Visszatérhet a Playboy?, Mit tegyek, ha hazudnak a CV-ben? – #Hírszemle 46

Dátum

Megosztás

A Playboy egy új online platformmal szeretne újra relevánssá válni. Az USA-ban eddig egy bevett szokás volt, hogy titoktartáshoz kötötték a végkielégítést. Nemrég ez törvényellenes gyakorlattá vált. A tíz legkeresettebb telefon listája elég egyhangú: a top 10 helyből 8-at az Apple valamelyik készüléke foglal el. Hogy lehet ez?

Ha elégszer ismétlünk valamit, akkor az emberek elhiszik. Használd a marketingedben a „propaganda erejét”. Hozunk egy jó kis KKV példát is. A heti stat rovatban az Apple jelentését elemezzük. Érdekes, hogy lassan a legnagyobb pénzforrásuk nem is hardver. Egy beérkezett kérdéssel is foglalkoztunk: A kérdező rendszeresen találkozik olyan munkavállalókkal, akik hazudtak az önéletrajzban. Mit tehetünk ilyenkor vállalkozóként?
A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát, Mándó Milán.

A hírszemle hanganyaga, videója

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink:

  • (0:00) – Leonardo DiTuttio
  • (3:44) – A Playboy is OnlyFans szerű oldalt indít
  • (13:19) – Már az USA-ban sem foghatják be a kirúgott munkavállaló száját
  • (20:05) – A 10 legkeresettebb telefonból 8 iPhone
  • (27:51) – Húú ez jó ötlet! Csináljuk! Propaganda a marketingben
  • (37:15) – Heti stat: Miből csinálsz pénzt az Apple valójában?
  • (46:37) – Ti kérdeztétek: A munkavállaló hazudott a CV-ben. Mit tegyek?

Rapid bevezető: Az ember aki minden nagy bankcsődnél ott van?

A Tutti Juice social jelenlétét épp Leonardo DiTuttio dobja fel. A srác, aki tényleg hasonlít egy kicsit a színészre és filmjelenetek reprodukál. Kapcsolódik is kicsit a múltkori gerillamarketing hírünkhöz, hogy hogyan használhat egy márka híres embereket a híres emberek nélkül. TikTokon amúgy is nagyot mennek az ilyen celeb hasonmások.

A Playboy is OnlyFans szerű oldalt indít

2020 márciusában volt az utolsó nyomtatott Playboy szám. A nyomtatott magazin az online térben tért vissza, méghozzá úgy, hogy a ingyenesen hozzáférhetnek a felhasználók a tartalmakhoz, ám van fizetés része is. A Playboy által kiválasztott alkotók extra tartalmakat gyártanak, továbbá a fotózásokkal kapcsolatos extra képekhez is hozzáférhetnek az előfizetők. A működése hasonló lesz így, mint az OnlyFans, a Playboy engedélyezi a mezítelen képeket, ám a kemény pornót nem. Az amatőr alkotókat nem fogja befogadni a platform, van egy szűrőfeltételük, jelentkezési űrlap kitöltésével indul a folyamat. A cég azt jelezte, hogy nem a mezítelen képekről kell szólnia az új platformnak, ez mindenkinek szól. Mondjuk Onlyfans is ezt mondja…

Forrás: gizmodo.com

Már az USA-ban sem foghatják be a kirúgott munkavállaló száját

Az Egyesült Államokban feburár végén történt egy változás a munkaügyi törvényben. Az USA-ban eddig egy bevett szokás volt sok cégnél, hogy egy titoktartási záradékhoz kötötték a végkielégítést. Tehát ha nem akartál üres kézzel távozni, aláírhattad, hogy nem mesélsz sem a munkahelyről, sem a fizetésről, sem az elbocsátásod körülményeiről. Mostantól viszont ez törvényellenes gyakorlatnak minősül. A döntés nem befolyásolja a feburár 21. előtt aláírt ilyen megállapodásokat, tehát nem hat visszamenőleg. Jó eséllyel fognak is ellene fellebbezni, de egyelőre nem árt a cégeknek felkészülni az új időszakra.

Forrás: inc.com

A 10 legkeresettebb telefonból 8 iPhone

A Counterpoint Research piackutató cég készített elemzést a legnépszerűbb mobiltelefonokról. A tíz legkeresettebb, azaz legnagyobb darabszámban eladott mobilkészülék listája elég egyhangú képet fest: a top 10 helyből 8-at az Apple valamelyik készüléke foglal el, amik mellé a Samsung 2 belépőszintű készülékkel fért be a listára. Ráadásul most először lett egy szérián belül népszerűbb a Pro Max, mint az alapmodell.

A tavalyi év legnagyobb vesztese a Xiaomi, ami 2021-ben még két készülékkel is szerepelt a listán. Érdekesség még, hogy a Samsung csak belépőszintű mobilokkal tudott bekerülni, csúcskategóriás készüléke 2018 óta nem szerepelt a listán.

Forrás: raketa.hu

Húú ez jó ötlet! Csináljuk! Propagáld a termékedet

Ha elégszer ismétlünk valamit, akkor az emberek elhiszik? Van rá példa, ha csak a politikára gondolunk. De most nem is azt fogjuk meg, hogy a vásárlókat befolyásoljuk, átmosni sem akarjuk az agyukat. Pusztán az, ha elfelejted a rövid kifutású marketingkampányokat, és helyette hosszabb távon kampányolsz egy fő téma, termék, kategóriára, akkor azzal növelni tudod a vásárlók számát.

A Facebook, GfK és a Nielsen közös kutatási eredménye 2022-ben azt mutatta, hogy a teljes megtérülésünk 60%-át a hosszabb távú marketing kampányok, marketinghatás hozta. (Európai adatok). Ezek az adatatok jól mutatják a kampánymarketing erősségét, hiszen főként ezek a hirdetéseket futtatod hosszabb ideig. 

Hallgasd meg Milán tanácsait, és egy jó kis KKV példát is hozunk. Ha fejlődni szeretnél a marketingedben, ne hagyd ki.

A kapcsolódó cikk: Kampánymarketing, a marketing stratégiád szintlépése a nagyok ligájába

Heti stat: Mivel keres pénzt az Apple valójában?

Érdekes trendek az apple termékportfóliójában:

  • Az Apple bevételeinek közel 20%-át adja már a szolgáltatás szegmensük. (Ide tartoznak a Cloud tárhelyek, az Apple TV előfizetés, Apple News, Apple Arcade stb…)
  • A hardverekhez képest ez sokkal több profitot termel, ezért stratégiai cél is, hogy ezek növekedjenek. A hardvereken 36.3% árrésük van, míg a szolgáltatásokon 71.7%.
  • A teljes árbevétel több, mint fele (52.1%) az iPhone eladásokból jön. Második helyen vannak a szolgáltatások, majd jönnek 10.4%-al a Mac gépek és mindössze 7.4%-al az iPadek.
  • Az iPad volt az egyetlen kategória, ami csökkenést ért el, 8%-ot esett a bevétel. Ehhez képest a számítógépek növekedése lenyomta a telefonokét is. A Macbook kannibalizálja az iPadeket?

Forrás: Apple Inc. 2022 pénzügyi jelentés

Ti kérdeztétek: A munkavállaló hazudott a CV-ben. Mit tegyek?

A Minner Extra csoportba érkezett kérdés egy Minner vállalkozótól. Röviden az volt a problémája a kérdezőnek, hogy rendszeresen találkozott olyan jelöltekkel, munkavállalókkal, akik messze nem hozták az önéletrajzukban megjelölt képességeket. Például feltüntették a precizitást, pontosságot vagy kreativitást a tulajdonságaiknál, majd a mindennapok során ezek a legkevésbé sem jellemezték a munkáját.

A kérdező dilemmája az volt, hogy ha ilyenkor sajnálatos módon meg kell válni egy alkalmazottól, akkor mit tegyen: segítsen-e azzal hogy őszinte visszajelzést ad, szembesíti az embert azzal, hogy félrevezető a CV-je, még ha le is töri a jelentkező önbizalmát, vagy inkább hagyja az egészet, majd a jövőbeli állások, az évek, meg a rutin megtanítják ezt a munkavállalónak? Mi az etikus hozzáállás és hogy érdemes kezelni munkáltatóként?

Előző hírszemlék

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.