Cégfejlesztési ötlet 1.: Adjunk el jobb szöveggel!

Dátum

Megosztás

Elmúlt 10 évben sok céggel dolgoztam együtt, és egy fontos területen NEM jeleskednek azok, akik nem tudnak odakerülni az élvonalba. Ez a kommunikáció. Legyen az akár weboldalszöveg, e-mail, marketing kommunikáció, PR anyag. Ilyenkor jönnek azok a reakciók, hogy „nem olvasnak az emberek”, vagy „a vevő mindent tud”, „miért írjam le, ami nyilvánvaló?”. Ezen az attitűdön kell változtatnod, mert ma már megérzésből nem tudsz sikeres vállalkozást építeni.

A cégfejlesztési ötlet röviden:
Egy átlag vállalkozás kommunikációja megáll ott, hogy a cégről, termékről, szolgáltatásról szóló általános információkat kiteszik a weboldalra. A hirdetéseikben is inkább a termék, vagy a vállalkozás erényeit helyezik előtérbe. Ezt fogjuk feljebb fejleszteni egy átgondolt kommunikációs stratégiává. A szövegeket átfordítjuk MI-ről TE-re, vagyis a vevő szemszögére. Fejlesztjük azt, hogy a szöveget pont ott kapja meg, ahol arra neki szüksége van, és több vevő nyomógombot is érdemes beletenni a szövegekbe (mindenkit más győz meg).

Nézz vissza minden héten, mert újabb és újabb cégfejlesztési ötletek közül választhatsz, amivel a vállalkozásodat fejleszted, még sikeresebbé teszed! Keressd a menüben is, az Ötletekre kattintva! Ne az legyen a cél, hogy mindet megvalósítsd, válaszd ki azt, ami neked most kell, amelyik szimpatikus, amelyik új szintre visz!

Van értelme a szövegeken változtatni? Olvassa azt valaki?

Első kérdésed biztosan az lehet, hogy van-e értelme többet írni, vagy máshogy írni. Rengeteg ügyféllel együtt dolgozva, továbbá szakmai tudásanyagokat és rengeteg esettanulmányt átnézve mi természetesen láttuk ennek előnyét és alkalmaztuk is a saját cégünkben. De mit ér ez, hogy csak ezt leírom! Nos ezért is leteszteltük. neked ezt! A Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt! kutatásunkban duplájára tudtuk emelni azzal a forgalmunkat (és a konverziót), hogy változtattunk a szövegezésen. Sőt képzeld el! El tudtuk érni, hogy miután megváltozott, átlagosan 100 látogatóból 5 vásároljon tőlünk (a konverzió 5% volt). Mondanom sem kell ezután minden promóciós anyagunkat gőzerővel átdolgoztuk.

Nagyon érdekes visszajelzések is jöttek az ügyfelektől. Mind azt mondta, hogy a hirdetések, a szöveg nagyon megfogták őket, és hogy érzik ismerem őket, érzik azt, hogy bele tudjuk élni magunkat az ő helyzetükbe, hogy ismerjük őket. Ezt konvertáltuk át pénzzé!

Az ötlet részletesen, megvalósításának lépései

Mi a Minnernél is ezt a sémát használjuk a cégünknél, ha a marketing kommunikációnk fejlesztéséről van szó. Itt most először nagyvonalakban írom le:

1. A weboldalon, e-mailben, termékleírásoknál elkezdjük nem a terméket vagy a szolgáltatást előtérbe helyezni, hanem a vevő problémáját, fájdalompontjait, igényét, körülményeket, szituációkat. Ezzel fel is hívjuk magunkra a figyelmét, elkapjuk azt.

A vevő nem a termékedet akarja, ő a problémáját akarja megoldani, vagy igényét kielégíteni. Ne, hogy azzal gyere, hogy nálad ez nem működik! Sok céggel dolgoztam együtt már, mindenhol érdemes ezt használni (még a nehéziparban is, vagy B2B területen…). Ettől még odateszed, reklámozod a termékedet, szolgáltatásodat. – (Tanuljunk meg most valamit! Üzleti életben, Minner tartalmakban a termék = termék, szolgáltatás. Mind a kettőt értjük alatta).
Tehát átváltunk MI -ről TE-re a kommunikációban.

2. Biztos láttad nálunk is már a szövegeket, mindig kitalálunk valami izgalmasat a kampányainkban, marketing anyagainkban. Itt jön a második lépés, ha sikerült a weboldalon a másik oldalra átfordítani a szövegeket (probléma, igény fókuszúak a szövegek, továbbá vevő fókuszúak), akkor jöhet a finomhangolás. Jöhetnek azok a marketingszövegek, amivel lehengereljük a vásárlókat. Például jobb címsorok, felütések a marketinganyagokban, reklámszövegek, kampány-kommunikációban valódi marketingszövegek, akár szlogen is. Kitűnünk a zajból.

3. Kialakul a saját struktúránk sémánk, amit a cégben használunk. Ezt könnyű reprodukálni, mintát adni a munkatársaknak, saját magunknak. Óriási időt és energiát tud ez felszabadítani, vagy megfordítva lesz idő arra, hogy hatékonyan, gyorsan írjunk vevőszerző szövegeket. Nem lesz időgondod a marketing kommunikációdban! Struktúrára adunk több mintát is a cikk további részében, amit könnyedén magadra tudsz szabni a példákon keresztül.

4. Olyan jók a szövegek akár a weboldalon, akár. a hirdetéseinkben, hogy akár oda vissza „másolni is tudjuk őket”. Értsd a weboldalon egy szolgálatás bemutató oldalon lévő szövegeket a hirdetésekben használni tudjuk, mert annyira izgalmasak, annyira lehengerli a vevőt.
Tehát a következő lépés, hogy mikor elindítunk egy hirdetést, csak másolni kell a szöveget, maximum kicsit közösségi médiásra alakítani és mehet a hirdetés, vagy poszt. Vannak olyan jók a weboldal szövegeid, hogy akár hirdetni is tudnád őket?

Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat?

A részleteket, vagyis a megvalósítás pontos lépéseit, a szövegezéshez mintákat a Minner Előny előfizetők érik el. A cél, hogy akár közösen a munkatársakkal is tudjatok rajta dolgozni a leírt útmutatók alapján. Mintha projektként kezelnétek, a leírások alapja lesz a megbeszélések pontjai, könnyű delegálni a feladatokat.

A zárt cikkben erről van szó:

  • Olyan sémákat, struktúrákat ismersz meg, amit a kommunikációdban azonnal használni tudsz.
  • Élő példán, előtte / utána módszerrel gyakorlatban látod, hogy mit kell változtatni.
  • Mivel is kezd? Azért, hogy ne egyből őrült weboldal átalakításba vád a fejszédeet, így a hirdetéseid, reklámszövegeid, hírleveleidben fogod használni a leírtakat.
  • Megismersz még további struktúrákat, például azt amit a Minner is használ. Képzeld el, hogy a munkatársaink szintén ebből dolgoznak, amiből te.

Hogy szeretnéd megvalósítani ezt a Cégfejlesztési ötletet?

Felveszed a Minnert tanácsadóként, hogy közvetlen szakmai segítséget kapj. Az üzleti tanácsadás díja 119 000 Ft. Részletek a Tanácsadás gombra kattintva

Önkiszolgáló módban a leírás alapján csatlakozva a Minner Előny előfizetéshez.

Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)

Szeretnék még elmélyedni ebben. Merre tovább?

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!