Válság idején ezt a 10 lehetőséget ki tudod aknázni vállalkozásként. Válság = lehetőség?!

Dátum

Megosztás

Biztosan te is hallottad már, hogy a válság egy probléma, de egyben egy lehetőség is. Aki ezt megfogja óriásit “szakíthat”. Nos ez igazán jól hangzik, de mit kell csinálni? Hol van az a bizonyos lehetőség? – tettem fel magamban a kérdést. Nem hagyott nyugodni, így elkezdtem kutatni ezt a területet. Neked is biztos eszedbe jutott, hogy most lenne jó piacot szerezni, amikor más behúzza a féket, vagy megszűnik a konkurencia. Nos nem könnyű megtalálni a lehetőséget! A cikk abban segít, hogy merre keresd, de természetesen itt sem tudunk mindenre is gondolni. Hozok sok-sok példát, hogy ne egy száraz és unalmas cikk legyen.

Fontos! A cikk már működő cégeknek szól, cégvezetőknek. Amennyiben új üzleti lehetőségeket keresel, vállalkozási ötleteket, akkor neked ezt a tartalmat ajánlom: Vállalkozási ötletek 2023 – Aranyat érő üzleti ötletek, trendek

0. Mi az, hogy lehetőség?

Első körben ezt érdemes lenne tisztázni. Amikor kutattam a témát, vállalkozókkal beszéltem (én is az vagyok), sőt olyanokkal akik korábbi válságból jól jöttek ki, akkor a következőre jutottam: válságban az igazán nagy lehetőség az, amit eddig valamiért nem tudtál megtenni, mert korlátozva voltál benne.

Fontos lehet itt egy szemléletváltás is, mert sokszor olyat kell meglépni, amit eddig nem mertél. De emiatt vagyunk vállalkozók, cégvezetők! Kockázatunk!

Most méginkább megtalálhatod arra kérdésedre a választ, hogy:

“Mi lesz a következő nagy dobásom?”

#példa:

Ügyelünk számolt be arról, hogy a kockáztatásuk bejött. Ingyenes ajánlatkérésnek vége lett!: “Egyik vállalkozásunkkal, amikben milliós értékű sátrakat, üvegházakat árulunk. Napi szinten rengeteg ajánlatot kértek tőlünk. Pályázathoz természetesen, ahol 3 ajánlatot kellett bekérni. 5% volt kb, aki tőlünk rendelt, mert nem mi vagyunk a legolcsóbbak. Arra jutottunk, hogy 5.000 Ft-ot kérünk az árajánlatért és ha tőlünk rendel, akkor visszakapja azt. Kb. 90% fel volt háborodva, hogy de ilyent máshol nem csinál senki. Napi 3-4 óra árajánlatkésztés helyett maradt napi 10-15 perc. Akik kértek ajánlatot, azok 90%-ban rendeltek is. És a mennyisége a rendeléseknek nem változott. Tehát sokkal kevesebb munkával ugyanazt a hasznot értük el. Azaz természetesen többet, mert amíg nem azzal foglalkoztunk, addig tudtunk más munkát végezni. Az idő pénz” – F. Ferenc

1. Stratégia, tervezés

Cégvezetőként az innovációt hamar kiöli belőlünk a piac. “A mi piacunkon ezt nem lehet” hozzáállást veszünk fel, aggódunk hogy majd mit szólnak, ha ezt és azt csináljuk. A munkavállalók is fékezik az újdonságokat. Most ideje bevezetned, hogy heti 1 nap csak a cég stratégiai dolgaival foglalkozol, mint a piac újramegismerése, tervezés, működés elemzése, új termékek, szolgáltatások fejlesztése, ajánlatok összeállítása. A piac változik, most még fontosabb újra a tervezőasztalhoz ülni, főleg azért is, hogy észre vedd mi alakul át, hol a lehetőség.

 #kutatás: A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi felmérések, hogy a sikeres cégvezetők

  • munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
  • 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.

