Így keress jobban szabadúszóként. Üzleti ötletek, üzleti stratégiák, extrém ötletek  

Már több éve szabadúszó vagy? Ha most önvizsgálatot tartanál, akkor hogy látod: megvan az a szabadság, amire akkor vágytál, amikor elindultál? Jó, persze teljesen nem lehet olyan, mert hamar beleér a bilibe a keze az embernek. Egy olyan cikket álmodtam meg, ami irányba állít, elhoz neked egy új szemléletmódot, amire szükséged van – de talán nem is tudod, hogy jönnie kell egy ilyen stratégiai váltásnak a szabadúszói karrieredben. Egyébként is féltelek, tudom milyen szabadúszónak lenni, én is voltam. Szembe jöhet egy “véletlen” kiégés, negatív történések sorozata. Újítsuk meg szabadúszó üzleti stratégiádat ezzel a cikkel! Pont erre a triggerre, sorvezetőre lehet szükséged most, hogy dobozon kívül tudj gondolkodni. 

A növekedés gátjai szabadúszóként. Te is ilyen nehézségekkel szembesülsz? 

Szabadúszóként az idődet adod el, ami véges – ez pedig gyorsan gátat szab a bevételnövelésnek. Az elején könnyebben megy az áremelés, mert akkor még piaci ár alatt is elvállaltál ezt-azt, 4-5 év múlva arra eszmélsz, hogy beragadtál egy ársávba, nem tudsz attól elszakadni. Persze ez üzleti modelltől függ, vagy pozicionálástól, sőt magától a piactól is. Nem mondok újat: árérzékeny a hazai piac. Az ügyfelek üzleti stratégiai tudása alacsony, ezért az általad készített munkákat sem tudják megfelelően értékelni, felhasználni, kiaknázni a benne rejlő előnyöket, vagy lehetetlen elvárásokkal rendelkeznek. 

Erre a felütésre ráerősít a Global Entrepreneurship Monitor (GEM) kutatása is. Ebből kiderült, hogy a hazai vállalkozók 70%-a semmilyen üzleti, vállalkozói tanulmánnyal nem rendelkezik. De ne kenjünk mindent az ügyfelekre, az éremnek két oldala van!

Kanyarodjunk rá a szolgáltatásokra! Itt hamar abba a nehéz helyzetbe kerülünk, hogy 

  • Mindent is szeretnénk nyújtani az ügyfeleknek.
  • Módosítási körök, módosítási körök mindenhol. Egyszerűen azért sem tud jól működni az árazásod, mert egy projekt, munka másfélszeres hosszúságú is lehet, mert az ügyfelek annyi változtatást, jóváhagyási kört akarnak. 
  • Ezzel a témával foglalkoztunk ebben a cikkben: 5 hiba, amit ne kövess el kezdő szabadúszóként (digitális szabadúszó)
  • Növekedés csak úgy lehet, ha felveszel magad mellé még munkatársat? Gondolkoztál rajta igaz? Akkor már nem is vagy szabadúszó. Persze lehet ez üzleti cél, sőt az is izgalmas pálya. Most próbáljuk azt megfogni, hogy te ott vagy szabadúszóként és ez számodra kényelmes. Hogy lehetne még jobban az?
  • Még egy tényezőt elfelejtettem leírni. Volt már az, hogy úsztál a munkával, csúsztak a határidők? Egy szabadúszónak egyszerre kell ügyfeleznie, marketingeznie, szolgáltatatnia, fejlődnie, tanulnia. Mondjuk legalább van piac, nem mindenki tudja ezt csinálni.

Apró kitekintés, érdekesség. Sok olyan ügyfelünk van, aki azért indított mondjuk egy webshopot, mert szabadúszóként bár voltak jó évei, de egyszerűen kiégett abban, hogy az ügyfelek nem hallgatnak rá (erről még beszélt itt Gyetvai Szilárd a Csillagokalatt, ma Lovenir tulajdonosa, aki egykor webfejlesztő volt). Igaz, ebben ő megtalálta számításait, de minden jó szabadúszónak webshopot kellene indítania? Kétlem. 

A cikk további részében olyan ötleteket találsz, amik nemcsak ihletet adnak, vagy új üzleti modellt, hanem formálják a szabadúszói szemléletmódodat, üzleti, stratégiai gondolkodásodat is. Vágjunk bele! Ahogy látod, ezt a cikket csak előfizetőink olvashatják. Az előfizetői klubunk neve az is, hogy Minner Előny, mert előnybe kerülhet az, aki olvassa ezeket a tartalmakat. Ezt az előnyt előfizetőinknek szeretnénk adni. 

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért!

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!

Olvasnék még a témában!

Forrás: Global Entrepreneurship Monitor (GEM) kutatása

Fotü:  

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek