szombat, január 16, 2021

Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

Néha megdöbbenek, hogy mennyire egyszerű kérdéssel ki lehet engem zökkenteni. Persze azért is, mert a legjobb választ szeretném adni, a legkézzelfoghatóbbat. Egy évvel ezelőtt egy előadáson kérdezték meg tőlem, hogy mit tanácsolnék egy kezdő vállalkozónak, akkor hirtelen ez annyira általános kérdés volt, hogy kellett 2-3 perc, hogy igazán használható tanácsot adjak. (És nem azt, hogy: ne add fel. Az nem Minneres lenne). Most 24 órán belül ketten szegezték nekem azt a kérdést, hogy: mi a Minnerrel a célom, a vízióm. És milyen jól tették! Válaszoltam nekik, de utána még jobban elgondolkodtam rajta, főleg azért is, mert talán tavaly december óta nem foglalkoztam ezzel a víziós dologgal. És rájöttem, ezt még nem is mondtam el nektek, bár biztos, hogy rájöttetek, éreztétek már a víziómat. Ideje így 5 év után teljesen leírni, megfogalmazni.

Most egy olyan oldaláról ismerheted meg a Minnert, amit eddig nem hallhattál, olvashattál!

Átélni nap mint nap ugyanazt a flow-t

Már többször meséltem nektek röpke, de izgalmas brókeri időszakomról, egy cégnél 2 évig voltam alkalmazott, majd másfél évig magánbrókerkedtem. Imádtam! Abban az időszakban szerintem csak egy ember volt, aki annyira lelkesen és teli vigyorral ment dolgozni (még hétfőn is) mint én. Pont pár hete találkoztam régi főnökömmel és bemutatott valakinek és mesélte neki, hogy: a Milán már reggel 7-kor bent volt, sőt ha én előbb jöttem még előbb bejött. Nem azért mentem be mert ultra motivált voltam és munkamániás, hanem mert szerettem az egész tőzsdei munkát. Már akkor szerettem a cégekkel, részvényekkel foglalkozni, elmerülni az üzleti modellekben és azt elmondani az ügyfeleknek. Alig vártam, hogy elmondhassam nekik az új híreket.

Az első vállalkozó heteim. Aztán kiléptem a cégtől és jött a saját vállalkozás. Brókeri, tőzsdei dolgokkal foglalkoztam, így élveztem minden napot. DE jók is az első hetek, amikor minden olyan új, izgalmas! Egy ideig!

Aztán jönnek a kudarcok, jön az ismerős és lehúzza a kedved (én mondtam neked, hogy…), hülyének néznek, hogy miért is csinálod ezt…
Elkezdtem üzleti rendezvényekre, üzleti reggelikre járni, ez benntartott a flowban, vagyis a rosszabb napokon adott mindig egy löketet a vállalkozáshoz. De kellett valami mindennapos, így külföldi és magyar üzleti oldalakból csináltam egy rss feedet és onnan szemezgettem tartalmakat. Tudod, azt akartam látni, érezni, hogy más is van rajtam kívül, aki ennyire akarja, aki jól akarja csinálni!

Mondjuk a részvénytársaságokkal mindig annyi minden történt, hogy lázba hozott, de valami még hiányzott, mert az a szakmai rész, a vállalkozás működtetése ennél sokkal több.

És itt jön a csavar az egészben!

Gondoltam megkérdezem ügyfeleimet, üzleti kapcsolataimat, hogy ők átélik-e ugyanezt. Meg tudják-e beszélni valakivel a vállalkozásukat, visszahúzza-e őket valaki (főképpen család, barátok), vagy mi tartja őket lázban, mi ad löketet nekik? Gondoltam hátha kapok néhány tanácsot, tippet, amit alkalmazni tudok. Tudod, mit mondtak egyöntetűen? Jó, persze több minden segíti őket, de mindenkinél volt valami, vagyis valaki, akit említettek: ÉN.
Várták a hívásomat, mert a velem való 10-15 perces beszélgetésből (ment a telefonos tartalommarketing) akkora löketet kaptak a munkához, hogy átbeszéltük a valódi üzleti híreket, innovációkat, speciális üzleti modelleket, hogy nem is kellett nekik más több héten keresztül. Az ego simogatás után persze tettek jöttek. Magammal meg nem beszélgethetek 🙂 Ezért találtam ki azt a célomat, amivel bár másokat segítem majd, de közben rám is hat.

