Napi kihívás lehet minden cégnél az, hogy a legtökéletesebb posztot készítsék. Lehet, hogy néha túl sok időt is töltünk egy poszt elkészítésével? Legyen az akár a hírfolyamba kitett poszt, aminél organikus (ingyen) elérést szeretnénk, vagy akár hirdetésre szánt Facebook tartalmak. Bár utóbbinál talán érvényes az, hogy bátran töltsünk több időt az elkészítésével. Most a cikkben olyan Facebook posztokat mutatunk meg, amelyek inspirációt is jelenthetnek számodra, vagy ötletet adnak a következő poszthoz.
Így használd ezt a cikket! Ne zavarjon az alacsony százalék (%)
Az alábbi Facebook posztokat megszavaztattuk a Minner olvasókkal, amelyre több száz szavazat érkezett.
Majd láthatod, hogy a „megállítana a görgetésben” kérdésre az igenek válasznál egyik sem éri el az 50%-ot. Ez így van rendjén, hiszen mindenkit más érdekel. A 25% feletti igenekkel már foglalkozni kell, a 40% felettit pedig még jobban meg kell vizsgálni.
Csak, hogy hozzak egy másik statisztikát, ha egy hirdetésre az emberek 7-13% között kattintanak, az már jónak számít az algoritmus szempontjából is. Kattintás, nem megállítás! Ez a 7-13% kattintási arány az alábbi szavazásnál a megállítana-e kérdésre a 30% feletti igeneknél kezd megvalósulni.
Melyik Facebook poszt állítana meg ebből a 10-ből? TE is egyetértesz a sorrenddel?
Tudjuk, hogy minden szubjektív egy ilyen kérdésfeltevésnél, de összesítve már kicsit objektívebb képet láthatunk, és kapunk néhány izgalmas mintát.
Monyo aktualitás posztja
Szinte nem lehet mellé lőni, ha az ember az időjárással kapcsolatban tesz ki posztot, vagy valamilyen aktualitással (azért ne Trump gyilkossági kísérletét posztold!). Itt a Monyo kisüzemi sörmárka még a kraft szódáját is tudta reklámozni, a kép is izgalmasan belőve. Tudod az emberek megerősítést is keresnek a napi rugózásukban, mint itt a „meleg van témában”. Továbbá itt bár szó van a termékről, de láthatóan a vevőnek szól a poszt. A szavazók is első helyre tették, én is odatettem volna.

A Tejmadár posztja is láthatóan a vevő szemszögéből indít az „élvezd” szó használatával. Én ezt felturbóztam volna az „Élvezd te is” kifejezéssel. A TE szó használatát érdemes rutinszerűvé tenni, az IS szó pedig olvasva azt jelzi, hogy héé más is (tömeghatás)? A kép a célját eléri, el tudod raktározni alternatívaként későbbiekre. Tudod, hogy van kávé és süti is náluk (új márka). A cégről itt készítettünk bővebb anyagot: Retró magyar desszertből üzlet. Madártej köré épült vállalkozás, a Tejmadár sztori – Kirakat podcast

A mi kedvenc Moai Jungle virágboltunk! Norbert, a cégvezető, mestere az organikus posztolásnak, és úgy ér el sikereket a Facebookon, hogy ő maga nem is hirdet. Lehet külön is kellene elemeznünk az ő posztjait? Igaz itt elég lenne egy szó: Lelkes. Ez látszik minden posztjából, ami magával ragadja az embereket. emberivé teszi a márkát. Véletlen pont készítettem vele is egy interjút, amiből láthatod is, hogy miről beszélek. Virágot kiküldeni webshopból? Ezekre a virágokra licitálnak a vásárlók? Moai Jungle Kirakat Podcast

Imádom ezt a „bajnokság” kifejezést. Lehet, hogy mi is csinálunk majd ilyet. Anno már posztoltam a Bamba Marha burgerbajnokságról, ami láthatóan lekötötte az embereket. Garantáltan lájkmágnes és a közösségi média posztjaid elérését is növeli. Hát még a hirdetéseknél az eredményeket!
Tipp: Ez arra is jó, ha nem vagy megelégedve a képes posztok elérésével, akkor csinálsz egy ilyet. Az algoritmus kezdi feléismerni, hogy nálad a képes posztokra jól reagálnak az emberek, és ezért a későbbi posztok elérését is megemeli. Így működik most az algoritmus. Nekünk például megszokta, hogy a színes szöveges hátterű posztot szeretik a követők, ezért arra nagyobb elérést produkál.

