Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Dátum

Megosztás

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül ilyenkor, hogy vajon lenne-e több eladás (most úgy általánosan), ha módosítjuk a szöveget. Egyből persze jönnek a szövegírók, marketingesek, hogy azt mondják: naná. Na, de a találgatás drága, szeretem saját bőrömön érezni a különbséget. Sokszor halljuk azt, hogy változtassunk ezt-azt a weboldalon, növeljük a konverziót. Majd lehet meg is tesszük, érezzük is, de mögé látunk-e? Látni akarom és ha működik, akkor megismételni amennyiszer csak lehet! Megmértem, kutattam!

Még egyszer szeretném tehát nyomatékosítani magát a tényt. Van egy termék, amire egyébként jönnek az érdeklődők. Ugyanazt kapják az emberek akkor is, ha jó a marketingszöveg, jó a reklám szöveg, mint amikor picit általánosabb a termékleírás. Sőt faék egyszerű a szolgáltatás, vagy maga a termék, tehát nem kell körbetáncolni az ügyfelet, érdeklődőt. Ami a gondolataimat piszkálta, hogy vajon módosítom a termékleírást, a szolgáltatás bemutatását a weboldalon, akkor lesz-e több vásárló.

Első gondolatom, hogy: dehát ugyanaz a termék, egyértelmű, miért is lenne több vásárló? Ez motoszkálhat most benned is. Nos egy-egy jó reklámszöveg egy hirdetésnél még csak-csak hihető, hogy bevonz több embert. De ott van a weboldalon a látogató, már nagyrészt tudja hol van a vevő, tudja mit akar, akkor egy kis szövegtupírozás már mit segít a konverziónkon (lesz-e vásárlás, ajánlatkérés…)? És miért is olvasnának annyit az emberek? Érdemes bővítenem a leírást? Sőt érdemes módosítani időnként a szöveget?

Módosítottam a reklámszövegen! Ez lett belőle

A legegyértelműbb és egyik legnépszerűbb Minner szolgáltatáson teszteltem. Ez pedig a személyes üzleti konzultáció. Ebből 3 év alatt több mint 580 darabot adtunk el. A változtatáskor jártunk 330 környékén, szóval közel duplázás lett rövid idő alatt.

Mit tudunk: A fogyasztó tudja mit kap, vagyis a termék egyértelmű. Üzleti tanácsadás

Most az, hogy mennyibe kerül, vagy mennyi ideig tart ne vegyük figyelembe, bejáratott termék, és a tesztidőszak alatt nem változott az ajánlat.

Az ötlet, az volt, hogy bővítem a leírást. Az, hogy mivel módosítom a szöveg, az pedig egy érdekes bevillanás volt. Éppen egy könyvet dolgoztam fel, aminek címe: Tárgyalj úgy mintha az életed múlna rajta (Chris Voss). Nos szeretem saját cégre adaptálni a dolgokat, így megütötte sales beállítottságú fülemet az, hogy érdemes a vevővel kimondatni a NEM-et, sőt akár lebeszélni az üzletről, mert annál jobban akarja majd. Ez számomra érdekes volt, hiszen anno brókerként arra tanítottak, hogy az igent mondassuk ki. Agyaltam, hogy nálunk ezt hogyan lehetne megcsinálni, vagy akár átfordítani termékoldalakra. Jött az ötlet, hogy olyan szövegeket írjunk bele, ami negatív dolog kavaroghat benne, lényegében kifogáskezelés szövegesen. Mi a legrosszabb eset? Látja 1000 ember, nem vásárol és visszaállítom.

Marketingszöveg teszt

termék / szolgáltatás: Minner üzleti tanácsadás, konzultáció
konverzió: online, azonnali vásárlás (ez egyébként lehetne feliratkozás, ajánlatkérés, időpontfoglalás, visszahívás kérés, vagy vevő telefonál… – konverziót írtam most le)
tesztelés, módosítás: a termékleírást bővítjük kifogáskezeléssel. Részben akár meg is próbáljuk lebeszélni.
tesztelés időpontja: 2021. május-augusztus (értelemszerűen nem idei jól bevált dolgokat mutatok a nagyközönségnek, konkurencia is olvas, nem vagyok a saját magam ellensége)
ráfordított idő: 1,5 óra alatt írtunk össze 2-en a munkatársammal 7 különböző kifogást, hogy mivel beszélhetik le magukat az emberek.

