Lehangoló webáruház marketingstatisztikára leltem, ami egy jó kis piaci körkép arról, hogy mit ne használjunk. Igaz, ha a másik megközelítést nézzük, még motiváló is lehet, hogy a webáruházak többsége nem használja ki a lehetőségeit. Na, de majd mi!
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
A GKI Digitál és az Árukereső közösen felmérte a hazai webáruházak marketingre használt csatornáit, eszközeit. Bár a hazai e-kereskedelem folyamatosan növekszik, de például a cseh piachoz képest nagyon le van maradva.
- Az egy főre jutó éves online rendelésszám jelenleg 12 online vásárlás/év, az éves átlagos költés pedig megközelíti a 130 ezer forintot (éves adat/fő). Az átlagos kosárérték 11 000 Ft. Utóbbi adatok a cseheknél, 230 ezer forintnak megfelelő cseh korona, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál. Számomra ez most inkább pozitív, mert még van tér ezen a piacon.
- Akciók:
Míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni (a vásárlókat a kisebb értékű rendelések felé terelve), addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítás érhető el a fogyasztó számára. Átlagosan 12%-os kedvezményt adnak a webáruházak. - Remarketing
Döbbentem néztem a statisztikát, hogy csak a webáruházak 21%-a használja a remarketinget. Neee! Hm, és ahogy mondtam, milyen jó lehetőség ez nekünk! - A webáruház tulajdonosok szerint a top3 ár/érték arányú marketing eszköz a következő:
1. Ár-összehasonlító oldalak (Árukereső, Árgép…)
2. SEO, vagyis keresőoptimalizálás. Google találati oldalán minél előkelőbb helyezés
3. Google hirdetések
Chatbot marketing 600 forint reklámköltségből 20 000 forint kosárérték
A felmérésben a chatbot még nincs benne, sőt idén sem lesz mérvadó, mert a webáruházak többsége nem meri elindítani. A chatbot szakértőm egy esettanulmányt osztott meg a MinnerAkadémián, amiben egy sminktermék webshop fő kampányába láthatunk bele. Itt olvashatod: Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
Tovább chatbot marketing képzést itt találsz. Online tudsz tanulni, nem kell utaznod.
Kapcsolódó cikkek:
- Webáruház indítás lépései, feltételei
- Évente több százezer forint kárt is okozhatnak az át nem vett termékek egy webshopnál
- Webshop indításon te is gondolkodtál már? Ki nem!? Még nem késtél el! Ötletek
- Megéri most beszállni az ekereskedelembe? Beszéljenek a számok!
Forrás: GKI Digital