Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

Dátum

Megosztás

Te is látod a lendületet a Minnerben? Sok kérdés mögött látom azt, hogy tudni szeretnétek, hogy miért is teszek bele ilyen sok energiát az üzleti cikkekbe, a zárt vállalkozói csoportba, és úgy a Minnerbe teljes egészébe. Vagyis tudni akarjátok az én miértemet. Már több mint 8 éve alapítottam a Minnert, és a célom, a vízióm nem változott. A mi a célod cikket most 2022-ben felfrissítem, mert úgy látszik megnyílt az út a Minner Központ nyitása előtt, ami új célt ad nekem. Sőt már nekünk! Erről is lesz szó, mert egy fontos mérföldkő lehet a Minner életébe a központ, legalább annyira mint a Minner.hu elindulása. Egy média oldal, tanácsadó iroda aki azt mondja: Gyere be bátran! Nyitva áll az ajtónk előtted. Ezt korábban senki nem csinálta.

Az év legaktívabb üzleti közössége, a vízió teljesült, meg kell tartani

Kezdjük egy friss 2022-es mérföldkővel, mielőtt rátérünk a célokra. Balogh Petya ajánlásával bekerültünk idén a Bride Budapest üzleti díjátadó nevetettjei közé. A szakmai zsűri nekünk ítélte az év legaktívabb üzleti közössége díjat. Az alábbi bekezdésekben leírt célok mentén végeztem mindennap a munkámat, és a díj lehet egyfajta jele a cél teljesülésének. De ez nem azt jelenti, hogy itt vége, hiszen a vállalkozókat segíteni soha nem áll meg. És ezt már nem egyedül kell megtartanom, sőt a felelősség is nagyobb.

A díjat már a Minner csapat vette át, a képen balról jobbra Mándó Milán (én), Sólyom Eszter, Nyiri Donát.

Átélni nap mint nap ugyanazt a flow-t – A kezdetek

Most egy olyan oldaláról ismerheted meg a Minnert, amit eddig nem hallhattál, olvashattál!

Már többször meséltem nektek röpke, de izgalmas brókeri időszakomról, egy cégnél 2 évig voltam alkalmazott, majd másfél évig magánbrókerkedtem. Imádtam! Abban az időszakban szerintem csak egy ember volt, aki annyira lelkesen és teli vigyorral ment dolgozni (még hétfőn is) mint én. Pont pár hete találkoztam régi főnökömmel és bemutatott valakinek és mesélte neki, hogy: a Milán már reggel 7-kor bent volt, sőt ha én előbb jöttem még előbb bejött. Nem azért mentem be mert ultra motivált voltam és munkamániás, hanem mert szerettem az egész tőzsdei munkát. Már akkor szerettem a cégekkel, részvényekkel foglalkozni, elmerülni az üzleti modellekben és azt elmondani az ügyfeleknek. Alig vártam, hogy elmondhassam nekik az új híreket.

Az első vállalkozó heteim. Aztán kiléptem a cégtől és jött a saját vállalkozás. Brókeri, tőzsdei dolgokkal foglalkoztam, így élveztem minden napot. DE jók is az első hetek, amikor minden olyan új, izgalmas! Egy ideig!

Aztán jönnek a kudarcok, jön az ismerős és lehúzza a kedved (én mondtam neked, hogy…), hülyének néznek, hogy miért is csinálod ezt…
Elkezdtem üzleti rendezvényekre, üzleti reggelikre járni, ez benntartott a flowban, vagyis a rosszabb napokon adott mindig egy löketet a vállalkozáshoz. De kellett valami mindennapos, így külföldi és magyar üzleti oldalakból csináltam egy rss feedet és onnan szemezgettem tartalmakat. Tudod, azt akartam látni, érezni, hogy más is van rajtam kívül, aki ennyire akarja, aki jól akarja csinálni!

Mondjuk a részvénytársaságokkal mindig annyi minden történt, hogy lázba hozott, de valami még hiányzott, mert az a szakmai rész, a vállalkozás működtetése ennél sokkal több.

És itt jön a csavar az egészben!

Gondoltam megkérdezem ügyfeleimet, üzleti kapcsolataimat, hogy ők átélik-e ugyanezt. Meg tudják-e beszélni valakivel a vállalkozásukat, visszahúzza-e őket valaki (főképpen család, barátok), vagy mi tartja őket lázban, mi ad löketet nekik? Gondoltam hátha kapok néhány tanácsot, tippet, amit alkalmazni tudok. Tudod, mit mondtak egyöntetűen? Jó, persze több minden segíti őket, de mindenkinél volt valami, vagyis valaki, akit említettek: ÉN.
Várták a hívásomat, mert a velem való 10-15 perces beszélgetésből (ment a telefonos tartalommarketing) akkora löketet kaptak a munkához, hogy átbeszéltük a valódi üzleti híreket, innovációkat, speciális üzleti modelleket, hogy nem is kellett nekik más több héten keresztül. Az ego simogatás után persze tettek jöttek. Magammal meg nem beszélgethetek 🙂 Ezért találtam ki azt a célomat, amivel bár másokat segítem majd, de közben rám is hat.