Még mielőtt a víziómat teljesen megtudnád, most már érted, hogy miért is foglalkozok ennyit vállalkozási ötletekkel, üzleti modellekkel, márkaépítéssel. A több mint 12 éves tőzsdei tapasztalatom miatt több ezer részvénytársaságot, vállalkozást vizsgáltam, elemeztem. Láttam kudarcokat, innovációt, bukást, bombasikereket…

A vízió: Én vagyok az a barátod, aki eléri, hogy minden napod olyan legyen, mint a vállalkozásod első napján. A Minner az egyik stabil pont a magyar vállalkozó életében.

Tudod, amikor elindítod a vállalkozásodat és azt érzed, igen ezzel meg fogom váltani a világot! Ezt kellene éreznünk minden egyes nap! De olyan a vállalkozás, hogy egyszerűen lehetetlen ezt az érzést reprodukálni teljes egészében. Mert ahogy már fent írtam jönnek a huhogó ismerőseid (irigylik, hogy meglépted), aztán a konkurencia, a nehézségek…

Megfogadtam a Minner elindításakor, hogy amennyire csak tudom, aktívan írok cikkeket, napi átlagosan legalább 1-et, de ha tehetem 2-3 cikket. Még akkor is, ha éppen nem olvassátok annyian. Miért? Mert később is tudnod kell, amikor újra visszatalálsz a Minnerre, hogy igen ő ott van, mindig. Én akarok lenni az a stabil pont a vállalkozók életében, akit bár nem kell mindig “igénybe venniük”, olvasniuk, de amikor kell tudják ott vagyok és adom az információkat, megadom a löketet. Mindezt nem közhelyekkel, hanem tényekkel, valós információkkal.

A célom, hogy a Minner segítségével ugyanazt a flow -t érezd, mint az első napon a vállalkozásodban, vagy mint amikor kitaláltad a vállalkozási ötleted és elhatároztad, hogy megvalósítod.

Észrevetted már a cikkeim olvasása közben, hogy mintha ott ülnék melletted és úgy “beszélnék” neked az adott dologról, hírről, információról? Ez nem véletlen! Mindig abból indulok, hogy én vagyok a vállalkozó legjobb barátja, és mintha “beszélgetnénk egy témáról”. Neked írom a cikket!

Van egy furcsának tűnő szlogenem, amin először meglepődhetsz, furcsán nézhetsz (Instagramon használom és itt ott előadásokon):

Azt az üzleti oldalt írom, amit én is szívesen olvasnék.

Legyen az előadás, videó, oktatóanyag. Mindig át kell mennie azon a szűrőn, hogy én ettől flow-ba kerülnék-e? Ha igen, akkor mehet! Legyen bármilyen terméke, szolgáltatása a Minnernek, a következő 5-10, sőt 50 évben ezek mentén működhet csak.

Hogyan tudsz folyamatosan ennyire pörgős lenni?
Tettétek már fel többször is ezt a kérdést. A válasz egyszerű, mert valakinek annak kell lennie. Na persze bevetek trükköket, például előre írok tartalmakat és amikor rosszul indulna a nap, csak előszedem a jegyzeteket és már vissza is kerültem a megfelelő állapotba, amit ti élveztek a legjobban.

Köszönöm, hogy elolvastad! Köszönöm, hogy követsz!

Mándó Milán
minner.hu alapító

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek