Keressünk slágertermékeket ezekhez a cégekhez! Üzleti feladványok 13. rész

Dátum

Megosztás

Most ismét olyan üzleti feladványt hoztunk, amiben közösen gondolkodunk. A slágertermék témakörrel a hazai üzleti körökben kevésbé foglalkoznak. A Lipóti pékségnél láthattad a sikeres cégek videóban, hogy a nosztalgia kifli terméküknek is köszönhetik a sikerüket. Csak ebből heti 1,5 millió darabot adnak el országszerte. A vevő már a boltban, mást is fog venni, a húzótermék egyben vevőbecsalogató is. Lássuk csak több más területen vajon milyen olyan termék lehet, ami miatt be fog jönni a vevő!

Mi ez? Hol vagy most? A Minneren az olvasókkal különböző felületen közösen gondolkozunk, vagy valamilyen üzleti feladványt kell megoldaniuk kvíz, vagy szavazás formájában. Ebből születik ilyen cikk, ami segíthet abban is, hogy a másik hogyan gondolkodik, vagy éppen mit gondol rosszul és akár segítheti az együtt gondolkodást is, ahogy majd látod most. A többi üzleti feladványt itt találod, vagy a cikk végén.

Mi lehet egy egy weboldalkészítő, webfejlesztő slágerterméke?

Nehéz dolguk van a webfejlesztőknek, mert bár több mint 1 millió cég van idehaza, de van oka, hogy 2/3-uknak nincs weboldala. A digitalizáció iránti igényük nem olyan magas, és talán ez annak is betudható, hogy nem is tudják miért is kellene, vagy hiányzik a digitális stratégia (itt is kevés információ áll rendelkezésükre, vagy nem is keresik).

Mindezek ellenére azért vannak megbízások. Amivel küzd egy fejlesztőcég, hogy vagy túl egyedi megbízások jönnek, vagy túl hektikus az igény. Nos ezt lehetne egy slágertermékkel kiegyenlíteni, a kifeszített cashflowt rugalmassá tenni.

Melyik legyen: karrier oldal űrlappal vagy landing page, kampányoldal?

A minneresek 85%-a a landing page-re szavazott. Nos igen, idehaza még egy webfejlesztő cégnek sem sikerült ilyen megoldásra kampányolnia. Pedig mondhatni dobozos ajánlatot is tudna csinálni. Talán az lehet a gond, hogy ez egy határterület? Tehát jó marketingesnek is kellene lennie valakinek és webfejlesztőnek is egyben? Igazából ezt már vizutális szerkesztővel is meg lehet csinálni, szóval lehet elég egy weboldalkészítő is?

Sokszor megfigyeltem, hogy a weboldalkészítők nem rendelkeznek azzal a marketing tudással, ami egyébként szükséges ahhoz, hogy az ügyfélnek megfelelő weboldal stratégiája legyen.

Ha nézzük a másik változatot, akkor ha igazán nagy halakat akarunk megfogni és nagyobb megbízásokat akkor a karrier oldal is jó leht, például hozzátartozó automatizációval (önéletrajz feltöltés, jelentkezések státuszolása…)

Slágertermék egy edzőteremnél?

Vajon mi az, amiről legendákat zengenének az edzőterembe járók? Amiről mesélnének a munkatársaknak, hogy én ma … -ot csináltam, vagy részt veszek egy … -on?

12 hetes újra kezdő program 50 000 forintért vagy a reggeli átmozgató edzés online?

Nos itt eléggé vegyes eredmény született a szavazáson, ami jól mutatja, hogy bármelyik lehetne, befuthatna. Egyrészt mindig folyamatosan vannak újrakezdők, sőt ezt kezdőknek is el lehet adni, azért is izgalmas. Másrészt, lehet valaki csak az átmozgató edzésre fizetne be, ha a B opciót nézzük, lehet nem is járna a konditerembe.

A B opció azért is lehet nyerő, mert az edzőteremnek jó, ha ki tudja terjeszteni a szolgáltatását a konditermen kívül. Elvégre a fogyasztó igénye az, hogy fitt legyen, és ő ebben a piacban van a konditerem (lásd itt).

Mi lehet egy étteremnél slágertermék?

Itt most egy érdekes oldalt vizsgáltunk, hogy mi van, ha nem egy főételt választunk, hanem direkt egy olyat, amiből szeretnénk, ha többet vásárolnának és rászoktatnánk az embereket, hogy nálunk ezt is vegyék, sőt többet. Sok helyen például a desszert nincs eléggé kiemelve, reklámozva. Például képzeld el, hogy azt mondod CSAK nálatok van olyan sütemény, amit a Hisztéria Cukrászda csinál, vagy a Süti nem süti -ből van (Vecsés). De természetesen lehet olyan is, hogy azt mondod ti készítiitek. Ez csak ötlet persze, mert mi van, ha éppen az előételekben vagy különleges?

A minneresek messze a desszertre szavaztak többségében. Ez igazából izgalmasan hangzik, mert gondolkodtam is, hogy vajon itthon az előétel mennyire van rutinjukba az embereknek. Ha nézzük a kevesebb „ellenállás” a desszertnél lehet.

Tehát a cél, hogy a vevő már amikor tervezi, hogy a te éttermedbe megy, azt azért teszi, mert ott van isteni desszert, az a süti, amiért oda van ő is, és mondjuk a felesége is.

Elektromos rollereket értékesítesz. Mi lehetne slágertermék?

Pörgetni kellene a forgalmat az elektromos roller és kerékpár üzletedben, online shopodban. Mire esne a választás? Telefontartó kerékpárra vagy palacktartó?

A szavazók 72%-a a telefontartóra szavazott. Nehéz kérdés az biztos, mert lényegében ezt be tudod szerezni Alzán, Temun, de még a palacktartót is. Nos itt ezen még gondolkodni kellene, mert ezek lehet nem az igazi slágertermékek, vagy ahhoz valami nagyon jót kellene nyújtani.

Néha az is jó példa, hogy valaminél nehéz kitalálni, mert önmagában a roller egy drága termék. Erre mondjuk az Apple rácáfol, magára az árra, mert az iPhone slágertermék lett úgy, hogy prémium termék.

Lámpa boltod van, vagy webshopod. Mi lehet a slágertermék?

Egy lámpaboltnál vajon mi lehet az, aminél csak úgy özönlenek majd a vásárlók és mindig eszükbe juthat a cégünk, márkánk? Mit hirdessünk folyamatosan, könnyedén? Univerzális LED izzót, vagy okosizzót.

Hogyha bemész egy Sparba, vagy más üzletbe, de még akár az Obi-ba is, akkor láthatod, hogy a kínálat igencsak gyér a hagyományos LED izzóból is. Persze kérdés miért is ott keresné a vevő? Miért ne, kiégett otthon, megy úgy is boltba, nem is biztos, hogy tudja a környékén hol vásárolhatna, vagy online melyik a jó döntés. Tehát azt is mondom, hogy egy hagyományos LED izzóval is el lehetne érni sikert, aminél az energiahatékonyság is legalább D szinten van.

Az univerzális és okos ledizzó is izgalmas lehet, talán ott jobban el is fogadják az árat.

Nos a beltéri fali lámpára alig esett választás, ami érthető, abból tényleg nem tudsz annyit eladni. Most első körben azt kell megvizsgálni, melyikből vennének sűrűn úgy, hogy nem kell nagyon magyarázni a vásárlást.

Van egy izgalmas podcast a témában: Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]

A Tejmadár slágerterméke + Starbucks pumpkin spice latte

Amikor a cikket írtam, akkor jutott eszembe, hogy a Tejmadár újonnan indult kávézónak, brunchozónak is már kezd kialakulni a slágerterméke. Ez a Tejmadár latte. Itt az az érdekes majd, hogy vajon a cégvezető tudatosan épít-e erre. Mert az eladásokból már most látszik a kereslet növekedése. Lásd itt: Retró magyar desszertből üzlet. Madártej köré épült vállalkozás, a Tejmadár sztori – Kirakat podcast

Ilyen slágertermék mondjuk a Starbucksnál a pumpkin spice latte. Bár átvette ezt már más kávézó, és több helyen is használják, de anno ezzel nagy sikert aratott a cég. Tehát akár szezonban is gondolkodhatsz, nem kell mindig elérhető kínálatot, szolgáltatást adni az embereknek.

Hogyan lehet neked is slágerterméked? Mit gondolj át? Csekklista

Ezt a részt már csak Minner Előny tagok olvashatják, vagyis az előfizetőink.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Most nézzünk meg más típusú üzleti feladványokat, szituációkat is!

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!