A Playboy egy új online platformmal szeretne újra relevánssá válni. Az USA-ban eddig egy bevett szokás volt, hogy titoktartáshoz kötötték a végkielégítést. Nemrég ez törvényellenes gyakorlattá vált. A tíz legkeresettebb telefon listája elég egyhangú: a top 10 helyből 8-at az Apple valamelyik készüléke foglal el. Hogy lehet ez?
Ha elégszer ismétlünk valamit, akkor az emberek elhiszik. Használd a marketingedben a „propaganda erejét”. Hozunk egy jó kis KKV példát is. A heti stat rovatban az Apple jelentését elemezzük. Érdekes, hogy lassan a legnagyobb pénzforrásuk nem is hardver. Egy beérkezett kérdéssel is foglalkoztunk: A kérdező rendszeresen találkozik olyan munkavállalókkal, akik hazudtak az önéletrajzban. Mit tehetünk ilyenkor vállalkozóként?
A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát, Mándó Milán.
A hírszemle hanganyaga, videója
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A heti híreink és témáink:
- (0:00) – Leonardo DiTuttio
- (3:44) – A Playboy is OnlyFans szerű oldalt indít
- (13:19) – Már az USA-ban sem foghatják be a kirúgott munkavállaló száját
- (20:05) – A 10 legkeresettebb telefonból 8 iPhone
- (27:51) – Húú ez jó ötlet! Csináljuk! Propaganda a marketingben
- (37:15) – Heti stat: Miből csinálsz pénzt az Apple valójában?
- (46:37) – Ti kérdeztétek: A munkavállaló hazudott a CV-ben. Mit tegyek?
Rapid bevezető: Az ember aki minden nagy bankcsődnél ott van?
A Tutti Juice social jelenlétét épp Leonardo DiTuttio dobja fel. A srác, aki tényleg hasonlít egy kicsit a színészre és filmjelenetek reprodukál. Kapcsolódik is kicsit a múltkori gerillamarketing hírünkhöz, hogy hogyan használhat egy márka híres embereket a híres emberek nélkül. TikTokon amúgy is nagyot mennek az ilyen celeb hasonmások.
A Playboy is OnlyFans szerű oldalt indít
2020 márciusában volt az utolsó nyomtatott Playboy szám. A nyomtatott magazin az online térben tért vissza, méghozzá úgy, hogy a ingyenesen hozzáférhetnek a felhasználók a tartalmakhoz, ám van fizetés része is. A Playboy által kiválasztott alkotók extra tartalmakat gyártanak, továbbá a fotózásokkal kapcsolatos extra képekhez is hozzáférhetnek az előfizetők. A működése hasonló lesz így, mint az OnlyFans, a Playboy engedélyezi a mezítelen képeket, ám a kemény pornót nem. Az amatőr alkotókat nem fogja befogadni a platform, van egy szűrőfeltételük, jelentkezési űrlap kitöltésével indul a folyamat. A cég azt jelezte, hogy nem a mezítelen képekről kell szólnia az új platformnak, ez mindenkinek szól. Mondjuk Onlyfans is ezt mondja…
Forrás: gizmodo.com
Már az USA-ban sem foghatják be a kirúgott munkavállaló száját
Az Egyesült Államokban feburár végén történt egy változás a munkaügyi törvényben. Az USA-ban eddig egy bevett szokás volt sok cégnél, hogy egy titoktartási záradékhoz kötötték a végkielégítést. Tehát ha nem akartál üres kézzel távozni, aláírhattad, hogy nem mesélsz sem a munkahelyről, sem a fizetésről, sem az elbocsátásod körülményeiről. Mostantól viszont ez törvényellenes gyakorlatnak minősül. A döntés nem befolyásolja a feburár 21. előtt aláírt ilyen megállapodásokat, tehát nem hat visszamenőleg. Jó eséllyel fognak is ellene fellebbezni, de egyelőre nem árt a cégeknek felkészülni az új időszakra.
Forrás: inc.com
A 10 legkeresettebb telefonból 8 iPhone
A Counterpoint Research piackutató cég készített elemzést a legnépszerűbb mobiltelefonokról. A tíz legkeresettebb, azaz legnagyobb darabszámban eladott mobilkészülék listája elég egyhangú képet fest: a top 10 helyből 8-at az Apple valamelyik készüléke foglal el, amik mellé a Samsung 2 belépőszintű készülékkel fért be a listára. Ráadásul most először lett egy szérián belül népszerűbb a Pro Max, mint az alapmodell.