Az Ikea brandépítő kampánya. Csak egy párnáért megyünk be és mivel távozunk? Sok más termékkel. Tudja ezt az IKEA is. Kiről szól a poszt? „Vigyél haza..”. A vevőről.

A Tunki-tunki mártogatós posztja nem is lehetne ennél tökéletesebb. Egy kisvállalkozás ki tudja használni azt, hogy sokkal emberibb egy nagy márkához képest. De ezt csak akkor éri el, ha hasonlókat posztol, mint Melinda. A vevői körében ez a 29% inkább 100%-hoz közelít.
Melindával is készítetem egy interjút, érdemes meghallgatni a mártogatós sztoriját: Kisvállalkozóként az élelmiszeriparban. A Tunki Tunki sztorija. Kollaboráció segíti a márkaépítést

Activé FiberShake, akik egyszerre általában több száz poszthirdetést futtatnak! Ők következetesen használják a puffadás szót a marketing anyagaikban, ami jó trigger a vevőknek. Jó megtalálni egy nagy problémát, amivel mindig elkapod a vevő figyelmét.
#kutatás:Ezt már láthattad nálunk, de nem lehet elégszer mondani. Az Adroll (hirdetési platform) 2017-es tanulmánya alapján a sikeres kereskedők 70%-a több mint 10 hirdetést futtat egyszerre, amivel magasabb konverziót érnek el.

A Cosori Magyarország posztja jó-jó, de ha azzal indítana, hogy: (kép alatt folytatom)

„Forróság van a konyhában? Enyhíteni tudjuk. Tudtad, hogy… Túl későn lövi el a jó felütést, előrébb kell hozni. Kis magyarázat: A forrólevegős sütő szinte alig melegíti fel a konyhát főzés közben. A képi világban is konyhát használnék, ahol láthatóan meleg van, sőt it lehetne ilyen összehasonlítós kép.
A Sheba posztjával egy baj van. Túl direkten írja, hogy csak egy dologra vágyik a Cicád, ami a Sheba lehet. Túl termékfókuszú. Sokkal inkább jobb szöveg lenne, hogy: „a macskád kényeztetésre vágyik, amit te rendre természetesen teljesítesz. A Sheba társad ebben…”

Na várjunk csak! Látod mennyin múlik az eredmény a szövegezésen? Itt tudsz ezzel kapcsolatban fejlődni:
- Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Gyorstalpaló a Facebook hirdetésszövegeid írásához – konkrét példával
- Marketingszövegírás képzés
- Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
Utolsó helyen zárta teljes elutasítással Ez a hajápolási termék. Mi hiányzik a posztból? Hajápoló, akkor érdemes legalább egy hajkorona a képen, nem a fogyasztóról szól a poszt, és így már el is veszített abban, hogy megállítson.

Most nézzünk meg más típusú üzleti feladványokat, szituációkat is!
- Külön egy helyre összegyűjtöttem az ilyen üzleti feladványokat. Kattints ide!
- Szorosan ehhez kapcsolódó: Melyik plakát kapja el az emberek figyelmét? Üzleti feladványok 7. rész
- Tényleg többet fizetnek? Ezért? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről
- Ugyanaz a termék, de más célcsoport? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 2. rész
- 1 millió iPhone-t használnak itthon? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 3. rész
- Fizetésnap és a bevétel kapcsolata. Üzleti szituációk, feladványok 4. rész
- Mikor lesz a kattintásból vásárlás? Üzleti feladványok 6. rész