Webáruház tulajdonosként sikered lehet, ha a kereskedői vénádat is megcsillogtatod, csiszolod [podcast]

A kereskedői véna elengedhetetlen egy webáruház sikeres üzemeltetéséhez. Ahogy más vállalkozásnál, iparágnál is ismernünk kell azokat a feltételeket, amivel elérhetjük a bevétel és profitnövekedést. És persze nem elég ismerni, meg is kell valósítani, csinálni kell. Erről beszélgetek Dévavári Dezsővel az olcsóbbat.hu üzletágvezetőjével. Izgalmas a beszélgetés, hallgasd meg mindenképpen!

A podcast

Spoitfy-on itt éred el, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszón:

A podcast leirata, rövid vázlata

Picit fordítsuk meg a dolgot és ne problémaként, hanem lehetőségként tekintsünk arra, hogy a legtöbb webshop tulajdonos a sikeres webáruház működtetéséhez kapcsolódó alap feltételeket csak kismértékben ismeri, és ha ismeri is, nem foglalkozik vele.

Kereskedő, kereskedelemben vagy
A tapasztalatunk szerint a webáruházak működtetéséből, stratégiájából hiányzik a kereskedői gondolkodás, erőből próbálnak forgalmat generálni. Ez az egyik tényező, amit abszolválni kell. Erre legjobb példa, hogy legtöbben bár akcióznak, hiszen láthatóan egy könnyű vevőszerző eszköz, de ahhoz megfelelő kereskedelmi stratégiát nem alkalmaznak. Dezső is egyetértett abban, hogy nem a vásárló első rendeléséből kell meggazdagodnunk, azok a webshopok érnek el igazi növekedést és profitot, akik a visszatérő látogatókra koncentrálnak.

Sajnos tapasztalat, hogy a webáruház tulajdonosok nagy része főleg webplázaszerűen üzemelteti a vállalkozását.

Vannak speciálisan csak az e-kereskedelemre vonatkozó tényezők is a kereskedelmen belül, ilyen például a kosárelhagyás. Statisztikák szerint a látogatók 75%-a hagyja abba a vásárlás úgy, hogy már a kosárba is beletette a terméket. Erre vannak megoldások, amivel tudjunk csökkenteni a kosárelhagyást, vagy éppen elérni, hogy 1-2 héten belül ők vásárlók legyenek. Ezzel nap mint nap foglalkoznod kell!

Termékleírás és annak hiánya:
Dévavári Dezső az Olcsóbbat.hu üzletágvezetője tapasztalata alapján a webáruházak többsége pongyola termékleírásokat használ. Utóbbit mi is tapasztaltuk. Nem is azt mondjuk, hogy minden termékre készítsünk termékleírást, hanem a népszerű termékek termékoldalát mindenképpen, sőt azt folyamatosan csiszoljuk, annak szövegezését. Amire pedig hirdetést is viszünk, na azt egyenesen kötelező! Nemcsak a keresőoptimalizálásban segít majd az, hogy, több-jobb termékszöveged van, hanem még a konverzióban is növekedést fogsz tapasztalni. A termékleírásba érdemes videót is használni, ha ez saját, akkor az még növelheti is a keresőoptimalizálásban is a helyezésünket.

Nincs ötleted termékleíráshoz? Ezt nézd hogyan készítjük mi: Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet

Weboldal, mobilra optimalizálás
Minél jobb a weboldal szövegezése, minél több információt ad, minél több ideig maradnak rajta a felhasználók, annál olcsóbb lesz a kattintási költség a hirdetéseinkben akár Google-ban, akár a Facebookon.
A látogatók fele már mobilról nézi a weboldalakat, és bár nem biztos, hogy ott fejezi be a vásárlást, de a kutatóidő nagy részét mobilon töltik el. Ezért is fontos, hogy vizsgáld folyamatosan, hogy mobilon megfelelően jön be a weboldalad. A popupok jól jönnek fel, könnyen bezárható…

Látogató matek
Ha 2%-os konverzióval számolunk. 1000 látogatóból 20 vásárló naponta. Ez már jó szám, hogy megfelelő nyereséget érjünk el. 500 látogatót be kell hoznunk azért hirdetésekből, ami átlagos 30 Ft kattintási költséggel számolva napi 15 000 forint, havonta 450 000 forint. Ennyi tehát minimum kell legyen a marketingköltséged. Most átlagot számoltunk, de ez az ökölszabály segíthet neked.

Olyan terméket árulj, amit te is megvennél!

Vélemények, social proof
Érdemes a webáruházunk, termékeink véleményét felhasználnunk hirdetéseinkben is, továbbá minél több helyen megjeleníteni.

Google shopping
A hazai e-kereskedők, akik kipróbálták a Google Shoppingot, már a hirdetési büdzséjük több mint 60%-át az ilyen hirdetésekre költik. Magasabb is a konverziós ráta. Erről ebben az előző podcastban beszéltünk: Google Shopping tapasztalatok, példák megoldások. 20%-ot is faraghatsz a költségekből [podcast]

Merre tovább? Erre:

Legyen egy jó stratégiád az ár-összehasonlító oldalakhoz is. Aknázd ki azt, hogy olcsón hoznak forgalmat. Itt éred el az Olcsóbbat.hu regisztrációt, sőt próbáld ki a Google Shopping-ot is az Olcsóbbat.hu-n keresztül, mert 20%-kal olcsóbb lesz így a kattintási költség.

Hallgasd meg a teljes podcastot

Ez izgalmas volt! Még ilyet!

Kapcsolódó cikkek és podcastok:

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ahhoz, hogy a mindennapi munkád eredményes legyen, fontos, hogy a hatékonyságod minél inkább maximalizáld. Megérzésem szerint, mivel rengeteg feladatért te felelsz, általában multitaskingolsz, azaz egyszerre több dologra is koncentrálsz, nem beszélve arról, hogy az email-ek, chat üzenetek értesítő hangjai is folyamatosan megzavarják a figyelmedet. Minél több információt kell befogadnod, annál nagyobb kihívás fókuszálni egy-egy konkrét feladatra.

A kutatók azt javasolják, hogy minden egyes tevékenységre jelölj ki egy adott időszakot, azaz minden részfeladatot külön-külön végezz el, a multitaskingolást pedig csökkentsd le. Ezenfelül ha nem is alkalmaznád a POMODORO-technikát, próbáld kiiktatni a zavaró tényezőket arra az időszakra, amíg koncentrálnod kell a munkára!

Milán például annyira szétfolyt nemrég, mint a táblás csoki a tűző napon. Nem tudott a piactérre kellőképpen fókuszálni, így eldöntötte, hogy a pénteki napot ezentúl az IRE.HU-nak szenteli, ekkor nem foglalkozik mással.

Szükséged lenne egy kis flow-ra? Mi a flow? Hogyan lehetünk produktívabbak, hogyan tudunk folyamatosan teljesíteni. Megállíthatatlannak érzem magam!

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek