Webshop marketing. Ezt a marketinget alkalmazzák a hazai webáruházak

Webáruház marketing statisztikák, ötletek

Lehangoló webáruház marketingstatisztikára leltem, ami egy jó kis piaci körkép arról, hogy mit ne használjunk. Igaz, ha másik megközelítést nézzük, még motiváló is lehet, hogy a webáruházak többsége nem használja ki a lehetőségeit. Na, de majd mi!

A GKI Digitál és az Árukereső közösen felmérte a hazai webáruházak marketingre használt csatornáit, eszközeit. Bár a hazai e-kereskedelem folyamatosan növekszik, de például a cseh piachoz képest nagyon le van maradva.

  • Az egy főre jutó éves online rendelésszám jelenleg 12 online vásárlás/év, az éves átlagos költés pedig megközelíti a 130 ezer forintot (éves adat/fő). Az átlagos kosárérték 11 000 Ft. Utóbbi adatok a cseheknél, 230 ezer forintnak megfelelő cseh koronát, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál. Számomra ez most inkább pozitív, mert még van tér ezen a piacon.
  • Akciók:
    Míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni (a vásárlókat a kisebb értékű rendelések felé terelve), addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítás érhető el a fogyasztó számára. Átlagosan 12%-os kedvezményt adnak a webáruházak.
  • Remarketing
    Döbbentem néztem a statisztikát, hogy csak a webáruházak 21%-a használja a remarketinget. Neee! Hm, és ahogy mondtam, milyen jó lehetőség ez nekünk!
  • A webáruház tulajdonosok szerint a top3 ár/érték arányú marketing eszköz a következő:
    1. Ár-összehasonlító oldalak (Árukereső, Árgép…)
    2. SEO, vagyis keresőoptimalizálás. Google találati oldalán minél előkelőbb helyezés
    3. Google hirdetések

Chatbot marketing 600 forint reklámköltségből 20 000 forint kosárérték

A felmérésben a chatbot még nincs benne, sőt idén sem lesz mérvadó, mert a webáruházak többsége nem meri elindítani. A chatbot szakértőm egy esettanulmányt osztott meg a MinnerAkadémián, amiben egy sminktermék webshop fő kampányába láthatunk bele. Itt olvashatod: Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
Tovább chatbot marketing képzést itt találsz. Online tudsz tanulni, nem kell utaznod.

Kapcsolódó cikkek:

Forrás: GKI Digital

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás