Úgy foglak motiválni már a bevezetőben, hogy közben demotiváló információt is átadok. Az e-kereskedelem nem könnyű terület, mivel nemcsak az értékesítéshez kell értened, hanem a digitalizációhoz is magas szinten, sőt az online marketing területén is jeleskedned kell. Tudod, mi a jó ebben? Hogy ezt a belépési küszöböt másnak is át kell ugrania. Ha ezt felismered, már közelebb vagy a sikerhez. Most olyan webáruház funkciókról lesz szó, amelyek segítenek kiaknázni az online kereskedelem adta lehetőségeket.
Fontos! Nem alap funkciókról lesz most szó. Azokat megismerheted ha végignézed a bérelhető webáruház rendszerek funkcióit. Lásd itt az e-kereskedelmi rovatunk támogatójának, a Shoptetnek a funkcióit, megoldásait. Innen már láthatod, mi a minimum az elinduláshoz. Most lássuk mi kellhet még!
Welcome e-mail sorozat új vásárlóknak (üdvözlő e-mail sorozat)
Némelyik szakértő szerint az e-mail marketing halott, mások szerint él és virul. Az e-mail marketing eredménye persze azon múlik, hogyan csinálod.
Feliratkoztatás vásárláskor:
Mikor is lehet a legjobban megszólítani a vásárlót e-mailben? Amikor van egy olyan magas labda, amit le kell ütnöd mindenképpen. A rendeléskor! Fizetés után, a rendeléssel kapcsolatban minden e-mailt megnyitunk, megnézünk. E-kereskedő ügyfeleinknél mindig tanácsoljuk a rendelés után induló üdvözlő e-mail sorozat bevezetését, mert asztalon hagyott pénz, ha nincs (mi is alkalmazzuk).
Hogy tudod ezt megcsinálni? Érdemes olyan e-mail rendszereket használni, mint a Klaviyo, Mailerlite, Malichimp, ActiveCampaign, Salesautopilot. Ahol egy összekötés, integráció után a rendelés leadását követően nemcsak a rendelésről megy ki e-mail, hanem például kiküldésre kerül egy 3-4 részes welcome e-mail sorozat. Ebben marketingeled magad, reklámod szerepel benne, és természetesen csak annak küldöd, akik kipipálta a marketing hozzájárulást.
Naponta, vagy 2 naponta küldesz e-mailt, te döntöd el. Tapasztalatunk alapján 4 e-mailnél többet nem érdemes ilyen sorozatba tenni. Ilyenkor könnyebben meg tudod ismertetni a a vevőt a termékeiddel, ráterelni videóidra, megkérni kövessen közösségi média oldalakon, és természetesen ajánlatokat is tehetsz bele.
Másik megoldás: popup használata majd welcome e-mail sorozat
Boros Lajos e-mail marketingesünk a következő esettanulmányt hozta nekünk:
A legjobb módja, hogy megragadd a weboldaladra érkező látogatót mielőtt vásárlás nélkül bezárja az oldalad, egy jó feliratkoztató rendszer és erős üdvözlő e-mail sorozat. Vizsgáljuk meg, hogy milyen eredményre számíthatsz, ha készítesz egy egyszerű popup rendszert egy jó welcome sorozattal.
A welcome sorozatnak több szerepe is van:
- információt és segítséget ad a feliratkozónak,
- növeli a bizalmat irántad,
- amikor megvan a bizalom, automatikusan elvégzi az értékesítést.
Nézzük meg egy ügyfelünk statisztikáit:
Mint látod, a különböző popupokból 7,94% – 14,29 % közötti a feliratkozási arány. Úgy állítottuk be, hogy minden látogatónak, aki még nem iratkozott fel, megjelenjen valami.
Az ilyen popupok eredményessége eltérő: milyen jó az ajánlat, amit az e-mail címért ígérsz? Mennyire ügyesen van a popup szövege megírva? Jól időzítetted-e, jó pillanatban jelenik-e meg a látogató előtt (például pont, mikor kilépne az oldalról – ez az exit intent popup egy elterjedt típus). Az egyszerűség kedvéért számoljunk nálad 10%-al – azaz, a napi 161 látogatóból 16 megadja az e-mail címét és feliratkozik a listádra. Ezzel elindul az automatizmus, és elkezdi megkapni a welcome sorozat e-mailjeit.
Bevételeid a welcome sorozatból
Számoljuk tovább:
Ugyanennek az ügyfélnek megnéztem a welcome sorozatának az egyik sales levelét:
Mint látod 21,7% vásárolt. Egy jól megírt e-maillel ezt te is el tudod érni!
Számoljuk az egyszerűség kedvéért 20%-kal. A fenti példában azt jelenti, hogy a napi 16 feliratkozóból lesz még 3 vásárló.
