Nemzetközi piacon a tavalyi év egyik növekvő területe volt a Buy Now Pay Later megoldás (BNPL), vagyis a “vásárolj most, fizess később” fizetési opció. A fogyasztó a halasztott fizetést már a webshop vásárlás (pénztár) közben választhatja, és beállítja milyen részletben fizeti ki a megrendelt terméket. A webáruház egyből a pénzénél van, a vásárlónak pedig lehetősége van később fizetni a BNPL szolgáltatónak. Ennyire egyszerű! Most a példában a B2B piacot forradalmasító BNPL megoldással előrukkoló PastPay-ről lesz szó. Ez azért is érdekes, mert BNPL megoldásukat a KKV piacon működő vállalatok számára hozták létre. Ezzel nemcsak a B2B kereskedők, hanem a vásárló vállalatok is javíthatják a likviditásukat, ami most mindkét félnek hatalmas értéket jelent.
A B2B piaci szereplők közötti vásárlásokat könnyíti meg a PastPay halasztott fizetési megoldása. Az alábbi képen azt látod, hogy a pénztári folyamatba ékelődik be a BNPL megoldás, mint új fizetési mód.
Miért lehet jó a B2B webshopodnak a Vásárolj Most Fizess Később fizetési mód?
A cégek eddig főleg csak lízinggel, vagy faktoringgal (a számlafinanszírozás egy módja, követelések adásvétele) tudtak olyan fizetési megoldást alkalmazni, amivel könnyítettek likviditásukon. De ez eszméletlen sok bürokráciával jár a vevői oldalon. Erre nyújthat megoldást a vásárolj most, fizess később opciót ajánló PastPay, amivel még jobb szolgáltatást tudunk nyújtani vevőink számára anélkül, hogy cash flow problémákba ütköznénk.
Más hasonló fintech megoldásoknál látszik, hogy a felhasználók egymásnak fogják elmesélni, hogy van ilyen opció is, és mellüket döngetik, hogy milyen okosak voltak, hogy ezt használták. Tehát az edukáció is sokkal gyorsabban végbemegy.
Kutatások alapján a BNPL fizetés:
- csökkenti a nemfizetési kockázatot;
- leveszi a beszedéssel járó, adminisztrációs terhet a webshop üzemeltető válláról;
- növeli a kosárértéket – a vásárlók akár 10-40%-kal is többet költenek a BNPL fizetési opciót választva,
- 30%-kal növelheti a konverziós rátát;
- csökkenti a kosárelhagyást;
- magasabb vásárlói élményt nyújt, növeli a lojalitást és vásárlási hajlandóságot;
- a vásárló és a webshop is növelni tudja a likviditását;
- javítja a cash flowt a fogyasztó (céges vásárló) oldaláról is;
- javítja az eladó és a vevő közötti üzleti kapcsolatot, hiszen eltávolítja az egyenletből az egyik legkellemetlenebb elemet: a késve kifizetett számlák körüli kommunikációt
Így működik a webshop oldaláról a Vásárolj Most, Fizess Később fizetési mód
A PastPay tehát B2B piaci szereplőknek nyújtja ezt a fizetési szolgáltatást.
Kapcsolatfelvétel és megállapodás:
Ez is egy fizetési mód, így ahogy megszokhattuk már, a szerződéskötéssel kezdünk. A https://pastpay.com/hu/ oldalon az érdeklődő űrlapot ki kell tölteni, és elindul a folyamat. A szerződéskötési folyamat előtt a PastPay kollégái széleskörű tájékoztatást tartanak a lehetőségekről és működésről. Természetesen módosítani kell az ÁSZF-ünket és adatvédelmi tájékoztatónkat az új fizetési rendszerrel kapcsolatos információkkal. Ha minél hamarabb szeretnénk halasztott fizetést nyújtani a vásárlóinknak, az első kapcsolatfelvételt követően akár 48 órán belül használható a PastPay B2B BNPL fizetési rendszere.
Integráció:
Az ilyesmi fizetési módokhoz hasonlóan ez a funkció is a pénztárhoz kapcsolódik. Már vannak kész integrációk a PastPay-nél, ami hamarosan tovább fog bővülni. A Shoprenter, WooCommerce, Prestashop és Magento webshopokhoz már választható opció, vagy egyedi fejlesztés API-n keresztül.
Tudom mi jár a fejedben webáruház tulajdonosként! A kereskedő mikor kapja meg a teljes összeget? Elállásnál mi történik?
A teljes összeget azután kapja meg a webshop, miután a rendelt áru kiszállításra és átadásra került, tehát teljesítéskor. Elállás esetén, ha a vevő nem vette át az árut, az összeg nem kerül kifizetésre a webshop felé, hiszen így nem történik teljesítés. Abban az esetben, ha már átvette, de mégis eláll, akkor a webshop visszautalja PastPay-nek az összeget, vagy a következő elszámolásnál beszámítják.
Felhasználói oldalról mennyire bonyolult? Ki fizethet PastPay-jel?
A PastPay egy saját fejlesztésű algoritmust használ a vásárlói kockázatelemzésre. A céges adatok megadása után különböző pénzügyi adatok alapján elemzi a szolgáltatást használni kívánó ügyfelet. Percek alatt automatikusan el tudja bírálni a vásárlót és meghatározni a BNPL keretet. Ha ezen a szűrőn átment a céges vásárló, utána maga választhatja ki, hogy 15 vagy 90 nap múlva fizeti ki a teljes összeget, illetve részletfizetést is választhat.
Ez a folyamat a felhasználónak is egyszerű és gyors és a webshop üzemeltetőnek sem kell foglalkoznia vele a PastPay integrálását követően.
Mit lát a felhasználó (üzleti partnered) a vásárlás során?
- Behelyezi a terméket a kosárba.
- Fizetésnél kiválasztja a PastPay halasztott fizetési opciót.
- Első halasztott fizetéssel történő vásárlása során a PastPay kérni fogja az aláírásra jogosult személy személyi igazolványának másolatát.
- Innentől sikeres a megrendelés, a webshop útnak indítja a terméket a megrendelő cég felé.
- A kereskedő azonnal megkapja a rendelés ellenértékét a PastPay-től.
- A vásárló a meghosszabbított fizetési határidő lejárta előtt kiegyenlíti a számlát utalással a PastPay felé.
B2B webshopod van? Csatlakozz az első, innovatív webshopok közé az országban, akik elhozzák üzleti vásárlóiknak a BNPL megoldást! Kérj további információt a PastPay-tól, kezdd el a regisztrációs folyamatot előbb, mint a konkurenciád! Kattints ide!
Fotó: Envato License