#példa

Az ügyfeleinknek ajánljuk, hogy legyen egy vásárláshoz kapcsolódó bump ajánlatuk, legyen az bármilyen szolgáltatása, vagy legyen kereskedő. A bump (nem upsell) egy olyan ajánlat, ami akkor jelenik meg, amikor már éppen fizet a vásárló, és a választott termékhez kapcsolódó dolgot jelentős kedvezménnyel vehet meg – de csak akkor és ott, ha azonnal dönt.

Ilyenkor jön a kifogás a cégek részéről, hogy nincs miből kialakítani a bump ajánlatot. Na igen, máris könnyű a megoldás, hát keresni kell! Kifogást könnyű találni. Itt plusz információ, hogy magát az ajánlatokat is érdemes lehet megújítani.

Másik példa: Alza esetében látjuk, hogy felismerték a B2B piacban rejlő lehetőséget. Míg az eMag piacteret épít, addig ők látták, hogy a cégekben már a beszerzők is egyből az online rendeléshez nyúlnak. A számaik azt mutatták, hogy érdemes lenne külön ajánlatot adniuk a céges vásárlásokra. Működik, mi is rajtuk keresztül intéztük a vásárlást, minél többet költesz annál nagyobb kedvezmény is adnak, plusz eléggé kiemelt vevőként tekintenek rád. (Lásd cikk erről)

#példa

Egyik ügyfelünk utóbbi években megvalósította azt a tervét, hogy legyen egy jó csapata, tűpontos folyamatai. Tette mindezt azért, mert a jó terméke megvolt. Aztán következett az, hogy a csapat miatt a kapacitás megvolt, tehát fel tudta skálázni arra a szintre a vállalkozását a hazai piacon, amit a csapata lazán elbír, bővüléssel is, ám belefutott egy plafonba. Hiába bírna a csapata még 3-5X mennyiségű forgalmat kiszolgálni, jelenlegi üzleti modellel nem jön össze. Most új terven dolgozik. Kiskereskedőből bérgyártó és nagykereskedő lesz. Ez az üzleti modelljének drasztikus átalakulásával jár, de a skálázást tovább segíti. 

2. Erre biztos szükség van a cégnél? 

A változó gazdasági környezet, vagy akár egy új innovatív konkurencia megjelenésekor fontos feladatunk van. Át kell nézni, hogy milyen tevékenység mennyit is hoz a konyhára. Lehet az is, hogy feleslegesen viszi az időt olyan termék, szolgáltatás, amit bár veszegetnek, de nem ad hozzá valójában a cég működéséhez.

#példa

Tavaly készítettem egy interjút az R. M. Ékszer (217 millió forint forgalom, 100 000 eladott ékszer / év) tulajdonosaival. Ők mesélték, hogy amikor szűkítették termék-portfóliójukat, és csak a top termékeket hagyták meg óriásit nőtt a forgalmuk, árrésük, sőt költségeik is csökkentek. Továbbá belépő termék, főtermék, upsell ajánlataik segítenek benne, hogy növeljék az egy vásárlóra jutó forgalmat.

Mi a Minnernél nagy mérésbe kezdtünk, mert felmerült, hogy túl sok tartalmat készítünk. Ezt nagy nehezen sikerült visszafogni, és 20%-kal vissza tudtuk venni a tartalmak mennyiségét úgy, hogy az még optimális szinten tartja a profitunkat, elköteleződést, céljainkat. Leegyszerűsítve ez olyan, hogy mintha nyertünk volna minden héten plusz 1 napot. Bele se merek gondolni, hogy eddig…

Fontos! A cikket nehéz ráhúzni minden piacra. Neked kell megpróbálnod a te piacodra, vállalkozásodra adaptálni a leírtakat, de az is lehet, hogy figyelmen kívül hagyhatod a tartalomban leírtakat. Bár lenne idő minden tevékenységre, teáor kódra megírni egyenként egy-egy ilyen cikket! Szóval olvasd és közben gondolkodj! Ha kérdésed van írj, keress minket és találjunk együtt megoldást!

3. Pénzt kérni olyanért, amiért eddig nem kértél

Sok cég ad úgy supportot, hogy valójában azt a termék árába nem építették be, nem is kellene adniuk. Persze azt is lehet mondani, hogy ez jó marketing trükk volt eddig, de az is igaz, hogy a fogyasztók elvárják. Meg kell találni az egyensúlyt, de legtöbbször ha nem kérünk pénzt érte, akkor az csak marketing lózung, hogy a support hozzá tartozik a szolgáltatáshoz, értékesítéshez.

