Az emberek fele csődbe vinné ezt a céget. Üzleti feladványok 9. rész

Dátum

Megosztás

Ismét egy kisebb üzleti problémát modelleztünk le a Minneren. Az üzleti feladványok újabb részében egy weboldal átalakítására szavazhattak a Minner olvasók, amit több százan meg is tettek. Ebből ismét érdekes tanulságokat szűrtünk le és neked is hasznos lehet, ha éppen azt keresed mivel tudod felturbózni a webes forgalmad. Az ilyen típusú feladványokat cikként is feldolgozzuk, így dupla élményben lesz részed.

A feladat: Scmuck Ékszer weboldalát megnézni, majd gondolkodni a feladványokon

A weboldal: https://www.schmuckekszer.hu/

Az alábbi képen kiemeltem néhány weboldal részletet.

A menüben, ha rámész egy menüelemre, akkor valamiért gyémántok jelennek meg és a menü is zavaros lesz.

Ahogy láthatod fent, jelenleg ez a weboldal nem tud pénztermelő gépezetté válni. Nincsenek kint az árak, a menü szétcsúszik, a termékek nincsenek feltöltve. Nézzünk néhány változtatást!

Az online jelenléted nincs hatással az offline-ra?

Először kezdjük címben feltett állítással. Az emberektől azt kérdeztem, hogy szerintük az üzletbe betérő vevők elveszítik-e az érdeklődésüket a Schmuck Ékszer iránt?

Nos lehet a kérdés nem volt teljesen pontos, mert aki csak megy a plázába, utcán és úgy megy be, azt persze nem zavarja. Na, de ma már a vásárlók többsége először online tájékozódik. Ahogy tettük azt mi is néhány hónapja mikor fülbevalót kerestünk, és hát a Schmuck ékszer weboldalát látva meg sem fordult a fejünkben, hogy bemenjünk.

  • Aki ma azt gondolja, hogy például az emberek nem nézik meg, hogy egy weboldalon vannak-e vélemények, az máris elveszítette az érdeklődők több mint felét.
  • Aki ma azt gondolja, hogy nem kell aktívnak lenni legalább egy közösségi média oldalon, vagy nem posztolt már 4 hónapja, mert minek, az elveszíti az érdeklődők 20-30%-át (azt hiszik már csődbe mentél).

Most hol olvasod ezt a cikket? Ma mennyi órán át interneteztél (vagy a héten)? Egy vásárlási szakasz nemcsak abból áll, hogy kigondoljuk, megvesszük az adott dolgot. Előtte keresünk, informálódunk, és ezt általában online tesszük.

Na várjunk csak! Létezik olyan, hogy konkurencia!

A fenti kérdést eldöntheti az is, hogy rákeresve a Schmuck ékszerre éppen a konkurencia orozza el az online vásárlókat. Mert a Schmuck gyenge webshopja egészen biztosan elriasztja őket, és egyébként Google Shopping hirdetésük sincs.

Javítsunk fel a Schmuck Ékszer weboldalát néhány egyszerű lépéssel

Természetesen ez nem minden teendő, a weboldallal sok munkája lesz annak, aki ezt átveszi, sőt lehet teljesen le is kell cserélni. De ki lehet jelenteni, hogy nagy jővő előtt áll a weboldal. Nézzük pozitívan!

Itt most egy igazán érdekes üzleti kérdést tettem fel. Egy ékszerüzletről van szó, akik láthatóan nehezen boldogulnak az online webshopjukkal, sőt szerintem ezzel most senki nem foglalkozik. Lehet, hogy elég lenne egy katalógus?

A válaszadók többsége így is a webshop mellet szavazott, de nagy a százalékos érték a katalógus mellett is. Nézzük reálisan. Nagy értékű termékekkel foglalkoznak általában, tehát a következő szituációk léphetnek fel üzleti stratégiájukban:

  • Mivel nagy értékűek, ezért inkább katalógusba tennék a termékeket. Jó irány lehet.
  • A kis értékű termékekre, vagy csak a szezonális ajánlatokra használják a webshopot, és ezt kommunikálják is. – Azt látom a cégnél nem volt senki, aki agyalt volna az üzleti stratégián, előnyökön, hátrányokon, folyamatokon és most egy elhagyott webshopot látunk.
  • Teljes webshopként működnek és összehangolják a bolti készletet, árakat (ezt nem sikerült nekik, ez lehetett a cél a cégnél).

Mit tegyünk a slider-be?

Tudod az erősebb online jelenléttel rendelkező cégeknél, főleg webshopoknál előszeretettel használják ezt a felső, lapozható sávot, amit a felhasználók is már megszoktak.

És a jobbik slider képet tettem most így be, mert egyébként borzalmas. Na lássuk a kérdést. Szezonális ajánlatot tegyünk be, vagy márkaépítő üzenetet? A szavazók 73%-a szezonális ajánlatra szavazott.

Jól is döntöttek, hiszen a vásárlók figyelmét elkapják az olyan képi világ, szövegek, amik pont beletartoznak az aktuális szezonba. A márkaépítő üzenetet máshová tegyük, itt koncentráljunk az aktualitásokra. Persze a cégnél ehhez kell folyamat, hogy tudjuk, minden 2. héten lecseréljük a slider-t.

Árakat ki kell-e írni?

Igazi vesszőparipám. 91% szerint ki kell írni, és versenyhátrányba kerül, ha ezt nem teszik. Jelenleg a weboldalon nincs kiírva.

Mi hozna lázba?

Top 10 termék vagy legutóbb ezt vették. Természetesen ezt is a főoldalra tesszük ki egy külön blokként. Én azért is javasolnám ezt a funkciót, mert amíg nincs elég értékelés a weboldalon, ez egy jó social proof lehet (tömeghatás, befolyásolás), irányítani lehet a vásárlókat, sőt inkább úgy fogalmaznék segíteni őket a vásárlásban.

Mennyi helyen is van a bolt? Lehet a közelemben is? Persze beírom google-be, de nem lenne egyszerűbb eléjük tenni azt a 14 (!!!) helyet, üzletet, ahol ott vannak?

Érdekes módon a szavazók 59%-a írta csak azt, hogy kell térkép a főoldalra. Miért is gondoltam fontos kérdésnek? Az, hogy ennyi helyen van az egyfajta bizalmat ad a vevőnek, hiszen nagy értékű terméket készül venni.

Jó a menü? Mit szólsz hozzá?

Mindig lehet fejleszteni és tisztítani. A válaszadók 71%-a meg van elégedve ezzel. Nos, ha ennyit ki akarunk tenni, akkor inkább legyen baloldalt menü és felül csak néhány kategória. De egy biztos, a válaszadók többsége tényleg csődbe vinné ezt a céget már ezzel a kérdéssel is!

Kell-e emberi arc, kéz a képekre, weboldalra?

A következő kérdés már ennek a cikknek szólt, hogy adjak nektek triggert. Természetesen, hogy kell! A 10%-a a szavazóknak bealudt a kérdésnél, vagy megcsúszott a keze.

Dönts el, hogy ez a látvány jobb lenne?

Mi lehet a gond? Mi ért nem fordítottak elég időt a weboldal fejlesztésére? Mit lehet még fejleszteni?

A cikk további részét a Minner Előny tagok olvashatják. Szeretnénk, hogy ezzel kerüljenek előnybe a piacukon. Csatlakozz te is!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Most nézzünk meg más típusú üzleti feladványokat, szituációkat is!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!