Ügynökség neve: Inbox Marketing
Weboldala: inboxmarketing.hu
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek: email marketing
A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.
1. Piaci radar
Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?
A következő hónapokban (sőt, években) azok fognak igazán előnyt szerezni az email marketinggel, akik személyre szabott kommunikációt használnak. A vásárlók már nem akarnak tömeg üzeneteket olvasni, azokról rögtön leiratkoznak. Hasznos, értékes tartalmakat, amik tényleg hozzájuk szólnak viszont szívesen olvasnak, személyre szabott levelekre vágynak.
Éppen ezért a célzott email marketing és a tudatosan épített vásárlói élmény lesz a nyerő stratégia.
Szerencsére Magyarországon kevesen használják igazán jól az email marketinget, így ebben hatalmas lehetőség van.
A többség vagy túl ritkán kommunikál, vagy csak akciókról küldözget hírleveleket és pont ezért van hatalmas lehetősége azoknak, akik okosabb stratégiával dolgoznak. Ha a sales levelek mellé edukatív, inspiráló és valóban hasznos tartalom is társul, akkor a felhasználók nem csak megnyitják a leveleket, hanem várni is fogják őket.
Így nemcsak azonnali bevételt hozunk, hanem egy stabil, hosszú távon is aktív közösséget építünk a márka köré.
2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban
Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?
Három különböző helyzetben keresnek meg az ügyfeleink.
1. Azok a webshopok, akik még egyáltalán nem foglalkoztak az email marketinggel és az alapoktól kell felépíteni a rendszert. Lehet, hogy már van egy kisebb email listájuk, de még nem küldtek ki egyetlen hírlevelet sem, nincsenek beállítva az automatizmusok sem és a leadgyűjtési folyamat sincs kialakítva.
2. Olyan webshopok, akiknek bár az ügynökségük készít hírlevél kampányokat, de nem elégedettek az eredménnyel. Általában az ügynökségeknél kimerül abban az email marketing, hogy kiküldenek havonta 1-2 hírlevelet, de ennél sokkal többről van szó. Nekik már van egy viszonylag nagyobb listájuk, azonban nincs maximálisan kihasználva.
3. Olyan webshopok, akik már jól működő email marketing rendszerrel rendelkeznek, de szeretnék azt tovább optimalizálni és skálázni. Itt általában a cél a konverziók növelése, az automatizmusok finomhangolása és az ügyfélélmény javítása. Tehát itt vannak alapautomatizmusok, küldenek hírleveleket, azonban tudják, hogy lehetne jobban is csinálni.
3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?
Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?
A leggyorsabban és leglátványosabban azoknak a webshopoknak tudunk eredményt hozni, akik már rendelkeznek egy kisebb, aktív email listával (min. 6000 fő), de a kommunikációjuk nincs optimalizálva és az automatizmusok sincsenek beállítva. Itt általában pár hét alatt érezhető javulást lehet elérni a megnyitási és kattintási arányokban, valamint a konverziókban is. Egyszerűen azért, mert hiányzik az a stratégiai és személyre szabott megközelítés, amit mi bevezetünk. Minél aktívabb a már meglévő közönség, annál gyorsabban érünk el eredményt.
Melyik piacokon működik jól az email marketing? Ruházat, étrendkiegészítő, hobbi, telefonkiegészítők és olyan kisebb értékű termékeknél (7000-ftől 20.000 ft-ig), amelyeket gyakran újravásárolják.
Ezekmellett hosszútávú stratégiaként további piacokon is kiválóan működik.
4. Rövid bemutatkozás
Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!
Az inboxmarketing kifejezetten webshopok számára készít email marketing rendszereket. A rendszerünk 3 részből tevődik össze, ez a lead generálás, a rendszeres hírlevezés és az automatizmusok létrehozása. Ennek a három résznek köszönhetően egy olyan marketing eszközt tudunk kiépíteni, amely új vásárlókat generál és megtöbbszörözi az újravásárlásokat, emelett pedig folyamatosan kapcsolatot épít a feliratkozókkal.
Ügyfeleink átlagosan 30%-kal több bevételt érnek el minden hónapban csak az email marketing segítségével.
5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet
Mi az egyedi előnyötök, amit a legtöbb ügyfél csak együttműködés közben vesz észre?
Mi teljes rendszerben és stratégiában gondolkozunk és dolgozunk. Az email marketingnek 3 fontos része van és egyik sem tud működni jól a másik kettő nélkül. Például, ha nincs egy hatékony lead gyűjtési folyamat, akkor egy idő után kiég a listánk és nem fog eredményt hozni a hírlevelezés. Ha pedig nem kommunikálunk rendszeresen a feliratkozókkal és nem küldünk értékes tartalmakat, akkor az automatizmus levelei sem fognak hatékonyan működni. Éppen ezért mi mind a három folyamatot elkészítjük és így tudunk akár 30%-kal nagyobb árbevételt elérni az ügyfeleinknek minden hónapban.
6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok
Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?
A legtöbb webshop nem használja ki teljesen az email marketinget: kiküldenek néhány levelet, amiből természetesen csak minimális eredmény érkezik, emiatt pedig abba is hagyják. Sőt, a legtöbb ügynökségnél is kimerül annyiban az email marketing, hogy kiküldenek havonta 1-2 hírlevelet.
Tapasztalataink alapján már az alap automatizmusok, mint például a kosárelhagyó, véleménykérő, üdvözlő automatizmusok sincsenek beállítva, pedig ezek a háttérben dolgozva szépen hozzák az eredményeket. Nagyobb ügyfeleknél már működnek ezek az automatizmusok, viszont itt a folyamatos tesztelés, a finomhangolás és a megfelelő stratégia is hiányzik.
Legnagyobb hiba, hogy kevés hírlevelet küldenek ki és ha ki is küldenek általában azok “katalógus hirdetésnek” felelnek meg, tehát beleraknak 8-10 terméket. Helyette pedig inkább a kapcsolatépítésre és az edukálásra kell koncentrálnunk és kiküldeni minimum heti 1, de inkább heti 2 hírlevelet.
A több éve működő webshopoknál a legnagyobb hiba az, hogy nem gyűjtik a lead-eket és nincs egy nagy, stabil email listájuk. Ami azért nagy hiba, mert egy Google- vagy Meta-leállás, algoritmuscsere vagy fiókfeltörés pillanatok alatt lenullázhatja az elérést és a bevételi forgalmat.
Egy saját email lista ezzel szemben teljes kontrollt ad, így a webshop akkor is stabilan kommunikálhat és értékesíthet, amikor a külső platformokkal éppen nem sikerült forgalmat generálni.
7. Esettanulmány röviden
Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!
A legújabb ügyfelünk, egy viszonylag nagyobb webshop, akiknek már volt egy 18.000 fős email listája, azonban még az email marketinggel nem foglalkoztak. Ezek a feliratkozók teljesen a GDPR-nak megfelelően kerültek a listára, szóval teljes biztonsággal tudunk hírleveleket küldeni.
Első lépésként egy hatékony leadgyűjtési folyamatot állítottunk fel. Igaz, hogy már volt egy nagyobb listájuk, de pontosan tudjuk, hogy ha rendszeresen elkezdünk kommunikálni a hírlevelekkel, akkor törényszerű lesz az, hogy leiratkozik néhány felhasználó, ezeket pedig mindenképp pótolni kell.
Ettől sokan félnek és azért nem küldenek hírleveleket, mert le fognak iratkozni. Viszont inkább ehhez úgy kell hozzáállni, hogy: aki most leiratkozik az valószínűleg később se vásárolt volna, szóval csak tisztul a lista. Sőt, ha működik egy hatékony lead gyűjtési folyamat, akkor a lista folyamatosan nőni fog és minél nagyobb az email listánk, annál nagyobb eredményt tudunk elérni vele.
Második lépésként kialakítottuk az alap automatizmusokat, amelyek a kosárelhagyó, véleménykérő, üdvözlő automatizmus és termékoldal elhagyó automatizmusok. Majd ezek után az újravásárlásra ösztönző automatizmusokat építettük fel.
Elkezdtünk rendszeresen hírleveleket küldeni és az első hónapban több, mint 6 millió ft bevételt értünk el csak a hírlevelekkel:

És persze ez csak az első hónap, a későbbiekben a megnyitási arány és az átkattintási arány növelésén dolgozunk majd. (persze ehhez az eredményhez hozzátartozik az is, hogy pont kampány időszakban vágtunk bele)
Mindeközben naponta érkezik 400 új feliratkozó és az automatizmusok is dolgoznak a háttérben, hogy további bevételt hozzanak.
Mennyire tudja megdobni egy kampányodat az email marketing?
Nem csak a nagyobb listáknál működik jól az email marketing. Egy régebbi ügyfelünknek kb. 8.000 fős listája van. A Black Friday akciójuk egy 4 napos kampány volt, amiben csak az email feliratkozóknak adtunk egy nagyon jó ajánlatot. A 4 napos kampány alatt 4 hírlevelet küldtünk ki és összesen 2,7 millió ft bevételt termeltünk a kiküldött levelekkel.
Az első két levelet az egész listára kiküldtük az utolsó 2 levelet viszont már csak azoknak, akik megnyitották a levelünket, kattintottak is, de nem rendeltek. Így nem “zargattuk” levelekkel azokat, akiket nem érdekelt az ajánlat, azonban emlékeztettük azokat, akik valamilyen okból kifolyólag még nem rendeltek.

8. Miért most?
Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?
Érdemes már az első negyedévben felállítani egy hatékony rendszert, ugyanis ilyenkor lehet a legnagyobb előnyt megszerezni, újrahangolni a stratégiát, felépíteni az automatizmusokat és egy olyan rendszert létrehozni, ami egész évben stabil bevételt termel, akár kampányidőszakon kívül is.
A kampányidőszakok bevételeit elég erősen megtudja nyomni egy-egy hírlevél kampány, ezért szakmailag is indokolt ilyenkor előre felépíteni a hírlevél sorozatokat, hogy minden kampány maximális hatékonysággal fusson le.
Ez az időszak kivételes lehetőség arra, hogy olyan rendszert építsünk, ami hónapokon át magától hozza a bevételt. Ha év elején jól rakjuk össze az alapokat, egész évben érezhető előnyt tudunk vele kovácsolni, nem csak a kampány időszakokban.
9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?
Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?
Foglaljon hozzánk egy díjmentes konzultációt, ahol átvizsgáljuk a jelenlegi email marketing tevékenységüket és bemutatjuk, hogy hogyan tudjuk beépíteni a rendszerünket a webshopjába.
Időpontfoglalás az inboxmarketing.hu oldalon
Fotó: Canva









