Vírushelyzet, gazdasági válság idején 100 milliós céget építeni? A magyar menstruációs bugyi sikere

Dátum

Megosztás

Az év nem volt egyszerű gazdaságilag sem, mégis vannak igazi sikersztorik. Sőt olyan iparágban is, ahol nem foghatjuk rá, hogy a digitalizáció miatt ért el sikereket, vagy a vírushelyzet nyertese lenne. A dolog pikantériája, hogy nem tőkeerős multinacionális cégek, hanem egy magyar induló kisvállalkozás sikeréről. 2018 májusában indult el a this is Redy márka, ami magyar menstruációs bugyit dobott piacra. A termék akkora sikert aratott, hogy 15 hónapon belül 100 millió forintos árbevételű céggé nőtte ki magát. Milyen ez a piac? Hol áll most? Mi a termék?

Évente 430 millió darab betétet használnak el a magyar hölgyek

Számoljunk egy kicsit! A 18-50 között korosztályban a KSH 2 390 000 hölgyet számolt (igen már korábban menstruálnak, de erről van pontos KSH adatunk), átlagosan 5 nappal számolva 12 hónappal felszorozva kijön az éves 430 millió darab betét használata (ha csak betéttel számolunk, persze mind tudjuk van tampon, tölcsér is). Az iparág, célcsoport méretét próbáltam szemléltetni, ami nem kis piac, nem beszélve arról, hogy évtizedes konkrét „vevőproblémáról” van szó, ami nem változik több évtizeden át (kivétel pl. várandóság időszaka).
Ha nézzük a környezettudatosságot, a kényelmet, akkor szintén érthetjük, hogy miért is jelentek meg hasonló megoldások már, mint a menstruációs bugyi vagy például a kehely.

A témát feldobtam itt az irodában férfi körben, és azonnal azt vizsgáltuk, van-e olyan, hogy menzesz shop (kifejezetten erre nincs), főleg miután elmeséltem nekik az alábbi számokat és a hasonló termékek jelenlegi életszakaszát beazonosítottuk. Hasonló piaci szereplőkkel már dolgoztam együtt, ezért is vettem a bátorságot írni erről. Izgalmas!

10 000 eladott termék 15 hónap alatt

A vállalkozást Molnár Dóra alapította, és Tasnádi Ádám társtulajdonossal együtt érték el 15 hónap alatt a 100 millió forintos árbevételt a this is Redy márkájukkal. Eleve izgalmas felállás, hogy egy férfi és egy női vezetője is van a menstruációs bugyi vállalkozásnak, de ami még izgalmasabb, hogy az idén szeptember végén kiosztott Az Év Széchenyi Vállalkozása díjat megnyerte a vállalkozópáros, ők lettek az idei év Legsikeresebb Fiatal vállalkozói. Weboldalukat itt éred el.

Érdekes extra információ
A bugyi feltalálója Molnár Dóra saját magán tesztelte ötletét, és ez nehezítette is a fejlesztést, amit már 2017-ben elkezdett. Meg kellett várni a menstruációs időszakokat. A vásárlói visszajelzések alapján egy kényelmes fehérneműt sikerült piacra dobniuk, ami kiváltja a tampon, betét használatát. Az alapító korábban nem foglalkozott textilekkel, így sok időbe telt mire rálelt a megfelelő anyagokra. Bár ezt tudjuk, hogy néha ez áldás is, mivel nem korlátozták az ismeretei, akár iparági szokások.

A működése, tudnivalók

Korona világválság ide vagy oda, a menstruációs bugyi berobbant a piacra és töretlenül sikert sikerre halmoz, és ezt nemcsak a több, mint 10 000 eladott termék mutatja, hanem vállalkozóként is elismerést kaptak, hiszen 29 évesen, korona idején, minimális tőkével, 0-ról felépíteni igen figyelemre méltó teljesítmény.

A fogyasztók és a rutinjaik
Azért szükséges legalább 5-6 bugyi, hogy átvészeljék a hölgyek a menstruációs időszakot (értelemszerűen többször, akár napon belül is cseréled), javasolja a cég. És bár első hallásra furcsán hangzik, de ez nem egy pelenka, a felhasználók nem is érzik úgy. A rutinhoz hozzátartozik az is, hogy időnként a hölgyek keresik az alternatív megoldásokat, amit látunk is a következő blokkban, hogy igazán le tudja őket kötni, és szinte saját magukat veszik rá, hogy kipróbálják.
Büdös! Bár kevés véleményt olvasni, de nemzetközi oldalakon azért látszik, hogy azért na…, előfordul nem kevésszer, hogy nem jó illatok vannak a bugyi körül. Ez biztos, hogy egy megoldandó probléma ennél a terméknél. Bár úgy látszik 10 000 terméknél, ez annyira nem volt elriasztó tényező.

Van már ilyen a piacon?!

