Webshop marketing. Minden egy helyen, mesterséges intelligenciával. Ezt nyújtja a Retargeting.biz

Szinte minden nap egyre nehezebb lavírozni a marketing dzsungelében. De nem kell machete hozzá, hogy az elénk kerülő konverziógátló indákat levágjuk. Szeretném bemutatni nektek a Retargeting.biz online rendreszt, akik már több mint 3000 ügyféllel dolgoznak együtt, és éppen most újították meg platformjukat. Kell is a segítség, mikor minden oldalról kapja egy webshop a pofonokat. Itt a nagy marketingzaj, covid-19, egy csipetnyi (inkább vödörnyi) Apple – Facebook párharc, és mint már kutatással alátámasztva is kiderült a fogyasztók vásárlás közben multitaszkolnak (mást is csinálnak). Lássuk is mit nyújt nekünk a Retargeting.biz! Hogyan hessegetjük el, oldjuk meg a fenti problémákat. 

AI-vezérelt marketing automatizációs rendszerükkel eddig csaknem 100 magyarországi webáruház növekedéséhez járultak hozzá. 

Egy évvel ezelőtt kutattam a különböző megoldásokat, amivel egy helyen lehet kezelni szinte az össze marketing tevékenységünket. Mondván még is könnyebb egy adathalmazból dolgozni, egy felületen. Facebook, Google, hírlevelek mind egy helyen. Persze ez még csak egyrészt a kényelem és az egyszerűség, itt kell egy még magasabb szintre lépni. A már említett AI , vagyis az adatvezérelt marketing segítségével. 

Utóbbi viszont csak akkor jó, ha van elég adatod. Urald te is a piacodat! Több Minner vállalkozóval is együtt dolgozva most ezt a cél tűztük ki célul, és sikeresen abszolváljuk. Nos itt jön a legjobb az egészben! A rengeteg látogató a weboldaladon nem csak most adott pillanatban jelent konverziót és forgalmat, hanem az adat igazi befektetés lesz számodra és megalapozza több hónapra a bevételed.

Tudom, hogy mi járt korábban is a fejedben. Megéri-e beleölni az időt, energiát, pénzt abba, hogy látogatókat vigyünk a weboldalunkra, webshopunkra. Nemcsak saját tapasztalat, de bármilyen hazai vagy nemzetközi benchmarkot veszünk alapul, jól látszik, hogy minél idősebb egy webshop annál több a látogatója és minél több a látogatója annál jobban kúszik felfelé a konverzió is. Az adatod így végre nem vész el, csak átalakul, méghozzá konverzióvá! 

All IN ONE platform – Retargeting.biz

Kezdjük az alapfunkciókkal, majd jussunk el a finomhangoló funkciókig, amelyek úgy megfűszerezik a marketingünket, hogyha az egyébként étterem lenne, akkor abból Michelin-csillagos vállalkozást varázsolnak. 

A Retargeting.biz magyar nyelvű háttér-, marketing támogatást nyújt ügyfeleinek. 

Facebook, Instagram Google hirdetések kezelése egy felületről. 

Az alap kampánytípusokon kívül a dinamikus hirdetések is elérhetőek a rendszeren keresztül. Ott a Retargeting.biz felületén adjuk fel a hirdetéseket. Felszisszenve olvashatod ezeket a sorokat, mert már mindannyiunknak meggyűlt a baja akár a Facebook, akár a Google felületének használatával. Néhol bonyolultak, itt-ott bugokkal szembesülünk. A Retargeting.biz összeköttetésben áll a fiókjaiddal és onnan indítod el a kampányaidat. Természetesen egy helyen így elemezni is tudod őket. Mintha egy marketing serpa lenne.

Egy kis ízelítő legjobb eredményeikből

Legalább tudjuk mit lehet elérni, a cél megvan!

Hírlevél, e-mail kampányok

Az igazán perszonalizált e-mail kampányokhoz szükség van a fenti Facebook és Google adathalmazra is, és persze arra is, hogy rögzítsük a látogató weboldalon történő tevékenységét. A Retargeting.biz All IN ONE rendszere ezt oldja meg nekünk. A személyreszabott e-mail kampányok eredményességéről egy igazán profi webáruház tulajdonosnak, marketingesnek nem kell mesélnem. A kosárelhagyás egy szintén minden webáruházat érintő probléma. Persze tudom, hogy foglalkozol vele, de most jut eszembe nekem is, hogy ellenőrizzem biztosan jól be van-e állítva a MinnerAkadémián is ez, sőt erre a remarketing is jól fut-e. Mindennel is kell foglalkozni igaz? A Retergeting-nek több megoldása is van erre, akár az e-mail, akár az alábbiakban bemutatott SMS értesítő, vagy éppen a popupok. 

Mikor ezeket a sorokat írom, pont most beszéltem Szilvivel a Retargeting.biz-től, és meséltem neki, hogy a most induló Minner piactérnél (tudod ajándék, lakberendezés, hobbi) ki fogjuk próbálni. Közben meg is beszéltük, hogy első lépésként fel kell skálázni a látogatók számát, hogy tudjon miből dolgozni az AI. 

Na és akkor kanyarodjunk rá az SMS-re! 

SMS kampányok? Gondolkodtál már benne? 

Az SMS üzenetek 98%-át 3 percen belül megnyitják és elolvassák az emberek, így nagyon hatékony hirdetési típus. Magyarországon még nem elterjedt, így a fogyasztókat nem is zavarja még. Profi marketingesként te is tudod, hogy a marketingnek egyik fontos momentuma a TESZT. Nos teszteld le, nézd meg mit szólnak hozzá a vásárlóid, lett-e belőle konverzió. Egy biztos! Látni fogják! 

Az SMS funkció integrálható a push és email kampányokba, így szuper emlékeztető üzenet lehet. Ráadásul egy-egy eseti akciót tömeges üzenetküldéssel is lehet hirdetni: küldhető kuponkód és link is.

És még csak a legfontossabakat emeltem ki, mert van itt még nekünk 

  • push notification, értesítő 
  • felugró ablakok, popup-ok
  • és mindent átható mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligenciát illetően, ami fejlesztés az új rendszerben:

  • Az új szoftverben az ajánló rendszer funkció bevezetése. A funkció lényege, hogy az AI figyeli a látogatói aktivitást az oldalon, ami alapján teljesen perszonalizált termékeket jelenít meg a látogatóknak, így magasabb konverziós arány érhető el.
  • A másik fejlesztés a hírlevélküldő funkció, ami azért egyedülálló a marketing automatizáció területén, mert tartalmazza a beépített ajánló rendszert így van arra lehetőség, hogy perszonalizáltan jelenítsen meg termékeket a hírlevelekben is.
  • A Facebook hirdetések szerkesztői felületében rengeteg egyedi keret, matrica és animáció került be, ami korábban nem volt elérhető.
  • A Google hirdetéseknél nagyobb változás az automatikus optimalizálásnál történt. Az algoritmus, amennyiben egy kampány jól teljesít, automatikusan megemeli 25%-kal a napi költségkeretet, a rosszabbul teljesítő kampányoknál 25%-kal csökkenti.
  • Az eddig 3 db intelligens pop-up kibővült 7 db-ra, ahol már interaktív pop-up-ok beállítására is van lehetőség pl. visszaszámlálási lehetőséggel.
  • Mind a hírlevél, mind pedig az automatikus email funkciónál iparáganként kerültek be izgalmas sablonok, egyszerű, felhasználóbarát szerkesztési felülettel.

Bármilyen nagyságú a webáruházad, minden funkciót megkapsz a cégtől. Irány a Retargeting.biz és próbáld ki a fenti funkciókat, merülj alá a beállításokban. 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek