blank

Webáruház statisztikák 2021

Dátum

Megosztás

A Shoprenter idén is megkérdezett több száz e-kereskedőt a webáruházuk működéséről, fejlődésükről, kihívásaikról, és mindezt természetesen számszerűsítve. Mivel már több éve készítik ezt a tanulmányt szép kis trendek is kirajzolódnak, használható statisztikák tárulnak elénk. A webshoptulajdonosok is jobban látják, hogy más piaci szereplők mit csinálnak (ezt hívjuk benchmark adatoknak, van viszonyításunk).

A 2021-es kutatásban 707 webáruház tulajdonos vett részt. Kis és közepes méretű webshopokról van szó, tehát NEM eMag szintű webáruházaktól származnak az adatok (amikkel egyébként sem tudnánk mi mit kezdeni). Ez azért fontos, mert a Nagy Webáruház Felmérés adataiból valóban tudunk következtetéseket levonni. A 707 webáruház már a piacon reprezentatív mintának is tekinthető, elég ahhoz, hogy valós adatot kapjunk.

Először is jöjjön egy átfogó infografika a kutatásukról.Aztán menjünk bele a részletekbe a kép alatt.

blank

Néhány fontos statisztika, amit fontosnak találtunk a felmérésből

Az átlagos marketing költség 5 millió forint / év, ami havonta 416 000 forintot jelent. Tapasztalatunk szerint is ez az összeg a minimum egyébként, amit egy e-kereskedőnek rá kell fordítani a termékek / webáruház reklámozására. Akik már igazán termelnek, ők havonta 1-1,5 millió forintot költenek, és akik

a piacukat uralni akarják ők NAPI 100 000 forintot (havi 3 milló forintot) költenek el

(igaz ezt 5-6 hónapig teszik csak egy évben). Utóbbi saját adatgyűjtés a top Minneres webáruház ügyfeleinktől.

Kattints rá bátran a képre, nagyban megnyílik!

A tevékenységi területeket is érdemes külön megnézni.

A webshopok szállítási módjaik és költségeik (ennyit fizetnek a futárszolgálatnak).

blank

A top marketing eszközök nem változtak. Kis Minner statisztikával kiegészíteném, elmúlt 100 webáruház konzultáción már nem a közösségi médiáról volt szó főleg (korábban igen), amikor marketingre terelődik a szó, hanem főként médiamegjelenések iránt érdeklődtek, erre készítettünk stratégiát. Lásd erről cikk: Miért jó, ha a cégem megjelenik a médiában? Hogyan lehetséges?

blank

A TikTok előretörését azért lehet látni, de az is csak egy marketing csatorna a sok közül. Tiktok útmutató anyagunk: Ezeket jó ha tudod mielőtt posztolnál TikTok-ra. Így hozd létre az első TikTok-od!

blank

A hírlevél kiemelkedő marketing csatorna a cégeknél, elég sok feliratkozóval dolgoznak a webshopok (átlagosan). Mi az ügyfeleknél a Mailerlite-ot használjuk már hírlevelezésre, e-mail automatizációra. Erről digitális ninja anyag: Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek

blank

A webáruházak 40%-a forgalomnövekedést tapasztalt a covid időszak alatt, 20%-uk nem érzékelt változást.

Futárok, szállítás. Szinte napi kérdés, probléma egy webshop életében. A GLS viszi a prímet a megkérdezetteknél.Ehhez kapcsolódó podcastunk: A magas futárköltségek megnehezítik a webáruházak üzemeltetését? [podcast]

blank

A megkérdezettek 40%-ának forgalomnövekedést jelentett a covid időszak, 20%-uk mondta azt, hogy nem változott, maradéknak csökkent a forgalma vagy nem is létezett még a webshop.

blank

A Minner webáruháztulajdonosok ezt olvassák, / hallgatják most

A statisztikák után menjünk a megvalósítás felé!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...