Még mielőtt a víziómat teljesen megtudnád, most már érted, hogy miért is foglalkozok ennyit vállalkozási ötletekkel, üzleti modellekkel, márkaépítéssel. A több mint 12 éves tőzsdei tapasztalatom miatt több ezer részvénytársaságot, vállalkozást vizsgáltam, elemeztem. Láttam kudarcokat, innovációt, bukást, bombasikereket…

A vízió: Én vagyok az a barátod, aki eléri, hogy minden napod olyan legyen, mint a vállalkozásod első napján. A Minner az egyik stabil pont a magyar vállalkozó életében.

Tudod, amikor elindítod a vállalkozásodat és azt érzed, igen ezzel meg fogom váltani a világot! Ezt kellene éreznünk minden egyes nap! De olyan a vállalkozás, hogy egyszerűen lehetetlen ezt az érzést reprodukálni teljes egészében. Mert ahogy már fent írtam jönnek a huhogó ismerőseid (irigylik, hogy meglépted), aztán a konkurencia, a nehézségek…

Megfogadtam a Minner elindításakor, hogy amennyire csak tudom, aktívan írok cikkeket, napi átlagosan legalább 1-et, de ha tehetem 2-3 cikket. Még akkor is, ha éppen nem olvassátok annyian. Miért? Mert később is tudnod kell, amikor újra visszatalálsz a Minnerre, hogy igen ő ott van, mindig. Én akarok lenni az a stabil pont a vállalkozók életében, akit bár nem kell mindig “igénybe venniük”, olvasniuk, de amikor kell tudják ott vagyok és adom az információkat, megadom a löketet. Mindezt nem közhelyekkel, hanem tényekkel, valós információkkal.

A célom, hogy a Minner segítségével ugyanazt a flow -t érezd, mint az első napon a vállalkozásodban, vagy mint amikor kitaláltad a vállalkozási ötleted és elhatároztad, hogy megvalósítod.

Észrevetted már a cikkeim olvasása közben, hogy mintha ott ülnék melletted és úgy “beszélnék” neked az adott dologról, hírről, információról? Ez nem véletlen! Mindig abból indulok, hogy én vagyok a vállalkozó legjobb barátja, és mintha “beszélgetnénk egy témáról”. Neked írom a cikket!

Van egy furcsának tűnő szlogenem, amin először meglepődhetsz, furcsán nézhetsz (Instagramon használom és itt ott előadásokon):

Azt az üzleti oldalt írom, amit én is szívesen olvasnék.

Legyen az előadás, videó, oktatóanyag. Mindig át kell mennie azon a szűrőn, hogy én ettől flow-ba kerülnék-e? Ha igen, akkor mehet! Legyen bármilyen terméke, szolgáltatása a Minnernek, a következő 5-10, sőt 50 évben ezek mentén működhet csak.

A Minner Központ – a következő mérföldkő, az álmom

Úgy 2019 -ben merült fel bennem először, hogy jó lenne egy üzleti központot létrehozni. Az évente frissülő saját terveimbe is belekerült, de még kiforratlan ötletként. Folyamatosan változtattam, terveztem, hogy miként működhetne egyrészt nyereségesen, és hogyan illik rá igazán a hazai üzleti életre, a vállalkozók rutinjára és persze a Minner fent már megismert céljaira. Nos idén már annyival közelebb kerültünk, hogy a Minner7 nevű egy hetes rendezvénysorozattal kicsit ledemóztuk milyen is lenne egy csipetnyi a Minner központból. A cél tehát első körben, hogy Budapesten létrehozni egy olyan 200-300 m2 -es helyet, ahol élőben még nagyobb mértékben tudunk segíteni a vállalkozóknak. A Minner.hu már így is egy biztos pont a vállalkozók életében, nos ezt helyezzük még jobban fizikai térbe. Persze már most is be lehet jönni irodánkba, de azt még csak stúdióként. (képzések, podcastok felvételére) és személyes konzultációkra, napi feladatok elvégzésére használjuk a csapattal.

2024-ben lesz 10 éves a Minner, szeretném, ha már azt a születésnapot a Minner Központban ünnepelnénk. Egy olyan hely lesz, ahová vállalkozók heti szinten be tudnak majd jönni, igazán könnyen érthető megoldásokban gondolkodunk. 2023-ban kezdjük a helyszín keresést és el szeretném indítani a beruházást, hogy a 10 éves születésnapra már bőven használatba tudjuk venni. Később célok között pedig az is szerepel, hogy Budapesten kívül is legyen Minner Központ. Képzeld el, mintha egy bankfiókba mennél be, nos ahhoz hasonló lesz a Minnerhez menni, csak simán beséltálsz, de nagyobb élmény lesz bejönni hozzánk, mint egy bankhoz.

Örülök, hogy nem kapkodtam a témában, mert ki kellett forrnia egy igazán működőképes üzleti modellnek a központ esetében is. Bármennyire is nemes a cél, bizony profitot kell termelnie ahhoz, hogy 10-20 év múlva is ugyanúgy működhessen.

Köszönöm, hogy elolvastad! Köszönöm, hogy követsz!

Mándó Milán
minner.hu alapító

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...