Vásárolj Most Fizess Később szolgáltatás B2B webshopok részére. Így tudod bekötni a webáruházadba

Dátum

Megosztás

Nemzetközi piacon a tavalyi év egyik növekvő területe volt a Buy Now Pay Later megoldás (BNPL), vagyis a “vásárolj most, fizess később” fizetési opció. A fogyasztó a halasztott fizetést már a webshop vásárlás (pénztár) közben választhatja, és beállítja milyen részletben fizeti ki a megrendelt terméket. A webáruház egyből a pénzénél van, a vásárlónak pedig lehetősége van később fizetni a BNPL szolgáltatónak. Ennyire egyszerű! Most a példában a B2B piacot forradalmasító BNPL megoldással előrukkoló PastPay-ről lesz szó. Ez azért is érdekes, mert BNPL megoldásukat a KKV piacon működő vállalatok számára hozták létre. Ezzel nemcsak a B2B kereskedők, hanem a vásárló vállalatok is javíthatják a likviditásukat, ami most mindkét félnek hatalmas értéket jelent.

A B2B piaci szereplők közötti vásárlásokat könnyíti meg a PastPay halasztott fizetési megoldása. Az alábbi képen azt látod, hogy a pénztári folyamatba ékelődik be a BNPL megoldás, mint új fizetési mód. 

Miért lehet jó a B2B webshopodnak a Vásárolj Most Fizess Később fizetési mód? 

A cégek eddig főleg csak lízinggel, vagy faktoringgal (a számlafinanszírozás egy módja, követelések adásvétele) tudtak olyan fizetési megoldást alkalmazni, amivel könnyítettek likviditásukon. De ez eszméletlen sok bürokráciával jár a vevői oldalon. Erre nyújthat megoldást a vásárolj most, fizess később opciót ajánló PastPay, amivel még jobb szolgáltatást tudunk nyújtani vevőink számára anélkül, hogy cash flow problémákba ütköznénk. 

Más hasonló fintech megoldásoknál látszik, hogy a felhasználók egymásnak fogják elmesélni, hogy van ilyen opció is, és mellüket döngetik, hogy milyen okosak voltak, hogy ezt használták. Tehát az edukáció is sokkal gyorsabban végbemegy.

Kutatások alapján a BNPL fizetés:

  • csökkenti a nemfizetési kockázatot;
  • leveszi a beszedéssel járó, adminisztrációs terhet a webshop üzemeltető válláról;
  • növeli a kosárértéket – a vásárlók akár 10-40%-kal is többet költenek a BNPL fizetési opciót választva, 
  • 30%-kal növelheti a konverziós rátát;
  • csökkenti a kosárelhagyást;
  • magasabb vásárlói élményt nyújt, növeli a lojalitást és vásárlási hajlandóságot;
  • a vásárló és a webshop is növelni tudja a likviditását;
  • javítja a cash flowt a fogyasztó (céges vásárló) oldaláról is;
  • javítja az eladó és a vevő közötti üzleti kapcsolatot, hiszen eltávolítja az egyenletből az egyik legkellemetlenebb elemet: a késve kifizetett számlák körüli kommunikációt

Így működik a webshop oldaláról a Vásárolj Most, Fizess Később fizetési mód 

A PastPay tehát B2B piaci szereplőknek nyújtja ezt a fizetési szolgáltatást. 

Kapcsolatfelvétel és megállapodás:

Ez is egy fizetési mód, így ahogy megszokhattuk már, a szerződéskötéssel kezdünk. A https://pastpay.com/hu/ oldalon az érdeklődő űrlapot ki kell tölteni, és elindul a folyamat. A szerződéskötési folyamat előtt a PastPay kollégái széleskörű tájékoztatást tartanak a lehetőségekről és működésről. Természetesen módosítani kell az ÁSZF-ünket és adatvédelmi tájékoztatónkat az új fizetési rendszerrel kapcsolatos információkkal. Ha  minél hamarabb szeretnénk halasztott fizetést nyújtani a vásárlóinknak, az első kapcsolatfelvételt követően akár 48 órán belül használható a PastPay B2B BNPL fizetési rendszere. 

Integráció: 

Az ilyesmi fizetési módokhoz hasonlóan ez a funkció is a pénztárhoz kapcsolódik. Már vannak kész integrációk a PastPay-nél, ami hamarosan tovább fog bővülni. A Shoprenter, WooCommerce, Prestashop és Magento webshopokhoz már választható opció, vagy egyedi fejlesztés API-n keresztül. 

Tudom mi jár a fejedben webáruház tulajdonosként! A kereskedő mikor kapja meg a teljes összeget? Elállásnál mi történik?