Hazai piacon már az Onlinemárkaboltok letesztelte, hogy igenis fizetnek az emberek plusz díjat, pótdíjakat azért, hogy extra szolgáltatásokat kapjanak. Sőt lehet amit te alapszolgáltatásnak gondolsz, az valójában prémium (és most még nem kérsz érte pénzt). A McKinsey tanácsadócég (forrás cikk végén) is arra a következtetésre jutott, hogy ilyen inflációs környezetben érdemes megnézni, hogy melyik alap szolgáltatásunkat, a tevékenységünknek mely része az, amelyért ezentúl pénzt és kérhetünk.

#példa:

De jöjjön egy másik példa erre! Egy nyomda, aki sürgősségi felárat egészen ügyesen felszámolja. A Printerkativ úgy gondolom igazi nyertese lehet ezzel az árazási móddal a most kialakult helyzetnek (több marad a zsebükben, mint a konkurenciának). Nyomdai piacon mindig is az ügyfelek úgy esnek be, hogy tegnapra kell a rendelés. Nos ezt okosan beárazta úgy a cég, hogy a fogyasztók a gyorsaságért egyébként is fizetnek (hiszen a vevő igénye a gyorsaság, ő rontotta el, hogy későn kapott észhez). Itt a gondolatmorzsát szeretném elültetni benned, hogy lehet olyan dolog is van nálad, amiért még nem kértél pénzt, miközben ott a lehetőség, sőt neked kiadás. Vagy másik oldalról érték amit adsz, de eddig nem fizettek érte. 

Az alábbi képen látod a Printeraktiv nyomda miként áraz például egy online rendelhető kihajtható szórólapot (speciális szórólap) esetében. Ez az árazási modell legalább 30-70%-os profitnövekedést eredményez. Arról nem is beszélve, hogy minden automatizáltan történik. 

Érdemes meghallgatni a Printeraktiv vállalkozás vezetőjével készült interjút, mert több digitalizációs mintát is át tudtunk adni a hanganyagban: Megszerkeszted a szórólapot majd megrendeled. Székesfehérvári innováció a nyomdai piacon [podcast]

Segítség kell ehhez?

Ebben a Minner üzleti tanácsadás, konzultációs szolgáltatása tud segíteni. Gyere el hozzánk egy személyes üzleti tanácsadásra. Részletek itt: Személyes üzleti tanácsadás a Minnerrel

4. Jó munkaerőt találni, változtatni a napi munkameneten

Mi a baj a jó gazdasági környezettel, eseménytelen évekkel? Ha valami új dolgot szeretnénk bevezetni a cégbe, akkor legtöbbször ez a munkavállalókon elhasal. Gondolj csak egy új módszer, rendszer bevezetésére. Mi történik általában? Maguk a munkavállalók gáncsolják el a próbálkozást, mondván jó az úgy ahogy van, vagy félnek, hogy elveszítik a munkájukat, lebuknak, hogy nem dolgoznak… Most kicsit büntetlenül ezt meg tudjuk tenni, hivatkozni tudunk a recesszióra, használjuk ki! Már egy folyamat lekapcsolásakor (lásd 2-es pont) sor kerülhet arra, hogy újradefiniáljuk a csapatok munkáját. 

Ismerek olyan cégvezetőt most, aki beül akár több napra a munkavállalók helyére és megnézi mi is történik adott pozícióba, milyen kihívásokkal szembesül a munkavállaló és hol lehet időt és persze pénzt nyerni. 

Másik fontos változtatás lehet az, amit ügyfeleinknél most alkalmazunk, a folyamatok leírása. Ez nemcsak a betanulási időszakot rövidíti le, de mérhetőbb lesz a munkavállalók tevékenysége, a folyamatok leírása segíti az egyszerűsítést, a minőség folyamatos fenntartását.  