Természetesen nem mindenkinél működik ennyire hatékonyan a sales e-mail. Egy kis tesztelés, próbálgatás szükséges, mire mindent sikerül jól beállítani. Ha konzervatívan becslünk, és nem 3, hanem csak 1 extra vásárlód lesz naponta a welcome sorozatnak köszönhetően, akkor is 5 helyett napi 6 vásárlóval máris növekedtél 20%-ot.
Hogy lásd, ez mennyire reális, hadd mutassam meg az ügyfelünk elmúlt 30 napjának a bevételét.
A bevétele 60%-a az emailből érkezik. Igen, ő valóban egy kicsit kiugró a többiek közül. Az átlag az ügyfeleink esetében 40% körül van. Hogyan lett neki mégis 60%? Úgy, hogy komolyan veszi az e-mail marketinget, megcsináltunk neki minden automatizmust és heti több hírlevelet is kiküld.
Összegezzük az eddigi számolásokat. Most ott tartunk, hogy van egy egyszerű popup stratégiád és hozzá egy welcome sorozatod, amivel megfogod azokat, akik eljutnak a weboldaladig, azonban még nem állnak készen a vásárlásra. Mint látod, csak ezzel akár 20% bevételnövekedést is tudsz generálni. Arról pedig még nem is beszéltünk, hogy ezután már azt is el tudod érni, hogy újra vásároljanak.
Erről ebben a podcastunkban beszéltünk bővebben:
Asztalon hagyott pénz az e-mail marketing. Így működik, így növeli a bevételed [podcast]
Értékelések gyűjtése, egy helyen megjelenítése, extra bővítmények
Bármilyen webáruház rendszert is használsz, érdemes külső véleménygyűjtő megoldásban is gondolkodni. E-kereskedőként, főleg kis szereplőként nehéz minden termékre megfelelő mennyiségű értékelést gyűjteni. Ezért is csinálják azt a cégek, hogy olyan bővítményt használnak, ami összegyűjti akár különböző felületekről is a saját értékeléseid (értsd weboldal, Facebook, Google vélemények…). Ilyen például a TrustIndex, Stamped.io, Trustpilot – ügyfeleink előszeretettel használják a TrustIndex-et és a Stamped.io-t.
Hová kerül? Egyrészt a weboldal alján, ahogy a Biobubi holnapján is van, itt érdemes vizuálisan megjeleníteni.
A termékoldalon felül ahol a termék ára, neve, és képe szerepel. Be tudod tenni, be kell tudnod oda tenni! Lásd itt ahogyan az Activé Fiber Shake csinálja:
De miért is kell ezt? A következő statisztika meg fog győzni:
72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést
Forrás: Testimonial Engine
Bővebben erről ebben a klassz cikkben: Vidd 1000 fölé az értékelések számát és a nagyok ligájába kerülsz!
Okos kereső
Megnéztem, a Shoptet rendszerébe is már felokosított kereső van. De vannak egyébként erre külön cégek, akik ezzel foglalkoznak. Hiszen csak egy keresősáv kell, ami a webáruházad tartalmára épül.
Akár az Ikeát nézed, vagy az alábbi képen a Muziker webshopnál a keresőt, sok helyen találkozhatsz már okos keresővel. Ez jó! Sőt, nemsokára ezt AI-val is felturbózzák (de majd arról másik cikkben). Korábbi adatok alapján ennek használatával a Muziker 43%-al tudta növelni a keresőből származó forgalmát.
Mit kell csinálnod? Először is nézd meg a platformod ad-e kibővített, okosabb keresőt. Ha igen, már szuper. Ha még komolyabbat akarsz, akkor
- A Muziker a Luigi’s Box Search-öt használja, mint bővítményt
- De van itt magyar fejlesztésű eszköz is, a Prefixbox magyar startup
- Ahogy olvasónk írja, KKV árban: Rapidsearch.hu
Motiváció:
- 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak az emberek, ha a webáruház saját keresőjéből indít keresést a felhasználó (forrás: Luigi’s Box)
- Majd nézd meg nálad mennyi az arány, de a látogatók átlagos 20%-a használja a keresőt a webáruházaknál. Van olyan szegmens, mint az FMCG, élelmiszer, ahol ez 40%
- A keresések 10-25%-a fut üres találatokra, erre van megoldás (forrás: Prefixbox)
- A konverziós ráta a keresőt használó felhasználók esetében 15% (forrás: Luigi’s Box).
A Shoptetnél például a Luigi’s Box Search bővítménnyel előhozható az okoskereső.
Ajánlom, hogy nézz rá a Shoptet alkalmazásokra, amit a webáruház rendszeredben tudsz majd használni, mert ott is ihletet kaphatsz.
A Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít neked kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!