Work hack: A csipp-csupp feladatokat így iktasd be a napodba

Dátum

Megosztás

Munkánk során sokszor találkozunk apróbb feladatokkal, vagy nem rutinszerű munkákkal, amit el kellene végezni, de valahogy nem tudjuk beszuszakolni a napunkba. Nehéz is lenne, hiszen nem olyan rutin feladat, mint mondjuk egy e-mail elolvasása, vagy gép beállítása. De mondjuk volt egy meeting, amiben megbeszéltük, hogy csinálunk valami újat, vagy kellene fejleszteni valamit… aztán egyszerűen nem érünk oda, hogy megvalósítsuk. Ismerős? A fejlesztő cégektől lestem el egy módszert, amivel egyébként én a Minnert is jobban tudom építeni.

Nálam alap rutin tevékenység, hogy egy cikket írok, ehhez kapcsolódó feladat például a témakutatás, szakértői, piaci véleménybekérés…, na de mikor iktassam be például a weboldal menüjének átalakítását? Gondolj bele a saját ilyen feladataidba: nem rendszeres, de időnként előfordul, tudod, hogy kell csinálni, na de mikor? Főleg annak tudatában, hogy általában mindenki

úszik a melóval.

Mielőtt rátérnénk a megoldásra, jöjjön a közszolgálati (szponzori) információ: Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.  

Nem rutinszerű feladatok beiktatása a napodba

Azt már korábbi cikkekben átvettük, hogy a feladatok vezetésére érdemes valamilyen digitális megoldást használni, főleg akkor, ha többen is együtt dolgozunk. Na és persze az új munkatárs felvételnél is fontos az, hogy minden legyen dokumentálva, később kereshető legyen. Szóval akár

A lopott idő és a csipp-csupp feladatok találkozása:

Az első feladat mindig az, hogy valahol kezdjük el vezetni a nem rutinszerű, apróbb feladatokat, munkákat, miniprojekteket. Akár egy fecni is lehet az asztalodon, vagy egy post-it a falon, de jobban szeretjük a digitális megoldást. Szóval kezdjétek el vezetni a cégen belül akár a Google naptárban egy ismétlődő feladatként, ami mondjuk minden hétfőn reggel megjelenik, vagy Trello-ban, vagy Google Keep, iPhone jegyzet app-ban.

Valahogy így, ahogy látod az én feladataimat.

Na most mikor tudok időt szakítani például olyanra, mint egy

Nehéz beleszuszakolni azokat a feladatokat a feladatkezelőkbe, digitális megoldásokba, amelyek nem rendszeresen fordulnak elő a napi munkamenetben vagy nem kapcsolódnak a bejáratott céges folyamatokhoz.

A megoldás:

  • Ebéd előtt van még 20-40 perc, és ahelyett, hogy elszórakoznánk az időt, adunk egy esélyt a napi 1%-os fejlődésnek. (Persze kivételt képez ez alól, ha Minner cikket olvasol.)
  • Nap végén, amikor még van 20-40 perc, de már nem kezdesz neki nagy feladatnak.
  • Akár reggelente, vagy hétvégén
  • Meeting, megbeszélés előtt, tárgyalás előtt / után,
  • Valakire várva (legalább kezdj neki a feladatnak)
  • Ha csak 5 perced van, akkor például bejelentkezéssel együtt is belefér egy 3 perces hasznos üzleti anyag a Minnerről. Tudod az Ingyenes üzleti tudásanyag – 3 perc Minner biznisz

Eddig is volt lopott időd, csak nem tudtad, hogy akkor mihez is fogj hozzá.

Ilyen egyszerű volt! Menni fog?!

Van itt még sok ilyen cikk, bár ez most rövidebb volt, de nézd csak milyen jó anyagok lapulnak még itt:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Fotó: Luis Villasmil / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

QR kód kell a boromra – Hogy csináljam? Mire figyeljek?

Decembertől megváltoznak a címkézési szabályok a boroknál. Talán már foglalkoztál vele, talán már régóta van QR kód az üvegeiden, de talán még csak most...

Kezdő vállalkozók digitális eszközei (ingyenesek). A képszerkesztéstől a weboldalon át az automatizációig

Ha már vállalkozó leszel, akkor természetesen a digitális megoldásokat érdemes górcső alá venni. A statisztikák is azt mutatják, hogy a digitális megoldásokat használó cégek...

“A digitalizáció versenyképességi kérdés” –  Interjú Pintér Robesszel a Digimétertől

A Digiméter három éve készít kutatásokat, felméréseket a hazai KKV-k digitális felkészültségéről - ami meglepő módon az elmúlt években még a koronavírus kényszerítő hatására...

Újdonság a kiskereskedők digitalizációjában. Nőj fel a nagyokhoz Linkio integrációval.

Kereskedő vállalkozásként tervezitek fejleszteni a digitalizációtokat, például a beszerzést automatizálni, vagy éppen az árazás automatizálásában gondolkodtok. Arra gondoltam, hogy az egyik új digitális megoldást...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

QR kódos étlap létrehozása QRiosum magyar fejlesztésű megoldással. Útmutató, első lépések

Alig egy éve készítettük el a saját QR kódos étlap megoldásunkat, hogy bemutassuk, akár fejlesztői tudás nélkül is tudunk digitális megoldásokat létrehozni. Bár mi...

Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek: e-mail ajánlói rendszer, hírlevél sorozat, rövid videók

Ez a cikk most nem a lassú fejlődésről vagy a hosszú távú stratégiákról szól. A cél a gyorsabb növekedés, meghekkelni a marketingünket vagy a...

Milyen hirdetései vannak a konkurenciának? Nézzünk utána! Google és Facebook

Minden hirdetést azért nem fogunk látni, ám izgalmas eszközöket mutatok be arra, hogy miként lehet megnézni, hogy egy másik vállalkozás, konkurencia, leendő vetélytárs éppen...