalmas ötletünk ezzel kapcsolatban, és az olvasók ötleteit is elküldöm. Már ez egy izgalmas lehetőséget rejt magában!
  • Fókuszcsoport vezetés: Ez tetszik a legjobban, mert igazán valós válaszokat kaphat egy megbízó cég a mi szolgáltatásunkon keresztül. Lényegében 5-6 fős csoportoknak mutatunk termékeket, kérdezzük őket, véleményt kérünk, körülményekről, döntéseikről kérdezzük őket. Előzetes marketing kampány elemeit mutatjuk nekik, figyeljük mit reagálnak. Ebből a végén pedig ki fog rajzolódni olyan információ, amit egy márka fel tud használni a termékfejlesztésben, marketingben, üzleti modellben. Ezt persze meg kell tanulni. Találtam egy izgalmas mintacéget erre: focusgroup.com
  • Mélyinterjúk készítése: Érdekesség, hogy 15 mélyinterjút készítesz egy témában, akkor nagyon hamar ugyanazok a válaszokat kapjuk. Nos ez is egy izgalmas szolgáltatás lehet. Munkatársunk saját projektjénél tapasztalta meg, hogy milyen hasznos a mélyinterjú: Induló startup piackutatása 100% kérdőív mentesen. Mélyinterjú tippek, ötletek, eredmények
  • Digitális eszközök az ügyfél-elégedettség mérésére: Az olyan nagy márkák, mint a Kifli kiszállító cég is, olyan helyeken vezet be ügyfél-elégedettség mérést, ahol annak változását, kilengését vissza lehet fejteni. Érdemes ilyen digitális megoldásokban gondolkodni. 
  • Piackutatás döntés-elősegítéshez. A hazai cégek nem rendelkeznek elég erőforrással, hogy például egy adott problémára megtalálják az összes digitális megoldást. Nem tudják melyiket mire és hogyan kell használni, mi a fő különbség például 7 CRM között és melyik lesz nekik jó. És mi a jó ebben? Egyszer kell megcsinálni, 80%-ban ugyanaz lesz az ilyen összehasonlításban és akkor rá kell szabni a cégre 20%-ban. Igazi skálázható projekt! A skálázódás alatt azt értem, hogy piackutatási folyamatba fektetett munka többszöröse megtérül, mert egy adott témakörben egyszer kell végignyálazni például a digitális eszközöket, és azokat csak évente egyszer kell frissíteni. Tehát dobozosítható a szolgáltatás. Utóbbi pedig azt jelenti, hogy nem kell minden ügyfélnek mást és mást adni, és ezzel túl komplex és időigényes, sőt nehezen megtérülő projekttől mentjük meg magunkat. Hm, mondjuk ez illene a Minnerhez. 

4. üzleti ötlet: Munkafolyamat leíró, tudásbázist készítő, karbantartó vállalkozás

Ez vagy egy szoftveres ötlet lesz így, vagy szabadúszó. Nemsokára kikristályosodik majd! Amikor olvasod az ötlet címét, tudom nem egy szexi téma, ám annál fontosabb egy vállalkozás életében, és piacképes szolgáltatás. Sőt mondok egy érdekességet. A hazai cégek pusztán 26%-a használ tudástárat (pl. a munkafolyamatok leírásához). Az ellenőrző listák segíthetnek abban, hogy ugyanazt a minőséget adjátok nap mint nap. 

A jól körülhatárolható munkafolyamatok segítik a cég növekedését. 

  • A leírások, útmutatók lerövidítik az új munkavállaló betanítási időszakát (onboarding), 
  • és sokkal jobban körülhatárolja a feladatköröket. 
  • A cégben dolgozók sokkal önállóbbak lesznek.
  • A folyamatleírások felgyorsítják a vállalatirányítási rendszer, feladatkezelő beintegrálását a cég mindennapjaiba (pl. Trello) a CRM-ről nem is beszélve. Általában a nem összeírt folyamatok miatt nem tudják bevezetni ezeket a digitális rendszereket. 
  • A folyamatleírásoknak köszönhetően könnyebb automatizálni, felgyorsítani folyamatokat. 
  • A magyar cégek 99%-a csak ezzel legyőzhető lenne. Lásd ebben a cikkben. 

De a cégek nem írják le! Én is felteszem, hogy miért, aztán csak a Minnerre gondolok. Nálunk is vannak olyan feladatok, amik csak úgy lógnak a levegőben.  

A vállalkozás: Nos miért kell külső ember erre? A válasz egyszerű, a legtöbb szervezeten belül nincs erre kijelölt ember, nincs aki figyelje a feladat frissítéseket. És egy külsős segítheti azt, hogy ne azt gondolja a munkavállaló, hogy most majd jól megmérik a munkáját, kevesebb fizetése lesz, vagy éppen kirúgják. Kicsit biztonsági játék így a cégnek, ha külsős csinálja. Nem a munkaidő megy el azzal, hogy minden apró részletet adott pillanatban írnak le, fotókkal és minden ilyennel. A vállalkozás tehát: 

  • Két irány van, vagyis inkább 3.
    • 1. szoftvert adsz, felhős megoldást, ahol a folyamatokat elérik majd a munkavállalók.
    • 2. szolgáltatást adsz, tehát te menedzseled le a folyamatleírások elkészítését (egyébként soha nem készülne el, és nem olyan minőségben). 
    • 3. A kettőt együtt adod
  • Csapat meetingeket szervez, felméri a felelősségköröket, főbb feladatokat
  • Aztán 1-1-es megbeszélések a munkavállalókkal, vezetőkkel. 
  • Közös munka, dokumentumok, ellenőrzőlisták, munkafolyamatok leírása. Ezt közös rendszerbe vinni. Folyamatábrát készíteni. 
  • Onboarding dokumentumokat készíteni új munkavállalóknak – ezen fognak sokat spórolni a cégvezetők
  • Folyamatok mérhetővé tétele (ezért fognak igazán fizetni neked a cégek)
  • Riportálás a vezetőknek
  • A fenti folyamat egy 10 fős cégnél 2-3 hónapig is eltarthat. 
  • Havonta ellenőrzés, visszamész a céghez és frissítitek a leírásokat. 

