Webshop ötletek 2021 [podcast]

Az E-ker Vekker e-kereskedelmi podcast csatorna vendége voltam. A témánk a hazai e-kereskedelmi lehetőségek, akár már működő webáruházaknak. Tudtad, hogy a Minner is elindít egy e-kereskedelmi vállalkozást? Na, de a webáruház ötletek!

A podcast hanganyaga:

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban itt éred el, vagy beágyazva itt: 40. perctől beszélünk az ötletekről)

A podcast rövid vázlata:

Figyelem! 40. perctől beszélünk a webáruház ötletekről!

Mivel vendég voltam az E-ker Vekker podcastban, így az első 8 percben főleg a Minnerről beszélek, ha ez érdekel, hallgasd meg. Az e-kereskedelmi téma utána következik.

8. perctől beszélek a CBD termékekről, a kenderhez kapcsolódó termékekről. Az még a 2020-as üzleti ötletekben volt benne, és láthatóan nagy márkák is becsatlakoztak ebbe a piacba, mint például a Garnier. Még mindig van kraft ebben a piacban, és láthatóan ha kihagyjuk a CBD szó használatát, még lehet nagyobb sikert érhetünk el, a kender, hemp szó használata jó ötlet lehet. Így a Facebookon és a Google-ban is tudunk hirdetni.

A 10. perctől beszélek a tartalmak készítéséről. A fő tipp itt az, hogy kezdjünk hangosan ötletelni abban a témában, amiről írni akarunk. Legyen az akár egy termékleírás, vagy blogbejegyzés. A másik tipp, hogy kezdjünk el jegyzetelni papírra, bármit, ami csak eszünkbe jut. Ez segíti azt, hogy elkezdjünk információkat gyűjteni és rendszerezni.

21. perctől beszélek arról, hogy most indítok egy saját e-kereskedelmi vállalkozást, aminek egyik célja a piackutatás és az, hogy legyenek végre megfelelő hazai adataink, amiket természetesen megosztok a Minner olvasókkal. Egy igazi laboratórium, üzleti játszótér lesz ez a Minnernek. Mindezt úgy, hogy természetesen a cél a profitszerzés is. Woocommerce alapokra fog épülni a webáruház. Mióta a podcastot felvettük, el is készült egy cikk, amiben bemutattam, mit és hogyan csinálok: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

30. perctől beszélek arról, hogy

a legtöbb nem jól működő hazai webáruháznál probléma az, hogy kevés a napi látogatók száma.

Napi 200-300 látogatószám alatt nagyon nehéz megfelelő konverziót felmutatni. Persze az egyik megoldás, hogy hirdetéssel viszünk látogatót a weboldalunkra, a másik pedig amiről beszélek, a tartalomgyártás. Legalább 8 érintés kell ahhoz, hogy egy érdeklődőből vásárló legyen. Ez a 8 érintkezés legalább 3-5 weboldal látogatást jelent. Erről részletesen beszéltem ebben a saját podcastban: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

40. perctől webáruház ötletek

A podcastban beszélek az egyik Minner vállalkozóról, aki online értékesíti a biomosószert, a termék neve Biobubi. FMCG piacon van, szembemegy a multikkal. Egy visszaváltós, utántöltős rendszert üzemeltetnek. 1 év alatt viszonteladói piacot kezdett kiépíteni, és 2021-ben bőven túl fogja szárnyalni a 100-200 millió forgalmat, olyan sok visszatérő vevője van. Bérgyártásban készül a termék, a vevőket CRM rendszerrel tudja még jobban kiszolgálni, a rendelés online történik. Az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piacban érdemes gondolkodni 2021-ben. Az utóbbi időben láthattuk, hogy a hazai e-kereskedelmi szektorok közül rendre az FMCG termékek bővültek a legtöbbet (GKI Digital), sőt itt nőtt egyedül a konverziós ráta is az utóbbi években (több mint 2,3%). Tesco házhozszállítás, Auchan, Spar, sőt most már az Aldi is beszállt ebbe a piacba. DE! Itt jön a lényeges pont. Rengeteg termék van, amit nem az ilyen nagy áruházaktól rendelünk, vagy nem nagyon szeretnénk. Ez derült ki az utóbbi néhány évben. Szárnyaljon a fantáziád, például: itt a 2021-es vállalkozási ötletekben látod a tippeket.

