A bankkártyadatok bepötyögésével és a rendelés leadásával még nem ér véget a vásárló életútja – sőt, bizonyos szempontból csak most kezdődik. A vásárlói döntéshozás folyamatában nagyon fontos a vásárlás kiértékelése. Az ügyfél itt dönti el, akár öntudatlanul, mennyire elégedett, milyen élménye volt, és fog-e újra vásárolni. Amikor egy új ügyfél megszerzése 5-ször annyiba kerül, mint egy meglévő újravásároltatása, bizony neked is foglalkoznod kell azzal, hogy a vásárló minél elégedettebb legyen. Itt jön a képbe a vásárlás utáni értékteremtés, amit angolul post-purchase experience-nek, vagy PPX-nek is neveznek.
Miért foglalkozz az ügyféllel a vásárlás után is?
A vásárlást követő időszak kulcsfontosságú, ha szeretnéd hogy a vásárlódnak pozitív élménye legyen, márkahűség alakuljon ki benne, és ismét vásároljon majd tőled. A vásárlóval való kapcsolat ápolása megkülönböztethet a versenytársaidtól, sőt az ügyfélszolgálatra érkező panaszok, kérések számát is csökkentheti.
#kutatás: A Gorgias kutatása alapján a visszatérő vevők 300%-al több bevételt generálnak, mint az először vásárlók.
Lássuk, milyen technikák, eszközök állnak rendelkezésedre a vásárlást követő értékteremtéshez!
Vásárlást megerősítő e-mail
Egy rendelés leadása után az izgatott várakozás könnyen pánikba csap át, ha nem érkezik meg azonnal a megerősítő e-mail. A fogyasztók rögtön a legrosszabbra gondolnak: átverték őket? Ellopták a kártya adataikat? Hiba történt a rendszerben és nem ment át a rendelés, a pénzt meg levonták? Mi van, ha elgépelték a szállítási címet? Rossz döntést hoztak?
Ezeket a gondolatokat megelőzheted, ha a vásárlást követően azonnal, automatizált megerősítő e-mailt küldesz a rendelés részleteivel.
A vásárlást megerősítő e-mail megnyitási aránya az egyik legmagasabb, 65% körüli.
Ez a rövid, tranzakciós e-mail megnyugtatja, megerősíti az ügyfeleket abban, hogy a rendelés beérkezett, elkezdted feldolgozni, hamarosan megkapják a választott terméket.
Reméljük, legtöbbeteknek ez nem volt újdonság, és már be van állítva az automata rendelést követő e-mail! Nézzünk néhány tippet, amivel a már meglévő megerősítő e-mailt is felturbózhatod:
…
A cikknek itt még nincs vége! A gyakorlati tippeket, és 6 további post-purchase stratégiát csak Előny előfizetőinkkel osztjuk meg. Csatlakozz a Minner Előnyhöz 2 perc alatt, és azonnal hozzáférést kapsz minden exkluzív tartalmunkhoz!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak:
- Mi történt a meglepetésdoboz előfizetésekkel? A mystery box üzleti modell, példákkal
- Üzenj úgy, hogy el is olvassák. Így használd az SMS marketinget 2024-ben!
- Hogyan adj el a Z generációnak?
- Így lesz a negatív feedbackből profi marketing [esettanulmány]
Kiemelt kép: Canva