5. üzleti ötlet: Last minute közvetítő, kapacitás közvetítő – Új hullámú MaEsteSzínház, csak más piacon

Az üzleti életet most éri el az a trend, hogy 

  • a cégek szeretnék jobban kihasználni az infrastruktúrájukat (eddig nem annyira számított),
  • az emberek szeretnének többet spórolni, keresik a jó lehetőségeket. 
  • Másik fontos tényező, hogy még inkább zavarja a cégeket a holtidő beeső forgalma, mert közben a működési költségek emelkedtek. 

Két megoldás, irány lehet ezen a területen: 

  • A holtidőre megoldás: A MaEsteSzínházhoz hasonló koncepció. Vagyis egy portálon (nem a saját felületükön, majd mondom miért) meghirdetik a cégek az adott területhez kapcsolódó ajánlataikat. Például étterem szeretné a gyengébb hétfői, keddig napokat megtölteni, de nem akarja saját maga meghirdetni. Hiszen a kedvezmény hatással lenne a többi napi forgalmára is. Képzelj el egy portált, ahol csak aznap (!!!) lehet elérni a cégek kedvezményét, ami főleg ezen vállalkozások holtidejére érvényes. A másik pedig a lemondásokat is könnyebb lehet így hirdetni. Kicsit kupon szerű megoldás, ám itt az a fun az egészben, hogy csak aznap érvényes ajánlatokat látni. Ezzel rávesszük az embereket, hogy visszatérjenek. Lásd MaEsteSzínház modell. 
  • A cégek birtokában lévő eszközöket, vagy ingatlant közvetítő cégen keresztül bérbe adja. Örültem, mikor a nyár óta kutatott üzleti trendet az elmúlt hónapokba a Minner Extra üzleti csoportunkban többször is validálták a tagok. Kétszer is volt üres raktárral kapcsolatos poszt, amelyre rengeteg jó hasznosítási ötlet jött. A teherautó bérbeadásos poszt alatt is több példa is volt, hogy náluk is működik ez. Viszont a cégeknek ez nem főtevékenység, szükségük van egy olyan közvetítőre, aki ezt elvégezné, sőt segítene a problémás esetek megoldásában. Ez szolgáltatás, a felelősség mindenképpen a bérbeadó cégé, ám te majd ezt tudod csökkenteni. 
  • Mindkét esetben meg kell oldani a tyúk vagy a tojás problémáját. Ki legyen előbb cég az ajánlattal vagy fogyasztók, vagy a második pontban a bérbeadó vagy a bérbevevő? Egyik sem mozdul a másik nélkül. Ha nincs elég cég, nem használja elég felhasználó, ha nincs elég felhasználó, nem mozdulnak a cégek… Aztán jön a következő probléma, hogy legyen országos, vagy helyi? Oldjuk meg együtt, ha ilyenbe vágsz bele, akkor keresd a Minnert, vedd igénybe tanácsadásunkat! 

6. üzleti ötlet: Értékesítő szabadúszó, vagy leadgeneráló vállalkozás

Főleg a B2B piacon nap mint nap találkozunk olyan problémával, hogy adott vállalkozás szeretné beindítani a sales tevékenységét, ám nem talál értékesítőt, nincs meg a megfelelő rendszere, hogy szerezzen érdeklődőket. B2B = cégeknek adnak el terméket, szolgáltatást – cég a céggel üzletel. Ez a piac annyira forró, hogy 2023-ben a Minneren belül is lesz egy megoldás ezen piaci szereplőknek. Ettől még óriási a piac, mi alig évente 30 céget szolgálunk majd ki. Feltesszük a céged a térképre szolgáltatás – térkép itt jelképesen. 

Nincs hazai piacon értékesítő képzés, így természetesen nehéz olyan embert találni, aki mobillal kel és fel, sales vénája is van, és hátán vinné a cégünk értékesítését is. Több üzleti lehetőség is van ezen a piacon, a végén pedig hozok példákat, amelyekből látszik, akinek sikerült értékesítési, sales folyamatait kiépíteni óriási sikereket ér el. 

A megoldások: Fontos! B2B piacról van szó, ahol akár magasabb jutalékot is el lehet kérni, hosszabb ügyfélélettartamokat lehet találni. 

  • Szabadúszó értékesítő. Körülbelül 3-4 kicsit hasonló területen működő cégnek elvállalod az értékesítését. Akiknek majdnem hasonló a felvevő piacuk. Itt fontos kiemelni, érdemes megtanulnod az online lead szerző módszereket, is, és az online és offline sales folyamatokkal ki fogsz emelkedni a régimotoros salesesekből. Lásd itt például: Ügyfelek, leadek szerzése. Így csináld online. Példa
    Milyen hasonló területek vannak? Például cégek, akik X szektorban működő boltokba akarnak bejutni. 
  • Komplett vállalkozást is létre lehet hozni, ami jobban átfogja ezt az egészet. Méghozzá a vállalkozás:

Sikeres salest működető cégekre példa: 

Van még másik ötlet?

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!