Xiaomi vs Alza vs CCC – Táskareklám verseny

Dátum

Megosztás

Táskához szöveget írni? Így első blikkre megállnánk 5 mondatnál. Igaz? Főleg egy termékoldal szövegezése esetében. De lehet egy hirdetésnél is gondban lennénk, vagy mit lehet erről közösségi média posztban megosztani, mondjuk annál többet, hogy: „Itt ez a táska, belefér a cuccod, vedd és vidd”, vagy mondjuk még azt, hogy trendi! Na ennek járunk utána! Igazán izgalmas példákat hozunk, sőt én a végén kedvet kaptam egy táska webshophoz, már a szövet napelem paneleket keresem…

Most inspirálunk téged abban, hogy mennyi lehetőség van még előtted csupán a még több szöveg használatával. Gondolj bele, hogy nem dolgozol feleslegesen, mert amit leírsz a weboldaladon, azt fel tudod használni Facebook posztban, hírlevélben, szórólapon, de akár füst jelekkel is küldhetnéd az embereknek. Mi a Minnernél soha nem dolgozunk feleslegesen, ahogy egy Minner vállalkozó sem, sőt te sem fogsz!

Táska értékesítő oldalak, termékoldalak összehasonlítása

Az alábbi képen összehasonlítva látod három cég termékoldalát.

Ki nyert? Egyértelműen a Xiaomi! Na, de miért? A kép alatt kiderül, sőt már a képen is!

Miért is kellenek képek, szövegek, élethelyzetek a táska esetében? Sőt még több tartalom mint, amire gondolnál?

Ahogyan Kovács Péter szövegírónkkal a podcastunkban beszéltük, és a 3 perces ingyenes videóanyagban is példákkal szemléltetette: Érzelmekre hatni nem csak meghökkentéssel, humorral, drámával… lehet, hanem már azzal is, ha belehelyezed az adott dolgot a fogyasztó életterébe, szokásába, rutinjába, mindennapjaiba, és arról írsz. Nos itt a táskánál lehet az, hogy éppen mire, hol használja, milyen ruhával, milyen napszakban. Ez a fogyasztóban impulzust vált ki, ösztönösen is odaképzeli magát, elkapja a figyelmét, főleg egy olyan, ami rá is igaz, vagy ami foglalkoztatja.

De miért is kell elkapni, vagy miért is kell tartalmas anyag, termékoldal, weboldal, termékelírás?

Egy korábban a Minneren már bemutatott kutatás alapján átlagosan 10 információ kell ahhoz egy fogyasztónak, hogy egy termékre azt mondja, hogy:

igen, én ezt akarom, ez kell nekem!

Ha ezt nem kapja meg, akkor bizony tovább áll! Fontos, nem mindig azonnal fogyasztja, kapja meg ezt az átlagosan 10 információt, lehet visszatér. De át kell adnunk valahol, és hol is máshol, mint ott, ahol rávesszük a vásárlásra, legyen az egy termékoldal, vagy szolgáltatást bemutató oldal, aloldal, promóciós oldal, ajánlat oldal, landing page.

Lásd Minner cikk, kutatás: 10-szer látja valaki a hirdetésedet és vásárol tőled – kutatás

Nézzük nagyban a Xiaomi MI Businesspack 2 hátizsák termékoldalát

A Xiaomi táskát itt éred el a Xiaomi.hu oldalon, egyébként én kedvet kaptam a megvásárlásához.

Pörgess csak vissza a vízállóság részhez! Látod, hogy példaként nem csak esőt, hanem más élethelyzetet, körülményt is hoz. Lásd: lelökött boros pohár.

Minden, a termékeddel kapcsolatos körülménynek helye van a termékleírásban, közösségi média posztban, hírlevélben, szövegezésben, képen, és ahogy írtam fent akár még füstjelben is (utóbbi marketing csatornát már nem használjuk).

A nagy kapacitás (fenti képen középen, sőt borítóképnek is azt tettem be). Igazán szemléletes kép, ami egyébként közösségi médiában is megállná a helyét. Nem méretekkel traktálja a fogyasztót, hanem megmutatja a valós élethelyzetet. Ezt egyébként anno a Casper matracnál láttuk. Nézd csak az alábbi igazán kreatív ábrát Mennyire jól összehasonlíthatóak az egyes méreteik! A Casper volt az, akik megmutatták, hogy lehet csak online üzleten keresztül is matracot eladni (lásd Minner cikk).

Persze van olyan dolog a Xiaomi táska promóoldalán, aminél én is emelgettem a szemöldököm, például az YKK zipzár kiemelésnél. Egy kicsit amolyan Apple-ös, minden apró részletet leírni, mégha átlagos is, vagy egyértelmű (a zipzárok többsége YKK). Ahogy azt már korábban írtuk a Minneren egy másik Xiaomi termékleírás elemzésénél. Tudod szokták mondani a Xiaomi-ról, hogy a kínai Apple.

Lehetne még például divat blokk. Persze itt főleg techtudatos vásárlók vannak, továbbá üzletemberek, de azért egy kis divatnak lenne helye. Főleg megnyugtatni, hogy ezek a színek jól passzolnak a ruhákhoz, vagy úgy egyébként megnyugtatni a fogyasztót, hogy igen ez most divatos.