#példa

A Google, Facebook is ezzel szenved, éppen most vezetnek be produktivitás növelő megoldásokat: Egy korábbi podcast hírszemlénkben dolgoztuk fel (lásd itt), hogy mit csinál a két nagy techóriás.

  • A Facebooknál dolgozók egy része olyan felszólítást kapott, hogy 30 napja van új munkahelyet találni magának a cégen belül vagy ki lesz rúgva. Az átrendezés egy költségoptimalizálási terv része, aminek a végén 10%-os költségcsökkenést terveznek elérni. A Meta részvényei elvesztették idén piaci értékük felét és Mark Zuckerberg azt nyilatkozta, ilyen nehéz időkben mindenkinek egy kicsit többet és jobban kell teljesítenie, mindezt pedig kevesebb erőforrással kell megcsinálniuk.
  • Amikor az elmúlt hetekben ismét nagygyűlést tartott a Google, az alkalmazottak a CEO-hoz fordultak kérdéseikkel. Miért is csökkentik a kiadásokat, és vesznek el extra juttatásokat a munkavállalóktól, mikor a Google rekordbevételről számol be. Sundar Pichai a Google vezérigazgatója az elkövetkező recesszióról beszélt, és hogy együtt kell viselni a visszaesés terheit majd. Azt mondta a Google-nél akkor is élvezetes dolgozni, ha elvesszük a felesleges, extra kiadásokat. Emlékeztetett, hogy mennyire élvezték az első éveket a Google-nél a korai alkalmazottak, kemény munka folyt és nem a szórakozáson volt a hangsúly. Ahogy ő fogalmazott, ha belépünk egy startupba, ahol kemény hajtás van, amellett azt látjuk, hogy élvezik az emberek az ottani munkát.

Kell ebben segítség?
Ajánlom figyelmedbe a Felszabadult vezető: útmutató a delegáláshoz (kattints ide) képzésünket a MinnerAkadémián.

5. A marketing folyamat optimalizálása, továbbá a meglévő vevőkre összpontosítani

Lehet-e egyszerűsíteni a marketingfolyamatokat, vagy olyat alkalmazni, ami többszörös hatékonyságú? Például termékvideók, bemutató videók Youtube-ra, ami a kiemelt ajánlatoknál meg is jelenik. Erősíti a SEO-t, növeli a Youtube-ról származó forgalmat is. Több az egyben marketing tevékenység. Keresd az olyan lehetőségeket, ahol egyszerre több dolgot is nyersz. 

Olyan jó időszakon vagyunk túl, amikor is az új vásárló szerzés fontosabb lehetett, mint a meglévő ügyfelekre koncentrálás. Most ez megfordul, hiszen a vevőidet majdhogynem meg kell védened, ragaszkodnod hozzájuk. A meglévő vevők utánkövetése, ügyfélélmény növelése sokkal célravezetőbb, mint az új ügyfelek bevonzása. Persze mondhatod, hogy eddig is így volt, de engem nem érdekel a bullshit. Ha nem tudod adott vásárló mennyit költött, milyen kedvezményeket kapott, honnan értesült adott kampányodról, kis túlzással hányas cipőt hord, akkor egészen biztosan nem foglalkoztál még eleget a vevőmegtartással. 

  • Szegmentált marketing, például e-mailben. Próbálj ne a friss vásárlóknak szóló anyagot küldeni a veterán vásárlóidnak. Gondolj bele, ilyenkor ő azt érzi, hogy még arra sem veszed a fáradságot, hogy utánanézz az embereknek.
  • Vezess be hűségprogramot
  • Adj meglepetés ajándékot vásárlás mellé vagy után 
  • Vezess be CRM rendszert, ügyfélélmény növelést

#példa:

Amikor a Minner CRM rendszerét bevezettük, akkor nekem is kihívás volt, hogy a munkatársakkal megértessem miért is lesz jó nekünk ez, miért is jó, ha nagyobb figyelmet fordítunk azokra, akik már vásároltak nálunk. Jött a fontos gondolat:

Egy értékesítési folyamat nem áll meg ott, hogy eladtuk a termékünket, szolgáltatásunkat. Akkor kezdődik igazán! 

És működik! Ezt látjuk már 1 hónapja a teszt időszak után. Tehát ha tudatosan használom a CRM-et, ügyfélkezelő-rendszert, akkor a kutatások alapján 8-10%-kal lerövidítjük az eladási ciklust (előbb, gyorsabban lesz vevőd valaki – Nucleus Research). Másik érdekes statisztika, hogy 6-szor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő, értsd nagyobb megtérülés van a meglévő ügyfelekben, a rájuk költött forint többszörösen megtérül. (Forrás: Marketing Metrics)

Segítség kell a marketingben? Merre indulj el ezen a területen?

6. Új szerződések, együttműködések

Ez most kicsit kapitalistább lesz!

A recessziós, válságos időszakok jók arra, hogy újraértelmezzétek, újrakössétek a megállapodásokat. Biztosan neked is van olyan partnered, együttműködésed, ahol nemhogy szálka, de egyenesen gerenda méretű problémák, nézeteltérések vannak. A korábbi megállapodás már lehet nem pluszos számodra. Sokszor működésünk során jövünk rá, hogy előnytelen egy megállapodás, és/vagy adott dologért nem kérünk pénzt… Nos ilyen időszakok azok, amikor még könnyebben újra tudjuk tárgyalni a feltételeket, lehet hivatkozni a recesszióra, inflációra. Akár az üzleti modellt is könnyebben át tudod alakítani. 

#példa

Ismerünk olyan hazai franchise-t aki most pont emiatt tudja átalakítani teljesen az üzleti modelljét. Például korlátozva volt, hogy a franchise-anyacég saját webshopban miként árulhatja a termékeket, és abból hogyan részesedik az adott franchise partner. A piac viszont változott, az online nélkül nem fog tudni piacon maradni a márka 5-10 éves távlatban. Nos mivel korlátozva volt, nem tudott online értékesíteni, most ezt megváltoztatja, de partnereknek is nyerő helyzetet teremt természetesen. Nem az a lényeg, hogy átgázoljunk a partnereken, nehogy félreértsétek. 

7. Pénzügyek – lehet nem éri meg? 

Sokszor abba a hibába eshetünk, hogy nem számolunk minden kiadástósal és nem mérjük a megtérülést. Sokszor futottunk már bele abba ügyfeleknél, hogy

  • ha elkezdjük összeszámolni a költségeket, bevételt, a végén kijön, hogy veszteséges az adott tevékenység – árazásban, költségekben, ajánlatban lehet gond
  • az egész munkafolyamatot nézve érdemes nézni a megtérülést
  • Mennyit költ el egy vásárló 3 éves távlaton belül. Lehet ott a gond? Hogyan lehet növelni?

#példa

Hozok máris egy példát, pont most vezettünk be egy CRM rendszert a Minnernél. Eddig is volt egy fapados CRM-ünk, de profibb szolgáltatóra váltottunk és már CRM folyamatokat is beleépítettünk a mindennapokba. Nos a terv a következő, ha a költségeket nézzük és a megtérülést: azt szeretnénk, hogy később 1 fő munkatárs csak ezzel foglalkozzon, vagyis a CRM-ben a vevők, ügyfelek utánkövetésével (de ezt először többen végezzük, akkor is 1 fő munkaidőt számolunk). Ezt első körben belőttük 650 000 forintra, adóval, bérrel, járulékkal együtt és egyéb költségeket is beleszámolva (adott főre eső rezsi, működési költség, CRM díja – utóbbi szerencsére nem drága…). Tehát, ha a megtérülést nézzük, akkor ennek többszörösével kell majd számolnunk, ezt figyelni. Miért vezettünk be CRM-et? Erről feljebb már írtam az 5. pontban.

8. Automatizálj amit csak lehet

Pont a napokban volt nálam egy ügyfél, aki úgy fogalmazott, hogy eddig azért tudta alacsonyan tartani a létszámot, mert amit csak tudott automatizált, keresett digitális megoldást. Mondta, hogy sokszor először a digitális szoftverek, előfizetések nagyon drágának tűnnek, de ha azt munkabérhez hasonlítjuk máris máshogy tudunk nézni rájuk.

