Webáruház statisztikák 2021

Dátum

Megosztás

A Shoprenter idén is megkérdezett több száz e-kereskedőt a webáruházuk működéséről, fejlődésükről, kihívásaikról, és mindezt természetesen számszerűsítve. Mivel már több éve készítik ezt a tanulmányt szép kis trendek is kirajzolódnak, használható statisztikák tárulnak elénk. A webshoptulajdonosok is jobban látják, hogy más piaci szereplők mit csinálnak (ezt hívjuk benchmark adatoknak, van viszonyításunk).

A 2021-es kutatásban 707 webáruház tulajdonos vett részt. Kis és közepes méretű webshopokról van szó, tehát NEM eMag szintű webáruházaktól származnak az adatok (amikkel egyébként sem tudnánk mi mit kezdeni). Ez azért fontos, mert a Nagy Webáruház Felmérés adataiból valóban tudunk következtetéseket levonni. A 707 webáruház már a piacon reprezentatív mintának is tekinthető, elég ahhoz, hogy valós adatot kapjunk.

Először is jöjjön egy átfogó infografika a kutatásukról. Aztán menjünk bele a részletekbe a kép alatt.

Néhány fontos statisztika, amit fontosnak találtunk a felmérésből

Az átlagos marketing költség 5 millió forint / év, ami havonta 416 000 forintot jelent. Tapasztalatunk szerint is ez az összeg a minimum egyébként, amit egy e-kereskedőnek rá kell fordítani a termékek / webáruház reklámozására. Akik már igazán termelnek, ők havonta 1-1,5 millió forintot költenek, és akik

a piacukat uralni akarják ők NAPI 100 000 forintot (havi 3 milló forintot) költenek el

(igaz ezt 5-6 hónapig teszik csak egy évben). Utóbbi saját adatgyűjtés a top Minneres webáruház ügyfeleinktől.

Kattints rá bátran a képre, nagyban megnyílik!

A tevékenységi területeket is érdemes külön megnézni.

A webshopok szállítási módjaik és költségeik (ennyit fizetnek a futárszolgálatnak).

A top marketing eszközök nem változtak. Kis Minner statisztikával kiegészíteném, elmúlt 100 webáruház konzultáción már nem a közösségi médiáról volt szó főleg (korábban igen), amikor marketingre terelődik a szó, hanem főként médiamegjelenések iránt érdeklődtek, erre készítettünk stratégiát. Lásd erről cikk: Miért jó, ha a cégem megjelenik a médiában? Hogyan lehetséges?

A TikTok előretörését azért lehet látni, de az is csak egy marketing csatorna a sok közül. Tiktok útmutató anyagunk: Ezeket jó ha tudod mielőtt posztolnál TikTok-ra. Így hozd létre az első TikTok-od!

A hírlevél kiemelkedő marketing csatorna a cégeknél, elég sok feliratkozóval dolgoznak a webshopok (átlagosan). Mi az ügyfeleknél a Mailerlite-ot használjuk már hírlevelezésre, e-mail automatizációra. Erről digitális ninja anyag: Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek

A webáruházak 40%-a forgalomnövekedést tapasztalt a covid időszak alatt, 20%-uk nem érzékelt változást.

Futárok, szállítás. Szinte napi kérdés, probléma egy webshop életében. A GLS viszi a prímet a megkérdezetteknél. Ehhez kapcsolódó podcastunk: A magas futárköltségek megnehezítik a webáruházak üzemeltetését? [podcast]

A megkérdezettek 40%-ának forgalomnövekedést jelentett a covid időszak, 20%-uk mondta azt, hogy nem változott, maradéknak csökkent a forgalma vagy nem is létezett még a webshop.

A Minner webáruháztulajdonosok ezt olvassák, / hallgatják most

A statisztikák után menjünk a megvalósítás felé!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Print on demand vállalkozás Magyarországról: adózás, szerzői jogok, haszon

Rizikómentes vállalkozás alacsony belépési küszöbbel, amit tőke nélkül elkezdhetsz, és csak marketingelned kell… Túl szép, hogy igaz legyen? Akár azt is gondolhatod hogy valami...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...