Webshop marketing. Ezt a marketinget alkalmazzák a hazai webáruházak

Dátum

Megosztás

Lehangoló webáruház marketingstatisztikára leltem, ami egy jó kis piaci körkép arról, hogy mit ne használjunk. Igaz, ha a másik megközelítést nézzük, még motiváló is lehet, hogy a webáruházak többsége nem használja ki a lehetőségeit. Na, de majd mi!

Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

A GKI Digitál és az Árukereső közösen felmérte a hazai webáruházak marketingre használt csatornáit, eszközeit. Bár a hazai e-kereskedelem folyamatosan növekszik, de például a cseh piachoz képest nagyon le van maradva.

  • Az egy főre jutó éves online rendelésszám jelenleg 12 online vásárlás/év, az éves átlagos költés pedig megközelíti a 130 ezer forintot (éves adat/fő). Az átlagos kosárérték 11 000 Ft. Utóbbi adatok a cseheknél, 230 ezer forintnak megfelelő cseh korona, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál. Számomra ez most inkább pozitív, mert még van tér ezen a piacon.
  • Akciók:
    Míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni (a vásárlókat a kisebb értékű rendelések felé terelve), addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítás érhető el a fogyasztó számára. Átlagosan 12%-os kedvezményt adnak a webáruházak.
  • Remarketing
    Döbbentem néztem a statisztikát, hogy csak a webáruházak 21%-a használja a remarketinget. Neee! Hm, és ahogy mondtam, milyen jó lehetőség ez nekünk!
  • A webáruház tulajdonosok szerint a top3 ár/érték arányú marketing eszköz a következő:
    1. Ár-összehasonlító oldalak (Árukereső, Árgép…)
    2. SEO, vagyis keresőoptimalizálás. Google találati oldalán minél előkelőbb helyezés
    3. Google hirdetések

Chatbot marketing 600 forint reklámköltségből 20 000 forint kosárérték

A felmérésben a chatbot még nincs benne, sőt idén sem lesz mérvadó, mert a webáruházak többsége nem meri elindítani. A chatbot szakértőm egy esettanulmányt osztott meg a MinnerAkadémián, amiben egy sminktermék webshop fő kampányába láthatunk bele. Itt olvashatod: Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
Tovább chatbot marketing képzést itt találsz. Online tudsz tanulni, nem kell utaznod.

Kapcsolódó cikkek:

Forrás: GKI Digital

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...