Már akkor, ha a tevékenységedet kicsit jobban sablonizálod, akkor csak úgy kell elképzelned a tevékenységed, mint egy gyártósor. Ott is mikor gyártósort tervezünk, azt nézzük, hogy melyik folyamatot lehet automatizálni, mi az ami félautomatán is működik, hogy a legminimálisabb tevékenységekhez kelljen emberi beavatkozás.

Nem sablonosan dolgozol? Magadat ámíthatod, de engem nem. Így is, úgy is sablonok alapján dolgozol, csak nem írod le. Így működik az agyunk, vagy akkor kapkodsz mindig? Csoda, hogy úszol mindig a melóval és ingadozik a minőség!?

Automatizációban segítenek neked a digitális rendszerek is, de a legfontosabb az, ha a cég folyamatait kristálytisztán leírjátok, és elkezdtek azzal foglalkozni, mit hogyan lehet automatizálni, kidobni, párhuzamosan csinálni…

Ajánlom figyelmedbe a digitális eszköz gyűjteményünket! Kattints ide!

Kapcsolódó üzleti képzés, útmutató: Digitalizáció a gyakorlatban, digitális rutin

9. Vegyél fel új munkaerőt, ilyenkor lehet találni gyöngyszemet 

Ki akartam ezt hagyni, annyira egyértelmű. Ha meg kimarad, akkor azt kapom kommentben, hogy de hát nem írtad bele, ha beleírom akkor azt, hogy általános. Nem egyszerű! De ide veszem, mert hátha jön az ihlet, hogy elindíts most egy toborzó kampányt.

10.  Teljesen új szolgáltatást, terméket, üzleti modellt kitalálni, bevezetni

A válság a legjobb időszak egy új üzleti modell, termék, szolgáltatás bevezetésére. Ilyenkor annyi minden változik, hogy az emberek fogékonyabbak is az innovációra, újdonságokra, sokkal nagyobb arányban, mint más időszakban.

Ökölszabály! Ha drasztikus, akár piacromboló új üzleti ötleted támad saját piacodon, akkor azt érdemes: 

  • teljesen új célcsoporton tesztelni – nehogy kannibalizáld a meglévő vásárlóidat. 
  • akár teljesen más márkanéven is elindítani.

#példa

Például a Microsoft is eltolva vezette be a havi előfizetési díjat, miközben  fix árért is értékesítette Windows előfizetéseit, vagy mondjuk az Office-t. 

Tudtad, hogy a Xerox már nem a nyomtatópiacon van? Már korábban felismerték, hogy ha csak arra a piacra fókuszálnak, akkor egy zsugorodó piacban próbálnak életben maradni. Ma nem lenne Xerox, ha megmaradtak volna csak a nyomtatópiacon. Váltottak és rájöttek, hogy valójában ők a dokumentum-kezelő piacon vannak. Bevezettek olyan szoftvereket, amelyek segítik a dokumentum-kezelést a cégekben. Ezzel a sales-esek munkája is megváltozott, már nem nyomtatót adtak el, hanem szolgáltatást, emiatt például új skillekre is szükségük volt, mert oktatniuk is kellett jobban. Az értékesítési csapataikat érintette leginkább, hogy hosszabb lett az értékesítési ciklusuk, és jobban az ügyfélre kellett szabni a megoldásokat, sőt máshogy kommunikálni velük.

Továbbá, ami rengeteg fejtörést okozott nekik, az az árazás (mondjuk kinek nem). Amikor olyan megoldásokat nyújtasz, ami nincs a piacon, nagyon nehéz beárazni. Bár ez azt is jelenti egyben, hogy egyedi dologról van szó. A Xerox átalakulásáról szóló nagy cikkünk itt érthető el.

Neked mi lesz a következő nagy dobásod?

Ez jó volt! Van még ilyen?

Több oldalról is megfogtuk már a recessziós, válságos időszakot üzletileg. Így van még miben elmélyedned.

Forrás:
thealternativeboard.com / 2016 
Brinckmann, J., Grichnik, D., & Kapsa, D. (2010). Should entrepreneurs plan or just storm the castle? 
McKinsey – 2022
Fotó: Canva, Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...