Webshop ötletek 2021 [podcast]

Az E-ker Vekker e-kereskedelmi podcast csatorna vendége voltam. A témánk a hazai e-kereskedelmi lehetőségek, akár már működő webáruházaknak. Tudtad, hogy a Minner is elindít egy e-kereskedelmi vállalkozást? Na, de a webáruház ötletek!

A podcast hanganyaga:

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban itt éred el, vagy beágyazva itt: 40. perctől beszélünk az ötletekről)

A podcast rövid vázlata:

Figyelem! 40. perctől beszélünk a webáruház ötletekről!

Mivel vendég voltam az E-ker Vekker podcastban, így az első 8 percben főleg a Minnerről beszélek, ha ez érdekel, hallgasd meg. Az e-kereskedelmi téma utána következik.

8. perctől beszélek a CBD termékekről, a kenderhez kapcsolódó termékekről. Az még a 2020-as üzleti ötletekben volt benne, és láthatóan nagy márkák is becsatlakoztak ebbe a piacba, mint például a Garnier. Még mindig van kraft ebben a piacban, és láthatóan ha kihagyjuk a CBD szó használatát, még lehet nagyobb sikert érhetünk el, a kender, hemp szó használata jó ötlet lehet. Így a Facebookon és a Google-ban is tudunk hirdetni.

A 10. perctől beszélek a tartalmak készítéséről. A fő tipp itt az, hogy kezdjünk hangosan ötletelni abban a témában, amiről írni akarunk. Legyen az akár egy termékleírás, vagy blogbejegyzés. A másik tipp, hogy kezdjünk el jegyzetelni papírra, bármit, ami csak eszünkbe jut. Ez segíti azt, hogy elkezdjünk információkat gyűjteni és rendszerezni.

21. perctől beszélek arról, hogy most indítok egy saját e-kereskedelmi vállalkozást, aminek egyik célja a piackutatás és az, hogy legyenek végre megfelelő hazai adataink, amiket természetesen megosztok a Minner olvasókkal. Egy igazi laboratórium, üzleti játszótér lesz ez a Minnernek. Mindezt úgy, hogy természetesen a cél a profitszerzés is. Woocommerce alapokra fog épülni a webáruház. Mióta a podcastot felvettük, el is készült egy cikk, amiben bemutattam, mit és hogyan csinálok: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

30. perctől beszélek arról, hogy

a legtöbb nem jól működő hazai webáruháznál probléma az, hogy kevés a napi látogatók száma.

Napi 200-300 látogatószám alatt nagyon nehéz megfelelő konverziót felmutatni. Persze az egyik megoldás, hogy hirdetéssel viszünk látogatót a weboldalunkra, a másik pedig amiről beszélek, a tartalomgyártás. Legalább 8 érintés kell ahhoz, hogy egy érdeklődőből vásárló legyen. Ez a 8 érintkezés legalább 3-5 weboldal látogatást jelent. Erről részletesen beszéltem ebben a saját podcastban: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

40. perctől webáruház ötletek

A podcastban beszélek az egyik Minner vállalkozóról, aki online értékesíti a biomosószert, a termék neve Biobubi. FMCG piacon van, szembemegy a multikkal. Egy visszaváltós, utántöltős rendszert üzemeltetnek. 1 év alatt viszonteladói piacot kezdett kiépíteni, és 2021-ben bőven túl fogja szárnyalni a 100-200 millió forgalmat, olyan sok visszatérő vevője van. Bérgyártásban készül a termék, a vevőket CRM rendszerrel tudja még jobban kiszolgálni, a rendelés online történik. Az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piacban érdemes gondolkodni 2021-ben. Az utóbbi időben láthattuk, hogy a hazai e-kereskedelmi szektorok közül rendre az FMCG termékek bővültek a legtöbbet (GKI Digital), sőt itt nőtt egyedül a konverziós ráta is az utóbbi években (több mint 2,3%). Tesco házhozszállítás, Auchan, Spar, sőt most már az Aldi is beszállt ebbe a piacba. DE! Itt jön a lényeges pont. Rengeteg termék van, amit nem az ilyen nagy áruházaktól rendelünk, vagy nem nagyon szeretnénk. Ez derült ki az utóbbi néhány évben. Szárnyaljon a fantáziád, például: itt a 2021-es vállalkozási ötletekben látod a tippeket.

Beszéltem egy holland csokoládéról, ami rövid időn belül piacvezető lett, csak azért, mert szembement a piaccal: Erre a holland csokigyártóra furán néztek a csokoládéiparban. Ma piacvezetők között vannak

Az online fitnesz termékekről, ahhoz kapcsolódó szolgáltatások értékesítéséről beszéltem, tehát egy hibrid rendszerről. Nemzetközi példaként hoztam a Peloton céget, de hazai példákat is látunk, amikor fitnesz gumiszalag mellé adnak heti edzéseket.

Beszéltünk az online ételpiacról is, alapanyagról, félkész ételekről. Egyik ilyen ötlet, hogy főzőtanfolyamot kapcsolunk össze egy alapanyag webáruházzal (plusz edényeket). Valójában ugyanúgy FMCG szektorban leszünk, de magasabb felárat is tudunk például az exkluzívabb alapanyagokkal elérni. Beszéltünk a sous vide technológiával előkészített ételekről. A sous vide ételek már részben készen vannak, néhány perc alatt meg kell sütni a húst és már tudja a vevő fogyasztani. Igazából ezt a technológiát főleg éttermek használják, de a fogyasztók körében is megjelent. A hús friss marad (vagy bármi más), de mégis meggyorsítja a sütést úgy, hogy közben könnyű eltárolni is. Ötlet: olyan vállalkozás, aki sous vide technológiával előkészített ételeket árul.

A kifejezetten ajándéktermékekben is van óriási potenciál, mert nem a végfelhasználó veszi meg a terméket. A vásárlási folyamat sokkal rövidebb, ez látszik is a konverzióban is, hiszen nem az veszi meg, aki használja, tehát a vevő nem vacillál annyit. Érdekes statisztika: napi 26 000 embernek van születésnapja, és átlagosan ugyanennyi embernek névnapja.

A B2B piacban kevesen gondolkodnak (vállalkozóknak adunk el), pedig nagyobb az esély a visszatérő vásárlókra. A hanganyagban említek egy céget, akik autószerelő műhelyeknek adnak el gépeket, alkatrészeket, eszközöket, de beszéltem a mezőgazdaságról is, ahol például az ipari drónokat említettem.

Hallgasd végig a podcastot! Hosszú, ez biztos, de eszméleten sok ötletet, inspirációt ad számodra!

Olvasd el, hallgasd meg a 2021-es üzleti ötleteket: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Továbbá ezt a cikket is ajánlom figyelmedbe: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

Webáruház cikkgyűjtemény: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Az Emag és a Mastercard izgalmas fejlesztése, hogyha elállunk a vásárlástól, visszaküldjük a terméket, akkor akár 30 percen belül is a kártyánkon lesz az összeg. Persze ehhez (és itt jön a trükk a dologban) az emagon menteni kell a kártyánkat. Ami ugye később lesz fontos az e-kereskedelmi óriás szempontjából, mert nagyobb eséllyel vásárolsz, fejezed be a vásárlást, merthát könnyebb fizetni, be se kell pötyögni a kártyádat.

A másik még korábbi hír, de lehet elsiklottál felette. Az OTP, Erste Bank is lehetőséget ad az ügyfeleinek, hogy Mastercard kártyáiknál akár bolti vásárlásnál, akár internetes tranzakciónál is bejelöljék a részletfizetési lehetőséget. A POS terminálon feljön egy ilyen opció miután a pin kódot megadtuk és 20 000 feletti vásárlásról van szó. Bejelölöd a részletek számát és így csak az első részletet vonja le, természetesen kiírja a kondíciókat. Online vásárlásnál szintén a bankkártya adatok megadása után jön fel ez az opció az érintett bankok esetében.

Forrás: Fintechzóna, Mastercard

MinnerInstant

Üzleti és ismerősi körökben egészen biztosan őrültnek gondolnak, amikor arról mesélek nekik, hogy nem véletlen vezette be ezeket az avatárokat a Facebook. Ez már a bevezetője annak, hogy megszeressük az ilyen digitális, virtuális karaktereket. Szerinted milyen könnyű lesz majd a Facebook berkeink belül csak metaverzumként hívott rendszerbe belépni, ha már létrehoztad most az avatárodat. Könnyen, és több száz millióan létrehozták már.

Zuckerberg a Verge-nek adott interjúban azt mondta, hogy 5 éven belül egy virtuális valóságban lesz a Facebook. A Metaverzumként nevezett dologhoz virtuálisvalóság-headset-tel csatlakozhatunk. A felhasználók virtuálisan játszhatnak, dolgozhatnak, beszélgethetnek.

Hm, nem tudom hogy mi lesz ez, de annyit sejtek, hogy nekünk cégeknek még több virtuális jelenléttel jár, de ezt csak érzéssel mondom. Majd meglátjuk, bár annyit nem szeretnék a virtuális térben lógni.

Forrás: Verge, 24.hu

MinnerInstant

A TikTok (For Business) saját kutatásai alapján készített egy prezentációt, amiben egy alapvető feltételezésre cáfol rá, mégpedig a saját közösségével kapcsolatban:

TikTok felhasználóinak átlagéletkora – Forrás: TikTok For Business, TikTok Ads [Internal Data Source]

Ahogy az ábra is mutatja, a legnagyobb felhasználói tábor a 18 és 24 év közötti fiatalokból áll, ők 8% híján az egész TikTok közösség felét teszik ki. Utánuk a 25-34 éves korosztály következik 22%-kal, majd csak harmadikként, 17%-os aránnyal a legfiatalabb, 13-17 éves korcsoport.

A TikTok a napokban érte el a 3 milliárd letöltést. Ebben a cikkben a felület hatalmas népszerűségének okait fejtegettük; valamint tippeket is adunk, ha kampányt indítanál a platformon: Tik-tak-tik-tak, már 3 milliárd letöltésnél jár a TikTok – Itt az ideje komolyan venni!

MinnerInstant

A kormány még tavaly novemberben enyhítette a 27%-os adó mértékét az elviteles és házhoz szállított ételek és italok esetében, amikor a járvány miatt szigorú intézkedéseket hoztak, például a vendéglátóegységek bezárását. A NAV tájékoztatása szerint azonban augusztus 1-jétől visszatér a 27%-os áfakulcs, mivel az ilyen jellegű ételek és italok nem szolgáltatásnyújtásnak, hanem termékértékesítésnek minősülnek, így az adókedvezmény erre többé nem vonatkozik.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Izgalmas hetek elé nézünk! Az üzleti esettanulmányunk is halad, képzések is változtak, cikkekben is fejlődtünk! 

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek