A Shoprenter idén is megkérdezett több száz e-kereskedőt a webáruházuk működéséről, fejlődésükről, kihívásaikról, és mindezt természetesen számszerűsítve. Mivel már több éve készítik ezt a tanulmányt szép kis trendek is kirajzolódnak, használható statisztikák tárulnak elénk. A webshoptulajdonosok is jobban látják, hogy más piaci szereplők mit csinálnak (ezt hívjuk benchmark adatoknak, van viszonyításunk).
A 2021-es kutatásban 707 webáruház tulajdonos vett részt. Kis és közepes méretű webshopokról van szó, tehát NEM eMag szintű webáruházaktól származnak az adatok (amikkel egyébként sem tudnánk mi mit kezdeni). Ez azért fontos, mert a Nagy Webáruház Felmérés adataiból valóban tudunk következtetéseket levonni. A 707 webáruház már a piacon reprezentatív mintának is tekinthető, elég ahhoz, hogy valós adatot kapjunk.
Először is jöjjön egy átfogó infografika a kutatásukról. Aztán menjünk bele a részletekbe a kép alatt.
Néhány fontos statisztika, amit fontosnak találtunk a felmérésből
Az átlagos marketing költség 5 millió forint / év, ami havonta 416 000 forintot jelent. Tapasztalatunk szerint is ez az összeg a minimum egyébként, amit egy e-kereskedőnek rá kell fordítani a termékek / webáruház reklámozására. Akik már igazán termelnek, ők havonta 1-1,5 millió forintot költenek, és akik
a piacukat uralni akarják ők NAPI 100 000 forintot (havi 3 milló forintot) költenek el
(igaz ezt 5-6 hónapig teszik csak egy évben). Utóbbi saját adatgyűjtés a top Minneres webáruház ügyfeleinktől.
Kattints rá bátran a képre, nagyban megnyílik!
A tevékenységi területeket is érdemes külön megnézni.
A webshopok szállítási módjaik és költségeik (ennyit fizetnek a futárszolgálatnak).
A top marketing eszközök nem változtak. Kis Minner statisztikával kiegészíteném, elmúlt 100 webáruház konzultáción már nem a közösségi médiáról volt szó főleg (korábban igen), amikor marketingre terelődik a szó, hanem főként médiamegjelenések iránt érdeklődtek, erre készítettünk stratégiát. Lásd erről cikk: Miért jó, ha a cégem megjelenik a médiában? Hogyan lehetséges?
A TikTok előretörését azért lehet látni, de az is csak egy marketing csatorna a sok közül. Tiktok útmutató anyagunk: Ezeket jó ha tudod mielőtt posztolnál TikTok-ra. Így hozd létre az első TikTok-od!
A hírlevél kiemelkedő marketing csatorna a cégeknél, elég sok feliratkozóval dolgoznak a webshopok (átlagosan). Mi az ügyfeleknél a Mailerlite-ot használjuk már hírlevelezésre, e-mail automatizációra. Erről digitális ninja anyag: Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek
A webáruházak 40%-a forgalomnövekedést tapasztalt a covid időszak alatt, 20%-uk nem érzékelt változást.
Futárok, szállítás. Szinte napi kérdés, probléma egy webshop életében. A GLS viszi a prímet a megkérdezetteknél. Ehhez kapcsolódó podcastunk: A magas futárköltségek megnehezítik a webáruházak üzemeltetését? [podcast]
A megkérdezettek 40%-ának forgalomnövekedést jelentett a covid időszak, 20%-uk mondta azt, hogy nem változott, maradéknak csökkent a forgalma vagy nem is létezett még a webshop.
A Minner webáruháztulajdonosok ezt olvassák, / hallgatják most
A statisztikák után menjünk a megvalósítás felé!
- A marketing kiszervezése nehéz. Nos a sok kérdés miatt megcsináltuk azt az anyagot, amiből tudod mit várhatsz el egy marketingügynökségtől: Hogyan tud elérni egy marketingügynökség 10-szeres megtérülést Facebookon és Instagramon?
- További hanganyagok, beszélgetések: Webáruház tulajdonosoknak 5+ órányi podcast. Lesz mit meghallgatnod
- HOT Topic: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba
- Webshopos példák: Ők váltottak. Alkalmazottból vállalkozók lettek. 5 álommegvalósító sztori