Ez volt előtte:

Egyszerű, de jól konvertáló oldal volt (jól látod én is a webarchive oldalt használom, hogy visszakövessem mit műveltem). Ekkor 350 tanácsadás vásárlónál jártunk. Csak a szöveges részt mutatom!

Ez lett utána

Nincs kivel megbeszélned a vállalkozásod… dolognál kezdődik az újdonság. A kifogáskezelés, csak addig fotóztam, utána még vannak vélemények, értékelések…)

Az eredmény

Május 28-án a termékoldal-módosítás úgy történt, hogy mikor ez a fenti szöveg bekerült a termékoldalra, akkor a Minner Extra Facebook csoportba is betettem a posztot ugyanazzal a szöveggel.

A 39 000 forintos tanácsadói órát alig 1 órán belül 2-en megvették, 8-an egy napon belül. Már ekkor látszott, hogy erre megéri építeni, ha organikusan (ingyen) jött ennyi vásárló a csoportból.

Ezután hirdettem is egyébként a korábban jól bevált hirdetési szövegekkel a konzultációt, csak a termékoldalon volt változás.

Speciális az ajánlat, vállalkozóknak, cégvezetőknek szól. 5% fölé ment az első hetekben a konverzió, majd ezt elkezdett visszacsorogni, de duplája a konverzió mind a mai napig mint előtte, illetve azóta lett változás is. Egyiket itt látod következő bekezdésben, a többit elvileg látod most is, de nem árulok el mit-miért, mindent azért nem. Naponta nem tudok sok száz tanácsadói órát vállalni, így értelemszerűen a skálázásnál ezt figyelembe kellett venni. De azonnal elkezdtük a többi ajánlatnál is bevezetni ezt a fajta megközelítést. A képzéseknél a:

“Tudjuk, mi jár most a fejedben…”

figyelemfelkeltő szöveggel indítjuk (vagy hasonló szövegezéssel) a kifogáskezelést. Működik!

Nagyon érdekes visszajelzések is jöttek az ügyfelektől. Mind azt mondta, hogy a hirdetések, a szöveg nagyon megfogták, és hogy érzik ismerem őket, érzik azt, hogy bele tudja élni a Minner saját magát az ő helyzetükbe.

A nem várt tényezők. Már túl sok?

Nagyban újságolom az eredményeket a marketingszövegírónknak Kovács Péternek, (tudod képzése is van nálunk és ügyfeleinknek is őt ajánljuk), amikor ő egyszercsak belekérdez. Azóta konszolidálódott az eredmény? A nagy felugrás után a konverzió bár magasabb mint előbb, de lejjebb kúszott? Már 3 hónapja ment a kampány, hirdettem is rá, szóval mondtam neki, hogy igen. Nos ekkor mondta nekem, hogy nézzem meg HotJar-ral (hőtérkép és videófelévétel), hogy melyik 4 kifogás az, amire ugranak, ahol elidőznek a kurzorral, vagy amit olvasnak és azt hagyjam bent csak. Szerinte 7 az túl sok, már-már tukmálós ezzel a módszerrel. Jobb lett a konverzió. Igaza lett!

Konklúzió

Ahogy láttad hipp-hopp egy másfajta szövegezéssel, és mondhatni vevőközpontú szövegezéssel sikerült sokszorosára növelni a konverziót, vásárlások számát egy nagyértékű terméknél. Érdekes, hogy ugyanazt árultuk, mint korábban: tanácsadást. Ugyanaz az ajánlat, mégis a szövegváltozás miatt az emberek jobban vették. Sikerült vásárlási fázisba ringatni őket.

És most itt még igazi extrém dolog, hogy a vásárlót szinte lebeszéljük a vásárlásról és mégis akarja. Én nem is ezt akartam most átadni, hanem azt, hogy megéri módosítania szövegeiden, hogy mérhető különbség van. A találgatás drága! Próbáld ki!

Ajánlom figyelmedbe a marketingszövegírás képzésünket, ahol sok példát, gyakorlati útmutatót kapsz ahhoz, hogy mit változtass. Egyébként ha már termék / szolgáltatás központú szövegezésről váltasz vevőközpontúra, akkor sikert érsz el.

“Ez jó volt! Van még ilyen cikk?”

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...