Webáruház statisztikák 2021

Dátum

Megosztás

A Shoprenter idén is megkérdezett több száz e-kereskedőt a webáruházuk működéséről, fejlődésükről, kihívásaikról, és mindezt természetesen számszerűsítve. Mivel már több éve készítik ezt a tanulmányt szép kis trendek is kirajzolódnak, használható statisztikák tárulnak elénk. A webshoptulajdonosok is jobban látják, hogy más piaci szereplők mit csinálnak (ezt hívjuk benchmark adatoknak, van viszonyításunk).

A 2021-es kutatásban 707 webáruház tulajdonos vett részt. Kis és közepes méretű webshopokról van szó, tehát NEM eMag szintű webáruházaktól származnak az adatok (amikkel egyébként sem tudnánk mi mit kezdeni). Ez azért fontos, mert a Nagy Webáruház Felmérés adataiból valóban tudunk következtetéseket levonni. A 707 webáruház már a piacon reprezentatív mintának is tekinthető, elég ahhoz, hogy valós adatot kapjunk.

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Először is jöjjön egy átfogó infografika a kutatásukról. Aztán menjünk bele a részletekbe a kép alatt.

Néhány fontos statisztika, amit fontosnak találtunk a felmérésből

Az átlagos marketing költség 5 millió forint / év, ami havonta 416 000 forintot jelent. Tapasztalatunk szerint is ez az összeg a minimum egyébként, amit egy e-kereskedőnek rá kell fordítani a termékek / webáruház reklámozására. Akik már igazán termelnek, ők havonta 1-1,5 millió forintot költenek, és akik

a piacukat uralni akarják ők NAPI 100 000 forintot (havi 3 milló forintot) költenek el

(igaz ezt 5-6 hónapig teszik csak egy évben). Utóbbi saját adatgyűjtés a top Minneres webáruház ügyfeleinktől.

Kattints rá bátran a képre, nagyban megnyílik!

A tevékenységi területeket is érdemes külön megnézni.

A webshopok szállítási módjaik és költségeik (ennyit fizetnek a futárszolgálatnak).

A top marketing eszközök nem változtak. Kis Minner statisztikával kiegészíteném, elmúlt 100 webáruház konzultáción már nem a közösségi médiáról volt szó főleg (korábban igen), amikor marketingre terelődik a szó, hanem főként médiamegjelenések iránt érdeklődtek, erre készítettünk stratégiát. Lásd erről cikk: Miért jó, ha a cégem megjelenik a médiában? Hogyan lehetséges?

A TikTok előretörését azért lehet látni, de az is csak egy marketing csatorna a sok közül. Tiktok útmutató anyagunk: Ezeket jó ha tudod mielőtt posztolnál TikTok-ra. Így hozd létre az első TikTok-od!

A hírlevél kiemelkedő marketing csatorna a cégeknél, elég sok feliratkozóval dolgoznak a webshopok (átlagosan). Mi az ügyfeleknél a Mailerlite-ot használjuk már hírlevelezésre, e-mail automatizációra. Erről digitális ninja anyag: Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek

A webáruházak 40%-a forgalomnövekedést tapasztalt a covid időszak alatt, 20%-uk nem érzékelt változást.

Futárok, szállítás. Szinte napi kérdés, probléma egy webshop életében. A GLS viszi a prímet a megkérdezetteknél. Ehhez kapcsolódó podcastunk: A magas futárköltségek megnehezítik a webáruházak üzemeltetését? [podcast]

A megkérdezettek 40%-ának forgalomnövekedést jelentett a covid időszak, 20%-uk mondta azt, hogy nem változott, maradéknak csökkent a forgalma vagy nem is létezett még a webshop.

A Minner webáruháztulajdonosok ezt olvassák, / hallgatják most

A statisztikák után menjünk a megvalósítás felé!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...