Hölgyként egészen biztosan ez a gondolat merül fel benne, mikor olvasod ezt a cikket, mondván nem találták fel a spanyolviaszt. De nem is kell minden esetben. Sőt az, hogy már korábban is volt, úgymond validálta az ötletet. Nagyon nehéz olyan vállalkozást, terméket elindítani, ami még nem létezett. Ha a magyar piacon elért sikereket nézzük, akkor ez annak is betudható, hogy ezen a piacon nagyon kevés alternatíva létezik, 1-2 terméket találunk. Az, hogy környezettudatos és magyar varrodában készül, szintén pozitívum.

Ha kitekintünk a globális piacra, akkor látjuk, hogy most robban be igazán ez a termékkategória, de mondhatjuk még igazán a felívelő szakaszban van. A Thinx márka weboldalát nem elég, hogy havonta 1 milliószor látogatják, hanem az is érdekes, hogy átlagosan 15(!) percig maradnak a weboldalon a felhasználók, és 5 oldalt néznek meg a látogatásukkor. Ez óriási szám, mutatja az extrém nagy piaci igényt, hogy a vásárlók nagy figyelmet szentelnek a weboldalnak, a problémának.

thethinx weboldal látogatottsága – Similarweb


Érdekesség, konkurencia kérdés:
A menstruációs bugyi márkák, termékek jelenleg még nem egymás konkurenciái, inkább azt is mondhatjuk együtt építik a piacukat. Az ilyen termékeknek a konkurenciái a jelenlegi piaci életszakaszban a betét, tampon, kehely (tölcsér).

Hová nőhet ki ez a cég? Mi lenne jó lépés? Egyéb ötlet

Nézzük először a céget:

Bár már most is elérhető a termék nemzetközi piacon, az biztos, hogy dobna egy nagyot rajta egy közösségi finanszírozó kampány. Sőt már-már kihagyhatatlan lehetőség. A közösségi finanszírozó kampányoknál is előfordul, hogy olyan termékre gyűjtenek pénzt, amihez hasonló már lehet létezik valamilyen formában. De valami megfogja az embereket és pénzt áldoznak rá, vagyis közösségi finanszírozó kampányban elővásárlók lesznek. Az alapítónak több videóját, nyilatkozatát is láttam már és úgy gondolom, jó sztorivál áll elő ahhoz, hogy lenyűgözze a Kickstarter, vagy Indiegogo közösségét, a nemzetközi vásárlókat. Én akkor mennék így tovább a közösségi finanszírozó oldalakra, ha megoldottam a bűz / körülményes használat kérdést, óriásit lehetne aratni vele, mert a több piaci szereplő is szenved vele.
Ezt láthattuk a magyar okosasztalnál is, akik tavasszal 231 millió forintot gyűjtöttek össze csak közösségi finanszírozással. Erről itt olvashatsz: 231 millió forint értékben adtak el magyarok okosasztalokat közösségi finanszírozó oldalon

Elcsíptem egy gondolatot egy interjúban, amit az alapító Molnár Dóra adott. A lényege az volt, hogy ők nem az a márka, aki arról akar híres lenni, hogy újabb és újabb kollekciót dob a piacra. Egy biztos, fejlesztenie kell, új terméket piacra dobni, akár mintában, akár szabásban, ha nem szeretné, ha a kezdeti sikereket egy olyan időszak kövesse 3-5 év múlva, amikor nem értik miért ment el mellettük a piac. Női célcsoportról beszélünk, a praktikum mellett a hölgyek másra is vágynak. Bár tény, hogy elnézve az árakat és, hogy mennyi (ilyen) bugyi kell egy hölgynek, az egy vásárlóra jutó customer lifetime value most magas, de jó lenne 4 évente visszatérő vásárlókat szerezni. Egy biztos, a fenn említett büdi tényező további fejlesztést igényel majd, nem beszélve arról, hogy megkönnyítsük a használatát, mosását… (Lehet nekiállok, ilyen tasak fejlesztésének…)

Másik irány lehet még az Amazon FBA értékesítés, vagyis termékeladás az Amazonon. Mivel ők a gyártók, még könnyebb dolguk is van. A borkoton nevű terméknél már láttuk, hogy a sikeres közösségi finanszírozó kampány után, az Amazon hozta el számukra a hosszan tartó sikert. Ilyen egyedi termékeknél, márkáknál jó irány lehet és azonnal nemzetközi piacon vagyunk.

Ilyen és vagy hasonló termékeket árulni

A fenti nemzetközi példa, a Thinx online statisztikái megzabolázták a fantáziámat. Óriási célcsoport, fix problémakör, több évtizedig fennálló kereslet hölgyenként: Menzeszshop vagy hasonló ötlet, gyűjtő oldal, fix előfizetéssel. Látva a tapasztalatokat, a legtöbb vásárló párhuzamosan használja ezeket az eszközöket, tehát elég sok területre tovább lehetne ezt vinni, akár speciális női shop, előfizetéses shop (nemzetközi statisztika 60%-a az előfizetőknek nő), vagy éppen fizetős hűségprogram irányába. Hasonló piaci szereplőkkel már dolgoztam együtt, ezért is vettem a bátorságot írni erről.

Merre tovább? Inspirálódj még itt:

Forrás: thisisredy.com, 444.hu, Retikül
Fotó: thisisredy.com,

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!