A teljes összeget azután kapja meg a webshop, miután a rendelt áru kiszállításra és átadásra került, tehát teljesítéskor. Elállás esetén, ha a vevő nem vette át az árut, az összeg nem kerül kifizetésre a webshop felé, hiszen így nem történik teljesítés. Abban az esetben, ha már átvette, de mégis eláll, akkor a webshop visszautalja PastPay-nek az összeget, vagy a következő elszámolásnál beszámítják.

Felhasználói oldalról mennyire bonyolult? Ki fizethet PastPay-jel?

A PastPay egy saját fejlesztésű algoritmust használ a vásárlói kockázatelemzésre. A céges adatok megadása után különböző pénzügyi adatok alapján elemzi a szolgáltatást használni kívánó ügyfelet. Percek alatt automatikusan el tudja bírálni a vásárlót és meghatározni a BNPL keretet. Ha ezen a szűrőn átment a céges vásárló, utána maga választhatja ki, hogy 15 vagy 90 nap múlva fizeti ki a teljes összeget, illetve részletfizetést is választhat. 

Ez a folyamat a felhasználónak is egyszerű és gyors és a webshop üzemeltetőnek sem kell foglalkoznia vele a PastPay integrálását követően. 

Mit lát a felhasználó (üzleti partnered) a vásárlás során? 

  1. Behelyezi a terméket a kosárba. 
  2. Fizetésnél kiválasztja a PastPay halasztott fizetési opciót.
  3. Első halasztott fizetéssel történő vásárlása során a PastPay kérni fogja az aláírásra jogosult személy személyi igazolványának másolatát.  
  4. Innentől sikeres a megrendelés, a webshop útnak indítja a terméket a megrendelő cég felé. 
  5. A kereskedő azonnal megkapja a rendelés ellenértékét a PastPay-től.
  6. A vásárló a meghosszabbított fizetési határidő lejárta előtt kiegyenlíti a számlát utalással a PastPay felé.

B2B webshopod van? Csatlakozz az első, innovatív webshopok közé az országban, akik elhozzák üzleti vásárlóiknak a BNPL megoldást! Kérj további információt a PastPay-tól, kezdd el a regisztrációs folyamatot előbb, mint a konkurenciád! Kattints ide!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 11. rész: Nem eredeti az ötleted, már nem is vagy vállalkozó?

Ez az eszköz csak ennyit tud? Mondják a Cápák. Vagy komment szekcióban jönnek a képek az italos projektről, hogy néhány dollár Kínából. Üzletről beszélünk...

Áprilisban Canton Fair a Minneren! Utazunk Kínába

Három év bezárkózás után újra lehet utazni Kínába, úgyhogy a Kimport csapata áprilisban be is járja a legfontosabb kiállításokat, hogy bemutassuk nektek az újdonságokat...

Miért vásárolnak az emberek valójában?

Miért vásárolnak az emberek? Milyen érzelmek és motivációk miatt mondhatnak igent az ajánlataidra? Hogyan használd ezeket a motivációs tényezőket a marketingedben?

Gerillamarketing híres emberekkel, pimasz trükkel. Az 5. marketingest fogyasztom. Eladó a Cserpes – Hírszemle

Egy müzligyártó úgy reklámozott világsztárokkal, hogy ezért nem kellett mélyen a zsebébe nyúlnia. Pimasz trükkel érte el. A Starbucks vezére elment Olaszországba és mire...

Mégsem késő beszállni a YouTube -ba? A Tv még csak most költözik oda. Vagy ez más?

Hány éve is volt már? 5 éve, hogy leírtuk a Minneren, hogy várhatóan milyen tematikájú, formájú Youtube csatornák lesznek sikeresek a következő években. Bejött!...

Cápák között 5. évad 10. rész: Lángosautomatát a magyarnak! És strandtörölköző-erőtér gyilkos táska

Igazi balatoni üzleti ötletek voltak a Cápák között új részében. Először jött a lángosautomata majd a strandtáska, amivel meggyűlik a baja táskalopóknak. Volt ismét...

Így érdemes marketinget tervezni! 5 ökölszabály, amiket több milliárd forint marketingköltségen tanultunk meg

Ne áltassuk magunkat, a marketing büdzsé egy része ablakon kidobott pénz. Nem jut el a fogyasztóhoz az üzenet, vagy például rosszul mértük fel a...

Így jelenj meg ingyen a sajtóban | A ChatGPT elveszi a munkád? – Hírszemle

Milyen jó lenne, ha ingyen megjelenhetnél egy csomó magazinnál és a sajtóban! Hozunk pár példát, hogy milyen virálissá vált kampányok segítenek ebben. Nagyot újított...