Ismét megmozgattuk a Minner olvasókat feladványokkal és ahogy lenni szokott ebből cikket készítünk. Az így elkészült cikkben láthatod azt is, hogy a többség hogyan oldotta meg a feladatot, vagy mire szavazott. Már ebből is lehet tanulni, információkat levonni, hát még a feladatokból. Lesz itt hiteles feladat, vagy például a címben említet mikor lesz a kattintásból vásárlás kérdéskör is fontos információkat tartalmazhat.
Ez már a 6. rész!!! A cikk végén látod a hasonló üzleti feladványokat, érdemes végig kattintani mindet!
Új érdeklődő kattintásából mikor lesz vásárló?
Tettük fel a kérdést a Minner szavazós péntek keretében. Az olvasóink szavazhattak, hogy 1 hét vagy 3 hónap. Persze tudom terméktől és szolgáltatástól is függ, de itt most ökölszabályra kérdeztünk rá. Teljesen új érdeklődőről van tehát szó. A válaszadók 36%-a szerint 1 hét múlva már vásárol is a vásárló. Nos ezt a szemléletmódot nagyon gyorsan ki kell verniük a fejükből az embereknek és a többséghez, vagyis a 64%-hoz csatlakozni. Miért?

Ha azzal az attitűddel csinálod a marketinged, hogy egy kattintás után 1 hét múlva vásárol a vevő, akkor:
- Nem használsz olyan marketing megoldásokat, amik az érdeklődő fázis után is megszólítják az embereket.
- Túl kevés hirdetésed fut, amivel megfogd azokat is, akik már nagyjából tudják mit árulsz, de kell még nekik néhány trigger. Lásd itt: 4 hirdetésem fut. Idegesíti az embereket? Üzleti feladványok 5. rész
- Csak azokra lősz, akkor akik 1 héten belül vásárolnak, a többségnek ehhez. több idő kell. Az ő pénzük nem kell?
Gondolkodj el azon, hogy az embereket rengeteg inger éri, rengeteg ajánlat, sok információ ömlik rá. Tehát neked kommunikációs mennyiségben is többet kell nyújtanod, továbbá érdemes kampányokban gondolkodnod, ahol könnyebben megjegyezhető üzenetekkel hirdeted a termékedet.

Mennyibe kerül egy plakáthely egy budapesti buszmegállóban?
Egy KKV életében igazi mérföldkő, amikor az online költések mellett már plakátkampányba is tud kezdeni. Havonta egy budapesti reklámhely 210 000 forint + áfa összegbe kerül. Na, de miért is fontos ez? Kép alatt folytatom!

Emlékszel az előző üzleti feladványos cikkben, ahol az volt a kérdés, hogy melyik céget gondolják nagyobb márkának az emberek? Plakát vs online marketing. Igen a plakát győzött, lásd itt.
Gondolkodj el, hogy neked mikor jöhet el az a pont, amikor egy térségben kipróbálod a plakátmarketinget. Lehet lokális kampányt csinálni úgy is, hogy összekötöd a közösségi média marketing ajánlatokat is! (pl. Csak egy város – igen még webshopnak, online biznisznek is).
Mikor változtattad utoljára a költségvetésedet?
Itt a kérdés a marketing kiadásokra volt, mert az tudom legkönnyebben megfogni. De a kérdésem arra irányult, vagyis azzal akarlak kizökkenteni, hogy mikor módosítottad akár a munkaerő kiadás költségvetésedet, vagy a digitalizációs költségvetésed, miközben minden a digitalizáció mellett szól, te pedig húzod a szád további havi 30 000-60 000 forint kiadáson is.

A berögzült költségvetés egy változó világban nem a legjobb válaszreakció. A cégek 90%-a nem változtat a költségvetésen (évről-évre), ami óriási gondot okozhat, sőt mikor keressük a kudarc okát akkor pont erre nem gondolunk.

Gondolkodj el a digitalizációs példán mindenképpen. Évről-évre növekednie kell egy cégnek a digitális kiadásainak, mert csak így tudja tartani a lépést a versenypiacon. Eközben nem fizetsz elő arra a CRM-re, mert „drága”, vagy arra az automatizmusra, mert havi 20 dollár. De ugyanez igaz a munkaerőre is. 5 fő dolgozik nálad, de te 50 főnyi forgalmat és nyereséget várnál el…. Ha 3 év múlva 20 fős céget akarsz, minden hónapban fel kell venned egy új embert (számolva a lemorzsolódást is).
Kapcsolódó cikk: Miért nem mernek a cégek kockáztatni? Pedig mindenki nagyot akar szakítani!
Mennyivel növelhető a megkeresések száma? Áááá szóval ezt jelenti a személyre szabás?!

A szolgáltatásod weboldalkészítés. Készítesz 5 különböző célcsoportra aloldalt (pl. éttermek, szépségszalonok…). Mennyivel növelhető a megkeresések száma? 50% vagy 200%. Utóbbi a helyes válasz.
Amikor egy szakmai előadáson azt hallod, hogy személyre szabás, és persze a szaki nem képes elmagyarázni, hogy mi az, akkor a következőre kell gondolnod: Adott alcélcsoportokra bontod a célcsoportod és számukra személyre szabott aloldalt csinálsz, az ő problémáikra, igényeikre. Úgy érzik, mintha nekik szólna. Ezért is 200%kal nő az érdeklődők száma.
Erről részletesen itt: Landing page A-tól Z-ig: Amit a magasan konvertáló promóciós oldalakról tudnod kell
A hiteles kérdés. A gép termelje ki a saját költségét
Hoztam ismét azt a kérdésem, amit azért láthatsz újra és újra, hogy rögzüljön benned az, hogy egy cégnek a hitel az jó. A feladat egyszerű. 8 millió forintért kell beszereznünk egy gépet, saját tőkéből vagy hitel és saját tőke kombinációval vásároljuk meg. Melyiket választod?

A helyes válasz, vagyis a jó üzleti döntés az, hogyha a kamatlábak megfelelőek, akkor a hitel és saját tőke. Ahogy már az alcímben írtam ez azért, mert a gép működése közben meg kell termelnie a saját vételárát.
Szeretnél az ilyen témákban mélyebb információkat szerezni? Olvasd heti szinten a Minner Előny előfizetés tartalmait, és ezek az információk csak úgy ragadnak majd rád! Kattints ide!
Van még ilyen könnyed üzleti tartalom
- Külön egy helyre összegyűjtöttem az ilyen üzleti feladványokat. Kattints ide!
- Az előzőek:
- Tényleg többet fizetnek? Ezért? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről
- Ugyanaz a termék, de más célcsoport? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 2. rész
- 1 millió iPhone-t használnak itthon? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 3. rész
- Fizetésnap és a bevétel kapcsolata. Üzleti szituációk, feladványok 4. rész