A tavalyi év legnagyobb vesztese a Xiaomi, ami 2021-ben még két készülékkel is szerepelt a listán. Érdekesség még, hogy a Samsung csak belépőszintű mobilokkal tudott bekerülni, csúcskategóriás készüléke 2018 óta nem szerepelt a listán.
Forrás: raketa.hu
Húú ez jó ötlet! Csináljuk! Propagáld a termékedet
Ha elégszer ismétlünk valamit, akkor az emberek elhiszik? Van rá példa, ha csak a politikára gondolunk. De most nem is azt fogjuk meg, hogy a vásárlókat befolyásoljuk, átmosni sem akarjuk az agyukat. Pusztán az, ha elfelejted a rövid kifutású marketingkampányokat, és helyette hosszabb távon kampányolsz egy fő téma, termék, kategóriára, akkor azzal növelni tudod a vásárlók számát.
A Facebook, GfK és a Nielsen közös kutatási eredménye 2022-ben azt mutatta, hogy a teljes megtérülésünk 60%-át a hosszabb távú marketing kampányok, marketinghatás hozta. (Európai adatok). Ezek az adatatok jól mutatják a kampánymarketing erősségét, hiszen főként ezek a hirdetéseket futtatod hosszabb ideig.
Hallgasd meg Milán tanácsait, és egy jó kis KKV példát is hozunk. Ha fejlődni szeretnél a marketingedben, ne hagyd ki.
A kapcsolódó cikk: Kampánymarketing, a marketing stratégiád szintlépése a nagyok ligájába
Heti stat: Mivel keres pénzt az Apple valójában?
Érdekes trendek az apple termékportfóliójában:
- Az Apple bevételeinek közel 20%-át adja már a szolgáltatás szegmensük. (Ide tartoznak a Cloud tárhelyek, az Apple TV előfizetés, Apple News, Apple Arcade stb…)
- A hardverekhez képest ez sokkal több profitot termel, ezért stratégiai cél is, hogy ezek növekedjenek. A hardvereken 36.3% árrésük van, míg a szolgáltatásokon 71.7%.
- A teljes árbevétel több, mint fele (52.1%) az iPhone eladásokból jön. Második helyen vannak a szolgáltatások, majd jönnek 10.4%-al a Mac gépek és mindössze 7.4%-al az iPadek.
- Az iPad volt az egyetlen kategória, ami csökkenést ért el, 8%-ot esett a bevétel. Ehhez képest a számítógépek növekedése lenyomta a telefonokét is. A Macbook kannibalizálja az iPadeket?
Forrás: Apple Inc. 2022 pénzügyi jelentés
Ti kérdeztétek: A munkavállaló hazudott a CV-ben. Mit tegyek?
A Minner Extra csoportba érkezett kérdés egy Minner vállalkozótól. Röviden az volt a problémája a kérdezőnek, hogy rendszeresen találkozott olyan jelöltekkel, munkavállalókkal, akik messze nem hozták az önéletrajzukban megjelölt képességeket. Például feltüntették a precizitást, pontosságot vagy kreativitást a tulajdonságaiknál, majd a mindennapok során ezek a legkevésbé sem jellemezték a munkáját.
A kérdező dilemmája az volt, hogy ha ilyenkor sajnálatos módon meg kell válni egy alkalmazottól, akkor mit tegyen: segítsen-e azzal hogy őszinte visszajelzést ad, szembesíti az embert azzal, hogy félrevezető a CV-je, még ha le is töri a jelentkező önbizalmát, vagy inkább hagyja az egészet, majd a jövőbeli állások, az évek, meg a rutin megtanítják ezt a munkavállalónak? Mi az etikus hozzáállás és hogy érdemes kezelni munkáltatóként?
Előző hírszemlék
- Gerillamarketing híres emberekkel, pimasz trükkel. Az 5. marketingest fogyasztom. Eladó a Cserpes – Hírszemle – 2023. 03. 16.
- Így jelenj meg ingyen a sajtóban | A ChatGPT elveszi a munkád? – Hírszemle – 2023. 03. 09.
- A GVH nem is büntet | Mit tegyél ha támadnak a trollok? – Hírszemle – 2023. 03. 02
- Marihuána a Twitteren | Előfizetéses Facebook? Csak nem mindenkinek – Hírszemle 2023. 02. 22.