Vélemények, értékelések rész: Hiányzó blokk az oldalon, persze nem is a top termékekre vonatkozik. Az Alza-nál láttuk, hogy ott sok értékelés van, ami megdobhatja az eladást. De a Xiaomi-nál most picit eltekintünk, bár tény, hogy üzletemberként sok esetben valószínűleg először vennéd a Xiaomi-tól, aztán gondolnál az Alza-ra. De ez mégis egy techcég, már a termékleírás is izgalmas, hogy ilyen részletes. Az ár egyébként igazán vonzó a termék esetében.

A CCC esetében egyértelműen nagy ziccert hagynak ki, hogy ők mint divatmárka nem írnak nagyobb leírást a termékeikhez, nincs több kép… és mint látni a Xiaomi esetében, azért lehet a táskáról is mit írni, képeket használni.

Próbáld ki, mérd meg webes hőtérképpel! Higgy a szemednek!

Mikor megérezzük egy ügyfelünk esetében a szkeptikus hozzáállást, akkor minden esetben tanácsoljuk, hogy próbálja ki egy termék / szolgáltatás esetében azt, hogy ír hosszabban szöveget, tesz bele képet, foglalkozik, hogy igényes oldalt kapjon a fogyasztó. Majd ezután például a Hotjar programmal készítsen hőtérképet a weboldaláról, sőt a Recording funkció segítségével vegye fel, mit is csinálnak az oldalon, adott termékoldalon a fogyasztók. Mindig ledöbbennek, hogy jééé tényleg legörgetnek. Hát hogy a viharba ne! Van hová görgetni, sőt el is időznek a termékoldalon! Utóbbit a Google is imádja, és azt mondja: Hm…. Ez az oldal jó az embereknek, előrébb hozom a találati listában (tudod keresőoptimalizálás). Látod milyen többlethatása van? Ezért nem dolgozunk feleslegesen a Minnernél! Aztán jöhet a többi termékoldal, weboldal szövegezés.

Milyen egy webes hőtérkép?

A Minnerakadémia kampánykészítés minikurzusnál 1000 látogató görgetésének %-át látod az alábbi képen. Hotjar-t használtam én is, de még ilyen például a Smartlook. Ahogy látod a látogatók 50%-a eljutott a vélemények részig. Az érdekesség az, hogy ez akkor is így volt, mikor kevesebb volt a szöveg. Hm… Továbbá 25%-uk jutott el az oktató leírásig (oké itt sokan ismernek is, azért sem olvassák el, vagy már tanuló, más oktatóknál ez 35%). Én nem mondanék le arról a 30-40%-ról, akinek az a több szöveg kell!

Az alábbi képen pedig az egérmozgást látjátok, ami nagyrészt egybeesik egyébként a kattintásokkal is. Előbbi látványosabb, azért ezt teszem be. Egyértelműen látszik, hogy a véleményeknél elolvassák a többit is, és sokan kattintottak azok közül, akik addig eljutottak. A videó persze adja magát, hogy ott sokat elidőznek.

És ha tudnád a videófelvételek még mi jókat mutattak. Például a fel-le scrollozást. Videó elindítás, közben görgetés… Fontos! A számokat kitakarja, csillagozza a rendszer, és csak a mi oldalunkon vesz fel, bankkártya adatokat és hasonló dolgokat nem vesz fel, sőt ha olyan rendszert is használsz, érzékeli és tiltja, vagy tilt téged.

Extrém példa: közösségi finanszírozó kampány

Ahogy már olvashattad a Minneren az olyan közösségi finanszírozó oldalakon, mint a Kickstarter, Indiegogo a vállalkozások elővásárlókat gyűjthetnek a termékeikre, szolgáltatásaikra, mindezt nemzetközi piacon. Legtöbb esetben még nem ismert termékről kell meggyőzniük a fogyasztókat, ahogy ezt egy korábbi cikkben be is mutattam (lásd itt).

Itt egy táskás példa, egy terjedelmes promóciós oldallal (lásd itt teljes valójában a Kickstarter oldalon), kampányoldallal, ami egyébként termékleírásnak is tekinthető. Na, de a pénz! 113 000 eurót gyűjtöttek össze, ami átszámolva 40 millió forint forgalom. Nem rossz, így indulásként. És itt bizony egy oldal van, amivel meg kell győznöd a fogyasztót a többi kampány, termék mellett.

Látványos gifek, rövid feliratok, képek, infografikák, ábrák. A gifek, „mozgóképek” segítségével fel tudjuk pörgetni a fogyasztót, felrázni, ösztönösen a mozgás miatt a tekintete a kijelzőre szegeződik, vagyis sokkal jobban, mint általában a multitask szokás miatt (mobil + tv, mobil + beszélgetés…).

És a termékoldalon még megannyi ilyen gif, ábra, kiemelt szöveg. Itt a termékoldaluk a Kickstart oldalon.

Termékleírásra fel! Hol kezdjem? – Nem csak kereskedőknek, szolgáltatóknak is!

Könnyebb termékleírást írni, mint azt hinnéd. Egyrészt jó kiindulási pont az, amit fent írtunk, tehát minden körülményt írj össze a termékeddel kapcsolatban. Na, de vannak itt nekünk izgalmas segítségek, mint például a gyakori kérdések, fogyasztói vélemények, és persze a Minner cikkek, tartalmak. Erre tovább:

Forrás: Xiaomi.hu, CCC, Alza.hu, Kickstarter

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!