Webshop költöztetés csekklista. Így csináld jól. Példa: Shoptet rendszerre költözés

Dátum

Megosztás

Kinéztél egy új webshop rendszert? Egészen biztosan visszatart a költözéstől az, hogy bizony sok feladatot kell elvégezni egyszerre, sok rendszer van összekötve. Tarthatsz attól, hogy a vásárlók nem tudják majd elérni a webshopod, nem találnak meg a Google-ből, vagy bármi egyéb komplikáció lép fel. Nem elrettenteni akarlak, épp ellenkezőleg! Ha tudjuk, mi mehet félre, arra könnyebb felkészülni és megoldani is. Vágjunk bele!

Amikor néhány hete bemutattuk a Shoptet webshop rendszer működését, akkor a céggel beszélve egyből a webshop költöztetésre kérdeztem rá. Úgy gondoltam, az lesz a legjobb, ha minden információt összegyűjtünk itt a Minneren, és bárhová is költözteted a webáruházad, használni tudod.

A Shoptet rendszerhez kapcsolódó bemutatónkat itt találod. Árban és funkciókban is meggyőzött minket, a felhasználói felületet könnyen használható, és erős supporttal  rendelkezik a cég. 

Webáruház költöztetés csekklista

Először is fontos leszögeznem, hogy először mindig az adott rendszer aldomain felületén dolgozunk, nem visszük át még a fő domainre a költöztetendő webshopot.  Shoptet esetében tehát például van a domain neved, amin éppen fut a webshopod egy másik rendszeren. A Shopteten pedig van egy fiókod, ami kvázi a demó, nem éles. A még nem éles shopod így néz ki:  https://123456.myshoptet.com/ .

Adatok áttöltése, termékek 

Amennyire nehéznek tűnik, annyira egyszerű megoldások léteznek az adatok áttöltésére. 

  • Egyrészt webáruházként már eddig is használtál XML feedet, hogyha például használsz ár-összehasonlító oldalt. Nézd meg az új platformon, hogy hol találod az XML feed importot.
  • Excel import. Szinte minden rendszer, így – példánál maradva – a Shoptet is lehetőséget ad excel importra. Sokszor találkozunk azzal, hogy webshopok excel makrókra épülő termékkatalógust használnak. Így akár ez is lehetőség lehet a tömeges termékfeltöltésre. Részletesen erről a Shoptet tudástárban. 
  • RPA-t, vagyis adatátmásoló robotot használva. Lásd következő bekezdés.

Csináld RPA-val és minden problémád megoldódik! MInneres megoldás a javából! 

Csináld úgy, ahogy a bankok mozgatják az adatokat. Ám míg ők több millió rekorddal dolgoznak, addig neked néhány ezer termékről van szó maximum. Lényegében az RPA (robotizált folyamat-automatizáció) azt jelenti, hogy betanítjuk egy dologra a programot a képernyőnkön (mikor, hova kattintson…), és azt meg tudja ismételni. Sőt, akár 

  • Szerezz egy olyan programozót, vagy szakit, aki ért az RPA-hoz, vagyis a robotizált folyamat-automatizációhoz (ha kell én tudok ajánlani).
  • Találjátok ki a költöztetés folyamatát. Teljesen be lehet tanítani, hogy átvigye a termékneveket, kategóriát, képeket, leírásokat és úgy elhelyezzen mindent, ahogy ti szeretnétek. A robot kattint helyetted a képernyőn. 
  • Ezt használjátok akár az átirányításokhoz is, hogy rendben legyen a SEO.

Egy korábbi cikkünkből megosztok egy videót, ami segít az RPA megértésében. Én ezt használnám, hogy még kevesebb hiba legyen. Sőt a robot jelez neked, ha elakad, úgyhogy igazán biztos kezekben vagy. Vannak más programok is, beszélj szakival mindenképpen. De ez rutin feladat lesz! 

Átirányítások, SEO

Egyik legfontosabb beállítás úgy gondolom, hogy a megfelelő átirányítások meglegyenek. A Shoptet webáruházmotornál lehetőség van beállítani, hogyan épüljön fel az URL, ha mázlid van, akkor még egyezhet is a régivel. 

Ha nem, akkor kezdd azzal, hogy legyen Google Search Console regisztrációd, majd az adott rendszer útmutatóját kövesd az URL átirányításhoz. Shoptet esetében itt találod a teljes leírást. A Google Search Console regisztráció azért is jó, mert láthatod, hogy a domaineden hová fut hibára a Google-ből jövő látogató, amit orvosolni tudsz. Egy-két kellemetlenség lesz, de szerencsére, ha ezeket megcsinálod, akkor minimalizálhatod ezek számát. Nem milliók fognak az ablakon kirepülni. 

A fenti RPA robotos megoldásban egyébként nekem az tetszik, hogy akár ezt is meg lehet vele csinálni. Lényegében ugyanazt csinálná, mint te, ha azt manuálisan tennéd, csak gyorsabban. Na jó, a CSV fájlból is ugyanolyan gyors lehet ez.

Új termékfeedek

Ne feledd, hogy megváltozhat a termékfeed-struktúrád, hiszen a termék urlje is változhat. Ebben az esetben az ár-összehasonlító oldalaknál is frissítened kell ezeket. Érdemes velük külön felvenni a kapcsolatot, hogy ez zökkenőmentes legyen. 

Integrációk

Figyelj rá, hogy például az e-mail integrációk nem fognak működni, mert a régi rendszerből már az új adatokat nem küldi át. Ha például külső e-mail marketing rendszert használsz, akkor érdemes erre felkészülni. 

Fizetési módok, egyéb beállítások? 

Szerencsére nem kell újra elvégezni egy Simple, Barion, PayPal integrációt, hiszen már egyszer elfogadták a shopodat. Annyira kell figyelni, hogy az átirányítási linkek változhatnak – ezt az adott fizetési rendszer admin felületén kell módosítanod.  

Adatvédelmi tájékoztató, ÁSZF

Ez is legyen külön feladat, hiszen egyrészt fel kell töltened, másrészt módosítani az új webáruházrendszer elérhetőségi adataival az adatvédelmi tájékoztatót. 

A Shoptet esetében kapsz ÁSZF és GDPR sablont is ingyen, csak ki kell tölteni adatokkal. 

Élesítés

Hogyha látod a demóban, hogy minden rendben, akkor jöhet az élesítés, vagyis a domain átirányítások. Shoptet esetében a domain szolgáltatónál kell beállítani, hogy a Shoptet rendszerben futó webshopod jöjjön be. Ezt a Shoptet felületén is meg kell tenni, majd a domain szolgáltatódnál (ahol parkoltatod a domaint) – erről itt találsz információt.

Próbáld ki a Shoptetet! Kattints ide!

Mielőtt költözöl, természetesen érdemes megismerned a rendszert. Javasoljuk, hogy fedezd fel milyen funkciókat rejt a webshopmotor, mi mennyibe kerül, mit hol találsz. Kattints ide a Shoptet kipróbálásához. 

A Minner bemutató cikket itt találod: Próbáljuk ki a Shoptetet! Első használat útmutató

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!