A Xiaomi vállalatot szokták úgy is hívni, mint a kínai Apple. Nem véletlen, mivel magas minőségű mobiltelefonokat értékesít kínai gyártóként. Ahogyan a technológiai szektorban mondják, a következő generációs kínai vállalkozások első fecskéje, aki megmutatja, hogy a kínai termékek nem gagyik. Sőt a márkaépítésre, szervezeti kultúrára is nagy hangsúlyt fektetnek. A cikkben szemléltetem, hogy hasonlóságot mutat a marketingben is az Apple-höz (te is hasznosítani tudod a leírtakat), továbbá egy kis tőzsdei kitekintésünk is lesz ráadásként.
Amiben különbözik az Apple-től – 5%-os haszonkulcs
A cég 2018-ban bejelentette, hogy 5% haszonkulcsot alkalmaz a mobilokon. Ha mégis fölé menne, akkor kompenzálja valamilyen módon a vásárlókat. A cég azért is teszi ezt, mert szeretne hasonló üzleti modellből profitálni, mint az Apple. Tehát a mobileladásokon kívül a szolgáltatásokból (online stream…) Ezen felül a telefonos cég nem is csak mobilokkal foglalkozik, hanem például okoseszközökkel (iOT), vagy például elektromos rollerrel.
És bejött nekik! Tartják az óriási versenyben a piaci részesedésüket, sőt növelték is. 2016-ban még csak alig 2%-on álltak, ma már 10%-on.
A marketingben ugyanolyan részletesek mint az Apple. A vevőre fókuszálnak, minden részletre kitérnek
Legtöbb esetben a cégek alulbecsülik az információ mennyiséget, amit egy promóciós oldalra kell tenni. Legtöbbször magunkból indulunk ki, ami legtöbbször rossz kiindulási pont, mondván mi sem olvasunk sokat. Ez egyébként egy tévhit (te is sokat olvasol, amikor egy termék után kutatsz, csak nem tűnik fel. Már a termékleírás készítése cikkpéldákban ráhangoltalak arra, hogy milyen jó az, amikor a vevői vélemények alapján írunk termékleírást. Na, de a következő példa szintén motiválni fog abban, hogy foglalkozz a promóciós szövegeiddel.
Az Apple-nál már láthattad egy korábbi cikkben, hogy óriási promóciós oldalt csinál külön-külön az egyes termékeinek. A Xiaomi szintén, sőt még a tartozékokhoz is képesek több szöveget és képet tenni, mint a piacon levő többi webáruház. Csak kattints ide a Xiaomi.hu -ra és nézd meg például ennek a hajszárítónak a leírását. Kattintanod sem kell, mert mindjárt egyébként ehhez a termékhez hozok példát, de természetesen merülj el a többi termékben majd, és figyeld meg mit és hogyan írnak.
Egy ilyen termékleírás a techvevőket is megfogja:
Ide kattintva eléred a teljes promóciós oldalát az alábbi hajszárítónak. Azért ezt a példát hoztam, mert gondolj bele, milyen nehéz egy ennyire általános termékhez szöveget írni, promóciós anyagot.
A Soocas H3S erőteljes szárítási teljesítménye a kreatív kúpos kivezető szerkezetből ered.
A termosztát megakadályozza, hogy a hőmérséklet túlságosan magas legyen, és ezáltal a hajhagymák károsodhassanak.
A 10 millió negatív ion kétcsatornás kimenete csökkentheti a statikus elektromosságot, simává és fényessé téve a hajat.
Illesztés- és csavarmentes test, a felső rész alumínium ötvözetből készül, amely kiemeli a minőséget és csökkenti a felületi hőmérsékletet.
Az egyszerű divatos kialakítás az esztétika és a technológia tökéletes kombinációja.
Láthatóan kiemelik azt, amivel te is találkozhattál már hajszárító használata közben. Az Apple szokta hasonlóan leírni a triviális dolgokat. Mindezt teszik azért, mert így sikerül hatni az érzelmeidre, érzékeidre, emlékezetedre, ami serkenti a vásárlási kedvet. Ezek az úgynevezett triggerek.
A piktogramok és a pontokba szedett információk is megvannak, ez sokat segít a felhasználóknak..
Ami hiányzik az oldalról, az a vásárlás gomb lejjebb is, ez biztosan növelné a konverziót. Ezt az Apple korábban alkalmazta, de újabban felül egy sávban mindig rögzítve van a vásárlás gomb. Lásd az új Apple SE esetében (az a promóciós oldal szintén megérne egy újabb cikket, látva, mennyire a célcsoportra lett írva, készítve).
A fenti képes és szöveges megoldások a közösségi finanszírozó kampányoknál is megfigyelhetőek. Korábban volt is erről cikk a Minneren, hiszen onnan is inspirálódni tudunk, mert ott még nem ismert termékekről, szolgáltatásokról győzik meg az embereket, tehát mindent be kell vetniük. Azt az anyagot itt találod: Még nem ismert termékről így győzik meg a vásárlókat. Ismeretlen cégként is!
És mielőtt rátérünk a tőzsdei témára, belinkelem a termékleírással, promóciókkal kapcsolatos anyagokat ide:
– Az Apple egy külön, terjedelmes promóciós oldalon reklámozza az iPhone 11-et
– Termékleírás a gyakorlatban (Ez izgalmas, termékleírást készítettünk vevői vélemények alapján):
a, Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet
b, Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 2. rész. Sarokcsiszoló, lámpa
c, Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 3. rész. Gumiabroncs
– Melyik jobb? Több terméket hirdetni vagy egyet? Mikor vásárolnak többen?
Xiaomi és a tőzsde
A vállalat részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére (a jobb hazai brókercégnél is elérhetőek a hongkongi részvények). Az ára nem sokat változott a részvénykibocsátás óta. 2020 első negyedévében is növekedést tudott felmutatni, pedig a legnagyobb piacukon már januártól korlátozások voltak.
Az árfolyama hasonlít arra ahogyan a Facebook tőzsdére ment, náluk is először zuhant, majd kezdett emelkedni, és most többszöröse már a részvénykibocsátási árnak. Ha keresünk jó áron részvényt, akkor ez az, főleg úgy is, hogy nyereséges cégről beszélünk. A 21 dolláros tőzsdei bevezető árukat ha sikerült áttörni, akkor stabil emelkedésre számíthatunk. Láthatóan emelkedő trendbe lépett a részvény.
Fotó: Xiaomi, blog.mi.com