Beszéltem egy holland csokoládéról, ami rövid időn belül piacvezető lett, csak azért, mert szembement a piaccal: Erre a holland csokigyártóra furán néztek a csokoládéiparban. Ma piacvezetők között vannak

Az online fitnesz termékekről, ahhoz kapcsolódó szolgáltatások értékesítéséről beszéltem, tehát egy hibrid rendszerről. Nemzetközi példaként hoztam a Peloton céget, de hazai példákat is látunk, amikor fitnesz gumiszalag mellé adnak heti edzéseket.

Beszéltünk az online ételpiacról is, alapanyagról, félkész ételekről. Egyik ilyen ötlet, hogy főzőtanfolyamot kapcsolunk össze egy alapanyag webáruházzal (plusz edényeket). Valójában ugyanúgy FMCG szektorban leszünk, de magasabb felárat is tudunk például az exkluzívabb alapanyagokkal elérni. Beszéltünk a sous vide technológiával előkészített ételekről. A sous vide ételek már részben készen vannak, néhány perc alatt meg kell sütni a húst és már tudja a vevő fogyasztani. Igazából ezt a technológiát főleg éttermek használják, de a fogyasztók körében is megjelent. A hús friss marad (vagy bármi más), de mégis meggyorsítja a sütést úgy, hogy közben könnyű eltárolni is. Ötlet: olyan vállalkozás, aki sous vide technológiával előkészített ételeket árul.

A kifejezetten ajándéktermékekben is van óriási potenciál, mert nem a végfelhasználó veszi meg a terméket. A vásárlási folyamat sokkal rövidebb, ez látszik is a konverzióban is, hiszen nem az veszi meg, aki használja, tehát a vevő nem vacillál annyit. Érdekes statisztika: napi 26 000 embernek van születésnapja, és átlagosan ugyanennyi embernek névnapja.

A B2B piacban kevesen gondolkodnak (vállalkozóknak adunk el), pedig nagyobb az esély a visszatérő vásárlókra. A hanganyagban említek egy céget, akik autószerelő műhelyeknek adnak el gépeket, alkatrészeket, eszközöket, de beszéltem a mezőgazdaságról is, ahol például az ipari drónokat említettem.

Hallgasd végig a podcastot! Hosszú, ez biztos, de eszméleten sok ötletet, inspirációt ad számodra!

Olvasd el, hallgasd meg a 2021-es üzleti ötleteket: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Továbbá ezt a cikket is ajánlom figyelmedbe: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

Webáruház cikkgyűjtemény: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Fotó: Envato License

Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Két és fél éves vitát zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután elfogadta az eMAG ajánlatát: 200 millió forintos bírságot szabott ki a cég 2018-as Black Friday-akcióját követően indult versenyfelügyeleti vizsgálatban, továbbá nagyságrendileg 4 milliárd forint összegű jóvátételről állapodott meg az üzemeltetőkkel.

Bruttó 3 ezer forint értékű kupont bocsát ki minden olyan ügyfele számára, aki az előző 12 hónapban az eMAG.hu-n bármilyen értékben vásárolt.

4 milliárd jóvátétel = fejleszti az eMag Marketplacet, bár ők úgy írták segítik a hazai KKV szektort. Van is min javítania, mert a hazai piacon megvalósított piactere nem a legfelhasználóbarátabb: Mit érnek a hazai piacterek? Kereskedők, vásárlók szemszögéből? Pl. eMAG Marketplace

Forrás: Index

MinnerInstant

Nemrég kiadott a NAV egy tájékoztatót a KATA tájékoztatási kötelezettséggel kapcsolatban. Vannak extrém esetek benne, és újabb bürokráciai probléma.

“A KATÁS EGYÉNI VÁLLALKOZÓNAK A SZÁMLA KIÁLLÍTÁSAKOR ÍRÁSBAN TÁJÉKOZTATNIA KELL A KIFIZETŐT ARRÓL, HOGY A KATA ALANYA. AZ NEM ELÉG, HA A KATÁS VÁLLALKOZÁS FELTÜNTETI AZ ÁLTALA KIÁLLÍTOTT SZÁMLÁN, HOGY KISADÓZÓ.”

NAV tájékoztató erről

Na, de a MKOE alelnöke Ruszin Zsolt megpedzegette ezt a témát. Hoz néhány példát:

  • A liftszerelőnek például már megrendeléskor kell tájékoztatót adnia, hogy KATA-s.
  •  Az MKOE álláspontja szerint egy e-mail, az SMS is írásos tájékoztatás.
  • A tisztítószert katás boltban beszerző számára viszont írásos tájékoztatás a szerződés létrejöttével egy időpontban kiállított a számla is, mert az ilyen ügylet azonnali adásvétel, itt nem válik el időben a megrendelés és a teljesítés.
  • A webáruház a honlapján kimeríti az “írásban tájékoztat” fogalmát, ha a megrendelési folyamat közben valamelyik képernyőn (nem pedig az ÁSZF-ben) szerepelteti, hogy kisadózó. Ehhez nem kell semmiféle “külön nyilatkozat”.
  • A NAV részéről már korábban elismerték, hogy a számla is írásos tájékoztatás.
MinnerInstant

Rákeresel a VR Gym szóra és azonnal ledöbbensz milyen játékos, kondis, fitness megoldások vannak, mindezt VR szemüvegre.

Játékosítás,
challenge,
pontgyűjtés,
motiváció…

Például az újabb Oculus-okhoz már számítógép sem kell, okosmobillal működik. És rengeteg megoldást hozzá lehet kapcsolni. A fitness egyébként is jó terület, Magyarországon élen jár az elhízásban.

A fenti kép a Blackbox-vr.com -ról van. De érdemes rákeresni a VR Gym, VR Fitness szavakra, és azonnal eléd tárul a piac. Látható, hogy sokszor hozzákapcsolnak különböző eszközöket, kondigépeket. Ami azért jó üzlet szempontjából, mert az ügyfél csak nem szerzi be magának otthon az összes elemet. Tehát üzletet lehet rá építeni.

Azért is figyeltem fel rá, mert úgy látom igazán izgalmas előfizetéses rendszert lehet ráépíteni, ahogy azt a Peloton cég tette a szobabiciklikkel. Erről itt olvashatsz: Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció

De ez még semmi! Találtam már rá magyar megoldást is! Érdemes keresni még, mert például ezzel komplett üzletet lehet nyitni: https://maniafitness.hu/holofit/

Valamilyen más ötletet keresel?

Irány a Minner 2021-es vállalkozási ötletek! Kattints ide!

MinnerInstant

Az iOS 14.5 frissítés óta a felhasználóknak lehetőségük van tiltani, hogy kövessék őket az alkalmazások. A MacRumors a Flurry adatelemző cég által közzétett adatok alapján azt írja, a felhasználók elsöprő többsége, nagyjából 96 százaléka döntött úgy, hogy az alkalmazások nem követhetik őket nyomon. 

Már a Facebook követést is tiltják. Itt látszik: Apple vs Facebook újabb felvonás

Forrás: HVG

MinnerInstant

Friss! Már a Facebook-on is tudja tiltani a követést az iPhone (iOS) felhasználó. A FB megelőzi ezt, tájékoztat mielőtt feljön az iOS kérés. Nos a következő napokban már igazán látni fogjuk a negatív hatását. Mégha 20-40% között is mozog az iPhone használók száma a weboldaladon, akkor is azért csak nem akarjuk elveszíteni azt a 20-40%-ot. Sajnos gyengébbek lesznek a remarketing hirdetések, kevesebb statisztikai adatot kapunk. De a felhasználóknak is érdekes lesz, mert lehetséges, hogy sok irreleváns reklámot kap majd.

Foglalkoztunk a témával, sőt arról is beszélgettünk, hogy miként lehet megmenteni az eredményeinket. Erre tovább: Facebook iOS 14 tippek, átmeneti megoldások a kampányaidhoz [podcast]

MinnerInstant

Tudod mint anno a WordArt, csak modernebb és igényesebb. De mondhatni egy kicsit visszatértek az ilyen színátmenetek használata a digitális megjelenésekben. Nagyobb márkák is használják, olyan nagyok is, mint az Apple.

Néhány példa:

Minneres példa, mi is használjuk szövegeknél is, de más objektumoknál is.

Egy cikkben gyűjtöttük össze a 2021-es webdizájn trendeket, amik meghatározzák a következő éveket, és látni most egy kisebb trendfordulót. Továbbiak erről itt: Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár másik


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek