A kereskedői véna elengedhetetlen egy webáruház sikeres üzemeltetéséhez. Ahogy más vállalkozásnál, iparágnál is ismernünk kell azokat a feltételeket, amivel elérhetjük a bevétel és profitnövekedést. És persze nem elég ismerni, meg is kell valósítani, csinálni kell. Erről beszélgetek Dévavári Dezsővel az olcsóbbat.hu üzletágvezetőjével. Izgalmas a beszélgetés, hallgasd meg mindenképpen!
A podcast
Spoitfy-on itt éred el, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszón:
A podcast leirata, rövid vázlata
Picit fordítsuk meg a dolgot és ne problémaként, hanem lehetőségként tekintsünk arra, hogy a legtöbb webshop tulajdonos a sikeres webáruház működtetéséhez kapcsolódó alap feltételeket csak kismértékben ismeri, és ha ismeri is, nem foglalkozik vele.
Kereskedő, kereskedelemben vagy
A tapasztalatunk szerint a webáruházak működtetéséből, stratégiájából hiányzik a kereskedői gondolkodás, erőből próbálnak forgalmat generálni. Ez az egyik tényező, amit abszolválni kell. Erre legjobb példa, hogy legtöbben bár akcióznak, hiszen láthatóan egy könnyű vevőszerző eszköz, de ahhoz megfelelő kereskedelmi stratégiát nem alkalmaznak. Dezső is egyetértett abban, hogy nem a vásárló első rendeléséből kell meggazdagodnunk, azok a webshopok érnek el igazi növekedést és profitot, akik a visszatérő látogatókra koncentrálnak.
Sajnos tapasztalat, hogy a webáruház tulajdonosok nagy része főleg webplázaszerűen üzemelteti a vállalkozását.
Vannak speciálisan csak az e-kereskedelemre vonatkozó tényezők is a kereskedelmen belül, ilyen például a kosárelhagyás. Statisztikák szerint a látogatók 75%-a hagyja abba a vásárlás úgy, hogy már a kosárba is beletette a terméket. Erre vannak megoldások, amivel tudjunk csökkenteni a kosárelhagyást, vagy éppen elérni, hogy 1-2 héten belül ők vásárlók legyenek. Ezzel nap mint nap foglalkoznod kell!
Termékleírás és annak hiánya:
Dévavári Dezső az Olcsóbbat.hu üzletágvezetője tapasztalata alapján a webáruházak többsége pongyola termékleírásokat használ. Utóbbit mi is tapasztaltuk. Nem is azt mondjuk, hogy minden termékre készítsünk termékleírást, hanem a népszerű termékek termékoldalát mindenképpen, sőt azt folyamatosan csiszoljuk, annak szövegezését. Amire pedig hirdetést is viszünk, na azt egyenesen kötelező! Nemcsak a keresőoptimalizálásban segít majd az, hogy, több-jobb termékszöveged van, hanem még a konverzióban is növekedést fogsz tapasztalni. A termékleírásba érdemes videót is használni, ha ez saját, akkor az még növelheti is a keresőoptimalizálásban is a helyezésünket.
Nincs ötleted termékleíráshoz? Ezt nézd hogyan készítjük mi: Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet
Weboldal, mobilra optimalizálás
Minél jobb a weboldal szövegezése, minél több információt ad, minél több ideig maradnak rajta a felhasználók, annál olcsóbb lesz a kattintási költség a hirdetéseinkben akár Google-ban, akár a Facebookon.
A látogatók fele már mobilról nézi a weboldalakat, és bár nem biztos, hogy ott fejezi be a vásárlást, de a kutatóidő nagy részét mobilon töltik el. Ezért is fontos, hogy vizsgáld folyamatosan, hogy mobilon megfelelően jön be a weboldalad. A popupok jól jönnek fel, könnyen bezárható…
Látogató matek
Ha 2%-os konverzióval számolunk. 1000 látogatóból 20 vásárló naponta. Ez már jó szám, hogy megfelelő nyereséget érjünk el. 500 látogatót be kell hoznunk azért hirdetésekből, ami átlagos 30 Ft kattintási költséggel számolva napi 15 000 forint, havonta 450 000 forint. Ennyi tehát minimum kell legyen a marketingköltséged. Most átlagot számoltunk, de ez az ökölszabály segíthet neked.
Olyan terméket árulj, amit te is megvennél!
Vélemények, social proof
Érdemes a webáruházunk, termékeink véleményét felhasználnunk hirdetéseinkben is, továbbá minél több helyen megjeleníteni.
Google shopping
A hazai e-kereskedők, akik kipróbálták a Google Shoppingot, már a hirdetési büdzséjük több mint 60%-át az ilyen hirdetésekre költik. Magasabb is a konverziós ráta. Erről ebben az előző podcastban beszéltünk: Google Shopping tapasztalatok, példák megoldások. 20%-ot is faraghatsz a költségekből [podcast]
Merre tovább? Erre:
Legyen egy jó stratégiád az ár-összehasonlító oldalakhoz is. Aknázd ki azt, hogy olcsón hoznak forgalmat. Itt éred el az Olcsóbbat.hu regisztrációt, sőt próbáld ki a Google Shopping-ot is az Olcsóbbat.hu-n keresztül, mert 20%-kal olcsóbb lesz így a kattintási költség.
Hallgasd meg a teljes podcastot
Ez izgalmas volt! Még ilyet!
Kapcsolódó cikkek és podcastok:
- 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
- Google Shopping tapasztalatok, példák megoldások. 20%-ot is faraghatsz a költségekből [podcast]
- A magyar webáruházak fele nem számol, nem mér? Statisztika [podcast]
Fotó: Envato License